Karavanda Lastik Patlaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan miyazawa flut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,867

miyazawa flut

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhabalar Erba 5.25 ile karavan dünyasına katılmış bulunuyorum seyahat halındeyken karavanın lastigi patlarsa karavanın lastıgını nasıl değiştirebilir
 

Etiketler
Merhabalar Erba 5.25 ile karavan dünyasına katılmış bulunuyorum seyahat halındeyken karavanın lastigi patlarsa karavanın lastıgını nasıl değiştirebilir
Ya hidrolik kriko alacaksınız ve yedek lastiğiniz olacak, yada 25 TL ye lastik şişiren,geçici olarak sizi en yakın lastikçiye götürecek tamir spreyi olacak. Ben 2 adet bulunduruyorum Santa Fe de. Her ne kadar elimden gelse de değiştirmeyi tercih etmiyorum. Her yerde lastikçi var. Stepne taksanız dahi eninde sonunda lastikçiye gideceksiniz. Tamir spreyi iyi çözüm bence.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 









ismini yanlış yazmış olabilirim run flat lastik denen lastikler var. 80 km hızla 80 km menzil kadar patlak sorunsuz gidebiliyor. lastik patladığında savrulma yoldan çıkma takla atma gibi durumlar olmuyor. biraz pahalı ama şiddetle bu tarz lastik öneririm. lastiklerde hız ve hangi araca göre diye ayrımlar olur. uyduruyorum 80 km hızla gideceksiniz 80 yerine 100 km olanı almanız güvenlik riskinde pay bırakmanız anlamına gelir ve ortalama %30 kadar üstü tercih edilsin derler. karavana ise genellikle C tipi yük lastiği önerilir bunu da yanlış yazmış olabilirim sizin araştırmanız lazım. yük lastiği olursa binek araç lastiklerine oranla daha dayanıklı olur. Çoğu insan bilmez yada 3 kuruşun hesabını yaptığı için uygulamaz lastiklere nitrojen gazı doldurmanı öneririm. Karavan ile gezeceğin için hava şartı nem basınç gibi durumlardan lastiğin etkilenmez. lastik giderken ısınmaz. jantın korozyona uğramaz, lastik basıncın etkilenmez lastiğin ömrü uzar yol tutuşu artar vs vs. kısaca bunu da araştırmanı öneririm. benden bu kadar şimdilik
 

Bu konu güvenlik konularının başında gelen ve insanların genelde umursamadığı bir konu oluyor genellikle.

Detaylı olmasa da araştırmalar yaptım.

2 çeşit run flat teknolojisinin olduğunu gözlemledim.

Birincisi lastikte ikincisi jantta. Janta yumuşak lastiğin sürüş karakterisliğine benzer bir şey takıyorlar.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=0YQXHZbSqgE
Burda örnek video da anlatılmış.

Binek araçlara ise jantın yan et kalınlığı arttırılarak sadece lastik takılmakta.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=_A-OZqwO9vM
O lastiğin videosu ise bu arkadaşlar.

Eğer lastikler ince yanak değilse hem run flat lastik hemde run flat jant teknolojisi ikisi bir arada uygulanabiliyormuş.

Alican abimiz 260 km hız ile giderken patlattığında 100 km kadar sorunsuz gitmeye devam etmiş.

Nitrojen gazından bahsetmiştim. Nitrojen gazı kullanılmayan durumlarda küf oluşabilecek yerlere sprey gres yağı sıktıklarını gözlemledim. Tabi bunu profesyonel yerler yapıyor Türkiye'de uygulayan yerler bir elin parmaklarını geçmez. Nitrojen gazını da araştırdığımda bir çok şey karşıma çıktı. Bunların başında en önemli 4 şeyden bahsetmek istiyorum. İlk en önemli noktamız lastiğin ısınmaması, ikinci en önemli nokta hava şartları ve yükten ötürü lastikte basınç kayıplarının olmaması. Üçüncü en önemli madde ise içerisinde nem olmadığı için küf ve korozyonlara karşı jant ve lastiği koruması. Çoğu insan şahit olmuştur özellikle metal parçaların neredeyse kaynama derecesinde birbirine kenetlendiğini. Bunun sebebi kısaca nemmiş. Son maddede ise patladığında havaya oranla yavaş tahliye olması ile yangın riski varsa ateşi söndürmesiymiş. Daha bir sürü madde var ama en önemlilerinden bahsettim.

karavana uygun lastik baktığımda ise linkteki lastiğin uygun olabileceği kanısına vardım. Carrier™ All Season - Araba Lastiği | Pirelli Neden bu lastik denirse de şöyle diyebilirim , hafif kış dahil 4 mevsim güvenle kullanılabilecek bir lastik diye düşünmekteyim. Genellikle 3 mevsim karavanları kullansakta yaz mevsimi bile olsa türkiyenin bazı noktlalarında hava ısısının düşmesi ve yağmur dolu kar gibi şeyler gözlemlenmektedir. Örneğin antalyada denize girilirken dağlarında kayak yapılabilmektedir gibi.

Bir profesyonel değilim üstatlarımız gibi kilometrelerce yol ve kaza deneyimlerimde yok. Bu yüzden yanlışım varsa düzeltmelere açığım.
 



Bir tamirci olarak lastik spreyi konusunda bir noktaya dikkat çekmek isterim.
Yanak kestirirseniz sprey bir işe yaramaz kriko ve lastiği bulundurmanizda fayda var
 

Ben de stepne bulundurmadan sprey ve elektrikli kompresör bulunduruyorum ama lastik gümlerse aynen kalırım yolda. Gerçek şu en sağlamı istepne bulundurmak. Bu da yanında bedava verilmediği için bir maliyet getiriyor ama en garantisi bu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst