Karavanda Hermetik Kombi Kullanımı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gezente4646 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,234
Harikasınız, çok teşekkür ederim.

Muhteşem karavanlar ama hakkını ancak Avusturalya gibi ülkelerde vermek mümkün sanırım. Avusturalya Türkiye’nin 9 katından daha büyük ve sadece 24 milyon nüfusu olan bir ülke.

Iskandinavya dahil Avrupa’da gezdiğim ülkelerde, Sprinter ile gidemediğim yollar ve arazilerin çok büyük bir kısmı hususi araçla giriş izni olmayan yerlerdi. Benim Sprinter ile gidebildiğim hemen her yerde normal çekme karavanlar da vardı.

Ama, renklerle zevkler tartışılmaz sözünün bir anlamı olsa gerek.
 

.

Böyle bir başlığa yabancı forumlarda rastlanamaması, sizlere tuhaf gelmiyor mu ?

Bana tuhaf gelen bir nokta da foruma yabancı, alıştığımız hitap tarzının dışına olan kaymalar..

.
 
Son düzenleme:



" Kullanılan ev tipi kombi yada şofbenlerin sabit ve titreşimsiz bir ortamda çalıştıklarını, araba içinde hareketten doğan titreşimler nedeniyle; kaynak noktalarının çatlaması, bağlantı rakorlarının gevşemesi vs.gibi sonucu ciddi olacak riskleride baştan kabul etmişseniz..." teknik bir saptama olmadığını mı sanıyorsunuz?

Önce sorunun kaynakları tespit edilir, sonrada sorunu ortadan kaldırabilecek olası tedbirleri bulunur ki
tarkaner beyden " vibarasyon takozu" ile bir önerisi gelmiştir.

Bir şeyi sorgulamadan,risk olasılıklarını düşünmeden kabullenmelerle yola çıkanlara ve bunun için gerekli uyarılarda bulunanlara boş işler ile itham etmene rağmen kimsenin gereksiz risklerle yaşamını yada malını tehlikeye atmasına gönlüm razı olmaz,gerekli uyarılarda bulunurum ve bunada siz dahil engel olamazsınız.
Son karar ve tercih elbette sizin.
 

.

Karavancılığın daha oturamadığı ülkemizdeki pratikleri, teknik geçerlilik olarak sunmanın bilimsel hatta en azından mantıki bir yeterliliği olmamalı ?

Bu argüman ve üretimle çağdaş karavancı dünyasına açılma durumunda yapılacak yorumları tahmin etmek bile istemiyorum.
Düsseldorf fuarını görenler, sanırım ayni görüşte olmalılar ?

Türkiye’de bu yaklaşımı besleyen bence iki faktör var.
* Daha ekonomik olduğu (?) tahmin edilen çözümlere yönelme isteği.
* Devletimizin karavancılık olgusunu kavrayamamasının getirdiği keşmekeşlik.
Bu açıdan Türkiye daha 3B çemberinin dışına çıkamamış görünüyor.

Örn.
Türkiye’de profesyonelleri dahil, kendi yaptıkları karavanlarındaki gaz sistemiyle, AB teknik kontrollarından geçebilecek araç sayısının, iki rakamlı seviyeye bile erişemiyeceğini sanıyorum..



...
3B Çemberi:
Biz Bize Benzeriz..

.
 
Son düzenleme:






Ben kendi aracımı göz önüne aldığım için bagajı olan karavanlar için düşünmüştüm.
Kombiyi yaşam alanının içerisinde düşünmemiştim. Bagajda yaşanacak sızıntıyı Sensör sizden önce fark edip vana'yı kesip alarm ile sizi uyaracaktır
Kesmese bile LPG zehirli değildir,
Sızıntıda en fazla lpg tankı boşalır, menfezden çıkar gider. Yaşam alanına lpg gelmez diye düşünüyorum gelse bile LPG zehirli değil.
Elektirik bittiğinde sensör çalışmaz durumu için de vana "normalde kapalı" bir vana seçilirse enerji yokken vana zaten kapalı olacaktır.
 

LPG zehirli değildir bilgisinden eminmisiniz?

Bobinde sürekli akım olan bir selenoid vana NC, uygun değildir. Çözümü Ups veya pilli alarm cihazıdır.

Yanlış yönlendirme yapmayın lütfen.

Ben petrol ve doğalgaz mühendisi yim. Yaklaşık 30 yıldır da HVAC mekanik tesisat vb işlerle uğraşıyorum.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Evliya çelebi,

Düsseldorf fuarındaki araçları çok beğendiyseniz sipariş verebilirsiniz.
Dünyadaki karavancılık teknolojisini üst noktalara taşımak gibi bir amacımız yok, misyonumuz yok.
Düsseldorf fuarındaki karavan firmalarının ar-ge departmanı değiliz.

Biz evimizin önünde duran aracımızı nasıl daha konforlu hale getirebiliriz bunu tartışıyoruz. Tabi ki bunu da ekonomik olarak çözmek istiyoruz aksi halde bizde sizin gibi düsseldorf fuarından jakuzili karavan siparişi verirdik
 

.

Ölüm için zehirlilik tek başına bir kriter değil. Akciğerlerlerdeki alveollerin oksijenle, zehirli olmayan bir gaz yüzünden kesilmesi bile yeterli.
Tabi ondan sonra mecaliniz varsa, istediğiniz kadar yahu bu zehirsizdi diyebilirsiniz.

Yukarıda yazdığım faktörlere ilaveten;
Türkiye’de karavanlardaki tam kasko sayısının azlığı bu cins alet kazalarının yasal yönüne ilgiyi azaltsa da, diğer kişi ve kamu zararları açısından da sorunu hafife almayı bilmem kim tavsiye edebilirdi ki ?

.
 
Son düzenleme:

tam kasko sayısının azlığı b


Kamu zararı derken?
Karavanın duşundan sıcak su akmasını bekliyoruz Olayı uzaya çıkarmaya gerek yok
 



.

Konuyu indirgediğiniz seviye, inanın işin ciddiyetini hak etmiyor.
Hatırladığım kadariyle böyle bir yaklaşıma hala demagoji denmekte.

Dediğiniz üzere karavanımı Düsseldorf fuarından sipariş ettim.
Fakat bırakın jakuziyi duşumun bile olmamasıyla ilgil bir sıkıntım yok.
Ama asıl sıkıntım şimdi bunu sizin argümanlarınızla, hangi mantık çerçevesinde birleştirmem üzerine.

.
 
Son düzenleme:



30 yıllık Petrol ve doğal mühendisisiniz ve LPG'nin zehirsiz olduğunu benden mi öğreniyorsunuz?
Yanlış yönlendirme konusuna hiç girmeyin bence
 

30 yıllık Petrol ve doğal mühendisisiniz ve LPG'nin zehirsiz olduğunu benden mi öğreniyorsunuz?
Yanlış yönlendirme konusuna hiç girmeyin bence
LPG zehirli bir gaz değildir ama yapılan araştırmalarda ve açıklamalarda LPG kaçağında, LPG nin havadan daha ağır olması nedeniyle ortamdaki oksijeni azaltarak boğarak ölüme neden olduğu açıklanıyor. Zehirleyerek veya boğarak öldürmesi arada bir fark var mı bilemedim.
 


Fuardan karavan alan birisi olarak bizim derme çatma fikirlerimiz size varoş fikirler gelebilir, siz fuardan karavan alan arkadaşların konuları ile ilgilenirseniz daha mutlu olursunuz, bizde..

Duş ihtiyacınız yok ise duş ihtiyacı olanların çözüm girişimlerini baltalamayın
 

Kamu zararı derken?
Karavanın duşundan sıcak su akmasını bekliyoruz Olayı uzaya çıkarmaya gerek yok
.

Tepkinize ve seçtiğiniz kelimelere şaşırmadım.
Bence siz konuyu böyle bir aletle zarara uğrattığınız çocuğunuz ya da misafiriniz için size kamu davası açacak savcıya anlatın derim.

.
 



Bütan veya propan LPG yi oluşturan ana bileşenlerdir. Bunlar zehirli değildir. Ama içeriğinde çok fazla başka bileşenler de mevcuttur. Yüksek aromatikler, vb. Bunlar bayıltıcı, alerjen veya zehirli etkilere veya sayın @EvliyaCelebi2 nin dediği gibi etkiye sahiptir. Araçlarda LPG kullanımı negatif etkilenmesin diye LPG firmaları zararsız gibi göstermeye çalışmaktadır. LPG tanıtım sayfalarındaki zehirli değildir bilgisi eksiktir.



SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi