schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Ynt: Karavanda Doğru Su Tesisatı
Merhabalar,
Yakın zamanda aldığım araçta temiz su deposu ve Jabsco Par Max 1.9 hidrofor sistemi bulunmakta.
Bir sebeple, pompa ünitesine enerji sağlayan fişi söktüm. Nasıl olsa sadece tek şekilde bağlanır kabulüyle de fiş soketlerinin pozisyonuna bakmamıştım. İşim bitip fişi tekrar bağlamaya kalktığımda fişte bir yiv ve karşılığı set olduğunu gördüm ve o şekilde bağladım. Ancak fişin iki ucundaki kablo renkleri çarpraz geldiği için kafamda soru işareti oluştu. Fişi bir de öteki türlü takmayı denedim, sorunsuz takıldı.
İki şekilde de pompaya enerji verip musluktan akan su debisini ve pompanın sesini, titreşimini gözledim. Bir fark göremedim. Acaba bu cihazda, (+) (-) bağlantısı ne olursa olsun düzeltecek bir devre mi vardır yoksa pompa çarkı iki yöne de dönse suyu basınçlandırmaya devam mı ediyordur?
Su tüketimini kestiğimde, fişin her iki bağlantı durumunda da pompanın hidrofor tankını basınçlandırması benzer sürelerde oluyor.
Merhabalar,
Yakın zamanda aldığım araçta temiz su deposu ve Jabsco Par Max 1.9 hidrofor sistemi bulunmakta.
Bir sebeple, pompa ünitesine enerji sağlayan fişi söktüm. Nasıl olsa sadece tek şekilde bağlanır kabulüyle de fiş soketlerinin pozisyonuna bakmamıştım. İşim bitip fişi tekrar bağlamaya kalktığımda fişte bir yiv ve karşılığı set olduğunu gördüm ve o şekilde bağladım. Ancak fişin iki ucundaki kablo renkleri çarpraz geldiği için kafamda soru işareti oluştu. Fişi bir de öteki türlü takmayı denedim, sorunsuz takıldı.
İki şekilde de pompaya enerji verip musluktan akan su debisini ve pompanın sesini, titreşimini gözledim. Bir fark göremedim. Acaba bu cihazda, (+) (-) bağlantısı ne olursa olsun düzeltecek bir devre mi vardır yoksa pompa çarkı iki yöne de dönse suyu basınçlandırmaya devam mı ediyordur?
Su tüketimini kestiğimde, fişin her iki bağlantı durumunda da pompanın hidrofor tankını basınçlandırması benzer sürelerde oluyor.