yugun
YÜCEL GÜNDÜZ
İnşallah, Sağolun.Yücel hocam her şey hayal etmekle başlar, sen iste Mevlam zamanı gelince nasip eder İnşaallah
İnşallah, Sağolun.Yücel hocam her şey hayal etmekle başlar, sen iste Mevlam zamanı gelince nasip eder İnşaallah
10 günlük gezinizde daha doğrusu deniz tatilinizde havalandırma ve sıcaklık konusunda bilgi almak isterim.
Bayramda tam donanımlı, idfdialı bir firmada yapılmış karavan ile benim yarım yalıtımlı ve tüm camları yalıtmsız ve filmsiz aday aracimda gün boyu test yaptım ve aradaki sıcaklık farkı hep 5°c oldu. Akşam hava karardıktan sonra da benzer şekilde devam etsede araç içinde kapı ve havalandirmalar açıldığında rahatsız olmadan oturmak mümkün oldu. Bu benim için yol almamda en teknik cevap .
Gezilerimizde araç içinde oturma yağmurlu hava ve yatma dışında bir de rahatsız hissetmedikçe hiç olmaz. Arac gün boyu guneste parkda dursada biz gec saatlerde yanina gelmis oluyoruz. Pazar gunleri hariç.
Akşam saatleri araç içi durum hakkındaki deneyiminiz nasıl oldu?
İnanın bilemiyorum başlığa anlamlı formüle edebildim mi?![]()
Yazınıza hemen cevap veremememin suret-i müsebbibi ilişiktedir, af’ola.
Yazınızda epeydir açmak istediğim “vantuzlu tente” konusuna değinmişsiniz.
Karavanımım kendim yapsa idim %95 etkili gölgelik file kullanırdım. Tabi kenarlarının sağlam ve kuş gözlü olması gerekmekte. Karavan tarafına vantuz yahut sabit bağlantı da çözüm sunabilirdi ? Üç dört tanesi yeterli olmalı.
Serbest köşeleri için kilitli ince teleskopik borular bulunabiliyor sanırım. Bunlar kordonla yere sabitlenebilir.
Ekli dosyayı görüntüle 637317
Gerekçelendirilmeyen çözümler geçerli not alamayacağından “Peki neden böyle bir çözüm ?” sorusunu da cevaplayayım.
* Marka tentelerin özellikle şiddetli yağmura faydaları olmuyor. Altında oturmanız çoğu zaman olası değil.
* Zaten şiddetli yağmurda çökme riskleri bulunmakta. (Başıma geldi)
* Rüzgârda toplanılması bir yana, yine rüzgar ve yağmur beklenen gecelerde yatmadan önce toplanıp, sabahları tekrar açma külfeti var.
* Marka tentelerin duruma göre 2-3 günlük kullanım sonu, her toplanmadan evvel ıslak temizlenip sonra da kurulanmaları lazım.
* Kurulanmadan toplanırlarsa küf yapıyorlar.
* Tam sarılıp işaretlerine kadar kapatılması atlanan tentelerdeki açıklık, zamanla kalıcı olup eski haline getirilememekte.
* Tente kutusu ile karasör aralığından kapı önüne yağmur akabiliyor.
* Teoman bey altta yazmış, ekleyeyim. Yapıları karmaşık, ters rüzgar sonucu tamirleri uğraştırıcı ve pahalı olabilir.
* En büyük dezavantaj ise bildiğimiz üzere fiyatları.
Ben tentemi artık orta şiddete rüzgar ve normal yağmur öncesi bile toplamayı alışkanlık edindim. Geriye bir tek gölge işlevi kaldı.
Yağmurda kullanılayacaksa bence gölgelik yapabilen başka bir çözüm neden yeterli olmasın ? Araç içinde fazladan kaplayacağı yer o kadar da fazla olmamalı. Üstelik bunların en kuvvetli rüzgardan bile etkilenme durumları yok. Benzerini bahçemde çit olarak kullandığımdan biliyorum.
Kılıf içinde karasöre bağlı taşınan branda da pek optimal olmayabilir.
Pes yani, yazıya başlarken bu kadar gömeceğimi hesap etmemiştim.
Yanliş anlaşılmasın. Tabi varsa, benimki gibi bir santim kadar aralık kalsa bile değiştirmenin hiç bir anlamı yok.
Yazınıza hemen cevap veremememin suret-i müsebbibi ilişiktedir, af’ola.
Yazınızda epeydir açmak istediğim “vantuzlu tente” konusuna değinmişsiniz.
Karavanımım kendim yapsa idim %95 etkili gölgelik file kullanırdım. Tabi kenarlarının sağlam ve kuş gözlü olması gerekmekte. Karavan tarafına vantuz yahut sabit bağlantı da çözüm sunabilirdi ? Üç dört tanesi yeterli olmalı.
Serbest köşeleri için kilitli ince teleskopik borular bulunabiliyor sanırım. Bunlar kordonla yere sabitlenebilir.
Ekli dosyayı görüntüle 637317
Gerekçelendirilmeyen çözümler geçerli not alamayacağından “Peki neden böyle bir çözüm ?” sorusunu da cevaplayayım.
* Marka tentelerin özellikle şiddetli yağmura faydaları olmuyor. Altında oturmanız çoğu zaman olası değil.
* Zaten şiddetli yağmurda çökme riskleri bulunmakta. (Başıma geldi)
* Rüzgârda toplanılması bir yana, yine rüzgar ve yağmur beklenen gecelerde yatmadan önce toplanıp, sabahları tekrar açma külfeti var.
* Marka tentelerin duruma göre 2-3 günlük kullanım sonu, her toplanmadan evvel ıslak temizlenip sonra da kurulanmaları lazım.
* Kurulanmadan toplanırlarsa küf yapıyorlar.
* Tam sarılıp işaretlerine kadar kapatılması atlanan tentelerdeki açıklık, zamanla kalıcı olup eski haline getirilememekte.
* Tente kutusu ile karasör aralığından kapı önüne yağmur akabiliyor.
* Teoman bey altta yazmış, ekleyeyim. Yapıları karmaşık, ters rüzgar sonucu tamirleri uğraştırıcı ve pahalı olabilir.
* En büyük dezavantaj ise bildiğimiz üzere fiyatları.
Ben tentemi artık orta şiddete rüzgar ve normal yağmur öncesi bile toplamayı alışkanlık edindim. Geriye bir tek gölge işlevi kaldı.
Yağmurda kullanılayacaksa bence gölge yapabilen başka bir çözüm neden yeterli olmasın ? Araç içinde fazladan kaplayacağı yer o kadar da fazla olmamalı. Üstelik bunların en kuvvetli rüzgardan bile etkilenme durumları yok. Benzerini bahçemde çit olarak kullandığımdan biliyorum.
Kılıf içinde karasöre bağlı taşınan branda da pek optimal olmayabilir.
Pes yani, yazıya başlarken bu kadar gömeceğimi hesap etmemiştim.
Yanliş anlaşılmasın. Tabi varsa, benimki gibi bir santim kadar aralık kalsa bile değiştirmenin hiç bir anlamı yok.
Yücel abi beni zorla Marmarisin Hisar önü köyüne götürücen bak! Gitmedim bilmiyorum orayı.Arkadaşlar,
Ülkemizde pek çok kız çocuğu evlenene kadar Dünya'yı kendi köyünden ibaret sanmaktadır. Bir gün ilçe diye çok büyük bir yere giderler ve başları döner. O zaman en büyük yeri o ilçe zannederler. Ama ilçeyi görmeden yaşayıp gidenler de var. Bu kız çocuklarının bazılarına amca çocukları tecavüz ederse bu kızlar kirlendi diye nehirlere atılarak öldürülürler. Böylelikle ailenin namusu temizlenmiş olur. İşte bu evlerdeki tek kitap Kuran'dır ve kimse onu anlayarak okumaz. Bazı köyler böyle insanları barındırmaktadır. Türkiye'de her köy Marmaris'in Hisarönü köyü değildir. Camiye şortla girdiğinizde ne olup olmayacağının garantisini hiçkimse, her köy için veremez.
Türkiye'de rahatlıkla birine yan baktınız diye öldürülebilirsiniz. Yüzlerce örneği vardır. Biri sizden sigara isteyebilir ve sigaranız yok diye sizi öldürebilir. Böyle olayların yaşanabildiği bir ülkeden bahsediyoruz. Bu olaylar oluyor, Önyargı bunun neresinde?
Harika bir yer. Orada Evcan Kamp vardı, Yangından sonra neler oldu bilmiyorum ama... Gitmenizi tavsiye ederim. Evcan kamp da çok güzel bir kamptır ayrıca... Sevgiler.Yücel abi beni zorla Marmarisin Hisar önü köyüne götürücen bak! Gitmedim bilmiyorum orayı.
Hocam Sen Adana'yı gördün mü? Halkı kavgaya hazır insanlar topluluğu, bence ülke güvenliği için o da lazım..
Huyum kurusun, yine bir ilave yapmadan geçemiyeceğim.
Bir topluma şekil veren en önemli öğelerden biri de tarihi.
İmparatorluğun bu toprakları mütareke yılları dışında işgal, dolayısıyla düşman yüzü görmedi sayılır. Yani, buranın insanının Avrupa’nın yüzyıllardır birbiriyle didişen ülkeleri gibi topraklarında karşılaştığı yabancıyı düşman olarak değil de her şeyden önce kendisi gibi görme alışkanlığı var. Diğer bir deyişle davranışlarının derininde gard alma gereksinimi yatmamış ve yatmıyor da.
Almanya’dan bir örnek vereyim:
Yeni komşunun bazen çiçekle kendini tanıtmaya gelmesi beklenilir.
Bizde yeni komşunun taşınırken pişirmeye vakti olmaz diye yemek götürülür.
Amatör sosyolog bile değilim ama bunun bir anlamı olduğundan eminim..
İnsanlar kompleks yaşamaktan çok sorumluluktan bunalmış durumdalar,karavancılığa başladıktan sonra ne kadar çok eşya o kadar çok sorumluluk olduğunu fark ettim..
Yücel bey siz çekme karavancılığı oturmuş kişilerdensiniz. Sizin ayağı yanık it demenize, ben deli dana diyorum ama biliyorsunuz motokaravancıların gezmeyi yine de sizlerden fazla hedefe koymuşlukları var.
Sonuçta iki kesim de çevreye olan sorumluluklarını makul bir seviyeye çekme zorunda olduklarını son birkaç hafta içinde daha iyi görmüş olmalılar ?
Bilmiyorum karavancılıkla yani gezme ile maddiyat arasındaki oranı hangi seviyede görüyorsunuz. İlişkinin varlığı tartışmasız olsa da bu gereksinimin tüketimin şekil verdiği toplumlarda anlamsız oranlara ulaştığı da diğer bir gerçek.
Mesele gezmek ise karavan olmuyorsa iyi bir çadır da olabilir. Karavanı ucuza çıksın diye ev için üretilmiş aletlerle doldurma yanlısı değilim. Bu minvalde başka örnekler de verebilirim ama ne demek istediğimi anladığınızı sanıyorum.
Almanya’da milyonluk cirosuyla çalıştığım bir labratuarın sahibi, Paris’e çadırıyla gittiğini söylediğinde gözleri parlar ve başkasına ısınamadım derdi. Sanırım mutluluğun şekli değil ruhu var..
Almanya’dan konuları sizin gözünüzle gördüğümden şüpheniz olmasın.
Parası çıkışmadığından eften püften ısıtıcı almayı düşünen bir yaz karavancısına bir sene daha bekle demem, sanırım farklı yorumlanmıyordur ?
Bazen forumda minimalist yaklaşımım yüzünden laf işittiğim bile oluyor.![]()
İnşallahBütün anlattıklarınıza ek olarak yol boyunca bir vites küçük gitmek ve sekseni geçmemek var. Ayrıca uzatma aynası takma-sökme işi var. Her seferde sabitleme ayağı indirip kaldırmak var, var oğlu var...
Transporter severim ama benim hayalimde bembeyaz bir alkovenli var aslında. İnşallah bir gün nasip olur.
Tüm bu yazdığınız sebeplerden ötürü Karavanı alırken tente almadım. Sonra karavan bana ÇIPLAK gibi geldi. Torba tente aldım.Yazınıza hemen cevap veremememin suret-i müsebbibi ilişiktedir, af’ola.
Yazınızda epeydir açmak istediğim “vantuzlu tente” konusuna değinmişsiniz.
Karavanımım kendim yapsa idim %95 etkili gölgelik file kullanırdım. Tabi kenarlarının sağlam ve kuş gözlü olması gerekmekte. Karavan tarafına vantuz yahut sabit bağlantı da çözüm sunabilirdi ? Üç dört tanesi yeterli olmalı.
Serbest köşeleri için kilitli ince teleskopik borular bulunabiliyor sanırım. Bunlar kordonla yere sabitlenebilir.
Ekli dosyayı görüntüle 637317
Gerekçelendirilmeyen çözümler geçerli not alamayacağından “Peki neden böyle bir çözüm ?” sorusunu da cevaplayayım.
* Marka tentelerin özellikle şiddetli yağmura faydaları olmuyor. Altında oturmanız çoğu zaman olası değil.
* Zaten şiddetli yağmurda çökme riskleri bulunmakta. (Başıma geldi)
* Rüzgârda toplanılması bir yana, yine rüzgar ve yağmur beklenen gecelerde yatmadan önce toplanıp, sabahları tekrar açma külfeti var.
* Marka tentelerin duruma göre 2-3 günlük kullanım sonu, her toplanmadan evvel ıslak temizlenip sonra da kurulanmaları lazım. Üzerine düşen çiçek, böcek, yaprak ve tozu oluyor.
* Kurulanmadan toplanırlarsa küf yapıyorlar.
* Tam sarılıp işaretlerine kadar kapatılması atlanan tentelerdeki açıklık, zamanla kalıcı olup eski haline getirilememekte.
* Tente kutusu ile karasör aralığından kapı önüne yağmur akabiliyor.
* Teoman bey altta yazmış, ekleyeyim. Yapıları karmaşık, ters rüzgar sonucu tamirleri uğraştırıcı ve pahalı olabilir.
* En büyük dezavantaj ise bildiğimiz üzere fiyatları.
Ben tentemi artık orta şiddete rüzgar ve normal yağmur öncesi bile toplamayı alışkanlık edindim. Geriye bir tek gölge işlevi kaldı.
Yağmurda kullanılayacaksa bence gölge yapabilen başka bir çözüm neden yeterli olmasın ? Araç içinde fazladan kaplayacağı yer o kadar da fazla olmamalı. Üstelik bunların en kuvvetli rüzgardan bile etkilenme durumları yok. Benzerini bahçemde çit olarak kullandığımdan biliyorum.
Kılıf içinde karasöre bağlı taşınan branda da pek optimal olmayabilir.
Pes yani, yazıya başlarken bu kadar gömeceğimi hesap etmemiştim.
Yanliş anlaşılmasın. Tabi varsa, benimki gibi bir santim kadar aralık kalsa bile değiştirmenin hiç bir anlamı yok.
Hocam Sen Adana'yı gördün mü? Halkı kavgaya hazır insanlar topluluğu, bence ülke güvenliği için o da lazım.