Araç alternatör sisteminden, aracın kendi elektrik donanımı haricinden başka kaynakları beslemek;
Klasik eski tip elektronik sisteme sahip olmayan modeller ve yeni araçlar olarak farklılık gösterebilir.
Kullanılan aracın içindeki elektrik donanımına göre ( silecek motoru,klima, marş motoru vb) teknik hesaplı olarak alternatör ve batarya değeri belirlenmiştir, sistem belli bir toleransla arıza vermeden uzun yıllar çalışabilir.
Alternatör üzerinde verebileceği maksimum amper değeri bellidir, marş motorunu besleyen bataryanın teknik degeride üzerinde yazılıdır.
Araç ile karavan kullanımına dahil elektrik ekipmanini birlikte çalıştırma bir takım riskleri taşır, böyle bir uygulama yapılması durumunda iyi bir teknik çalışmayı gerektirir.
El ile kontrol edilen anahtarlama durumunda bataryaların dolu boş durumları tahmine dayalı olacağından alternatör, şarj stresine girip aşırı ısınarak iş göremez hale gelecektir,
Araç ile Karavan elektrik sistemini birbirine karıştırmamak doğrusudur. Solar uygulama ve şebekeden fırsat oldukça şarj yapılması uygun olabilecektir.
Yapılması durumunda ilgili ekipman ve uygun cihazların değişiklik yapılarak kapasite artırılması, yeni teknolojik anahtarlama roleleri ile çözüm yoluna gidilebilir.
Yeni nesil araçlar için sisteminde bulunan ECU bazı farklı elektriksel durumlardan etkilenir;
Aracın mevcut sisteminin haricinde ters besleme" karavan elektrik sistemine entegre olması"( dışarıdan akü takviyesi, düzensiz voltaj akımları,batarya düzensizliği ,sonradan ilave cihazlar gibi)
Eski tip klasik elektronik sisteme sahip olmayan modeller için; alternatör değerinden fazla şarj yüklenmesi sebebiyle diyod veya sargi zararları oluşması,konjektor sisteminin bataryanın mesafesinin kablo uzunluğu ve gerilim düşümü sebebiyle ,şarjı kesememesi olabilecektir.
bir uygulama için 35 mm2 kablo neredeyse bir üstünü zorlayacak gibi duruyor.
Alternatör çıkış voltajı:13.8 volt
Kablo uzunluğu 5 metre
Akım: 50 amper
Kablo kesiti bakır: 35 mm2
Gerilim düşümü bağlantı kayıpları:
13.4 volt hat sonu şarj gerilimi değeri
şarj hattı kablosu 10 mm2 olursa hat sonunda 12.8 volt değeri cikabilecektir.
DC elektrikte 0.2-0.3- 0.5 ve 1 volt önemlidir
Her türlü bağladım, yaptım çalıştı,idare ediyor ,bu kablo kesitleri fazla , zaten çok kullanmıyorum, bunlar pahalı işler bana gelmez şeklindeki yaklaşımlar teknik durumu kurtarmıyor.
Şarj hattına bağlı selenoid devreye girdiğinde araç ve karavan elektrik sistemleri elektriksel yükler olarak alternatör üzerine biner, dikkate alınması gerekir.
Her batarya tipinin ayrı şarj sistem ve değerleri vardır Üreticinin açıklaması dikkate alınır.
Araç start/stop AGM bataryaları AGM yazılı diye her yerde kullanılamaz,bu araçtan aldığınız alternatör şarjı bir başka bataryaya zarar verebilir.
Solar sistem bataryaları marş motorları için kullanılmamalıdır,ani ve yüksek akım çekimleri zarar verir.
Çizelge İngilizce, rakamlar gerekli şarj değerlerini veriyor.