Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugrul57xx Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,393

1


  • Kullanılan toplam oy
    1
  • Anket kapatılmış .

tugrul57xx

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Kendi karavanımı kendim yapmaya başladım

E6798C8A-E497-4082-B13F-1909507E2D5A.jpeg


25C47036-8D25-44BB-9566-36D02EF1CF24.jpeg


83508C7A-F67C-455C-A8ED-7B611F19A824.jpeg


8BD9C562-27F4-4170-832A-10BB5F2A5095.jpeg


F3D8563C-A057-417F-824E-7166109202CA.jpeg


63DE037C-9A43-4230-BB98-A1E00C968184.jpeg
 

Etiketler
proje

Ben ce biraz daha araştırma yapmalısınız.
Yük dengesi ( dingil bağlantı yeri seçimi ;çeken araca uyguladığı , yukarı- aşağı etkinin en asgari de tutulması ) daha iyi ayarlanabilir . Profilleri kaynak ile birleştirildiği yerlerin su almayana kadar kaynatılması , açık kutu bırakılmaması paslanmayı ve çürümeyi engeller . Dingil bağlantılarında milimetrik ayarlar (önemli ! , çeken aracın izlerini takip etmeli) yapılmalı . Makas bağlantılarının arka kısımları şasi ye mafsallı ( esneme durumunda makasların boylarının uzaması ) bağlanmalı . Her iki tekerlek için yağlı amortisör (seyir halinde daha az zıplaması) olmalı . Yine de bir profesyonelin görüşü alınmalı diye düşünüyorum.
Kolay gelsin.
 






Bu kafamıza göre yapılan karavanlar nasıl yola çıkmak için izin alıyor. İthal edince bile bir ton evrak işi çıkıyor ki alman markalarından bahsediyorum her belfesi uygunluğu olan. Bu nasıl olacak?

Al ko şasi kullanmak en mantıklısı bence

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hiç uğraşmayın alko şasi alın, üstüne ne yaparsanız yapın trafikte sorun olmaz. Önemli olan yük dengesi, frenler, tutuş, çeki demiri bağlantılarıdır, bunlar alko şasilerde zaten hazır gerisi sizin marangozluk sanatkarlığınıza bağlı. Yani işin bir mühendislik kısmı bir de marangozluk kısmı var siz 2.si ile uğraşmaılısınız.
 

Hobi olarak yaptıkça çok dinlendirici bir uğraş olsada karavanın başta alt yapısı uyulması gereken mühendislik kurallarını beraberinde getiriyor. Muhtemelen 450 kg altı olarak başlamışsınızdır. Taşıyıcı profillerin yerleşimi ve kalınlığı asla az olmamalı gereğinden fazla kalın olursada ağırlık limitinize yaklaşır. Mehmet beyin belirttiği gibi makaslı da olsa amortisör ile desteklenmesi gerekebilir.
Benim görüşümde aynı hiç uğraşmayın ikinci el uygun fiyata size uygun bir karavan araştırın.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst