hakan_özalkan
Ana Kamp
- Mesajlar
- 27
- Tepkime Puanı
- 20
Merhabalar sevgili dostlar, önceki çalışmada elastomerik kauçuk süngerini farklı kalınlıklarda bir takım ısı iletkenlik testlerine tabi tutmuştuk. İlk defa bu videoyu izleyenler ve malzemeyi merak edip kullanmayı düşünenler için kanalda elastomerik kauçuk süngerin testlerini yaptığım videoya göz atabilirler.
Bu çalışmada ise çokça merak edilen EPS ve XPS yalıtım malzemelerinin yine aynı ortam ve koşullarda
bir takım testler yapıp sonuçlarını birlikte göreceğiz.
Öncelikle 2 cm kalınlığında iki adet toplam 4 cm XPS panellerini kabin ölçülerine göre kesiyorum.
Kabini hazırlarken biraz xps panelin temel özelliklerinden bahsedeyim isterseniz. Bu malzemenin ısı iletkenlik değerlerine baktığımızda piyasada neredeyse diğer bir çok malzemeden 0.30-32 arası w/mk gibi oldukça düşük ısı iletkenlik değerine sahip olduğunu görürüz.
Bu derece düşük ısı geçirgenlik özelliğini elbette kapalı gözenekli hücre yapısına borçlu.
Ayrıca yine oldukça az % 2-3 kadar düşük su emme özelliği sayesinde zamanla sudan nemden etkilenip performansı düşmez dolayısıyla ısı iletkenlik değerlerinde bir yükseliş olmaz.
Bu malzeme biraz kırılgan bir yapıya sahip olsa da zamanla basma ve eğilme gibi durumlarda fiziksel yapısı bozulmaz.
buhar difüzyonu direnci de oldukça yüksek bir malzeme , bu nedenle çatı ve teraslar da, temellerde ,havaalanı pistlerinde frigorifik kamyon kasaları, soğuk hava depoları, şantiyelerde ve askeri amaçlı koruma üniteleri gibi bir çok kullanım alanları mevcut.
Homojen hücre yapısına sahip bu XPS levhalar Termoplastik bir malzeme olup ana maddesi polistirendir. Ve ekstrüzyon sıkıştırma işlemi ile kullanım alanlarına göre çeşitli kalınlıklarda üretilir.
.
Piyasada bu ürün en çok 2 cm kalınlık 60 cm en ve 125 cm uzunlukta 20 adet lik kolilerde 300 tl fiyat aralığında satışı yapılmakta, bir koli ile 14- m2 alan kaplanabilir. Ve Yalıtım için en az 4 cm bir kalınlık düşünürseniz 4-5 koli ile küçük bir aracı kaplamak mümkün. Bunun da yaklaşık 1300-1500 tl arası bir maliyeti olacaktır.
Sonuç olarak kauçuğun bana göre hem yaptığım testler sonucu hem de piyasa da üretim amacına baktığımızda elastik yapısı ve ses titreşimlerinden kaynaklanan rezonans oluşumunu engelleme dışında muadillerine göre hiçbir artı tarafını göremiyorum ( Karavana kullanımı açısından.) Ben miminum kalınlık ile ses titreşimlerinin oluşturacağı rezonans oluşumunun önüne geçmek için aracıma kullanmak zorunda kaldım çünkü ses titreşimlerini şu an için en iyi izole eden madde kauçuk olduğundan ve günümüzde otomotiv başta olmak üzere diğer tüm endüstriyel alanlarda kullanılan çok iyi bir isolatör aynı zamanda ve başka alternatif bir malzeme olmadığından sadece 6 mm gibi düşük bir kalınlıkta kullanıp uygulamayı bitirdim sayılır, sonraki video da özellikle metal konstrüksiyonlu bir karavan için sağlayacağı yararları konusunda detaylı bir anlatım hazırlıyorum, yakında paylaşıyor olacağım. Eğer araç metal konstrüksiyon değil de kompozit olsaydı kesinlikle kullanma ihtiyacı duymayacaktım.
Video: https://youtu.be/KTsUGIMqqH8
Bu çalışmada ise çokça merak edilen EPS ve XPS yalıtım malzemelerinin yine aynı ortam ve koşullarda
bir takım testler yapıp sonuçlarını birlikte göreceğiz.
Öncelikle 2 cm kalınlığında iki adet toplam 4 cm XPS panellerini kabin ölçülerine göre kesiyorum.
Kabini hazırlarken biraz xps panelin temel özelliklerinden bahsedeyim isterseniz. Bu malzemenin ısı iletkenlik değerlerine baktığımızda piyasada neredeyse diğer bir çok malzemeden 0.30-32 arası w/mk gibi oldukça düşük ısı iletkenlik değerine sahip olduğunu görürüz.
Bu derece düşük ısı geçirgenlik özelliğini elbette kapalı gözenekli hücre yapısına borçlu.
Ayrıca yine oldukça az % 2-3 kadar düşük su emme özelliği sayesinde zamanla sudan nemden etkilenip performansı düşmez dolayısıyla ısı iletkenlik değerlerinde bir yükseliş olmaz.
Bu malzeme biraz kırılgan bir yapıya sahip olsa da zamanla basma ve eğilme gibi durumlarda fiziksel yapısı bozulmaz.
buhar difüzyonu direnci de oldukça yüksek bir malzeme , bu nedenle çatı ve teraslar da, temellerde ,havaalanı pistlerinde frigorifik kamyon kasaları, soğuk hava depoları, şantiyelerde ve askeri amaçlı koruma üniteleri gibi bir çok kullanım alanları mevcut.
Homojen hücre yapısına sahip bu XPS levhalar Termoplastik bir malzeme olup ana maddesi polistirendir. Ve ekstrüzyon sıkıştırma işlemi ile kullanım alanlarına göre çeşitli kalınlıklarda üretilir.
.
Piyasada bu ürün en çok 2 cm kalınlık 60 cm en ve 125 cm uzunlukta 20 adet lik kolilerde 300 tl fiyat aralığında satışı yapılmakta, bir koli ile 14- m2 alan kaplanabilir. Ve Yalıtım için en az 4 cm bir kalınlık düşünürseniz 4-5 koli ile küçük bir aracı kaplamak mümkün. Bunun da yaklaşık 1300-1500 tl arası bir maliyeti olacaktır.
Sonuç olarak kauçuğun bana göre hem yaptığım testler sonucu hem de piyasa da üretim amacına baktığımızda elastik yapısı ve ses titreşimlerinden kaynaklanan rezonans oluşumunu engelleme dışında muadillerine göre hiçbir artı tarafını göremiyorum ( Karavana kullanımı açısından.) Ben miminum kalınlık ile ses titreşimlerinin oluşturacağı rezonans oluşumunun önüne geçmek için aracıma kullanmak zorunda kaldım çünkü ses titreşimlerini şu an için en iyi izole eden madde kauçuk olduğundan ve günümüzde otomotiv başta olmak üzere diğer tüm endüstriyel alanlarda kullanılan çok iyi bir isolatör aynı zamanda ve başka alternatif bir malzeme olmadığından sadece 6 mm gibi düşük bir kalınlıkta kullanıp uygulamayı bitirdim sayılır, sonraki video da özellikle metal konstrüksiyonlu bir karavan için sağlayacağı yararları konusunda detaylı bir anlatım hazırlıyorum, yakında paylaşıyor olacağım. Eğer araç metal konstrüksiyon değil de kompozit olsaydı kesinlikle kullanma ihtiyacı duymayacaktım.