hakan_özalkan
Ana Kamp
- Mesajlar
- 27
- Tepkime Puanı
- 20
Merhaba Sevgili Karavan Sever Dostlar, karavan'da yalıtım konusuna bilimsel veriler ve testler ile tüm soruların cevaplarını bulacağınız çok önemli bilgiler ile eğlenceli, dolu dolu keyifle izleyeceğiniz yepyeni bir çalışmayı sizlerin beğenisine sunuyorum. Çayınızı,kahvenizi almayı unutmayın, uzun bir video Selamlar,sevgiler..
Video: https://youtu.be/H5QeDKVPB8c
Merhaba dostlar,nasılsınız ? Ben de Son günlerde bir takım aksilikler oldu durumu toplulukta da paylaşmıştım doğal olarak süreç biraz yavaşladı ancak şu an gayet iyiyim, ve şimdilik her şeyi yoluna koydum sayılır.
Bu hafta neler yaptık son gelişmeleri size anlatmaya çalışayım. Sanırım kanalımızdaki 2. Video da karavan da termal köprüleme sorununun özellikle büyük araçlarda ciddi ses ve ısı kayıplarına sebebiyet verebileceğinin önemini kısaca anlatmıştım. Dolayısıyla kendi aracımda büyük olduğu için ve özellikle hem daha konforlu bir yaşam alanı hem de karavanı porfesyonel bir ses kayıt studiosu olarak ta kullanacağımdan benim için mümkün oldukça mükemmele yakın ultra sessiz ve dengeli bir akustik ortam gerekli, ve sanırım bu ruh sağlığımız için de önemli hatta bu anlamda verimliliği maksimuma çıkarmak için sabit studio mekanlarda uygulanan yüzer oda dediğimiz bir teknik var bunu karavanada uygulamayı düşünüyorum,ancak şu an teknik hesaplamalar ile maliyet fayda analizi yapmaya çalşıyorum ve uygun görürsem uygulamayı yapıp tüm detayları ile paylaşıyor olacağım ve sanırım bir karavan da ilk defa uygulanıp denenenmiş bir yöntem olacak. Çünkü ben şu ana kadar ne yerli ne de Avrupa karavanların hiç birinde yapılmış böyle bir uygulamaya denk gelmedim.Ama tabi bilemiyoruz belki de birileri denemiştir.
Bu hafta İşe öncelikle araçtaki tüm taşıyıcı ve destekleyici profillerin en boy ve derinlik gibi ölçülerini alıp kabaca bir hesap çıkardım. Ve her biri 600 gr olan 17 adet termal ve akustik yalıtım malzemesi olan poliüretan köpük kullandım. Bu köpüklerin dolgu amaçlı ve yalıtım olanları için mevcut yalıtım için kullanacaksanız alırken dikkat edin. Gerçi kimyasal bileşenleri çok benzer. Ancak yinede alırken thermal ve akustik yalıtım özelliği olandan tercih edin.. kullandığım tüm Köpüklerin toplam ağırlığı 10 kilo 200 gr. Ve araçta zemin haric tüm profilerin her bir cm karesini dolduracak şekilde son derecek kontrollü ve hassas bir şekilde tüm boşlukların dolduğundan emin olana kadar sabırla uygulamaya devam ettim.Tabi Malzemeyi toplu almadan önce 600 gr lık bir kutu köpüğün uygulandıktan sonraki ulaştığı maksimum hacim ve kaplayacağı alanı kabaca hesaplamıştım görseldede 600 gr lık bir kutunun uygulama sonrası kürleştikten sonra ulaştığı hacim ve kapladığı alanı görüyorsunuz.
ben Kabaca bir hesap yapmıştım ancak ona rağmen hesap doğru çıktı malmezeme ucu ucuna yetti, Ancak burada tabi uygulama tekniği çok önemli, eğer bir takım hesaplamalar yaparak uygulamazsanız çok fazla fire verebilirsiniz ve kutu sayısı 20 ve üzerinede çıkabilir böyle bir araç için.. Kendi aracına uygulamak isteyenler için bazı teknik ve püf noktalarını anlatmak istiyorum.
Öncelikle diğer tüm basınçlı spreyler gibi bu köpüğüde en az 15-20 saniye çalkayın ki içersindeki kimyasal maddeler homojen bir şekilde karışsın.Ve uygulamayı normal boya spreyleri gibi değilde pipet kısmı baş aşağı gelecek şekilde uygulama yapmalısınız. aksini yaparsanız 10 saniyede basınçlı gazı bitirir ve katı malzeme içinde kalarak kulanılamaz hale gelir.
ikinci önemli husus ise eğer 3cm e 6cm gibi nispeten diğer destekleyici profillere göre daha kalın olan taşıyıcı profilleri dolduracaksınız uygulamada akış hızını her 10 cm lik aralığa 2 saniye püskürtüp ve bir sonraki adıma geçin. Aynı uygulamayı örneğin 3 e 3 cm bir profilin içini dolduracaksanız ortalama her 7 cm lik bir aralığa 1 saniye sıkmanız ve bir sonraki adıma geçmeniz yeterli gelecektir. Ve her sıkımda eşit basınç uygulamaya çalışın. ayrıca profilden çıkmadan son 10 cm lik aralık için ise hortumun ucunu profil çıkış deliğinin ucunda bekletip bir saniye püskürtmeniz yeterli olacaktır.. yoksa devamlı en uca kadar sıkarak devam ederseniz ekranda yaptığım denemelerde gördüğünüz gibi her defasında fazladan köpük taşabilir. çünkü en az bir metre uzunluğunda ve 8 mm kalınlığında mümkünse şeffaf ve orta sertlikte bir hortum kullanmanız uygulama kolaylığı açısından iyi olacaktır. Son 10 cm lık aralığa 1 saniye sıkmamızın sebebi çünkü bir önceki püskürtmeden hortumda yaklaşık 1 saniyelik zamana denk püskürtme basıncı kalmış oluyor. Eğer bu şekilde uygulama yapabilerseniz malzeme fireniz minumuma iner. Hatta biraz dikkatli olursanız hiç fire vermeyebilirsiniz.. Bu tür poliüretan köpüklerin tek ve iki bileşenli olanları mevcut. Spray olarak satılan tek bileşenli ve havadaki nem ile kürleşmesi gerçekleşiyor.. Yalıtım öncesi aracın komple içini yıkadığımdan doğal olarak profillerin içlerinde bolca nem oluştu. Hatta içinde su kalan prOfillerde genleşen köpük sayesinde tahliye oldular.. Tüm bu detayları ve uygulama pratikliğini gördüğünüz gibi 6 mm lik bir endoskop kamera, görüntü aktarıcı program, ve bilgisayar aracılığıyla köpüğün profil içinde çıkışını, genleşme yayılma kürleşme hızını, ve dar alandaki diğer davranışlarını gözlemlediğim basit küçük bir deneysel çalışma oldu.
Eğer aynı uygulamayı yapacaksınız sizin bu ekipmanları almaya veya temin etmenize hiç gerek yok, en verimli uygulama tekniğini ve sonuçlarını demin bastiçe sizler için anlattım zaten..
Merhaba dostlar,nasılsınız ? Ben de Son günlerde bir takım aksilikler oldu durumu toplulukta da paylaşmıştım doğal olarak süreç biraz yavaşladı ancak şu an gayet iyiyim, ve şimdilik her şeyi yoluna koydum sayılır.
Bu hafta neler yaptık son gelişmeleri size anlatmaya çalışayım. Sanırım kanalımızdaki 2. Video da karavan da termal köprüleme sorununun özellikle büyük araçlarda ciddi ses ve ısı kayıplarına sebebiyet verebileceğinin önemini kısaca anlatmıştım. Dolayısıyla kendi aracımda büyük olduğu için ve özellikle hem daha konforlu bir yaşam alanı hem de karavanı porfesyonel bir ses kayıt studiosu olarak ta kullanacağımdan benim için mümkün oldukça mükemmele yakın ultra sessiz ve dengeli bir akustik ortam gerekli, ve sanırım bu ruh sağlığımız için de önemli hatta bu anlamda verimliliği maksimuma çıkarmak için sabit studio mekanlarda uygulanan yüzer oda dediğimiz bir teknik var bunu karavanada uygulamayı düşünüyorum,ancak şu an teknik hesaplamalar ile maliyet fayda analizi yapmaya çalşıyorum ve uygun görürsem uygulamayı yapıp tüm detayları ile paylaşıyor olacağım ve sanırım bir karavan da ilk defa uygulanıp denenenmiş bir yöntem olacak. Çünkü ben şu ana kadar ne yerli ne de Avrupa karavanların hiç birinde yapılmış böyle bir uygulamaya denk gelmedim.Ama tabi bilemiyoruz belki de birileri denemiştir.
Bu hafta İşe öncelikle araçtaki tüm taşıyıcı ve destekleyici profillerin en boy ve derinlik gibi ölçülerini alıp kabaca bir hesap çıkardım. Ve her biri 600 gr olan 17 adet termal ve akustik yalıtım malzemesi olan poliüretan köpük kullandım. Bu köpüklerin dolgu amaçlı ve yalıtım olanları için mevcut yalıtım için kullanacaksanız alırken dikkat edin. Gerçi kimyasal bileşenleri çok benzer. Ancak yinede alırken thermal ve akustik yalıtım özelliği olandan tercih edin.. kullandığım tüm Köpüklerin toplam ağırlığı 10 kilo 200 gr. Ve araçta zemin haric tüm profilerin her bir cm karesini dolduracak şekilde son derecek kontrollü ve hassas bir şekilde tüm boşlukların dolduğundan emin olana kadar sabırla uygulamaya devam ettim.Tabi Malzemeyi toplu almadan önce 600 gr lık bir kutu köpüğün uygulandıktan sonraki ulaştığı maksimum hacim ve kaplayacağı alanı kabaca hesaplamıştım görseldede 600 gr lık bir kutunun uygulama sonrası kürleştikten sonra ulaştığı hacim ve kapladığı alanı görüyorsunuz.
ben Kabaca bir hesap yapmıştım ancak ona rağmen hesap doğru çıktı malmezeme ucu ucuna yetti, Ancak burada tabi uygulama tekniği çok önemli, eğer bir takım hesaplamalar yaparak uygulamazsanız çok fazla fire verebilirsiniz ve kutu sayısı 20 ve üzerinede çıkabilir böyle bir araç için.. Kendi aracına uygulamak isteyenler için bazı teknik ve püf noktalarını anlatmak istiyorum.
Öncelikle diğer tüm basınçlı spreyler gibi bu köpüğüde en az 15-20 saniye çalkayın ki içersindeki kimyasal maddeler homojen bir şekilde karışsın.Ve uygulamayı normal boya spreyleri gibi değilde pipet kısmı baş aşağı gelecek şekilde uygulama yapmalısınız. aksini yaparsanız 10 saniyede basınçlı gazı bitirir ve katı malzeme içinde kalarak kulanılamaz hale gelir.
ikinci önemli husus ise eğer 3cm e 6cm gibi nispeten diğer destekleyici profillere göre daha kalın olan taşıyıcı profilleri dolduracaksınız uygulamada akış hızını her 10 cm lik aralığa 2 saniye püskürtüp ve bir sonraki adıma geçin. Aynı uygulamayı örneğin 3 e 3 cm bir profilin içini dolduracaksanız ortalama her 7 cm lik bir aralığa 1 saniye sıkmanız ve bir sonraki adıma geçmeniz yeterli gelecektir. Ve her sıkımda eşit basınç uygulamaya çalışın. ayrıca profilden çıkmadan son 10 cm lik aralık için ise hortumun ucunu profil çıkış deliğinin ucunda bekletip bir saniye püskürtmeniz yeterli olacaktır.. yoksa devamlı en uca kadar sıkarak devam ederseniz ekranda yaptığım denemelerde gördüğünüz gibi her defasında fazladan köpük taşabilir. çünkü en az bir metre uzunluğunda ve 8 mm kalınlığında mümkünse şeffaf ve orta sertlikte bir hortum kullanmanız uygulama kolaylığı açısından iyi olacaktır. Son 10 cm lık aralığa 1 saniye sıkmamızın sebebi çünkü bir önceki püskürtmeden hortumda yaklaşık 1 saniyelik zamana denk püskürtme basıncı kalmış oluyor. Eğer bu şekilde uygulama yapabilerseniz malzeme fireniz minumuma iner. Hatta biraz dikkatli olursanız hiç fire vermeyebilirsiniz.. Bu tür poliüretan köpüklerin tek ve iki bileşenli olanları mevcut. Spray olarak satılan tek bileşenli ve havadaki nem ile kürleşmesi gerçekleşiyor.. Yalıtım öncesi aracın komple içini yıkadığımdan doğal olarak profillerin içlerinde bolca nem oluştu. Hatta içinde su kalan prOfillerde genleşen köpük sayesinde tahliye oldular.. Tüm bu detayları ve uygulama pratikliğini gördüğünüz gibi 6 mm lik bir endoskop kamera, görüntü aktarıcı program, ve bilgisayar aracılığıyla köpüğün profil içinde çıkışını, genleşme yayılma kürleşme hızını, ve dar alandaki diğer davranışlarını gözlemlediğim basit küçük bir deneysel çalışma oldu.
Eğer aynı uygulamayı yapacaksınız sizin bu ekipmanları almaya veya temin etmenize hiç gerek yok, en verimli uygulama tekniğini ve sonuçlarını demin bastiçe sizler için anlattım zaten..