Karavan Ile Zorluklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan farazicosmos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,006
Üçbuçuk atmaya gerek yok
O ağırlıkta bir karavan kullanıyorsanız
Araç 2000 cc olmalı
1600 cc ile de çıkarsınız ama kısa zamanda baskı balata,devriaj balatası,şansımanı yersiniz


LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Önden çekiş - 4x4 - arkadan itiş olayının en belirleyicisi ağırlıktır.

Örneğin sizin aracınız 1.5 ton, çektiğiniz karavan her şeyi ile 1 tonu bulmuyorsa, öncen çekişli araçla rahat çekersiniz ve yokuş çıkarsınız. Ama Siz 1.2 ton araç kullanıp, 900 kg karavan çekiyorsanız o zaman elbette ağırlık dengeleri ciddi anlamda değiştiği için önde sorun yaşayabilirsiniz.

Mesela Swift 4x4 araç kullandım. Yanılmıyorsam aracın ağırlığı 1.2 ton civarıydı. Bu araçla 800 kg civarı karavanı 4x4 ile rahat çekebilirsiniz. Ama önden çekiş olsa, zorlanırsınız.
 

2017 model 1.6 105 BG 290 Nm tork üreten önden çekişli Fiat Doblo aracım ile, 5.25 Ortiz karavanımı hiç sıkıntı çekmeden Sakar Geçidi'nden çıkardım. Üç adet çok kastıran virajı vardır, geçenler bilir.
 

2017 model 1.6 105 BG 290 Nm tork üreten önden çekişli Fiat Doblo aracım ile, 5.25 Ortiz karavanımı hiç sıkıntı çekmeden Sakar Geçidi'nden çıkardım. Üç adet çok kastıran virajı vardır, geçenler bilir.

Doblo aracınızın boş ağırlığı nedir? Ortiz karavan sanırım 1 tonun üzerinde, önden çekişli araçlar ile karavan çekmenin zor olduğu sanırım karavanı olmayan, hiç kullanmamış kişilerin hüsnü kuruntusu. Ya da 900 kg lık araçları ile aynı ağırlıkta karavanı çekmeye çalışan kişilerin deneyimleri mi acaba ne dersiniz? :smiley:
 

Değişik boyutlarda 5-6 çekme karavanı değişik araçlarla yıllarca çektim
Bir zamanlar 70 beygir 1.4 dizel peugeot ile bir tonluk karavanı yıllarca çektim
Bu şekilde sakar yokuşunu da çıktım
Zorlandım,zaman zaman araç hararet yaptı,baskı balata,debriyaj bitti
Vardığım sonuç bu
Çekermi çeker
Ama zorlanır, araca zarar verir
Bu işin en doğru yolu 1 ton üzerindeki karavanlar için 2000 cc dizel
1.6 dizel sınırda kalır

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Aracım boş ağırlığı 1290 Kg olan 2008 Model Focus SW , çektiğim karavan can marka yüklü ağırlığı yaklaşık 850-900 kg civarı olan tek dingilli , kendinden frenli kapline sahip yerli bir karavan. Çekici aracım ile İzmir'den Muğla Fethiye, koylarında toprak yollar da dahil hiç zorlanmadan güzel geziler yaptım. Oturduğum yerde İzmir'in bol yokuşlu semtlerinden biri, aracımın etiketinde römorklu katar ağırlığı 3180 kg olarak fabrika onayı verilmiş. Bu hesaba göre araç tam yüklü halde yaklaşık 1300 kg lık römork çekme payı kalıyor.
 

Değişik boyutlarda 5-6 çekme karavanı değişik araçlarla yıllarca çektim
Bir zamanlar 70 beygir 1.4 dizel peugeot ile bir tonluk karavanı yıllarca çektim
Bu şekilde sakar yokuşunu da çıktım
Zorlandım,zaman zaman araç hararet yaptı,baskı balata,debriyaj bitti
Vardığım sonuç bu
Çekermi çeker
Ama zorlanır, araca zarar verir
Bu işin en doğru yolu 1 ton üzerindeki karavanlar için 2000 cc dizel
1.6 dizel sınırda kalır

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok doğru tespitler yapmışsınız, gücün fazla olması her zaman için bir avantajdır. 1 ton üzeri çekme karavan için 2000 cc dizel ve yukarısı her zaman daha avantajlıdır, aracın ağır ve güçlü olması sadece çekerken değil ani frende ve yokuş aşağıda ve yüksek süratte ekstra güven verir kanısındayım.
 

Aracın boş ağırlığı 1596 kg. Ben yaklaşık 100 kg çekiyorum. Hanım 56 kg. Çocuklar toplamda 110 kg. 20 kg da avatarımdaki köpeğim. 60 lt yakıt depom her zaman 3/4 doludur. Eksildikçe fullerim. Bavul vs. bagajım da 50 kg vardır. Toplamda aracımın tatil seyahat ağırlığı bu. Yani yaklaşık 2000 kg. Ortiz karavanım tam yüklü 1500 kg civarı. Limitteyim. Katar ağırlığım 3500 kg sınırında.
 

Aracım yük taşıma amacı ile üretilmiş. Yani baskı-balatası diğer binek araçlardakinden daha ağır yûkler için tasarlanmış. 2017 Haziran ayından bu yana bir sıkıntı yaşamadım.
 

Normalde asla sürat yapmam. Acelem yok. Yetişmem gereken bir yer varsa yola erken çıkarım. Bir yerlere ulaşmaktan değil de, seyahat etmekten keyif alırım. Bu nedenle karavan çekerken de limitlerimi bilirim ve asla aşmam. Dolayısıyla ne aracım zorlanır, ne de çektiğim karavan benim için risk olur. Otobanda bile 80 km/saat'i 1 km geçmem.
 



Arkadaşlar,
Bu başlıkta pek çok defa önden çekişle sanki çok büyük zorluklar yaşanacakmış gibi anlatılmış. Bu pek doğru değil. Normal kuru zemin şartlarında önden de çeker olsanız çok sorun yaşanmıyor. Ben yaklaşık on yıldır önden çekişli üç farklı aracımla karavan çektim. Kalkamayacağım bir durumla hiç karşılaşmadım. Bilgilerinize.
 

Yorumların hepsinde genelde aracım çeker mi? rampada durursam kalkabilirmiyim? soruları ve endişesi var . Araç zorlansa da düşük viteste bir şekilde karavanı çeker bahse konu araçların tamamı yeni nesil araçlar bg ve tork olarakta gayet iyiler uygun viteste olduğu sürece karavanları çekebilecek kapasiteleri mevcut ( araçların yıpranma durumlarını baz almıyorum ) ama asıl önemli olan karavanı çekmek değil bence. Değişik yol şartlarında o karavanı yolda tutabilecek ve güvenli durdurabilecek kapasitede araçların karavanları çekmesi gerekliliği , bence en önemli parametre bu , yoksa yeni nesil araçların güçleri 1,5 tonluk karavanı her halükarda çeker , hele dizelse daha rahat çeker.
 


Hiç kontrol ettiniz mi? Yaşanmışlığınız var mı? çok kesin konuşuyorsunuz.
72 bg reno 9 araçla romork üzerinde 1 ton yükle çok yol yaptım.Araba önden çekişli olduğu için rampada durup kalkmak bazen sorun yaratıyor , onun haricinde normal yol koşullarında zorluk yaşamadım , ancak iş durmaya geldi mi zorluk orada başlıyor.hem durma mesafesi korkunç derecede uzuyor hem de duracağınız zaman önceden tedbirli yaklaşmanız gerekiyor panik fren yapmak zorunda kalmadım ancak sert bir frenlemede bile araç " ben çizgimi bozabilirim" demeye başlıyor.
 

72 bg reno 9 araçla romork üzerinde 1 ton yükle çok yol yaptım.Araba önden çekişli olduğu için rampada durup kalkmak bazen sorun yaratıyor , onun haricinde normal yol koşullarında zorluk yaşamadım , ancak iş durmaya geldi mi zorluk orada başlıyor.hem durma mesafesi korkunç derecede uzuyor hem de duracağınız zaman önceden tedbirli yaklaşmanız gerekiyor panik fren yapmak zorunda kalmadım ancak sert bir frenlemede bile araç " ben çizgimi bozabilirim" demeye başlıyor.
Ben de 70 bg önden çekişli Peugeot 307 ile 1 tonluk karavanı yıllarca çektim,çekmeye çekiyor,ancak zorlanarak, ileride 1 ton civarında Avrupa bir çekme karavan almayı düşünüyorum, çekici aracım kesinlikle 2000 motor,dizel,4x4 güçlü ve ağır bir araç olacak
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst