.
Konuya biraz tarafsız ve gerçekçi yaklaşmaya çalışırsak, devletin yasa ve yönetmelik yapımında tek tek “hadi şimdi halktan daha fazla vergi alayım” diye düzenleme yaptığını düşünmenin pek akla uygun bir yanı olmamalı ? Eğer politikacılar gerekli görürlerse bu kadar karışık ve öngörülü düşünmeden en kolay yöntem olan yüzdeyi arttırmaya zaten baş vurmaktalar. Yani her düzenlemede bakanlık çalışanlarının ensesinde durup “şunu şöyle yap, ondan bu kadar, şundan şu kadar al” dedikleri falan yok. Kusura bakmayın bu bizim devleti görüşümüzde, onunla ilişkimizde ve büyük bir porsiyon fantezimizde yer bulmalı ?..
Hocam şu kısımda hükümetin vatandaştan keyfi olarak vergi almadığını savunuyor gibi görünüyorsunuz. Eleştirim buna. Bunun da yabancı ülkelerdeki uygulamalarla pek bir alakası yok zira bizdeki bazı uygulamalar dünyada eşsiz.
FIG-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
.
Devletin yürütme organını elinde bulunduran hükümetler, legitimizasyonlarını halkdan aldıkları müddetçe “keyfi” deyimi göreceleşmekte.
Benim işaret ettiğim, hükümetlerin amaçladığı düzenlemeler ile devlet yapısı ve aralarındaki teknik uyumun bazı yapısal kifayetsizlikleri. Tabi sonuç halka yansıyor. Bu inanın, hiçbir ülkede ideal değil. AB de bile bunu düzenlemek için ekstra kurum oluşturulmuş durumda.
Yukarıda yazdığımı izininizle tekrarlayayım..
Eğer devlet kendini düşünüyorsa, kendi kazancından feragat ederek yukarıda yazdığım mühendis ve sigortacıların anlamsız kazancına yol açması, bu mantığa uymamalı ?
.
Seçimle gelenlerin yasal olarak gücü halktan almaları onların keyfi kanun ve uygulama yapmalarının dayanağı olamaz.
Eğitimsizlik ve cahilliğin arttığı toplumlarda " hükümetler, legitimizasyonlarını halkdan aldıkları müddetçe “keyfi” deyimi göreceleşmekte. " sözü ile bahsedilen hususta demokrasinin zayıf karnıdır.
Her nimetin bir külfeti var maalesef.
.
Bu ana demokratik kural işlemdeyse muhalefetlerin de iktidarların icraatlarını keyfi hatta daha beteri yanlış olarak sıfatlamasında sorun olmamalı ?
Görevleri bu çünkü..
Zaten demokrasi başka şekilde çalışmıyor..
.
.
Umarım yazdıklarımdan ehliyet harçlarını uygun değerde bulduğum sonucu çıkartılmıyordur ?
Benim dikkatinizi çekmek istediğim şey yalnızca işin sistematiği ile ilgiliydi.
Yoksa harçları ben de orantısız yüksek buluyorum.
Sanki bir matrah koymuşlar devamen hep o ölçüde gidiyor gibi..
Pasaport harçlarında da öyle olduğundan neredeyse yirmi küsur senedir sadece nüfus kağıdıyla idare ediyorum.
Bakın Almanya’daki ehliyet ücret durumu ne merkezde.
Göz testi: 6,43 €
İlk yardım kursu: yaklaşık 20 - 50 €
Pasaport fotoğrafları: yaklaşık ~10 -15€
Trafik Bürosunda ehliyet başvurusu: 33,20 €
Teorik test ücreti 22,49 € ve
pratik test ücreti 91,75 €
Gelin şimdi ortalama kazanç durumları ile karşılaştırma yapın..
.
Umarım yazdıklarımdan ehliyet harçlarını uygun değerde bulduğum sonucu çıkartılmıyordur ?
Benim dikkatinizi çekmek istediğim şey yalnızca işin sistematiği ile ilgiliydi.
-------------------------------------------
Ağlaşmaya bayılırız.
Her şey çok ucuz,
mümkünse bedava
ve de hatta mümkünse bu faaliyeti yapana,
üste para verilmeli..
Tadından yenmez.
Ehliyetimi yenileyeceğim zaman düşünüyorum bir kursa başvurmayı.
Benim 5.25 sınıfına geçmememin esas nedeni
tek başına akuple etme zorlukları.
Hem 5.25 karavanım olsa
Hem de ALKO mamooth gibi
uzaktan kumandalı sistemi olsa
Ah ne bi güzel olacak ama
işte ''AKÇELİ'' durumlar elvermiyor...
Ehliyetimi yenileyeceğim zaman düşünüyorum bir kursa başvurmayı.
Benim 5.25 sınıfına geçmememin esas nedeni
tek başına akuple etme zorlukları.
Hem 5.25 karavanım olsa
Hem de ALKO mamooth gibi
uzaktan kumandalı sistemi olsa
Ah ne bi güzel olacak ama
işte ''AKÇELİ'' durumlar elvermiyor...
----------------------------------------------
Akçeli durumların durumuna saygı duyarım.
Ama 5.25 i akuple etme konusunda sıkıntı çekeceğinizi sanmıyırum.
Sempatik ve sıcak kanlı bir insansınız,
her zaman basit yönlendirme yapacak bir insan bulursunuz.
Ayrıca, aracınızda geri kamera varsa,
bir müddet sonra kimseye ihtiyaç duymayacağınız noktaya geleceğiniz inanıyorum..
----------------------------------------------
Akçeli durumların durumuna saygı duyarım.
Ama 5.25 i akuple etme konusunda sıkıntı çekeceğinizi sanmıyırum.
Sempatik ve sıcak kanlı bir insansınız,
her zaman basit yönlendirme yapacak bir insan bulursunuz.
Ayrıca, aracınızda geri kamera varsa,
bir müddet sonra kimseye ihtiyaç duymayacağınız noktaya geleceğiniz inanıyorum..
5.25'leri tek başına akuple etmek zor olabilir. 1400 kilo civarı oluyorlar. Bu tek kişi için epey ağır. Sağa sola biraz hateket ettirilir belki. Ama yer tam düz değilse çok zor iş.
Üstat bunu duydum da benim kastettiğim mesela kameram yok yardım edecek biri de yok geri geri yanaştım ancak tam tutturamadık 15-20 santim kaldı. Elle kaldırıp yerleştirmek mümkün olmaz mı?
FIG-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi