Karavan Dönüşümü - Isı Yalıtımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rahip Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 75
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,038
Sizin öneriniz nedir?
Sent from my iPhone using Tapatalk

.
Öneri sorumluluk getirir.
Eğer beni benden iyi tanıyan hanımım müsaade etse ve karavanımı kendim yapsaydım, iç kaplamaların kaportaya bakan yüzünü sadece 10 en fazla 16 mm lik kapalı gözenekli polietilen levhayla kaplardım. (Kamp yatak kalınlığını düşünün) Bu durumda kaportanın girinti çıkıntısıyla uğraşmaz, kiriş ve kaporta stabiliteni sağlayan kolonların ısı köprüsü olarak çalışmasını da bir çırpıda önler, araçların zaten var olan kondensasyon tahliye deliklerinin serbest kalmasını ve suyun buralardan kolaylıkla akmasını sağlardım.

Alternatif olarak uygun fiyatlı Bizopol’de kullanılabilir.
Elyaflı çözümler herşeyden önce su tutabildiğinden küf sebebi.
Resimlerini 7-8 sene evvel ilgili başlığa koymuştum.
Isı bariyeri ile uğraşmayın. Motokaravanlarda yapan tek bir üretici bile yok.

.
 
Son düzenleme:


Ben yeterli araştırmanın yapılmasında da uygulacak yöntemin kararlaştırılmasında da sorumluluğun bana ait olduğunun bilincindeyim bu işi tatbik etmiş insanların önerileri tabiki yol gösterici niteliğindedir. bu işi ilk defa ve bir defa yapacağız. yanlış seçim yapma korkusuyla hiç seçim yapamıyoruz öneriler olmaz ise


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

İklim ve soğuk hava koşulları söz konusu olduğunda aranızdaki en bahtsız nefer olarak diyorum ki, zaten bir ısıtıcı sisteminiz olacağı için bütçe açısından en düşük rakamı veren malzemeyi alın ve koyun tabandan duvarlara, duvardan tabana kadar.

-15 derece soğukları gördüğümüz Hollanda'nın kış gecelerini 1 ve 2 katman (2 ve 4cm kalınlıkta) strafor plaka ve üstüne de 2mm metalize kaplı polietilen şilte ile karşılayacağım. Yani ben donmazsam siz hiç donmazsınız arkadaşlar, içinizi rahat tutun



Yukarıdakilere ek olarak ise, EvliyaCelebi2 hocamın bahsini ettiği 'soğuk köprü' alanlarını önlemek çok önemli. Bunun için de (elektrik tesisatı çekildikten sonra) aşağıda bir örneğini vereceğim köpük spreyi ile kolon içlerini tamamen doldurmayı planlıyor ve sizlere de öneriyorum.





 
Son düzenleme:

Parça halinde nem bariyeri bulabileceğim bir yer bilen var mı?

hangi firmaya sorsam bütün bir rulo olarak sattıklarını söylüyorlar. bir rulo ise markasına göre 100 ile 160 m2 arası oluyor. halbuki bize en fazla 35-40 m2 yeterli gelecektir.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

.

Fırat bey,
kolon ve kirişlerin içini köpükle doldursanız bile, onları oluşturan metal ısı iletmeye devam etmekte..
Kısaca faydası yok.
 



.

Fırat bey,
kolon ve kirişlerin içini köpükle doldursanız bile, onları oluşturan metal ısı iletmeye devam etmekte..
Kısaca faydası yok.

Kesinlikle doğru söylüyorsunuz. EPS levhalar ile kolonlar arasındaki boşlukları, köpük spreyi ile de kolon içlerini doldurup, metalize kaplı polietilen şilte ile komple duvarı kaplamayı planlıyorum. Bu yönüyle 'soğuk köprü' alanları, yani 6m2'lik bir alanın toplamda çeyrek metrekare gibi bir kısmı sadece polietilen şilte ile izole edilmiş olacak. Şimdilik planlar böyle...

Sizin öneriniz nedir Mesut hocam?
 

.

Yukarıda yazdığım gibi alttaki resmin sağ tarafında beyaz olarak görünen kolon, kriş ve köşebentlerin içini köpük ile doldurmanızın bir faydası yok. Zaten sonunda sol taraftaki gibi hepsini izole etme durumunuz yok mu ?
.

.

Starofor çekme karavanlarda başarıyla kullanılmakta olsa da motokaravanlarda yapıştırılma zorluğu ve gıcırtı olanağı göz ardı edilmemeli. En azından ön deneyim yapın derim.

Belki alternatif olarak yukarıda sözünü ettiğim yerlerin sadece içe gelecek olan kaplamaya bakan yüzüne ince bir yalıtım yapıştırıldıktan sonra, naylon torbalara doldurulmuş staropor küreleri ve benzeri izolasyon maddelerinin artıkları bile ucuz, yeterli ve uygulaması kolay bir çözüm sunabilirdi diye düşünüyorum..

.
 


Bugün izolasyon malzemelerini toplamaya başladım. Sizlere yazmış olduğum listeyi pratize edeceğim Neyse halin, çıksın falin artık



 

Binalarda ısı yalıtımı için termoflex diye bir sıva kullanılıyor. Hem ısı , ateş hemde nem geçirmiyor. Ama kötü yanı sert esnemiyor. Binaya XPS malzeme üzerine 2 cm civarında dış cepheye sıvanıyor. Peki püskürtme poliüretan köpük hani şu kabaran türden nasıl olur ki ? sağlık yalıtkanlık ve dayanıklılık bakımından. Nem ve ısı geçirmiyor hemde.
 




ne kadar tuttu hangi araca tam listeyı paylaşırsan

* EPS plakalar 100x50x2cm boyutlarında 12'lik paketler halinde €8.19 (toplamda şimdilik 4 tane aldım. Duruma göre çiftlemem gerekirse 4 paket daha alabilirim)
* Metalize kaplı polietilen şilte 15m2 (15x1m) €20.85 (2 rulo aldım)
* şu an adedini kestiremesem de, listeye tanesi €3.99'dan bir kaç şişe de sprey köpük eklenecek.
 

ben tavan ve duvarlara taş yünü kullandım ,kasa metal kısma şeffaf slikon ile ince bir tabaka yaydım böylece taş yünü nemlense bile metal kasaya nem sirayet etmesin,üzerine 5 cm taş yünü ve üzerine nem bariyeri ve üzerine 4 mm ahşap plaka ,plakalar arasını macunlattım.
ısı izolasyonu açısından çok memnunum yazın güneşin altında araç içinde oturulabiliyor(urfa sıcağı yazın gölgede 42-45 i buluyor) ,kışın karavan çok kolay ısınıyor geç soğuyor.
 



Bu isogreen, yabancıların deyimiyle, gerçek olamayacak kadar iyi adeta.

- Kesinlikle alev almıyor,
- 0.036 W/mK ısı iletim değeri(çok iyi olan XPS seviyelerinde),
- 50 kg/m3 ağırlık(müthiş değil ama idare eder)
- Pamuk esaslı (geri dönüştürülmüş kot pantolon vs) ham madde sebebiyle kaşıntı-alerjik etkisi olmamsı,
- Kanserojen madde içermediğini iddia etmesi (??)
- Anladığım kadarıyla taş/cam yünü gibi tozumaması,
- Olağan üstü ses yalıtımı!;
Video: https://www.youtube.com/watch?v=NgKkJPQzumY



Tek ulaşamadığım veri suya/neme karşı nasıl bir özelliği olduğu. Pamuklu yapısı sebebiyle nemi hiç tutmadığını düşünmüyorum ancak yün gibi kendi kendine kuruması da neredeyse imkansız olduğunu da sanmıyorum.

Bu malzemenin iç(yaşam alanı) kımına güzel bir nem bariyeri uygulaması ile sanırım en ideal kombinasyonu bulmuş olabiliriz. Tabi önce toz yapmadığı ve solumaya karşı sıkıntı çıkarmadığı konusunda emin olmak kaydıyla diye düşünüyorum.
 

Cok dogru bir test degil.ayni yesti karsilastirmali yapmali.ornegin normal kece kapatmali dinlenmeli, sonrada izogren i kapatip dinlenmeli.kalitesi ozaman anlasilir.yoksa o duzenegin onune ne koyarsaniz koyin sesi belli miktar azaltir.
 



Cok dogru bir test degil.ayni yesti karsilastirmali yapmali.ornegin normal kece kapatmali dinlenmeli, sonrada izogren i kapatip dinlenmeli.kalitesi ozaman anlasilir.yoksa o duzenegin onune ne koyarsaniz koyin sesi belli miktar azaltir.

Katılıyorum, en doğrusu dediğiniz gibi. Kiyaslama birkenara, bu seviyede ses izolasyonu benim için epey kafi göründü. Oncelikli amaci bu olmadığı için atıyorum cam yununden bir tık daha az ses izole etse benim için sorun değil.

Belirttiğim gibi aklima takilan kısım nem/su ile ilişkisi sadece.