Karavan Çekmek Için Uygun Fiyatlı Araç

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Oguzzengin88 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,569

Oguzzengin88

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Merhabalar lyra karavan aldım hali hazırda da 2021 honda civic 1.6 eco elagance benzin lpg aracım var aracın tork değeri 150, okuduğum kadarı ile tork değeri yeterli değil, istanbul trafiğinde de Manuel araç kullanmak eziyet fakat yine okuduğum kadarı ile karavan için Manuel araçlar en iyi seçim, peugeot 2008 e bakıyorum otomatik şanzıman o da,bu araçla karavan çeksem sorun yaşar mıyım, şanzımanın arıza çıkarma noktasında endişelerim var, ya da 750 kg altı bu karavanı çekmem için ekonomik Bir çözüm var mıdır bütçe yeterse sırf karavan kullanmak bir araç daha alabilirim yorum ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim
 

Etiketler
Merhabalar lyra karavan aldım hali hazırda da 2021 honda civic 1.6 eco elagance benzin lpg aracım var aracın tork değeri 150, okuduğum kadarı ile tork değeri yeterli değil, istanbul trafiğinde de Manuel araç kullanmak eziyet fakat yine okuduğum kadarı ile karavan için Manuel araçlar en iyi seçim, peugeot 2008 e bakıyorum otomatik şanzıman o da,bu araçla karavan çeksem sorun yaşar mıyım, şanzımanın arıza çıkarma noktasında endişelerim var, ya da 750 kg altı bu karavanı çekmem için ekonomik Bir çözüm var mıdır bütçe yeterse sırf karavan kullanmak bir araç daha alabilirim yorum ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim
Karavan kaç kg?
150NM tork az falan değil.
ben yıllarca Lada Samara ile karavan çektim.
Yokuşları bir vites düşük çıkarsınız ama
yine de her yere gidersiniz Civic ile.
Özellikle de İES (1.6) ise
 

Merhabalar lyra karavan aldım hali hazırda da 2021 honda civic 1.6 eco elagance benzin lpg aracım var aracın tork değeri 150, okuduğum kadarı ile tork değeri yeterli değil, istanbul trafiğinde de Manuel araç kullanmak eziyet fakat yine okuduğum kadarı ile karavan için Manuel araçlar en iyi seçim, peugeot 2008 e bakıyorum otomatik şanzıman o da,bu araçla karavan çeksem sorun yaşar mıyım, şanzımanın arıza çıkarma noktasında endişelerim var, ya da 750 kg altı bu karavanı çekmem için ekonomik Bir çözüm var mıdır bütçe yeterse sırf karavan kullanmak bir araç daha alabilirim yorum ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim

Öncelikle hayırlı olsun ve foruma hoş geldiniz. İlk çekicim 4x4 suzuki grand vitara 2.0 otomatik benzinliydi. Şu anda çekici olarak 4x2 opel mokka 1.6 dizel otomatik kullanıyorum. Her iki motor şeklini de kullanmış birisi olarak çekim esnasında konfor istiyorsanız dizel motoru tercih etmenizi öneririm. Emniyet için ise 4x4 olmasını öneririm.

Otomatik vites konusuna gelirsek şanzımanı üzmezseniz o da sizi üzmez. Ben her iki araçla toplamda 10bin km'ye yakın karavan çekmişimdir, en ufak bir şanzıman sıkıntısı çekmedim. İlk olarak düşündüğünüz aracın kullanım kılavuzu vb. yerlerden aracın maks çeki kapasitesini öğrenin ve bunu asla ama asla aşmayın. Karavan çekerken sabit hızla aynı viteste uzun süre kullanmadığınız zamanların dışında vitesin sık değişeceği zamanlarda (tırmanma, iniş, trafik vs.) otomatik vitesi M modda kullanın. (Bu suzukinin kullanım kılavuzunda yazıyordu. Ancak ben mokkada da bu şekilde kullanıyorum)
 

Karavan kaç kg?
150NM tork az falan değil.
ben yıllarca Lada Samara ile karavan çektim.
Yokuşları bir vites düşük çıkarsınız ama
yine de her yere gidersiniz Civic ile.
Özellikle de İES (1.6) ise
750 kg altı yazıyor faturada ancak sanırım 800 civarı oluyor, otomatik şanzıman olması da beni çekimser bırakıyor ayrıca yokuşlarda performansı ya da arıza çıkarma durumları olursa yok yere masrafa girerim diye endişe ediyorum, otomatik şanzıman aracın bir handikapı var mı karavan çekme konusunda onu da okudum doğrusu nedir bilemiyorum
 





Öncelikle hayırlı olsun ve foruma hoş geldiniz. İlk çekicim 4x4 suzuki grand vitara 2.0 otomatik benzinliydi. Şu anda çekici olarak 4x2 opel mokka 1.6 dizel otomatik kullanıyorum. Her iki motor şeklini de kullanmış birisi olarak çekim esnasında konfor istiyorsanız dizel motoru tercih etmenizi öneririm. Emniyet için ise 4x4 olmasını öneririm.

Otomatik vites konusuna gelirsek şanzımanı üzmezseniz o da sizi üzmez. Ben her iki araçla toplamda 10bin km'ye yakın karavan çekmişimdir, en ufak bir şanzıman sıkıntısı çekmedim. İlk olarak düşündüğünüz aracın kullanım kılavuzu vb. yerlerden aracın maks çeki kapasitesini öğrenin ve bunu asla ama asla aşmayın. Karavan çekerken sabit hızla aynı viteste uzun süre kullanmadığınız zamanların dışında vitesin sık değişeceği zamanlarda (tırmanma, iniş, trafik vs.) otomatik vitesi M modda kullanın. (Bu suzukinin kullanım kılavuzunda yazıyordu. Ancak ben mokkada da bu şekilde kullanıyorum)
Teşekkür ederim hoş buldum, çok hızlı cevap geldi herkes çok yardımsever teşekkür ederim, 4x4 bütçe olarak bakmam gerekiyor, uygun bütçwli ikinci bir araç almak daha cazip geliyor bana aslında çünkü asıl aracımın otomatik şanzımanını üzüp sonra üzülmek istemiyorum aslında ne yaparsam üzemem otomatik vitesi bilmiyorum, Honda civic te m modu yok bende, eski auv pikap araçlara baktım öncesinde de tourneo connect e baktım 150 tork kurtarırsa ucuz yollu bir connect ya da suv a yöneleceğim, otomatik şanzımanın tamir masrafı zamanı vs geri adım attırıyor tek araç kullanma noktasında
 

Daha yeni, karavanla 1700 km yol yapıp geldim otomatik vitesli araçla. Otomatik vites, trafikte sürerken de, karavan çekerken de büyük konfor ve rahatlık. Aracın torku yeterliyse hiç bir sorunla karşılaşmazsınız.
Yalnız, dikkat! Otomatik vites diye satılan her araç gerçek tam otomatik vites değil. Robotize otomatik vitesler var mesela. Aslında otomatik vites değil. Sadece debriyajı siz değil, robot basıp bırakıyor. Bunlardan uzak durun. Karavan çekseniz de, çekmeseniz de...
"Tam otomatik" vites olması önemli, buna dikkat edin.
750 kg diye aldığınız karavanı mutlaka bir kantarda tarttırın. Ben 750 kg diye aldığım karavanla 1150 kg olarak geziyorum şu anda. Kendileri Konya'da üretim yapan Mega Karavan diye "uyduruk" bir firmanın "uyduruk" imalatı. Tarttırın, kaç kg çektiğinizden haberdar olun.
 

Daha yeni, karavanla 1700 km yol yapıp geldim otomatik vitesli araçla. Otomatik vites, trafikte sürerken de, karavan çekerken de büyük konfor ve rahatlık. Aracın torku yeterliyse hiç bir sorunla karşılaşmazsınız.
Yalnız, dikkat! Otomatik vites diye satılan her araç gerçek tam otomatik vites değil. Robotize otomatik vitesler var mesela. Aslında otomatik vites değil. Sadece debriyajı siz değil, robot basıp bırakıyor. Bunlardan uzak durun. Karavan çekseniz de, çekmeseniz de...
"Tam otomatik" vites olması önemli, buna dikkat edin.
750 kg diye aldığınız karavanı mutlaka bir kantarda tarttırın. Ben 750 kg diye aldığım karavanla 1150 kg olarak geziyorum şu anda. Kendileri Konya'da üretim yapan Mega Karavan diye "uyduruk" bir firmanın "uyduruk" imalatı. Tarttırın, kaç kg çektiğinizden haberdar olun.
Hangi araç acaba bir de yeterli tork olarak otomatik viteste kaç tork gerekli sizce
 

Hangi araç acaba bir de yeterli tork olarak otomatik viteste kaç tork gerekli sizce
Tork, çekeceğiniz karavanın ağırlığına bağlı olarak az ya da çok olabilir. Bunun için belli bir tablo olduğunu sanmıyorum.
Kendimden örnek verebilirim sadece, aracım otomatik vites, önden çekişli, 240 Nm torka sahip, 1500 kg, karavanım 1150 kg. Hiç bir şartta hiç bir sorun yaşamadım. Uzun yolda zaten sorun yoktu, çok dik rampalarda manevra ve kalkış yaptım, sorun olmadı.
 



Bilinçli bir şekilde sürdükten sonra karavan için otomatik vites araç kullanmanızda sakınca yok. Kullandığınız araç tork konventorlu yani yağ basıncına göre çalışan bir sistem, günümüz otomatikleri içerisinde en sağlamlarından biri. Düz yollarda D (drive) konumunda seyehat edebilir rampa manevra gibi yerlerde vitesi L (low) konumuna alabilirsiniz. L'de araç ilk iki vitesi kullanıyor. Gideceği kadar gaz basıp durabileceğiniz hızlarda giderseniz hiçbir sorun yaşamazsınız. Tabiki ağırlık, yükleme dengesi gibi farklı faktörlerde her zaman mevcut.
2. araç olarak uygun bütçeli bir araç almayı ciddi düşünüyorsanız da ben bütçeye göre arıza çıkartmayacak suzuki vitara jlx tarzı bir araca yönelirdim. Arazide de karavan çekerken de gayet iyi iş görür. Bütçe daha yüksekse pajero gibi heybetli kabiliyetli bir araca yönelinebilir.
 

Bilinçli bir şekilde sürdükten sonra karavan için otomatik vites araç kullanmanızda sakınca yok. Kullandığınız araç tork konventorlu yani yağ basıncına göre çalışan bir sistem, günümüz otomatikleri içerisinde en sağlamlarından biri. Düz yollarda D (drive) konumunda seyehat edebilir rampa manevra gibi yerlerde vitesi L (low) konumuna alabilirsiniz. L'de araç ilk iki vitesi kullanıyor. Gideceği kadar gaz basıp durabileceğiniz hızlarda giderseniz hiçbir sorun yaşamazsınız. Tabiki ağırlık, yükleme dengesi gibi farklı faktörlerde her zaman mevcut.
2. araç olarak uygun bütçeli bir araç almayı ciddi düşünüyorsanız da ben bütçeye göre arıza çıkartmayacak suzuki vitara jlx tarzı bir araca yönelirdim. Arazide de karavan çekerken de gayet iyi iş görür. Bütçe daha yüksekse pajero gibi heybetli kabiliyetli bir araca yönelinebilir.
araç önerisini inceliyorum, tork olayı kafama çok takılıyor doğrusu, bu araçların torku da 127 olarak görünüyor, 2. araca ayırmayı düşündüğüm bütçe maks 150, bu bütçe doğrultusunda eski modeller var gibi görünüyor fakat bu tork daha önce okuduklarıma göre yeterli görünmüyor, bu araçla karavan çekene rastladınız mı hiç ya da forumda çeken var mı acaba
 


Kayınbiraderim, Ford Connect ile 5,5 mt.lik Erba karavan çekiyordu. Torku ne kadardır bilmiyorum ama yazılımla beygir yükselttiğini hatırlıyorum. Sizin aradığınız fiyatlarda ikinci elini bulmak mümkün.
 

Nerede yeterli görünmüyormuş? Nereden okuyorsunuz bunları? Her okuduğunuza inanmayın. Connect 1.8 turbodizel çok iyi bir çekici.
Ben 2003 90Beygir 1.8 TDCİ kullanırım. Harika bir çekici 225NM torku son derece yeterli.
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,902
Kayıtlı Üye Sayımız
166,522
Kaydolan Son Üyemiz
Melihsuzuki

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst