Karavan/araba Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tayo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,940
yükse
O zaman şöyle iç içe geçen bir sistem düşünülebilir. Oturmak için yatak yarı yarıya küçülür enine doğru.
google: sliding bed for rv

Ekli dosyayı görüntüle 642097

Aracın yüksekliği kurtarırsa kuşetli tren vagonlarındaki gibi duvara doğru katlanan menteşeli yatak da düşünülebilir. Bu yöntem daha pratik aslında yatağı toplayıp açmak için. İki ucundan zincirle bağlanıp, alttan menteşeyle çevrilir.
yükseksik önemli benim için biraz en azından ayaktq duyabileceğim bi yükseklik düşünüyorum. ve biraz rahat bir çalışma ortamı sağlamak istiyorum kendime. boyum 1.85
 

Öncelikle hoşgeldin. Forumda her konuda çok duayen/bilgili/tecrübeli arkadaşlar, abiler, ablalar vb var. Karavancı ekip de onlardan bir tanesi. Forumun karavan sekmesini incelediğinde bayağı bir bilgi sahibi olacaksındır zaten.
Ben de bir 4x4 overlander motokaravan/kampervan hayaliyle yanıp tutuşan birisi olarak, önce bir kıytırık migros çadırı ve yine dandik bir sırt çantası ile başladım. Sonra zaman ilerledikçe kendime bütçeme uygun ufak bir 4x4 aldım, çadırımı daha kaliteli bir çadırla değiştirdim. Sonra araç üstü çadıra geçtim, şimdi de araç üstü çadırı da satıp daha da profesyonel büyük bir şişme yer çadırına geçtim. Yani imkanlar dahilinde bakıp sevdikçe gelişiyor bazı şeyler, ben senin durumundaki birisi için, direkt bir çekme karavan vb gibi bir durumu asla önermiyorum açıkçası. Biraz deneyim ve bu hayat tarzının sana uygun olup olmadığını anlama evresi lazım, çok gereksiz masraflara girmemek için. Ben senin yerinde olsam , ilk etapta içinde yatabileceğim bir araç almaya bakardım. Doğada olmayı seviyorsan ufak/ekonomik bir 4x4 (japon birşeyler bakabilirsin) alıp koltukları yatırdın mı içinde rahat rahat yatabilirsin. İngilterede bir kız tek kapı jlx vitarasını campervana çevirmişti ön koltuğun birini yatırıp içinde de güzel güzel yatıyordu. Yok daha deniz kenarı şehiriçi asfalt vb takılıcam dersen de yine eli yüzü düzgün 4x4 olmasına gerek yok içinde yatılabilecek bir araç alıp ufaktan deneyebilirsin. Piyasada satılan kamp malzemelerinin çoğunu kendin improvize edebilir daha ucuza mal edebilirsin, örneğin 2 adet 5 lt lik su şişesi alır kullanır bitince kesip kamp lavabosu vb yapabilirsin, ilk etapta ekonomik ve yaratıcı çözümler ile -eğer ilerde bu işi sever ve karar verirsen- karşına çıkabilecek sorunlar için daha ilk başta pratik çözümler üretecek hale gelmiş olursun, donanım kazanmış olursun. Çekme karavandan önce ufak ufak önce içinde yatabileceğin ve şehiriçinde de sorunsuz dolaşabileceğin , kapalı otoparklara da sorunsuz girebileceğin falan uygun bir araçla başla derim, gönlünce olsun. Kolaylıklar diliyorum şimdiden.
 

Öncelikle hoşgeldin. Forumda her konuda çok duayen/bilgili/tecrübeli arkadaşlar, abiler, ablalar vb var. Karavancı ekip de onlardan bir tanesi. Forumun karavan sekmesini incelediğinde bayağı bir bilgi sahibi olacaksındır zaten.
Ben de bir 4x4 overlander motokaravan/kampervan hayaliyle yanıp tutuşan birisi olarak, önce bir kıytırık migros çadırı ve yine dandik bir sırt çantası ile başladım. Sonra zaman ilerledikçe kendime bütçeme uygun ufak bir 4x4 aldım, çadırımı daha kaliteli bir çadırla değiştirdim. Sonra araç üstü çadıra geçtim, şimdi de araç üstü çadırı da satıp daha da profesyonel büyük bir şişme yer çadırına geçtim. Yani imkanlar dahilinde bakıp sevdikçe gelişiyor bazı şeyler, ben senin durumundaki birisi için, direkt bir çekme karavan vb gibi bir durumu asla önermiyorum açıkçası. Biraz deneyim ve bu hayat tarzının sana uygun olup olmadığını anlama evresi lazım, çok gereksiz masraflara girmemek için. Ben senin yerinde olsam , ilk etapta içinde yatabileceğim bir araç almaya bakardım. Doğada olmayı seviyorsan ufak/ekonomik bir 4x4 (japon birşeyler bakabilirsin) alıp koltukları yatırdın mı içinde rahat rahat yatabilirsin. İngilterede bir kız tek kapı jlx vitarasını campervana çevirmişti ön koltuğun birini yatırıp içinde de güzel güzel yatıyordu. Yok daha deniz kenarı şehiriçi asfalt vb takılıcam dersen de yine eli yüzü düzgün 4x4 olmasına gerek yok içinde yatılabilecek bir araç alıp ufaktan deneyebilirsin. Piyasada satılan kamp malzemelerinin çoğunu kendin improvize edebilir daha ucuza mal edebilirsin, örneğin 2 adet 5 lt lik su şişesi alır kullanır bitince kesip kamp lavabosu vb yapabilirsin, ilk etapta ekonomik ve yaratıcı çözümler ile -eğer ilerde bu işi sever ve karar verirsen- karşına çıkabilecek sorunlar için daha ilk başta pratik çözümler üretecek hale gelmiş olursun, donanım kazanmış olursun. Çekme karavandan önce ufak ufak önce içinde yatabileceğin ve şehiriçinde de sorunsuz dolaşabileceğin , kapalı otoparklara da sorunsuz girebileceğin falan uygun bir araçla başla derim, gönlünce olsun. Kolaylıklar diliyorum şimdiden.
çok teşekkür ediyorum herkese öneriler için. Yavaş yavaş başlamak en mantıklısı olacak gibi. tekrar aklıma takılan veya yardıma ihtiyacım olan bir konu olursa sormaya çalışacağım.
 

Ben de tek kişiyim benim aklımda olan 1 - 2 yıl bi karavanda yaşamak ve ardında ihtiyaçlarıma göre yükseltmek veya değiştirmekti. Sizin bu bahsettiğiniz videoda anladığım kadarıyla benim istediğim olayın en basit ve başlangıç seviyesi bir tarzı yanlış anlamadıysam.
Ben bu tarz bir araç kullanıyorum. İçinin imalatını Ankara'da kendi karavanlarını yapıp bir süre kullanıp satan Bekir Gözüküçük arkadaşıma yaptırdım.
Eşimin pek zevk almadığı bir yaşam biçimi olduğu için, genelde tek ya da bir arkadaşım ile 1-2 ya da en fazla 3 gecelik kamplara gidiyorum. Çadır kampçılığından, Kango arkası campbox tarzından, şu an ki Doblo aracımın içi yapılana kadar arkasına taktığım kamp römorkundan, Doblo kamp aracına kadar geldim. Şimdiki düşüncem ise (eşiminde biraz dahil olmaya başlaması ile) Ducato tarzı bir motokaravana geçmek.
Aracımın (nam-ı diğer dobbicamper :smiley: ) donanımından bahsetmek gerekirse, yalıtımını önce boya yapar gibi (kızgın buhar hatlarında yalıtım için kullanılan) isollat diye bir yalıtım sıvısı ile 3 kat püskürterek yaptık. Bekir ustam bununla yetinmeyip iç kaplamayı yapmadan evvel, ayrıca kauçuk izolasyon kullandı. Bu bana özellikle kış kamplarında harika bir konfor sağladı. Çok sıcakta uyumayı sevmeyen biri olarak çoğu kez dizel ısıtıcıyı kullanmadan uyku tulumu ile uyudum. Aracın diğer donanımları hakkında bilgi edinmek isterseniz, arkadaşım Emrah Doğan'ın çektiği ve aşağıda bağlantı adresini verdiğim tanıtım videosunda izleyebilirsiniz.
"Avantajları dezavantajları nedir?" diye sorulduğunda bunun tamamen kişisel tercihlerle ilgili değişkenlik gösterdiğini söylerim. Ben çadır kampçılığından geldiğim için ısınma, buzdolabı, aydınlatma, depolama gibi imkanların elimin altında olması açısından benim için müthiş konfor sağladı. Günümün çoğunu dışarda tente altında geçirip, gecelemek ya da gün içinde uzanmak için aracın içini kullandığımdan yüksekliği de sorun olmadı. Boynumu (boyum 171 cm) eğerek araç içinde giyinip soyunabiliyorum. Araçta bilgisayarımla çalışabiliyorum. Yemeğimi yapabiliyorum. Bulaşığımı yıkayabiliyorum. Wc hiç sorun olmadı. Kırsalda ıssız alanda doğal yollarla, şehirde ise (avm, cami, benzinci gibi) umumi wc'lerde ihtiyacımı giderebiliyorum. Portatif wc yi ve wc çadırını yeni aldım. Vakit olmadığından uzun kamplara ya da rotalara çıkmadım. Ancak çıkabilecek donanımdayım. Eşim ile bir iki kampımız oldu. Onunla olduğumda su wc olan kamp alanlarını tercih ettim haliyle. Yazın Ege Akdeniz sahillerinde yaptığımız otel ya da ev tatillerine de bu araç ile gidip yaptığımız çevre gezilerinde büyük konfor sağladı.
Wc-banyo hariç araç, donanım olarak tam bir karavan aslında. Ruhsatı da karavan olarak değiştirdim. Ancak küçük. Neden böyle bir araç tercih ettin derseniz, imkanlar kısıtlı olunca, ailenin kapitalini sadece kendi zevkiniz için harcayamıyorsunuz. Ailenize de bir araç lazım gündelik hayat için. Bu araç aynı zamanda gündelik kullanımı da sağlıyor. Ayrıca yüksek model (henüz 5 yaşı doldurmuş) ve az km araç tercihim idi. Ducato tarzı panelvanlarda bu kriterde araç fiyatları yüksek geldi. Her ne kadar ön yolcu koltuğuna 2 kişinin uzun yolculuklarda oturması zor olsa da ruhsatta koltuk sayısı 2+1 olarak kayıtlı. Eğer Ducato gibi bir panelvan olsa idi, gündelik kullanmak zor olacaktı. Bu araç ile her yere girip çıkabiliyorum. Şehir içinde uygun bir yerde geceleyebiliyorum. Tatil beldelerinin dar sokaklarına bile girip çıkabiliyorum. Bana çok rahat bir hareket özgürlüğü veriyor.
Maliyet konusuna videoda (Haziran 22) değinmiştim, ancak bugün itibari ile fiyatlar çok değişti.
Daha basit, daha az donanım, daha düşük model ve yüksek km araç ile daha az maliyet çıkabilir. Benim aracın aynısı (2017 model 83.000 km) ilanlarda yok. Yüksek km ler var. Onların fiyatları da 450.000 tl civarında. İçine yapacağınız dizayn ve donanımlarla bir fiyat oluşturabilirsiniz.

Uzun bir yazı oldu. Umarım kimseyi sıkmamışımdır :smiley:

Tanıtım video bağlantı adresi:
Video: https://youtu.be/Bp4wLdq6aVI?si=GA2qjHPe1wrPtPrr
 




Ben bu tarz bir araç kullanıyorum. İçinin imalatını Ankara'da kendi karavanlarını yapıp bir süre kullanıp satan Bekir Gözüküçük arkadaşıma yaptırdım.
Eşimin pek zevk almadığı bir yaşam biçimi olduğu için, genelde tek ya da bir arkadaşım ile 1-2 ya da en fazla 3 gecelik kamplara gidiyorum. Çadır kampçılığından, Kango arkası campbox tarzından, şu an ki Doblo aracımın içi yapılana kadar arkasına taktığım kamp römorkundan, Doblo kamp aracına kadar geldim. Şimdiki düşüncem ise (eşiminde biraz dahil olmaya başlaması ile) Ducato tarzı bir motokaravana geçmek.
Aracımın (nam-ı diğer dobbicamper :smiley: ) donanımından bahsetmek gerekirse, yalıtımını önce boya yapar gibi (kızgın buhar hatlarında yalıtım için kullanılan) isollat diye bir yalıtım sıvısı ile 3 kat püskürterek yaptık. Bekir ustam bununla yetinmeyip iç kaplamayı yapmadan evvel, ayrıca kauçuk izolasyon kullandı. Bu bana özellikle kış kamplarında harika bir konfor sağladı. Çok sıcakta uyumayı sevmeyen biri olarak çoğu kez dizel ısıtıcıyı kullanmadan uyku tulumu ile uyudum. Aracın diğer donanımları hakkında bilgi edinmek isterseniz, arkadaşım Emrah Doğan'ın çektiği ve aşağıda bağlantı adresini verdiğim tanıtım videosunda izleyebilirsiniz.
"Avantajları dezavantajları nedir?" diye sorulduğunda bunun tamamen kişisel tercihlerle ilgili değişkenlik gösterdiğini söylerim. Ben çadır kampçılığından geldiğim için ısınma, buzdolabı, aydınlatma, depolama gibi imkanların elimin altında olması açısından benim için müthiş konfor sağladı. Günümün çoğunu dışarda tente altında geçirip, gecelemek ya da gün içinde uzanmak için aracın içini kullandığımdan yüksekliği de sorun olmadı. Boynumu (boyum 171 cm) eğerek araç içinde giyinip soyunabiliyorum. Araçta bilgisayarımla çalışabiliyorum. Yemeğimi yapabiliyorum. Bulaşığımı yıkayabiliyorum. Wc hiç sorun olmadı. Kırsalda ıssız alanda doğal yollarla, şehirde ise (avm, cami, benzinci gibi) umumi wc'lerde ihtiyacımı giderebiliyorum. Portatif wc yi ve wc çadırını yeni aldım. Vakit olmadığından uzun kamplara ya da rotalara çıkmadım. Ancak çıkabilecek donanımdayım. Eşim ile bir iki kampımız oldu. Onunla olduğumda su wc olan kamp alanlarını tercih ettim haliyle. Yazın Ege Akdeniz sahillerinde yaptığımız otel ya da ev tatillerine de bu araç ile gidip yaptığımız çevre gezilerinde büyük konfor sağladı.
Wc-banyo hariç araç, donanım olarak tam bir karavan aslında. Ruhsatı da karavan olarak değiştirdim. Ancak küçük. Neden böyle bir araç tercih ettin derseniz, imkanlar kısıtlı olunca, ailenin kapitalini sadece kendi zevkiniz için harcayamıyorsunuz. Ailenize de bir araç lazım gündelik hayat için. Bu araç aynı zamanda gündelik kullanımı da sağlıyor. Ayrıca yüksek model (henüz 5 yaşı doldurmuş) ve az km araç tercihim idi. Ducato tarzı panelvanlarda bu kriterde araç fiyatları yüksek geldi. Her ne kadar ön yolcu koltuğuna 2 kişinin uzun yolculuklarda oturması zor olsa da ruhsatta koltuk sayısı 2+1 olarak kayıtlı. Eğer Ducato gibi bir panelvan olsa idi, gündelik kullanmak zor olacaktı. Bu araç ile her yere girip çıkabiliyorum. Şehir içinde uygun bir yerde geceleyebiliyorum. Tatil beldelerinin dar sokaklarına bile girip çıkabiliyorum. Bana çok rahat bir hareket özgürlüğü veriyor.
Maliyet konusuna videoda (Haziran 22) değinmiştim, ancak bugün itibari ile fiyatlar çok değişti.
Daha basit, daha az donanım, daha düşük model ve yüksek km araç ile daha az maliyet çıkabilir. Benim aracın aynısı (2017 model 83.000 km) ilanlarda yok. Yüksek km ler var. Onların fiyatları da 450.000 tl civarında. İçine yapacağınız dizayn ve donanımlarla bir fiyat oluşturabilirsiniz.

Uzun bir yazı oldu. Umarım kimseyi sıkmamışımdır :smiley:

Tanıtım video bağlantı adresi:
Video: https://youtu.be/Bp4wLdq6aVI?si=GA2qjHPe1wrPtPrr
Çok güzel olmuş, Tebrikler...
Mutlu kamplar dilerim...
 


Teşekkürler. Bir müsaitlik yaratabilirsem (böyle bir araç düşününler için fikir vermesi için) yapım aşamalarını da seri halinde paylaşıcam.
Çok iyi olur gerçekten. 👍

Forumda bu tarz araçların hangi işlemlerinden sonra bu hale geldiğini görmek ve bilgi almak isteyecek yüzlerce kişi olduğuna eminim.

Takipteyiz 🙂
 

Ben de kalıcı bir dönüşüm yapmadan aracımı sizinkine benzer şekilde kullanıyorum. Tam boy motokaravanların şehiriçinde ikinci bir araç gerektirmesi sorununa karşı bu araçlar iyi bir çözüm. Ben de bu yıl aracıma ekstra akü taktırdım ama muayeneden geçerken içini söküp kamyonet olarak geçiyoruz. Her sene bununla uğraşmak biraz zahmetli... Bir handikap da duş ve tuvalet olmaması oluyor tabii. Tuvalet imkanı olan yerlerde konaklayabiliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,120
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst