demir59
Hiç gezenle gezmeyen bir olur mu?
- Mesajlar
- 441
- Tepkime Puanı
- 1
PICK-UP'ların ticaret yerine lüks SUV gibi kullanıldığını gören Maliye, sessiz sedasız vergi artışına gitti. Bu tip araçların tanımı yenilenirken, ÖTV yüzde 4'ten yüzde 84'e yükseldi. Yeni düzenlemeyle 40 bin liralık pick-up'ın fiyatı 70 bin liraya çıktıYüksek vergiler nedeniyle dünyanın en pahalı otomobilini ve benzinini kullanan Türk halkına bir vergi darbesi daha geldi. Maliye Bakanlığı, sessiz sedasız pick-up segmentindeki araçların vergisini yükseltti. Maliye, Avrupa Birliği'ne uyum çerçevesi içinde hem insan hem de yük taşıyabilen araçlarda tip tanımını yeniledi. 6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up'ların vergisi yüzde 84'e çıkarıldı. Maliye'nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up'ın vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor.
Eğer pick-up'ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam tersi durumda binek araç sınıfına giriyor ve vergisini yüzde 84'e yükseltiyor. Artık “87.03 G.T.İ.P” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak.
Yapılan bu değişiklik Ford'un Ranger modeli ve Mitsubishi'nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, SsangYong'ın pick-up'larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak. Düzenlemeden önce yaklaşık 40 bin lira olan 4x2 bir pick-up'ın fiyatı 70 bin lira olacak. Bir başka deyişle, bu tip araçların fiyatı lüks SUV'leri yakalayacak. Satış etiketlerinin yüzde 75 oranında zamlanması, satışları da vuracak. 2010'da 15 bin adede ulaşması beklenen pick-up pazarının yarı yarıya düşeceği belirtiliyor.
SUV'leri aratmayan pick-up'larda MP3 çalar, ısıtmalı ve deri koltuklar, hız sabitleyici yer alıyor.Villanın önüne lüks SUV yerine pick-up çektiler, Maliye uyandıMALİYE Bakanlığı'nın pick-up'ların vergisini yükseltmesinde büyük motor hacmine sahip bu araçların, giderek daha çok binek araç olarak kullanılmaya başlanması yatıyor.
Son döneminde tüketiciler, 60-70 bin euroluk SUV'ler yerine, lüks ve konforda binek otoları aratmayan pick-up'ları tercih etmeye başladı. Pick-up modellerinin fiyatı 35 bin-40 bin liradan başlarken, en lüksü 73 bin liraya satılıyor. Bu nedenle popüler hale gelen pick-up pazarının 10.3 bin adet seviyesinden 2011'de 15 bin adede yükselmesi bekleniyordu.
Eğer pick-up'ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam tersi durumda binek araç sınıfına giriyor ve vergisini yüzde 84'e yükseltiyor. Artık “87.03 G.T.İ.P” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak.
Yapılan bu değişiklik Ford'un Ranger modeli ve Mitsubishi'nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, SsangYong'ın pick-up'larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak. Düzenlemeden önce yaklaşık 40 bin lira olan 4x2 bir pick-up'ın fiyatı 70 bin lira olacak. Bir başka deyişle, bu tip araçların fiyatı lüks SUV'leri yakalayacak. Satış etiketlerinin yüzde 75 oranında zamlanması, satışları da vuracak. 2010'da 15 bin adede ulaşması beklenen pick-up pazarının yarı yarıya düşeceği belirtiliyor.
SUV'leri aratmayan pick-up'larda MP3 çalar, ısıtmalı ve deri koltuklar, hız sabitleyici yer alıyor.Villanın önüne lüks SUV yerine pick-up çektiler, Maliye uyandıMALİYE Bakanlığı'nın pick-up'ların vergisini yükseltmesinde büyük motor hacmine sahip bu araçların, giderek daha çok binek araç olarak kullanılmaya başlanması yatıyor.
Son döneminde tüketiciler, 60-70 bin euroluk SUV'ler yerine, lüks ve konforda binek otoları aratmayan pick-up'ları tercih etmeye başladı. Pick-up modellerinin fiyatı 35 bin-40 bin liradan başlarken, en lüksü 73 bin liraya satılıyor. Bu nedenle popüler hale gelen pick-up pazarının 10.3 bin adet seviyesinden 2011'de 15 bin adede yükselmesi bekleniyordu.