Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi
suzuki , ssangyong, mitsubishi, amorok, cherokee, aklıma ilk gelen arazi tipi araç üreten marka ve firmalar.
bizzat denediğim bildiğim ve gördüğüm araçlar :
suzuki jimny 2004 + , suzuki samurai , ssangyong actyon, kyron, actyon sport , mitsubishi L200 , eski pajero , vw amarok
bu araçların hepsi normalde 2 çekerdir. 4 çekere aldığınızda orta defransiyeli kitler , yani önlere ve arkalara eşit güç yollar.
birde 4L arazi vitesleri vardır.
yeni 2009+ vitaraların otomatikleri (tek kapılı olanlarını biliyorum) , sürekli 4 çekerdir, ayrıca orta defransiyel kilit butonu vardır, ve orta defransiyeli kitleyince yukarda saydığım araçların kıvamına gelir.
bunun haricinde 4motion binek otolar vardır, mercedes, bmw, suzuki siwft , nissan quaskai ,
bunlar sürekli 4 çekerdir, ortada kilit yoktur, otobanda 260 la gidersiniz, direksiyon sıkıntısı yaşamazsınız.
ama çamura/kara girdimi , tek tekerlek patinaja başlar ve araç orda kalır.
2 , 4H, 4H Lock olan bazı araçlarda vardır, bunlardan biri duster dır.
4H de bmw ler gibidir, , 4H Lock da suzuki jimny gibidir. (4L si yoktur)
Diğer bir araçta daihatsu terios dur, sürekli 4çekerdir, orta defransiyel kilidi vardır, kilit açılınca suzuji jimny 4x moddaki gibidir.