Jimny Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rsnkyz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,469

rsnkyz

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar, ileride jimny almak gibi bir niyetim var, araçla ilgili merak ettiğim bir konu vardı, yardımcı olabilirseniz sevinirim. İnternette gördüğün kadarıyla aracın şanjımanından çıkan hareketi ön-arka aksa ileten transfer kutusunda diferansiyel mevcut, acaba bu diferansiyel hangi durumda kilitleniyor, butonlu geçiş olan yeni modellerde 4WD-L tuşuna basıldığında bu diferansiyel kilitleniyor mu? Bir de ön ve arka akslarda diferansiyel kiliti orjinal araçlarda mevcut mu veya limited slip diferansiyel mi mevcut? Cevaplayabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

jimny normalde 2çeker bir araç.
4çekere aldığınızda ortayı kitler, ön arka eşit dağılım yapar.

ön ve arka kendi halinde çalışır, lsd veya kilitli değildir, isterseniz lsd , tam kilit veya havalı kilitli yapılabilir.
orjinal değil, sonradan dönüştürülebiliyor.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

Evet arkadaşın bahsettiği üzere jimny de kilit mevcut değil.Ancak emin ol hangi arazi şartında kullanırsan kullan ihtiyacın olmayacak.İddialı bir söz gibi gözükse de seni temin ederim bu gerçek.Araç çok güçlü veya mühendislik harikası olduğundan değil.Dingil mesafesi,şasenin yapısı,aracın küçük ve hafif olması onu bir keçi haline getiriyor.Bu yüzden ihtiyaç da yok.:smiley:
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

freelander99' Alıntı:
jimny normalde 2çeker bir araç.
4çekere aldığınızda ortayı kitler, ön arka eşit dağılım yapar.

ön ve arka kendi halinde çalışır, lsd veya kilitli değildir, isterseniz lsd , tam kilit veya havalı kilitli yapılabilir.
orjinal değil, sonradan dönüştürülebiliyor.

orta kilit malesef yok
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

orta kilit olmasaydı, 4 tekerden 1 i patinaja düştüğünde, diğerleri sabit kalırdı.
oysa öyle değil, ön ve arkaya eşit güç gönderir. normalde 2 çekerdir, 4H de, ortayı kitler.
 



Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

orta kilit farklı bir şeydir suzilerde orta kilit olsa dönüşlerde araç kasma yapmazdı
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi


orta kilit olan araçlarda önlerde kasılma olur, çünkü sabit olan arka ile, dönen ön defransiyele eşit güç gider. haliyle dönerken tam sağ ve tam solda zorlanır.

bir duster bulun, normalde 2 çeker, orta kilitsiz 4 çeker (direksiyon gayet rahattır) , orta kilitli 4çeker olmak üzere 3 modu vardır.

denemesi çok kolay, 4 çeker modunda 4 lastikten 1 i patinaja düşüyorsa, ve diğerleri sabit kalıyorsa, orta kilit yoktur,

daha kolayı , 4çeker modunda elfrenini çekip gaza basın, önler giderken arkalar frenlerse, orta kilit yoktur.
 


Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

orta kilir araçtaki ön ve arka şaftlar arasındaki tur farkını ortadan kaldırmak için aynı diferansiyellerde olduğu gibi istavroz dişli gurubu vardır ve 4 tekerede eşit güç uygular araçta 1 teker boşta kalsa araç ilerlemez

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=53582.0#ixzz2qwkaRFF7
 




Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

yazan arkadaş pek bi hata yapmış, o yüzden siz şu mesajları okuyun, doğruyu öğrenin.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=36040.0
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

o arkadaş bir zamanlar buranın en bilgili admalarından birydi, araç test edip yazılar yazar dergi çıkarırdı :smiley:
uygun olduğuğumda verdiğiniz linki okuyacağım.
size bir sorum olacak jlx de de kilit varmı eğer yoksa jimny de bu kilit durumu yıllara göre farklılık gösterebilirmi?
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

suzuki , ssangyong, mitsubishi, amorok, cherokee, aklıma ilk gelen arazi tipi araç üreten marka ve firmalar.

bizzat denediğim bildiğim ve gördüğüm araçlar :
suzuki jimny 2004 + , suzuki samurai , ssangyong actyon, kyron, actyon sport , mitsubishi L200 , eski pajero , vw amarok

bu araçların hepsi normalde 2 çekerdir. 4 çekere aldığınızda orta defransiyeli kitler , yani önlere ve arkalara eşit güç yollar.
birde 4L arazi vitesleri vardır.

yeni 2009+ vitaraların otomatikleri (tek kapılı olanlarını biliyorum) , sürekli 4 çekerdir, ayrıca orta defransiyel kilit butonu vardır, ve orta defransiyeli kitleyince yukarda saydığım araçların kıvamına gelir.


bunun haricinde 4motion binek otolar vardır, mercedes, bmw, suzuki siwft , nissan quaskai ,
bunlar sürekli 4 çekerdir, ortada kilit yoktur, otobanda 260 la gidersiniz, direksiyon sıkıntısı yaşamazsınız.

ama çamura/kara girdimi , tek tekerlek patinaja başlar ve araç orda kalır.

2 , 4H, 4H Lock olan bazı araçlarda vardır, bunlardan biri duster dır.
4H de bmw ler gibidir, , 4H Lock da suzuki jimny gibidir. (4L si yoktur)

Diğer bir araçta daihatsu terios dur, sürekli 4çekerdir, orta defransiyel kilidi vardır, kilit açılınca suzuji jimny 4x moddaki gibidir.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

AL1820' Alıntı:
orta kilit farklı bir şeydir suzilerde orta kilit olsa dönüşlerde araç kasma yapmazdı

Suzukilerde orta kilit var fakat orta differansiyel yoktur. Bunun için kuru asfaltta dönüşlerde kasma yapar. Pikaplar içinde de sadece L200 de orta diff. vardır ki o da pajero alt yapısı kullanır. Suzukiler 4x4'e takıldığında merkezden ön ve arkaya her şartta %50 güç yollar ki kasılmaya bu sebep olur. Orta diff. olmadığı için ön arka dönüş farkını tolere edemez bu da kuru zeminde kasıntıya sebep olur. Kaygan zeminde bu hissedilmez. Bunu şöyle de anlayabiliriz. Arka diff. e %100 kilit takıldığında aks-istavroz dişlileri devre dışı kalıyor ve her şartta aynı döndükleri için dönüşler de kasıntıdan dolayı daha çabuk lastik eskiyor.

rsnkyz' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar, ileride jimny almak gibi bir niyetim var, araçla ilgili merak ettiğim bir konu vardı, yardımcı olabilirseniz sevinirim. İnternette gördüğün kadarıyla aracın şanjımanından çıkan hareketi ön-arka aksa ileten transfer kutusunda diferansiyel mevcut, acaba bu diferansiyel hangi durumda kilitleniyor, butonlu geçiş olan yeni modellerde 4WD-L tuşuna basıldığında bu diferansiyel kilitleniyor mu? Bir de ön ve arka akslarda diferansiyel kiliti orjinal araçlarda mevcut mu veya limited slip diferansiyel mi mevcut? Cevaplayabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Jimny'de orjinalde ön arka diff. kilidi bulunmamakta. Arb gibi bazı markalarda hava tahrikli ön arka kilit uygulamaları mevcut. Fakat ağır offroad şartlarında dış etkenler sebebiyle hava hortumlarının çıkması gibi durumların olabildiği söylenmekte. Ayrıca ön havalı kilitte %100 kilit oluyor ki kullanırken direksiyonu düz konumda tutmanız gerekiyor. Ön %100 kilitli devredeyken direksiyonu çevirdiğinizde yüksek ihtimale aks kesilmesi durumu oluşuyor.
Ben jimny aracımda arka %100 mekanik kilit önde de limited silip kullanıyorum. Ön limited slip %75-25 aralığında çalışmakta. Mekanik kilitler offroad şartlarında biraz daha garantili görülmekte fakat şehir içinde konforu olumsuz yönde etkilememektedir. Sizde tercihinizi kullanım amacınıza ve beklentilerinize göre belirleyebilirsiniz.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Jimny'nin transfer kutusunda diferansiyel olduğunu düşünmeme aşağıdaki fotoğraf neden olmuştu ama sanırım bu kutu başka bir suzuki modeline ait. Fotoğrafta üst mil üzerindeki mavi ve turuncu dişliler arasında diferansiyel olduğu gözüküyor.

Şimdilik favorim kesinlikle jimny. İlerde durumum olursa otomatik vites 4wd cd modelini almak istiyorum. Kompakt ebatları ve otomatik vites oluşu nedeniyle eşimin kolaylıkla kullanabileceğini düşünüyorum. Diğer zamanlarda da ben arazide, hafif off-road tarzı kullanmayı, balığa, kampa gitmeyi düşünüyorum. Yakıt konusunda biraz takıntılıyım açıkçası, jimny'yi de tüp ile kullanmak isterim. Ben pek muadilini bulamadım aslında ama daihatsu dışında otomatik vites ve 4wd olup jimny ebatlarında fakat jimny'den daha az yakan bir seçenek var mı?

http://www.jimnyclub.gr/gallery/d/17504-2/suzuki_transfer.jpg
 



Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

fbmy' Alıntı:
Suzukilerde orta kilit var fakat orta differansiyel yoktur. Bunun için kuru asfaltta dönüşlerde kasma yapar. Pikaplar .

Ortada defransiyel yoksa, ortadaki parçanın adı nedir? altına koruma takılan? öne güç aktaran?

önlere havalı takma işine gelince, %100 arka kilitlerde virajları dönebiliyorsak, önlerde de belli bir tolerans illaki vardır. tam sol ve sam sağ olmasada, hafif açılarda aks keseceğine pek ihtimal vermiyorum, hazirandan sonra tecrubelerimi yazarım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,854
Mesajlar
1,524,683
Kayıtlı Üye Sayımız
166,648
Kaydolan Son Üyemiz
Kasim_Sabbag


Geri
Üst