Zeki Ağaçgözgü
Yeni Üye
JİMNY'YE BİNENE KADAR
Merhabalar.
Ben sürücü belgemi 1986 da Ankara’da çalışma hayatına başladıktan ve evlenip yuva sahibi olduktan sonra almıştım. Direksiyon sınavına şantiye aracımız Renault 12 ile girmiştim.
1988 de otel işi nedeniyle Antalya’ya göç etmiştik. Hafta sonları şantiyemizin Leyland kamyonetine binip Antalya’nın tarihi ve turistik yerlerini gezmiştik. Çocuklarımız büyüdükçe özel binek aracımızın olması ihtiyaç haline gelmişti.
1991 de ayağımızı yerden kessin diye bütçemize uygun bulduğumuz aracı almak için ailece Isparta’ya gitmiştik.(Demek ki Antalya’da bulamamışız.)
Sarı renkli, motoru, dört tekerleği ve kelebek camı olan 1974 model Murat 124 bizim ilk aracımız olmuştu.(Bu araç Bursa Tophane Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü öğrencisi olarak Tofaş’ta yaptığım staj dönemimde üretilmiş olabilir.)Dönüş yolunda Bucak girişinde arabanın motoru sanayiden geçtiğimizi anlamış gibi stop etmişti. O zamanlar cep telefonumuz yoktu tabi. Sanayiden usta getirmiştim. Hararet yapmış fark etmemişsin motor gitmiş, geçmiş olsun demişti. Bizde sağlık olsun diyerek tamir etmesi için aracı ustaya bırakıp otobüsle Antalya’ya dönmüştük. Tamirden sonra aracımızı uzun süre kullanmıştık. Hacı Murattan sonra bütçemizin yettiği kadarıyla Fiat 126 Bis, Serçe, Renault Brodway, araçlarını almıştık. Fiat 126 Bis yeni ve orijinaldi. Küçük olmasına rağmen sevimliydi. Her işimizi görmüştü.
İlk 0 km acente arabamız 2000 yılında aldığımız Hyundai Accent olmuştu. Evin önünde park halinde minübüs çarpmıştı. Ters yönde park ettiğim için cezada yemiştik.
Hevesim kırılınca satmıştım.
Uzun süre araç almadan şantiyedeki Renault Toros, Ford Ranger çift kabin pikap, Renault Clio araçlarla idare etmiştik.2005 model Ford Ranger çift kabin pikabı çok sevmiştik. Düz vites ve dizeldi. Ben ve eşim minyon tipli olduğumuz için bize büyük gelmesine rağmen yüksek araçla seyretmenin zevkine varmıştık. Arkadaşlar abi dışarıdan görünmüyorsun sürücüsüz sanılıyor diye şaka yapmışlardı.
Nisan 2017 de 2001 model Ford Fiesta Ghia almıştık. Ekonomik ve seri bir araçtı. Ford Rangerden sonra bize karting- go kart aracı gibi gelmişti.
Altını vurmamak için asfalt dışına çıkamaz olmuştuk. Tretuvarlara sürtmekten çizikler oluştuğu için tamponları boyatmak zorunda kalmıştık. Uzun süre severek kullanmıştık. Çocuklarımız iş güç sahibi olup kendi araçlarını almışlardı. Ford Fiesta Ghia bize kalmıştı.
Yüksek araçla seyretmekten aldığımız zevki unutamamıştık. Haziran 2021 de 2004 model Suzuki Vitara almıştık. 3 kapılı benzinli, düz vites ve 4x4 takviyeli idi. Stepnesi arka kapıdaydı. Doğu Anadolu turumuzda aracın yüksek olmasının verdiği sürüş ve seyir rahatlığı bizi mutlu etmişti. Uzun yolda hiç yormamıştı. Arka koltuğa hiç ihtiyacımız olmamıştı. Üzerine port bagaj takmıştım fakat aracın yüksek boyumuzun kısa olduğunu hesaba katmayınca sadece piknik sandalyelerimizi koymamıza rağmen kullanım zorluğu yaşamıştık. Arka kapı sayesinde her şeyin elimizin altında olması çok hoşumuza gitmişti. Tarihi ve turistik yerleri gezmek amacıyla tekerlek izi olan her yere girip çıkabilmiştik. Eski model olmaları nedeniyle Suzuki Vitarayı Ocak 2023 te, Ford Fiestayı Nisan 2024 de satmıştık.
Yüksek araç sevdamızı devam ettirmiş,bu sefer bagajı büyük olsun düşüncesiyle Şubat 2024 de 6000 km de 2023 model Fiat Egea Cross almıştık. Başlangıçta hoşumuza gitmişti. Ancak her sürüşümüzde bu aracın bize bir numara büyük geldiğini anlamıştık. Resmen sürüş zorluğu yaşamıştım. Ben direksiyonu kollarım gergin ve arkama yaslanarak rahat bir şekilde kullanmaya alışmıştım. Şehir içindeki yol ağızlarında gelen var mı diye direksiyonun üzerine doğru eğilmeye başlamıştım. Sanki aracı ben taşıyormuşum gibi gerilmiş ve yorulmuştum. Ön camı içten silmek istediğimde camın alt kısmına yetişememiştim. Yenil nesil araçlarda uygulanan ön camın bu kadar yatık olmasına alışamamıştım. Bagajın dip kısmına erişebilmek için dizimi kenara dayayıp içine uzanmak zorunda kalmıştım. Bagaj kapağını indirirken tutamağa zıplayarak ulaşamak için oldukça zorlanmıştım.
Bir seyahatimizde Oğlum sürerken ben arkaya oturmuştum. Arkaya doğru daha da alçalan tavan ve küçük ebatlı koyu renk camlar beni bunaltmıştı. Kendimi MR cihazına girmiş gibi hissetmiştim. Ben 2004 Vitarayı arıyorum galiba diye düşünmüştüm.
Oğullarım kendi araçlarının modellerini yükseltmek için acenteleri gezerken Suzuki Jimny için “Baba bu araç tam size göre gidin bakın ”dediler. Onlara benim bu aracı daha önce trafikte görüp beğendiğimi ve radarıma aldığımı söylemedim. Mayıs 2024 de 0 km 2023 model Suzuki Jimny’i aldık. Yerden yüksek, 3 kapılı, benzinli, otomatik vitesli, AllGrip ve stepnesi arka kapıdaydı.
Bize büyük gelen 2023 model Fiat Egea Cross evli olan Büyük Oğlum ‘un oldu. Küçük Oğlum da 2024 model Opel Astra’sını aldı. Böylece hepimizin ihtiyacı harçsız borçsuz bir şekilde karşılanmış oldu. Allah’a şükürler olsun.
JİMNY’YE BİNENE KADAR hayatımıza girip bizlere keyifli seyirler yaşatarak anılarımızda yer alan otoların aklımda kalan hikâyelerini GEZENBİLİR üyeleri ile paylaşmak istedim.
Hepinize gönlünüzce keyifli seyirler diliyorum. Selamlar.
Merhabalar.
Ben sürücü belgemi 1986 da Ankara’da çalışma hayatına başladıktan ve evlenip yuva sahibi olduktan sonra almıştım. Direksiyon sınavına şantiye aracımız Renault 12 ile girmiştim.
1988 de otel işi nedeniyle Antalya’ya göç etmiştik. Hafta sonları şantiyemizin Leyland kamyonetine binip Antalya’nın tarihi ve turistik yerlerini gezmiştik. Çocuklarımız büyüdükçe özel binek aracımızın olması ihtiyaç haline gelmişti.
1991 de ayağımızı yerden kessin diye bütçemize uygun bulduğumuz aracı almak için ailece Isparta’ya gitmiştik.(Demek ki Antalya’da bulamamışız.)
İlk 0 km acente arabamız 2000 yılında aldığımız Hyundai Accent olmuştu. Evin önünde park halinde minübüs çarpmıştı. Ters yönde park ettiğim için cezada yemiştik.
Uzun süre araç almadan şantiyedeki Renault Toros, Ford Ranger çift kabin pikap, Renault Clio araçlarla idare etmiştik.2005 model Ford Ranger çift kabin pikabı çok sevmiştik. Düz vites ve dizeldi. Ben ve eşim minyon tipli olduğumuz için bize büyük gelmesine rağmen yüksek araçla seyretmenin zevkine varmıştık. Arkadaşlar abi dışarıdan görünmüyorsun sürücüsüz sanılıyor diye şaka yapmışlardı.
Nisan 2017 de 2001 model Ford Fiesta Ghia almıştık. Ekonomik ve seri bir araçtı. Ford Rangerden sonra bize karting- go kart aracı gibi gelmişti.
Yüksek araçla seyretmekten aldığımız zevki unutamamıştık. Haziran 2021 de 2004 model Suzuki Vitara almıştık. 3 kapılı benzinli, düz vites ve 4x4 takviyeli idi. Stepnesi arka kapıdaydı. Doğu Anadolu turumuzda aracın yüksek olmasının verdiği sürüş ve seyir rahatlığı bizi mutlu etmişti. Uzun yolda hiç yormamıştı. Arka koltuğa hiç ihtiyacımız olmamıştı. Üzerine port bagaj takmıştım fakat aracın yüksek boyumuzun kısa olduğunu hesaba katmayınca sadece piknik sandalyelerimizi koymamıza rağmen kullanım zorluğu yaşamıştık. Arka kapı sayesinde her şeyin elimizin altında olması çok hoşumuza gitmişti. Tarihi ve turistik yerleri gezmek amacıyla tekerlek izi olan her yere girip çıkabilmiştik. Eski model olmaları nedeniyle Suzuki Vitarayı Ocak 2023 te, Ford Fiestayı Nisan 2024 de satmıştık.
Yüksek araç sevdamızı devam ettirmiş,bu sefer bagajı büyük olsun düşüncesiyle Şubat 2024 de 6000 km de 2023 model Fiat Egea Cross almıştık. Başlangıçta hoşumuza gitmişti. Ancak her sürüşümüzde bu aracın bize bir numara büyük geldiğini anlamıştık. Resmen sürüş zorluğu yaşamıştım. Ben direksiyonu kollarım gergin ve arkama yaslanarak rahat bir şekilde kullanmaya alışmıştım. Şehir içindeki yol ağızlarında gelen var mı diye direksiyonun üzerine doğru eğilmeye başlamıştım. Sanki aracı ben taşıyormuşum gibi gerilmiş ve yorulmuştum. Ön camı içten silmek istediğimde camın alt kısmına yetişememiştim. Yenil nesil araçlarda uygulanan ön camın bu kadar yatık olmasına alışamamıştım. Bagajın dip kısmına erişebilmek için dizimi kenara dayayıp içine uzanmak zorunda kalmıştım. Bagaj kapağını indirirken tutamağa zıplayarak ulaşamak için oldukça zorlanmıştım.
Oğullarım kendi araçlarının modellerini yükseltmek için acenteleri gezerken Suzuki Jimny için “Baba bu araç tam size göre gidin bakın ”dediler. Onlara benim bu aracı daha önce trafikte görüp beğendiğimi ve radarıma aldığımı söylemedim. Mayıs 2024 de 0 km 2023 model Suzuki Jimny’i aldık. Yerden yüksek, 3 kapılı, benzinli, otomatik vitesli, AllGrip ve stepnesi arka kapıdaydı.
Bize büyük gelen 2023 model Fiat Egea Cross evli olan Büyük Oğlum ‘un oldu. Küçük Oğlum da 2024 model Opel Astra’sını aldı. Böylece hepimizin ihtiyacı harçsız borçsuz bir şekilde karşılanmış oldu. Allah’a şükürler olsun.
JİMNY’YE BİNENE KADAR hayatımıza girip bizlere keyifli seyirler yaşatarak anılarımızda yer alan otoların aklımda kalan hikâyelerini GEZENBİLİR üyeleri ile paylaşmak istedim.
Hepinize gönlünüzce keyifli seyirler diliyorum. Selamlar.