Hah, şimdi ikinci soru?
JEL mi, AGM mi? Solar sistemde hangisi daha mantıklı? Neden?
Üçüncü soru da, neden 2 tane 100A değil de, bir tane 200A ?
Not: Benim 2 tane 190watt monookristal panelim ve 60A mppt regülatörüm var.
Ücüncü paneli de almayı düşünüyorum. Toplam 570 watt olacak.
Bunun için öneriniz nedir?
Aynı toplam kapasite yerine 1 teknik mantık gereği;
Aşağıdaki belirttiğim batarya bağlantı şekliyle ;12 volt altında, paralel bağlantı durumunda yorum yapıyorum.
2 adet 100 +100 paralel bağlantı yok(işçilik + kablo + isolatorden kazanç)
Batarya isolatoru gereksiz (önemli)
AGM - GEL aralarında teknik farklılıklar olmasına karşın ; AGM alternator şarj değerlerine daha uygundur. karavan,tekneciler vb.( Çok daha fazla teknik detaylar üreticilerin Datasheet olarak belirttiği bilgiler altında veriliyor)
3. Panel ilavesi ; 60 amper mppt cihazda paralel bağlantıya imkan veriyor.
Mevcut panellerinizin 12 volt ve paralel bağlandığını varsayarak
VRLA tip batarya kullanımı uygun olabilmektedir, kapalı ortamlarda kullanımı uygundur.
Bataryaların montajlandigi ortam sıcaklık değerleri 25 derece olarak düşünülürse ürünün kullanım ömrü için artı değer olur.
Jel akü agmye göre derin deşarja daha dayanıklı ve toplam çevrim sayısı daha yüksek. Fakat agm de jel aküye göre yüksek yüklerde şarj ve deşarja daha dayanıklı. Kullanım amacına göre seçmekte fayda var. Örneğin ani yüklenme (marş basma gibi) için jel uygun değil. Bir de jel akülerin ömürleri kağıt üzerinde daha yüksek. Agm akülere en fazla 7 yıl civarı ömür biçilirken jel akülere 12 seneye kadar ömür biçiyorlar. Agm akü yüksek akımlara daha toleranslı olduğundan alternatör şarjı için daha uygun olabilir.
Jel akü agmye göre derin deşarja daha dayanıklı ve toplam çevrim sayısı daha yüksek. Fakat agm de jel aküye göre yüksek yüklerde şarj ve deşarja daha dayanıklı. Kullanım amacına göre seçmekte fayda var. Örneğin ani yüklenme (marş basma gibi) için jel uygun değil. Bir de jel akülerin ömürleri kağıt üzerinde daha yüksek. Agm akülere en fazla 7 yıl civarı ömür biçilirken jel akülere 12 seneye kadar ömür biçiyorlar. Agm akü yüksek akımlara daha toleranslı olduğundan alternatör şarjı için daha uygun olabilir.
Aşagı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık diyorsunuz yaani.v
Karavanda da yaşam aküsünü alternatöre bağlamadan yapamayız ki.
Peki alternatörden gelen akımı dengeleyecek, araya konacak bir regülatör kullanılabilir mi?
Aşagı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık diyorsunuz yaani.v
Karavanda da yaşam aküsünü alternatöre bağlamadan yapamayız ki.
Peki alternatörden gelen akımı dengeleyecek, araya konacak bir regülatör kullanılabilir mi?
Konu bugün bir bașka bașlıkta da ișlendi. Önemli bulduğum iҫin bu bașlıkta da kısaca bilgi vereyim.
Avrupa’da ҫok sayıda karavancı yașam aküsünü araҫ aküsü üzerinden șarj ederken iki akü arasına, aküden aküyü șarj eden bir cihaz bağlıyor. Bu șarj cihazı araҫ aküsünden aldığı akımın voltajını yükselterek yașam aküsünü daha süratle șarj edebiliyor. Yașam aküsü dolunca șarj gerilimini 13,6 volta düșürerek așırı șarjı önlüyor. Böyle yașam aküleri daha ҫabuk doluyor ve sıhhatli șarj edildikleri iҫinde uzun ömürlü oluyorlar.
Bu cihazlaz kaliteli bir șarj cihazı olarak ister sulu, ister jel, ister agm aküsü olsun, sağlıklı bir șekilde șarj ediyor. https://ogy.de/mdhd