serhatalay
Ana Kamp
- Mesajlar
- 79
- Tepkime Puanı
- 0
Birinden duymuştum takviye arasını.Jeeplerde nasıl oluyor.Olumsuz yönleri nelerdir?
Tuncay CJ' Alıntı:yanlış anlaşılmasın ama 10 yıldır 4x4 lerle iç içeyim..hiç duymadım..sanki kamyoncu lugatı gibi...söyleyen kişinin ne anlamda kullandıgını biraz açabilirmisin..?
Tuncay CJ' Alıntı:belkide bildigin birşeyi anlatacagım ..
arazi şanzumanındaki konumlar..
konsola yakın konumundan başlıyorum..
4L amacı agır arazi koşullarında motorun gücünü maksimum seviyede yere aktarımı...bu konumu aracı çok zorlu ortamlarda kullanılır..agır çamur,çok dik tırmanış veya ince kumlu kumsal vs.. gibi..araç sürat yapamaz ve zorlu geçişlerde kullanılması tavsiye edilir..
bir sonraki konum yani bir gerisi N dir yani bilgimiz boş...
daha sonraki konum 2H yani normal kullanım,sadece arkada çekiş var..ve seri normal kullanımdır..
en son konumda 4H dır..aracın ön ve arka difransiyellerine normal kullanım için güç verir..genelde kar ve buz kullanımında vb..durumlarda kullanılır..araç seridir..ama 4L nin kullanılması gerekli durumlarda kullanılması tavsiye edilmez..çok zorlu koşullarda debriyajı yakarsınız..
şimdi size takviye diye söylenen 4L konumudur..sizin yokuşta rahat kalkmanızı saglayan konum yani..
takviye arası tabiride arazi şanzumanındaki boş konum yani N dir diye düşünüyorum..
Jeep34' Alıntı:Tuncay, en açıklayıcı biçimde detaylandırmış. ''Takviye'' kelimesini 4L ile eş anlamlı kullanıldığını memleketim Rize'de de duymuştum. Yani eskiden bunları kullanan amcalarım, dayılarım aynı şekilde ''arazi'' ve ''takviye'' kelimesini kullanıyorlar.
jeep' Alıntı:Tuzla jeepler de yalnızca 69 modellerde arazi vitesleri tek levyedir diye biliyorum. bende 67 vardı 2 levye arazi 1 de normal levye