JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan resistance Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,086

resistance

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime Puanı
1
Arkadaşlar 2004 KJ aldım, ancak yol tutuşu ile ilgili bir sorun yaşıyorum.

Ana yola çıkarken, kavşağa girerken vs. gibi dönüşlerde birazcık sert hareket ettiğimde aracın arkası savruluyor. Hele zemin de biraz ıslaksa toparlamakta güçlük çekiyorum. Bu savrulmanın normal veya bir arazi aracı için kabul edilebilir düzeyde olduğunu sanmıyorum, dönemeçlere biraz daha süratli girsem araç kontrolden çıkacak resmen. Bu da araca olan güvenimi ortadan kaldırıyor, tedirgin kullanıyorum:(

Lastiklerim Michelin Latitude kış lastiği, ebat 235/70/16, üretim yılı 2008. Diş derinliği ve hava basınçları iyi. Düz hareket esnasında kayma, patinaj vb. yok.

Sizce bu sorun lastikten mi kaynaklanır? Yoksa arka rot ayarı gibi bir başka etkenden mi?
 

Etiketler
Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

resistance' Alıntı:
Arkadaşlar 2004 KJ aldım, ancak yol tutuşu ile ilgili bir sorun yaşıyorum.

Ana yola çıkarken, kavşağa girerken vs. gibi dönüşlerde birazcık sert hareket ettiğimde aracın arkası savruluyor. Hele zemin de biraz ıslaksa toparlamakta güçlük çekiyorum. Bu savrulmanın normal veya bir arazi aracı için kabul edilebilir düzeyde olduğunu sanmıyorum, dönemeçlere biraz daha süratli girsem araç kontrolden çıkacak resmen. Bu da araca olan güvenimi ortadan kaldırıyor, tedirgin kullanıyorum:(

Lastiklerim Michelin Latitude kış lastiği, ebat 235/70/16, üretim yılı 2008. Diş derinliği ve hava basınçları iyi. Düz hareket esnasında kayma, patinaj vb. yok.

Sizce bu sorun lastikten mi kaynaklanır? Yoksa arka rot ayarı gibi bir başka etkenden mi?

bence lastikten kaynaklanıyor
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Lastikten kaynaklı olabilir . Sanmıyorum ama viraj denge kolları yada çubukları gözden geçirilebilir . Gerçi alırken baktırmışsınızdır bir anormallik olsa ustası anlar sanırım .

Bununla birlikte ilkkez mi bu tarz bir araç kullanıyorsunuz ? Acaba sürüş karekteristiğinizden kaynaklı olabilir mi sorun ? Aslında en güzeli bahsekonu araçları tanıyan bir usta test sürüşü yaptırmak yada benzer başka bir aracı denemek . Bu testlerde sorun olmuyorsa spilotaj öne çıkıyor demektir ;)
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Evet ilk kez bu tür bir araç kullanıyorum. Bir spor araba kabiliyeti beklemiyorum tabii ama pek de yüksek olmayan bir hızda girilen bir dönemeçte hemen kontrolden çıkacak duruma gelmesi pek normal görünmedi bana. Bunun aynı şekilde 4-5 kez tekrar etmesi de. Eğer normali buysa, bu araçla 90-100 km/s hızın üzerine çıkmak çok tehlikeli demektir ???
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Lastikler adı üzerinde kış lastiği birde MT taktığınız zaman halini düşünün...

JEEP lerde kupa şasiden bağımsız gibi oynama yapar...Liberty kullandım 3.7 ve 2.8 kupa bağımsız gibi şasiden... ;)

Antipatinaj sistemi mevcutmu bilmiyorum...

Viraj denge kollarına ve lastiklerine baktırın...

Aracınız standart yüksekliktemi...Lastik boyutu bile oynansa aracın fabrika çıkış değerlerini fiziksel olarak değiştiriyor...

Tüm 4X4 yüksektir hava akımı daha çoktur hız yapmaya hiç gerek yok...
 




Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Aracın 2.sahibiyim. Fabrika çıkış ölçüsünü bilmiyorum ama şu anki lastik ebadı 235/70/16. Gözle farkedilir bir yükseltme yok gibi, diğer stock Liberty Renegade'ler ile aynı görünüyor.

Az önce bu aracın bir oto dergisinin yaptığı slalom testi sırasında devrildiğini okudum. Çok yüksek hızlar bir yana tabii ama 100'ün üzerinde bile hep böyle tedirgin hissedeceksem kötü:(

EDIT: Yardımınız için teşekkürler, bahsettiğiniz siteye üyeyim. Onlar sorunu lastiğe bağlıyorlar.
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Devrilmeycek 4x4 yoktur...

Şunu unutmayalım adı üstünde jeep ne kadarda asfaltta kullansak arazi için üretilmiştir...

Amortisörleri sertleştirebilirsiniz..Çok faydası olacaktır...
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Selamlar

Bence önce aracı iyi bir servise sokup alt takım kontrolü yaptırın tabii ki lastik durumu kaç bin km yaptığı lastikte sertleşme olup olmadığı diş derinliği kontrolü ilk akla gelen kontrolü en basit işlemdir.
Her şey normalse Şimdi belkide itiraz edilecek bir şey yazıcam Arçta kilitli difransiyel varsa bazı durumlarda, viraja girerken , viraja önce aracın arkası girer ,aracın arkasını kontrolden kaçırırsanız toplayamazsınız yada zor toplanır araç önden kontrolden çıkarsa toplamak daha kolaydır.
Nasılki normal bir sedandan inip bir gto yada ferrari kullanamazsanız bir 4*4 de normal bir binek araç gibi kullanılmaz aracı anlamaya ve araca uygun şürüş tekniklerini uygulamaya çalışın.Dediğim gibi kimsenin şürüş tekniğini eleştirmek gibi bir amacım yok. saadece araçlar katagori harici ise farklı sınıfta ise şürüş biçimimizi araca göre adapte etmek gerekiyor .

Saygılar.
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Bugün hafif bir yağmur vardı, kayma sorununu tekrar denemek için uygun bir fırsat oldu.

2WD modunda düz yolda, bu kez dönüş vs. de olmaksızın, gaza bastığımda arabanın arkası sağa sola savruldu. Daha sonra aracı full time 4WD moduna aldım ve ıslak zeminde nisbeten sert ve gaza basarak dönüşler yaptım. 4X4'te hiç savrulma olmadı.

Diğer yandan bu araçta tam kilitli diff. yok, ancak LSD var. LSD'nin de ıslak veya buzlu zeminlerde kaymaya yol açabildiğini ben de duymuştum. Fakat kaymanın sebebi bu mudur, lastik midir, yoksa bir arazi aracı için fazla mı hızlı hareket ediyorum, bilmiyorum.

Lastik alıp deneyeyim diyeceğim ama dört lastik neredeyse 1500 TL, sırf denemek için biraz yüksek bir rakam:(
 



Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

merhaba
Ben de 3 ay önce 2006 model dizel bir kj aldım ve ilk defa bu tarz bir araba kullanıyorum.Aracı alır almaz maslak'taki jeep servisine götürdüm bakım için,oradaki ustalarla deneme sürüşüne çıktığımızda usta beni bu arkadan kayma konusunda uyardı ,özellikle ıslak veya toprak yollarda viraj dönerken.Dikkatli kullanmak gerekiyormuş.Bence bunun nedenleri güçlü motor,arkadan çekiş ve aracın arka aksına düşen ağırlığın az oması.Bunu extrem olarak bizim şantiyede kullandığımız nıssan pick up tada gördüm , araç arkası yüklü değilse kaygan zeminlerde kontrol etmenin imkanı kalmıyor.Bu nedenle sonradan aldığımız pick up ı 4*4 aldık ve tampon altına ağırlık bağlattık.Sizin araç tahminimle 3,7 motor benzinli modeli,motor çok güçlü ve seri ,bu nedenle ani direksiyon hareketlerinde gazada dokunursanız hafif olan arka aksınız kayma yapıyor.Bence lastik ebadı,türü vs ile hiç uğraşmayın , oluşacak değişime göre ödiyeceğiniz bedel sizi tatmin etmiyecektir zaten lastik ebatlarınız orjinal ebatlar.Ben kendi aracım da böyle bir problem yaşamadım ama bunun nedeni aracın dizel olması (gerçi motor 400nm tork üretiyor),sakin kullanım tarzım(ki bu araca bindikten sonra sakinleştim :smiley: ),yeni kış lastikleri (daha çok karda kullanım amaçlı taktırdım) ve en önemlisi direksiyon üzerinde iptal etme opsiyonu olan ESP .Sizin aracınızda esp var mı? Çünkü bu konuda kesinlikle etkili. Eğer esp varsa çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin derim eğer yoksa tek çare özellikle kaygan yollarda aracı full time 4*4 modunda kullanmak .Sizdeki bu kayma sorununun nedeni lsd difransıiyel de olabilir ,arazide çok işinize yarayabilecek bu sistem çekiş gücünün düşük olduğu yollarda bilhassa viraj dönerken devreye girip arka diff inizi sınırlı miktarda kitliyor olabilir buda tahminimle arka aksınızın kaymasına neden olabilir ,Bu sistem aracın orjinalinde vardır ama isterseniz arka diff siyelinize özel olan lsd yağını koymıyarak çalışmasını durdurabilirsiniz
saygılarımla
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

selamlar


normal bir kalkışta normal şartlar altında aracın patinaj çekip arkayı savurması için lastiklerin ısıtılmamış slick olması lazım (problem kaynagı olarak lastikler düşünülüyorsa)
difransiyel kilit yagını koymazsanız kilit metaliklerini bozarsınız yine çalışır ve yıpranır diff kilitlerinin amacı zaten patinajı önlemek gücü akslar arasında belirli oranlarda dagıtmak zaten aracınızda 100% kilit diff yok o başka bir şey
motor gücü ve tork tan savurmaya gelince motora modifiye yapılmış olması lazım standart sa motor yürüyen uyuşmazlık hatası yani üretim hatası akla gelirki Jeep ten söz ediyoruz imkansız bir olay Daha önceki sahibi degişiklik yaptıysa o başka (motor da)
esp yada varsa diğer çekiş kontrol sistemleri arızası olabilir ama onunda uyarı vermesi lazım .
kamyonet türü değişik yük taşıma kapasitesi olan araçlarla kasası olmayan araçlar değişik katogoride degerlendirilir.
patinaj ve savurmanın sadece hızlı viraj alma durumlarında olması söz konusu olsa tabiiki durum çok farklı olurdu
çözüm: aracı iyi bir servise götürmeniz
sonucu yazarsanız seviniriz.

saygılar
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Birkaç önemli nokta :

Aracınız LSD varsa LSD yağı kesinlikle konmalıdır .

KJ lerde Command-Trac ve Selec-Trac çekiş sistemlerinden biri olur . Selectrac ta 4fulltime konumu asfaltta kullanılabilir . Bunun dışında 4parttime ve Commandtracta ki 4H asfaltta kullanılması önerimyene bir konumdur . Tabi kar , çamur vs varsa ayrı konu . Çünkü bu konumda orta diff kilitlidir .

Sorun hakkında bir gelişme olduğundan yazarsanız seviniriz .
 

Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Cevaplarınız için teşekkürler. Araçta esp olup olmadıgını bilmiyorum, nasıl anlayabilirim?
İki hafta kullandıktan sonra sanırım kullanım seklim değişti ki, pek savrulma yasamadım. Zaten bu araçla birlikte yavaş ve sakın kullanan biri olup çıktım ben de:smiley:
Yerler islaksa veya buzlanma vs varsa Fulltime 4x4e almaya başladım. Bakalım durumu izliyorum şimdi ama kesinlikle kullanım tarzını degistirmek gerekiyor.
 




Ynt: JEEPKJ de Savrulma Problemi ?

Hocam bu bir problem değil aksine güzel bir özellik aslında.
aracınız yol için tasarlanmamış bir araç :smiley:
arka difransiyelinizde LSD var yani aracın bi tekeri diğerinden hızlı dönmeye başladığında ve belirli bir tur farkı olduğunda LSD devreye giriyor aracınızın arka diffransiyelini kitliyor. bu arazideyken çok yararlı oluyor. yolda ise çok tehlikeli.
Liberty ler zaten yolda oturaklı gibi gözüksede agresif hareketleri kaldırmıyor.
Çok dikkatli olun.
Barış isimli bir arkadaşımız var 3.7 liberty kullanan.kullanım detaylarındaki ince nüansları söyleyebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,305
Kayıtlı Üye Sayımız
166,631
Kaydolan Son Üyemiz
drcard

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst