Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan idab Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,298

idab

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0

Bu sorunumla ilgili çaresiz kaldım yardımcı olabilirseniz gerçekten çok sevineceğim...


Londrada yasiyorum, 2004 model Jeep Grand Cherokee Sport 2,7 diesel Automatic aracim var.
Son 1 aydir soyle garip bir problemim var:

Araci bir saat veya fazla bir sure kullandigimda, yani arac yeterince isindiginda arabayi durdurup daha sonra (bir iki saat sonra) tekrar calistirdigimda arac bir turlu vitese girmiyor, daha doğrusu D (Drive) moduna getirdigimde arac sanki bostaymis (Neutral) gibi davraniyor.
Cok hafif bir guc veriyor, ancak bu guc sanki bir kisi arabayi itiyormuscasina zayif bir guc. Araci stop edip defalarca denememe ragmen sorun hep devam ediyor. Ertesi gun veya bir kac gun sonra tekrar denedigimde bazen sorunun ortadan kalkmis oldugunu goruyorum. Hic bir sorun yokmus gibi kullanima devam ediyorum. Ancak su anda sorun hala devam ediyor ve Londra'da bir tamirciye 200 pound vermeme ragmen (saat basi ucret aliyorlar) su anda sorun kalmadi, cozduk diye geri verdiler, iki gün sonra yine yolda kaldım.

Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler...

aydan

 

Etiketler
Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Bence sorun şanzımanda. Ama nasıl bir sorun bilemiyorum. Cheroke ile ilgilenen arkadaşlar daha iyi yardımcı olabilirler sanıyorum.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Evet transmisyon problemi derken zaten sanziman problemini kastetmistim. Sansiman da sanzimanin nesi sorunlu, filtre mi, yag mi, pompam mi sorun tam olarak nerde olabilir yani
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Transmisyon derken bende motordan haraketi alıp,sırasıyla şanzıman, şaftlar, diferansiyel ve akslar ile sonlanan zinciri anlamıştım.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

idab' Alıntı:

Bu sorunumla ilgili çaresiz kaldım yardımcı olabilirseniz gerçekten çok sevineceğim...
Londrada yasiyorum, 2004 model Jeep Grand Cherokee Sport 2,7 diesel Automatic aracim var.
Son 1 aydir soyle garip bir problemim var:
Araci bir saat veya fazla bir sure kullandigimda, yani arac yeterince isindiginda arabayi durdurup daha sonra (bir iki saat sonra) tekrar calistirdigimda arac bir turlu vitese girmiyor, daha doğrusu D (Drive) moduna getirdigimde arac sanki bostaymis (Neutral) gibi davraniyor. Cok hafif bir guc veriyor, ancak bu guc sanki bir kisi arabayi itiyormuscasina zayif bir guc. Araci stop edip defalarca denememe ragmen sorun hep devam ediyor. Ertesi gun veya bir kac gun sonra tekrar denedigimde bazen sorunun ortadan kalkmis oldugunu goruyorum. Hic bir sorun yokmus gibi kullanima devam ediyorum. Ancak su anda sorun hala devam ediyor ve Londra'da bir tamirciye 200 pound vermeme ragmen (saat basi ucret aliyorlar) su anda sorun kalmadi, cozduk diye geri verdiler, iki gün sonra yine yolda kaldım. Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler...
aydan
Merhabalar.
Jeep'ci arkaaşlar bu konularda daha bilgilidirler ancak, Otomatik şanzuman yaglarını her 30000 km'de değiştirmek gerekiyor diye bilgim var tabi bu Jeep cheroke için geçerli olmaya bilir, ama teknem'den biliyorum Otomatik şanzuman yagını değiştirince baya bir düzelmişti, sizinki ile benzer sorunlarım vardı,artık yok. Hatta teknede yok sattım :smiley:
Bu arada işçilik amma pahalıymış 200 Pound yaklaşık 450 YTLve 1 saat ??? Türkiye baya ucuz galiba..
 



Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Offroadpassion' Alıntı:
Merhabalar.
Jeep'ci arkaaşlar bu konularda daha bilgilidirler ancak, Otomatik şanzuman yaglarını her 30000 km'de değiştirmek gerekiyor diye bilgim var tabi bu Jeep cheroke için geçerli olmaya bilir, ama teknem'den biliyorum Otomatik şanzuman yagını değiştirince baya bir düzelmişti, sizinki ile benzer sorunlarım vardı,artık yok. Hatta teknede yok sattım :smiley:
Bu arada işçilik amma pahalıymış 200 Pound yaklaşık 450 YTLve 1 saat ??? Türkiye baya ucuz galiba..

avrupada ikinci el piyasasının neden düşük olduğu belli oldu
bizde ustalar sabahtan akşama kadar uğraşsa da o parayı alması aynı zamanda verilmesi çok zor
memleketin gözünü seveyim

ayrıca otomatik araç tecrübem olmadığı için fikir yürütemiyorum kolay gelsin dileklerimi iletiyorum
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

aslında bendede ona benzer bir problem var ve ustam türbünden dolayı olustuğunu söyledi bende yeni şanzıman arıyorum maalesef tamir pek dikiş tutmuyormuş.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

araç kaç mil de veya km de . probleminiz şanzumanda tamir çok daha fazla külfetli. sıfır bir şanzuman alıp taktırısanız hem daha ucuz olur hemde kafanızda soru işareti kalmaz. tecrübelerimden yazıyorum. saygılarımla......
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

45.000 kmde. Sifir bir sanzimanin maliyeti ne kadar yaklasik bilginiz var mi? burda sanzimani yenilemek icin yaklasik 2000 pound teklif verdiler. Sifir sanziman herhalde bundan daha fazla olacaktir??
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

saygıdeğer abicim. 45.000 km otomatik sanzuman bitmez. ancak yağı kontrol edilmeden gidildiyse ve yağ eksilttiyse. türbinler bitmiş olabilir.bunuda anlamak zor değil. şanzuman yağınızın çubuğunu kontrol edin yağ cubuğunda yağ varmı? yağ var ise aracınızın vitesi (D) konumunda iken gaza bastığınızda hareket etmiyosa aynı şekilde vites (R) de geri gitmiyosa. türbinleriniz bitmiştir.istanbulda TAR OTOMOTİV den ben şanzuman aldım ceherokee xj şanzumanı 2500 ytl mal oldu hemde sıfır. internet adresi http://www.tarotomotiv.com.tr/bizeulasin.htm size yardımcı olurlar. saygılarımla.
 



Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Otomatik bir şanzımanın bu kadar hesaplı olmsına şaşırdım doğrusu. Bir aracın en pahalı parçası genelde otomatik şanzımanıdır.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Türbün dedikleri nedir bilmiyorum ama türbüne benzer tek şey tork converter dır ve o bitmez. Tek bitecek şey clutch (debriyaj balatası)dır. Otomatik viteste de bu balatalardan vardır ve zamanla aşınırlar. 45000 km hatta 45000 mile bunun için çok erken ancak zamanında değişmeyen transmisision yağı ya da boştan vitese alırken gaza basmak buna neden olabilir. Tranny yağını kontrol et. Normal bir yağ (muhtemelen Dextron II kullanıyordur) kırmızı ve yağ gibi kokar. yanmış bir yağ sıyırmış bir balatanın etkisiyle kararur ve yanık kokusunu acı acı alırsınız. Eğer tranny nin altındaki kapağı alırsanız dibindeki mıknatısa yapışmış bir avuç metal talaşı da görürsünüz. Kısacası şanzıman overhaul ister. bu da 2000 pound alması normaldir. Benim de güzelim camry mi böyle hurdaya çıkarmıştım. Kara saplanıp bir ileri bir geri gaza basarak aracı ırgalayıp kurtarmıştım ancak biraz gittikten sonra stop ettiğim yerden hareket etmez olmuştu. O zaman işinin bittiğini düşündüm. Akşam gelip denediğimde tekrar normale döndü. Bir an ümitlendim ancak yolda devir yükseldiği halde aracın hızlanmadığını farkettim. Şehre inip vbayır yukarı vurduğumda ise ilerlemedi. Arka yoldan geri bvitesle eve varıp aracı hurdaya çıkardım. Belki junkyarddan kaza sebebiyle hurdaya çıkmış bir aracın tranny sini bir kaçyüz pounda alıp taktırabilirsin ama onun da garantisi yok tabiii. Aşağıdaki alıntıda bu transmissionun bu kısmını anlatıyor durumu daha iyi anlayabilirsiniz. Şekil çıkmıyor onun için linke bakabilirsiniz. Kısaca senin clutch pack'in aşınmış gibime geliyor.

http://www.dolphintransmissions.com/transmission.htm#What%20is%20a%20transmission?


If we unlock the sun gear and lock any two elements together, this will cause all three elements to turn at the same speed so that the output shaft will turn at the same rate of speed as the input shaft. This is like a car that is in third or high gear. Another way that we can use a Planetary gear set is by locking the planet carrier from moving, then applying power to the ring gear which will cause the sun gear to turn in the opposite direction giving us reverse gear.

The illustration on the right shows how the simple system described above would look in an actual transmission. The input shaft is connected to the ring gear (Blue), The Output shaft is connected to the planet carrier (Green) which is also connected to a "Multi-disk" clutch pack. The sun gear is connected to a drum (yellow) which is also connected to the other half of the clutch pack. Surrounding the outside of the drum is a band (red) that can be tightened around the drum when required to prevent the drum with the attached sun gear from turning.

The clutch pack is used, in this instance, to lock the planet carrier with the sun gear forcing both to turn at the same speed. If both the clutch pack and the band were released, the system would be in neutral. Turning the input shaft would turn the planet gears against the sun gear, but since nothing is holding the sun gear, it will just spin free and have no effect on the output shaft. To place the unit in first gear, the band is applied to hold the sun gear from moving. To shift from first to high gear, the band is released and the clutch is applied causing the output shaft to turn at the same speed as the input shaft.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

benim xj nin otomatik şanzuman debriyaj balatalarını değiştirmek için benden 2000 ytl istediler . açıkcası şanzumanı söküp geri takmak 2000 ytl. tam randıman veririmi yapan usta ustamı. selenoid valfların zamanlamasını yapabilecekmi.v.s. onun için yenisini alıp taktım. tavsiyem yeni şanzıman 500 ytl pahalı oldu. eskisi 455000 km yapmıştı. kimbilir kaç defa açılıp kapanmış. her yerinden yağ akıtıyordu. tamirine o kadar para verilmez. ama 45000 km yapan bir şanzuman dediğiniz gibi balataları bitmiştir. zaten balatanın 1 vitesi ve geri vitesi bitmiştir. diğer 2 ,3,4 varsa 5 viteslerin balataları sağlamdır.otomotik şanzumanlarda ilk vitesler yıpranır. 1 ci ve geri vites. 2000 paund ingiltere piyasası için nasıl bir para bilemem ama ytl olarak 4500 ytl yapıyor yanılmıyosam. sıfır şanzuman nekadar ingilterede.?arasını siz bulun bütceniz neyi kaldırıyosa. saygılarımla.
 

Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

Şanzumanınızın üzerinde yer aln speed sensorlerinize de (muhtemelen 2 tane) baktırmanızı tavsiye ederim
 




Ynt: Jeep Transmisyon Problemi İçin Yardım Lütfen.

mrb lar bende jeep merakından aldım başıma bela napacaksam 2000 3.1 td motor yeni yapılmış ama sabah çalıştırır ken zor çalıştı yarın göstercem bakalımm neden olmuş dakka 1 gol 1 0ldu canım çokkk sıkıldı çok başıma bela olurmu acaba tşkr
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,243
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst