Ynt: Jeep Kullanmak Bir Ayrıcalıktır
Grafik Tasarım veya Motion Graphics'le ilgili olanlar veya bu konularda çalışanlar, bu filmdeki Jeep'in sonradan eklenmiş olduğunu hem hareketlerinden (salınımlarından) hem de renginden anlayacaktır. Madem (haklı olarak) kısa açıklamama güvenmediniz çok dallandırmadan anlatayım. Sizin yüzünüzden araştırmak zorunda bile kaldım filmi
Viral Marketing diye bir reklam/pazarlama yolu vardır. Hazırda bulunan networkleri kullanır. Ürünü veya kampanyayı kendini tekrar edecek şekilde buralara enjekte eder. Örneğin anonim bir kullanıcının Gezenbilir'e gelip, Şile'de zorlu bir etabı geçen Rav4 videosunu eklemesi gibi. Bu Toyota Türkiye'nin uyguladığı bir VM örneği olabilir. (Gezenbilir, Youtube birer network örnekleridir.) Konuyla alakası yok ama bu akabinde WOM (Word Of Mouth) yani ağızdan ağıza veya kulaktan kulağa pazarlamayı tetikler. Yani herhangi bir ticari reklam mecrasını değil insanların kendi aralarındaki diyalogları, fısıltı gazetesini kullanır. Ronaldinho'nun topu yere değdirmeden kale direğine defalarca isabet ettirdiği, handycamle çekilmiş NIKE videosu da bu metodun iyi bir örneğidir.
Bu kısa bilgilerden sonra videoya gelince;
Yeni Zelanda'danın Nelson şehrinde fırtınalar oluyor ve doğal olarak bu olaylar televizyon haberleri dahil tüm medyanın gündemini kaplıyor. 99 Auckland ajansı, fırsattan istifade 'Have Fun Out There' fikrine kusursuz hizmet edecek bu viral pazarlama fikriyle yola çıkıyor. Konumuza bahis olan videoyu bir günde yaratıp etkiyi maksimumda tutabilmek için olayların ertesi günü Colenso rumuzuyla response olarak Youtube'a koyuyor.
Agency: 99 Auckland
Craig Whitehead (Executive Creative Director)
Craig Pethybridge (Creative Director)
Raymond McKay (Art Director)
Vicki O'Leary (Agency Producer)
Senior Account Director: Matt Dickinson
Motion Graphic Artist: Joerg Fuchs
Retoucher: Michael Currie
http://commercial-archive.com/commercials/jeep-have-fun-out-there-storm-2008-30-new-zealand
http://theinspirationroom.com/daily/2008/jeep-fun-in-the-storm/