Merhabalar,
Yıllardır amerikanın 8 silindirlerinden sonra 16 ay önce hayatımda ilk defa dizel araç aldım. 2,8L Turbo Diesel CRD 2004 model 233.000 kmde.
Eşimi de aldım yanıma aracı görsün diye.. Eve dönüş yolundayız.. "
İlk sorduğu soru: Bu traktörü nereden buldun."
3,7 temizini bulamadığımdan bir anda karar verip dizelini aldım. Biraz bakımsız kalmış..
23 litre yağ, hidrolikler, filtreler değiştikten sonra
ses yarıya idi. Araç kendine geldi..
Motor yağına takviye olarak
NANO BOR kullanıyorum. ( TÜM ARAÇLARIMDA FAYDASINI GÖRDÜM ) O da, sesi daha da azaltıp yakıtı da fark edilir seviyeye indirdikten sonra son durum:
Motor sesi yarı yarıya azaldı, tork yükseldi, şehir içi 10-10,5 litreye indirebildim. Ş. dışında ise 8,9-9,5 litre arası yakıyor. Benim kullanım alışkanlığım daha az yakıt tüketmeye yöneliktir. 90-110 km den fazla hız yapmam genelde. 2 ay önde İst'dan İzmir'e acil gitmem gerekiyordu, yeni yolu kullandım. 160-170-180 allah ne verdiyse... Gık demedi.
Şimdi 250.000 km. de Triger seti, puleler, gergi seti ve Termik kasnak değişiyor. Parçalar yurt dışı ve yurt içinde Taksim'de NADİRLER'den uygun fiyata temin ettim. 3.050- TL. parçaların tamamı, 500 işçilik= 3.550- TL. ya mal oluyor. Termik kasnak sadece 1.400- TL. esas sesi yapan da o.
Ayrıca;
Bunlar 2,8 Turbo diesel. Bu nedenle motor yağını her 10.000 km.de değiştirmek çok faydalı turbosu için. Aracın motorunda tamir görmüş hiç bir şey çıkmadı. Sanıyorum temiz kullanıldığında 350.000 km. ye kadar gidecek motoru.
Şanzıman ve diferansiyeli 3,7 ile aynı. Araç 15 yaşında olmasına rağmen alt takım ve mekanik mükemmel durumda. Sadece z rotları değiştiriyorum o kadar.
Bunların dizel motorları İtalya'da VM fabrikasında 40 a yakın Amerikalı mühendislerin eşliğinde üretilip Avrupa pazarına sunulmak için üretilmekte. Tuttu da..
VM Motori Realizzazione Motori Diesel
" Bunların dizelleri çok masraflı " cümlesi doğru değildir. Mükemmel bir dizel motor yapmışlar. Katır gibi...
Şekil itibarıyle de kibrit kutusu gibi bir araç, her yere sığıyor.
Arka koltuk sonrası bagaj hacmi yeterli değil. 3,7 lerin bagajına LPG deposu konursa eşya koymaya yer kalmıyor. Ama 1997 Chevy Tahoe'dan sonra tam bir aile arabası. Fakat birbirleriyle kıyaslanamaz.
9 senedir araçlarımın ustası Orçun usta ( Offroad garajı-Ümraniye ) dizele asla bakmıyorum dediği katı kuralını
hatırıma bozdu. Bayram sonrası yağ değişimine gideceğim.
Otomatik şanzıman araçların offroadda kullanılmasına karşıyım. Şanzıman yeterli gelmez diye değil, şanzımanın nasıl kullanılması gerektiğini araç sahiplerinin %80i bilmiyor. Ve bilmeden kullanıyor.
Bazen gülmek için soruyorum. D'nin dışındaki 1-2-3 lerin görevi nedir, nerelerde, nasıl koşullarda kullanılır ?sorusuna kimse cevap veremiyor. Halbuki öğrenebilmesi çok fayda sağlayacaktır araç sahibine.
Eski aracım halen satılık ihtiyaçtan dolayı. Bunun üzerine bakımlı-temiz orijşinal Tahoe yok artık.
1997 Chevrolet Tahoe 5.7 83.750 TL Sahibinden satılık ikinci el - 584001875
Çenem düştü yine..
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sabrınız kalmadıysa, bayramdan sonra devam edersiniz..
Yavuz UYAN
Ataşehir-İst.
(Amerikan uzmanı) Hatta Tahoe'ların uzmanı..