Ynt: Jeep 4x4 Çekiş Sistemlerinin Çalışma Prensipleri
1- 76 cj5' im vardı - kilit milit yoktu. Arazi şanz. oranı kaçtı? Command Trac' tı, di mi?
2- Command' da -mesela- 4h bağlı ise, dönüş y.çapları farklı olması gereken ön sağ ve arka sol aynı sayıda mı dönüyor, yani ön ve arka şafta aynı dönüş mü veriliyor şanzmandan, ön ve arka def. ler kilitli değilse bu kasılmayı ön-arka defler ayarlayamaz mu? Bunu doğru anladı isem;
3- Selec trac' ta fark; ortada bi def. var ( command da orta def yok, başka bişi var ) ve 4full time' da ön şaft ile arka şaftın farklı hızlarda dönmesine izin veriyor; 4part time' da ise command gibi ön ve arka şafta eşit tork veriyor. 4 tekerlek aynı hızda döner demişsiniz, o zaman ön ve arka def. lerde sağa ve sola kilitleniyor 4part time' da, doğru mu?
4-Quadra trac2' nin biride (1) var mı? Nasıl bişey?
5- Quadra trac 2' de bu orta def.'i şaftlara gerektiği kadar bağlayan "çok diskli bir balata grubuna hidrolik basıncı sağlayan gerotor pompalı kaplin" sistemi; debriyaj balatası gibi sıyrılıp, yolda arazide felan bırakır mı? Ömrü ne kadardır? 4L' da hemen hemen hiç kullanmadığımız araçta bu balatalar bitmeden önce kendini hissettirir mi, nası hissettirir?
7- Quadra trac 2' de 4L' un 4h' dan tek farkı şanz.oranın artarak tork yükselmesi, orta def. kitlenmesi; ön, arka def. lerde kilit yok mu?
8- Difransiyele kilit sonradan takıldığında oranları ne oluyor, bu kilitler kaydırarak çalıştığı için zamanla bakım veya içindeki sistemlerde yenileme gerektiriyormu, sonradan yapılan def. kilitleri içeriden kontrol etme imkanımız var mı?
9- Defransiyellere kilit uygulanırken kilit önceliği ÖNDE olmamalı mı? Niva, Samurai, Vitara hep önden kilitli değil mi? Yanılıyorsam; neden?