Ynt: JDM Spuad HR-V
ömrümü7ler' Alıntı:
Arkadaş HRV siyle derin çamur birikintilerinden,nehirlerden ve balçık sıvalı dik yokuşlardan geçmeyeceğine-geçemeyeceğine göre MT lastik alıp,fren mesafesini uzatıp,ıslak zeminde ve buzda sabun gibi kayıp birde üzerine lastik gürültüsü çekmesin bence.MT ve HRV çok uyumlu bir çift olmayacaktır kanaatimce.
Bu arada MT ve AT lastiğin cinsini ifade eden kısaltmalardır.
MT = Mud Terrain (Çamur ve benzeri çok zorlu arazi şartlarında tutunma amaçlanarak büyük ve aralıklı diş deseniyle üretilirler.Avantajı çamurda balçıkta yüksek tutunma sağlar,dezavantajı ise ıslak asfaltta,buzlu veya sıkışmış karlı zeminde tutunma performansı berbattır.Fren mesafesi uzun ve gürültülü lastiklerdir)
AT = All Terrain (Adındanda anlaşılacağı gibi her koşulda optimum hizmet amaçlı üretilen,normal bir lastiğe nazaran daha dişli ama MT lastiğe kıyasla daha düz olan lastiklerdir.Avantajı gereken her özellikten biraz ihtiva etmesidir.Karda kar lastiği kadar olmasada tatmin eder,çamurda çamur lastiği kadar olmasada işini görür,ıslak asfalt,buz keza öyle.Asfalt lastiği ve MT lastiğin karışımıdır)
Bana sorarsan HRV nin lastiği AT cins olmalıdır.Çünki aracını çoğunlukla asfaltta kullanıyorsun,AT ler sana hem asfalt hemde arazide gezi lastiği olur.