JDM Spuad HR-V

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seymansarac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,649

seymansarac

1999 HONDA HR-V COUPE (AB)+ izmit
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
0
Yer
izmit



pilot :p

jdm monster ;D




yaz tatillerinde pansiyonlara para vermeye son.. ;)







ve arazi performansı.... aslında çok zorlu yerlerden de geçtik ama arabadan inip çamura bulanarak fotoğraf çekmesi biraz zor geldi.. ;D









 

Etiketler
Ynt: JDM Spuad HR-V

Dotum aracını güle güle kullan.Bende Suzuki Vitaraya geçmeden önce senin aracın gibi arazi şanzumanı olmayan Hyundai Santa fe kullanıyordum.Standartından biraz daha büyük ve dişli 4 adet AT (all terrain) lastikle (örneğin lassa competus,ucuz ve tatmin edicidir) bu tür araclar kendisinden beklenmeyecek işler yapar.Buda size çok riske girmeyeceğiniz gezilerde yeterde artar zaten :smiley:
 

Ynt: JDM Spuad HR-V

teşekkür ederim,bende düşünüyorum dediğiniz gibi dişli bir lastik.
Şu an 225-55-16 kullanıyorum biraz yanak yüksekliğinide arttırmak sitiyorum 225-65-16 gibi.
 






Ynt: JDM Spuad HR-V

anladım birde bişey sorucam;
aracımla bol sulak bi yerden geçtim 10-12 metre uzunluğunda fazlasıyla su sıçratarak, ve yaklaşık 1 -2 dakika sonra stop etti motor.
biraz bekleyip tekrar çalıştırdık çalıştı ve gene stop etti bi 10 dakka sonra normal çalışmaya başladı. sanırımı distiribütöre su kaçtı bunu önlemek için bilinen pratik bir yol varmıdır?
 

Ynt: JDM Spuad HR-V

ömrümü7ler' Alıntı:
sana mt lastik öneririm

Arkadaş HRV siyle derin çamur birikintilerinden,nehirlerden ve balçık sıvalı dik yokuşlardan geçmeyeceğine-geçemeyeceğine göre MT lastik alıp,fren mesafesini uzatıp,ıslak zeminde ve buzda sabun gibi kayıp birde üzerine lastik gürültüsü çekmesin bence.MT ve HRV çok uyumlu bir çift olmayacaktır kanaatimce.

Bu arada MT ve AT lastiğin cinsini ifade eden kısaltmalardır.

MT = Mud Terrain (Çamur ve benzeri çok zorlu arazi şartlarında tutunma amaçlanarak büyük ve aralıklı diş deseniyle üretilirler.Avantajı çamurda balçıkta yüksek tutunma sağlar,dezavantajı ise ıslak asfaltta,buzlu veya sıkışmış karlı zeminde tutunma performansı berbattır.Fren mesafesi uzun ve gürültülü lastiklerdir)

AT = All Terrain (Adındanda anlaşılacağı gibi her koşulda optimum hizmet amaçlı üretilen,normal bir lastiğe nazaran daha dişli ama MT lastiğe kıyasla daha düz olan lastiklerdir.Avantajı gereken her özellikten biraz ihtiva etmesidir.Karda kar lastiği kadar olmasada tatmin eder,çamurda çamur lastiği kadar olmasada işini görür,ıslak asfalt,buz keza öyle.Asfalt lastiği ve MT lastiğin karışımıdır)

Bana sorarsan HRV nin lastiği AT cins olmalıdır.Çünki aracını çoğunlukla asfaltta kullanıyorsun,AT ler sana hem asfalt hemde arazide gezi lastiği olur.
 

Ynt: JDM Spuad HR-V

seymansarac' Alıntı:
anladım birde bişey sorucam;
aracımla bol sulak bi yerden geçtim 10-12 metre uzunluğunda fazlasıyla su sıçratarak, ve yaklaşık 1 -2 dakika sonra stop etti motor.
biraz bekleyip tekrar çalıştırdık çalıştı ve gene stop etti bi 10 dakka sonra normal çalışmaya başladı. sanırımı distiribütöre su kaçtı bunu önlemek için bilinen pratik bir yol varmıdır?

Benzinli araçların ortak sorunu arazide ateşeme sistemine kaçan sudur ve bunu %100 engellemek mümkün değil malesef.Su mutlaka bir yer bulup içeri girer.Ama bazı önlemler almak mümkün tabi,benim tavsiyem bagajında bir büyük kutu WD40 taşıman ve suya girmeden önce riskli yerlere bir miktar püskürtmen.Islanan bujileri söküp kurulayıp yerine takmak içinde bir buji anahtarı edinsen iyi olur.
 

Ynt: JDM Spuad HR-V

amman hakkı kardeşim sen sen ol sakın suda stop ettirme etti diyelim sakın ola marşa basmaya kalkma uzun yıllar oto onarım içindeyim başıma gelmemesinden çok şahit olduklarım yetiyor suyun içinde ( egsozt suyun içinde iken ) marşa basmış araçların piston kollarını gördüm 2 rakamı gibi olup bloktan dışarıya bakııyordu bütün aktiviteleri en az riskle yapmanızı tavsiye ederim kazasız hasarsız geziler ve eğlenceler dilerim . not : ama palstik ama metal kesinlikle alt koruma olsun derim plastik suyu engeller metal alt karteri korur. a.e.o.
 



Ynt: JDM Spuad HR-V

verdiğiniz bilgilerden dolayo çok teşekkür ederim.Daha lastik terimlerinden bile haberim yoktu artık söylediklerinizi göz önünde tutp hareket edicem.
Alt korumalık işinide yapılıcak ilk işler arasına koyuyorum.
Çok teşekkürler.
 


Ynt: JDM Spuad HR-V

Bu aracı almanda sana yardımcı olmuştum belki hatırlarsın Hondam.com Artcrimes ;) Ben hala biniyorum HR-Vye çok zevkli bir araçtır. Bir ara bunun satılık ilanını görmüştüm doğru mudur?
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,160
Kayıtlı Üye Sayımız
166,530
Kaydolan Son Üyemiz
hekimogluyasin52

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst