Izmir 2003 Grand Cheroke Servis Deneyimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dumah Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,957

dumah

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
2
Merhaba,

2003 Grand Cheroke v8 4.7 WJ Overland arac sahibiyim. Aracin sivilarinda kitapciga sadik kalma adina yetkili servisle irtaibata gecip aracimi yetkili servise goturmeye karar verdim.

A.A.Aydın Otomotiv Satış Servis Yedek Parça Izmir bornova ikinci sanayide, yetkili servise goturdum. bir gun oncesindende ellerinde gerekli yaglarin olup olmadigini sordugumda var denildi. diger parcalar icin kontrol edip siparis veririz dediler tamam dedim 9.30 da servisteydim.

aracin servis kaydi acildi, tek bir sikayet sorusu sormadan araci servise aldilar. oglene dogru servisten bir usta gelip elindeki kagitlardan neler yapildigini anlatmaya basladi. Tekrar ediyorum aracin sorunu ile ilgili bana soru soran olmadi. ben daha arac servise girmedigini varsaydigim icin bekleme salonunda bekledim.

Gelen usta motor yaginiz degisti dedi, hangi marka kullandiniz dedim. ukoil dedi, kac numara dedim, 20w40 cevabini aldim. ustaya bi sn beklermisin deyip, arac kabuldeki bayanin yanina gittim. aracima sorulmadan piyasa yagi koyuldugunu, ondan ziyadede 5w30 yag koyulmasi gerektigini soyledim. ukoil in cok kaliteli bir yag oldugu vs anlatildi. tersini iddaa edincede arac kabuldeki hanimefendi mahalle agziyla konusup sinirlernip odadan ayrildi.

Arkasindan servis sorumlulari geldi, bu araclarda 20w40 yagdan baska yagin kullanilamayacagini, bunu bana kimin soylediyse yalan soyledigini, motorun asindigini ve 5w yaglarin ses vuruntu sorun yasanacagi israrla anlatilmaya calisildi. bu esnadada bu harika yetkili servis calisanlarindan hic birisi bi kitapciga bakma gayretine girmediler. Bu servis muduru olan usta, odullu bir kisi oldugunu vs anlatti, arkasindan ben Mugla mengerlerde ayni motorda bi araca 5w30 koyuldugunu soyleyince, tahmin ettigim kadari ile mengerlerden birini arayip telefonunu speakerini acti. aracin bilgini verip hangi yagi kullandigini sordu, karsisindaki kisi 5w30 deyince sinirler iyice gerildi.

Arkasindan aracin yaginin bosaltilip yagsiz olarak teslim edilecegi tehtidleriyle maruz kaldim. mopar yagin turkiyede olmadigini 15 20 yildirda gelmedigini hatta gelmesinin imkansiz oldugu soylendi. bana gostermek icin beni servis deopsuna soktular. depo agziyla kiytirik yaglarla doluydu tabiki/ herneyse servis muduru usta israrlara devam edince acip okuyup ogrenmesini soyledim. sinirler iyice gerildi. arakadas agzini bozmaya falanda basladi. ustune konusmalari kaydeettigini beyan etti vs. motor yagini bosaltip 5w30 koyduklarini soylediler. onu bile sonradan 6 lt koyduklarini farkettim aslinda 7 lt koyulmasi gerekiyordu. onunda gercektn gosterdikleri yagdan koyup koymadiklarini bilmiyorum. disardan yag alip tekrar yag degisimi yaptim araca servisten cikar cikmaz.

Jeep Yetkili servis rezaletini yasamis olduk. hepsi boylemidir bilmiyorum ama bornova ikinci sanayideki A.A.Aydın Otomotiv Satış Servis Yedek Parça bu servisten uzak durun.

Benim bir suru marka aracim oldu, ben hayatimda bu kadar rezalet bi yetkili servis ne gordum, nede duydum. denemek isteyen varsa buyursun denesin. aracinizida yaglari parcalari bulamiyorum diye usengeclik yapip servisse gotureyim demeyin, disardaki tamircileri gordugunuz gibi mumla ariyoruz.
 

Gecmis olsun.
İnsalar iyice tadını kaçırdı artık. Eskiden çok özel islerde ustadan şikayet ederdik. Şimdi en basit islerde bile bas ağrıtıyor ve aynı işlemi defalarca yapıp zaman ve para harcıyoruz.
 


Cherokee alınca Izmirde gidilmemesi gereken bir cok ozel servis var tecrube ile yasayarak ogreniyoruz maalesef en iyisi durust ve kompleksiz amerikani bilen bir usta bulmak ben iki sene sonunda bulabildim o kadar bikkinlik verdiki sonunda dogru adreste tum problemleri cozdum ve araci sattim en azindan alan arkadas problemsiz binecek tabii bende bu arada cok sevdigim halde amerikana tovbe ettim...
 




merhaba,

aracınız kaç km de de servis motorunuz aşınmıştır diyor?

benim başıma da 3 sene önce (okmeydanında ünlü bir özel servis) sebring aracımda geldi, daha 60bin km de )lpg yok) olan araç için motor aşınmıştır kalın yağ koyalım dediler bende ısrarlar kitapçıkta ne yazıyorsa onu istiyorum dedim. bu araçlara hep kalın yağ koyduklarını motor km leri yükseltikçe böyle yapılması gerektiğini anlattı. ben de bu motor 60 binde, peki 150 ye gelince ne olacak dedim, km yükseldikçe vuruntu ve aşınma artacak motor yapılacak dedi :smiley:
neyse ki benle iddalaşmadan isteğimi yerine getirip orijinal yağını koydu.
sanırım bu kişiler aynı ekolden gelen geliyor ki buların çoğu istanbul da aynı serviste yetişme...
 

bunlarin servisle veya serviscilikle alakasi yok.

Koskaca jeep markasinin sozum ona yetkili servisine gidiyosunuz, bilmamne oil ve kitapciga uymayan yag kaktirmaya calisiyorlar.
denetim yok hic bisey yok. aradim jeep musteri memnuniyetini, durumu bildirdim, bundan oncede yetkili servislerde bu araclar icin hangi marka ve yagin kullanildigini sordum, servislerin uygun buldugu olarak geri donduler :smiley: sonrada yasadigim durumu anlattim. durum ortada.
 

bunlarin servisle veya serviscilikle alakasi yok.

Koskaca jeep markasinin sozum ona yetkili servisine gidiyosunuz, bilmamne oil ve kitapciga uymayan yag kaktirmaya calisiyorlar.
denetim yok hic bisey yok. aradim jeep musteri memnuniyetini, durumu bildirdim, bundan oncede yetkili servislerde bu araclar icin hangi marka ve yagin kullanildigini sordum, servislerin uygun buldugu olarak geri donduler :smiley: sonrada yasadigim durumu anlattim. durum ortada.

2009'da sıfır Kia marka bir araç aldım. 7500km'de ilk rodaj bakımı için Gül-al Ümraniye servisine götürdüm. Aracın sileceklerinin aşındığını, değişmesi gerektiğini söylediler ve sökmeye çalıştılar. :smiley: Orijinal parça takacakları için 300TL gibi bir şey telaffuz ettiler. Anlamayana yapıştırmanın enteresan bir örneği. Aracı sattığımda orijinal silecekleri üzerindeydi hiç de sorun yaşamadım.

Aynı servis küçük bir tampon hasarı sonrası sağ farın ayağının kırıldığını, değiştirdiklerini söyledi ve aracıma 500tl'lik ek bir hasar kaydı oluştu. Ancak aracı ilk aldığımda farda çıkmayan bir leke vardı ve o leke aynı yerinde aynen duruyordu :smiley:

Bir daha yetkili servise uğramadım. Garantinin işe yaradığını da hiç görmedim, ne olursa olsun kullanıcı hatası diyorlar ne hikmetse. Şimdi hatırladıkça niye yetkili servis denince sinirlerim bozuluyor tekrar anlıyorum.

Aynı durumu kısa zaman önce Mengerler Trakya'da da A180 aracımızla yaşadık. Koyduklarını iddia ettikleri yağ faturada neredeyse piyasanın iki katı.

Tüm servislerde mantık geçirmasyon, ve kalifiye ustaların olduğunu da hiç düşünmüyorum. Biraz sohbet ederek araçtan ne kadar anlamadıklarını hemen görebiliyorsunuz.

Saygılar
 

Reno resmi sevisinde garanti bitiminden sonra aracımın motorunda bakım geregi bir birine bağlı üç ayrı parça sıa ile sökülüp yeniden yerlerine takılması gerekti.Ücretini söylediler kabul ettim söktüler takmadan evvel sökülen bir parçayı ben kendi kararımla değiştirmek istedim ve parça reyonundan ücretini ödeyip yenisini aldım bunu takın dedim tamam dediler ve digerlerinide takarken bu yeni parçayıda eskisinin yerine taktılar.İş ücreti ödemeye gelince baktım sökme takma ücreti en başta söylenip benimde kabul ettiğim değere yaklaşık %70 fazlalık ilave edilmiş.Neden diye sorunca --Efendim yeni parça takmışlarmışta---- diye başlıyan nutuğu duyunca susturdum ve en yakın noterin nerede olduğunu sordum.Şaşırıp neden ki diye sordular.Durum tespiti yaptırıp beni dolandırmaya kalktığınız için sizi mahkemeye verip beni enayi yerine koyduğunuzu ispat edip tazminat alacağım da onun için deyince O ana kadar bana tepeden şahin gibi bakanlar bir anda yumuşak huylu insana dönüşüverdiler,özür dileyip bir hata yaptıklarının farkına vardıklarını kibarca beyan ettiler,hatta hatalarının özürü olarak ücret bile almayacaklarını gevelediler.Yaptıkları hizmetin bedeli olan gerçek ucretimi ödedim ve bir daha ne resmi servis yazana hatta servis yazan yerlere bile girmedim.
 

birçok aracım oldu sıfır aracımda oldu araçlarıma ben ne istersem onu yaptırabildiğim ustalar haricinde bakım için kimseye götürmedim ki garanti kapsamında olan araçlarım da buna dahildir

sadece son zamanlarda kiralık kullandığımız araçları para vermediğim için :D servise zamanında gönderiyorum anlaşmanın zorunluluğu olarak
 



Tüm servisler için aynı şeyi söylemiyorum; ama şimdiye kadar kullandığım araçlarımı götürdüğüm özel servislerin çoğunda çalışanlar işlerini ezbere yapıyorlar ve yaptıkları işlerle ilgili eğitim alıp almadıkları konusunda ciddi şüphelerim var, en basitinden eleman, polen filtresini yerine takacak filtrenin ağzı yüzü bir tarafa gitti, formunu bozdun oldumu şimdi deyince, abi bu böyle takılır başka türlü olmaz diye rahat rahat cevap verebiliyor , buyur burdan yak çoğu özel servis fecaat.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst