dost aci soyler sonradan pisman olacaginiza emin oldugum ama su an belki inanmayacaginiz bir kac sey soyleyeyim.
arac buyudukce hacim buyuyor dogru ancak yakit tuketimi de buyuyor , kapladigi park alani da buyuyor , daha cok goze batiyor , manevra mesafesi de buyuyor. kuculen tek sey girebildigi yer sayisi . gittiginiz belde de park edecek yer bulamamayi , asfalttan cikip ormana girememeyi hesaba kattiysaniz , goze aliyorsaniz hayirli ugurlu olsun.
videolarda cok guzel gorunse de harcanan emek ve paranin karsiliginin alinmadigi asikar. bu tarz araclar yurtdisi benzeri karavan parklarda uzun sureli konaklamalar icin degerlendirilebilir .
100 km / 18-20 lt tuketim ile gezmek icin harcayacak parasi olan biri icin para israfi . oyle harcayacak butcem olsa ayni hacimde olmasada daha kullanisli bir alan sunacak alkovenli bir iveco daily tercih ederim. su ana kadar gerek bu tarz araclarda gerek otobuslerde mevcut planlarin uzun halinden baska bir sey gormedik . en sonda cift kisilik yatak , devaminda banyo wc ile karsisinda dolap , ortada genelde 3 lu koltuk ya da cekyat benzeri bir kanepe veya karsilikli dort koltuk arasinda masa , bunun karsisinda uzuuuuun ve uzuuuuun oldugu kadar ise yaramaz , sadece bosluk dolduran adeta ocakbasi tezgahi gibi bir mutfak tezgahi . sanki gittigimiz yerde mevlitere yemek yapacagiz. gerisi bol bol renkli pavyon aydinlatmasi. zaten bu ve benzeri araclarin on tarafini verimli kullanma imkani yok . sofor mahalli cok genis , arkasindaki ilk sira koltugu da sokulmeyince yaklasik 2 metrelik kisim daha baslamadan iptal . geriye kalan metrajdan ne kac m³ alan elde ediliyor . akuleri ve su depolarini bagaja yerlestirerek kemdimizi hissedebiliriz belki ama attigimiz tas urkuttugumuz kurbagaya degmez.
bence planlarinizi bir defa daha gozden gecirin , saygilarimla
bir dost......