rkn
Adventure 2005, 163ooo
Bu konuyu aracforum.com ve bu sitede açtım iki yazı da bana ait, faydalı olmasını dilerim.
Herkese merhaba, İstanbul'da yaşıyorum, ismim Erkan.
İstanbul trafiği meşhur olmuş, ben sadece burası değil heryer için tavsiyem var, belki bir yetkili veya etkilimiz sizinde desteğinizi görürde denenme imkanı olabilir.
1. Sorun: Otoyol ve çok şeritli yollarda bir şeridin bakım vb. nedenlerle kapanmasıyla o noktadan sonrası açık dahi olsa diğer şeritlerin yoğunluğunun artarak duracak vaziyete gelmesi.
Çözüm: Takip mesafesinin uzatılması ve bunun mecburi olması. Özellikle çevre yolları gibi akıcı trafikte kısa takip mesafesi tıkanan şeritteki sürücülerin hem tedirgin şerit değiştirmesine hemde ani şerit değişimi ile arası az olan araçların arasına girmekle arkadaki aracın aniden yavaşlamasına sebep oluyor ki buda zincirleme geriye doğru km.-lerce arkaya yansıyor. Örneğin 50km/h hızla giden 100 metre mesafe 100 ile giden 150 veya 200 metre gibi. Kesin takip mesafelesi olur ve buna herkez uyarsa tıkanmanın önüne nasıl mı geçilir? Her aracın takip mesafesi uzun olduğundan tıkanan şeritteki sürücüler araçlarını güvenli bir şekilde değer şeride kaydırabilir, hemde her hızda.
2. Sorun: Çevre yolunudan ayrılan yolun tıkanmasıyla o mahaldeki tıkanıklıkla yolun tamamen yolğunlaşıp tıkanması , halbuki o noktadan sonrası açıktır.
Çözüm: Tıkanan çıkıştan çıkmak isteyen sürücüler henüz otoyoldan çıkmamış ise kesinlikle en sağdaki çıkış şeridini değiştiremeyecek. Böylece devam etmek isteyen sürücülerin yolu tıkanmayacak ve trafik akmaya devam edecek.
3. Sorun: Işıklı ışıksız kavşakların ve özellikle göbeklerin tıkanması.
Çözüm: Işıklarla kesişen iki kavşakta (+ şekli gibi) ilerleyen sürücüler ,ışığa geldiklerinde istikameti tıkalı ise kesişme noktasındaki kavşağa girip kesişen diğer yolda ışığı bekleyen diğer sürücülerin yeşil ışığı yandığında ileryememesine sepep olmasınlar. Ne yapsınlar; istikameti tıkalı ise kendisine yeşilde yansa ilerlemesin ,böylece önündeki araçla arasını kapatıp orayı kilitlemez. Işıksız kavşaklarda aynı yolun tıkalıysa hiçbir sürücü kavşağa girmesin, trafik aktıkça girip devam edebilirler.
Bir göbeğin tıkanmasına sebeplerden biri her sürücünün boş bulduğu anda göbeğe dalması, yani önündeki araç ilerlemese de sürücü önündeki araç arasındaki ilerleme isteği ile mesafeyi hemen kapatıyor. Sonra arkasındaki araç derken bir bakmışız göbekte tekerlek gibi herkes bir birinin arkasında döner gibi bekliyor. Çözüm için kesinlikle tıkanan çıkışa ilerleyip kilitlemek yerine araçlar gideceği istikametin yolu açılmadan ve göbeğin ortasında kendinden önce araç girmişse kendi girmeyecek ve kendi çıkacağı istikametten önceki çıkışları tıkamamış olacak ve göbekteki akış başka çıkışlarla devam edecek.
Devam edebilir , zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. İsteğim faydalı olacağını düşündüğüm fikrimi paylaşmak ve çözüm üretmeye vesile olmak.
Bu mesajı İstanbul bld. Ukome ye göndermek isterdim, lakin daha önce gönderdiğim emailde konu olarak trafiğe çözüm için fikrim olduğundan bahsettim ama ilgilenen olmadı. Belki buradan daha faideli olur diye konuyu açayım dedim.
Hayırlı günler.
Trafikte dur-kalk lideri İstanbul haberi.
http://www.timeturk.com/tr/fotogaleri/istanbul/dur-kalk-lideri-istanbul/8
Herkese merhaba, İstanbul'da yaşıyorum, ismim Erkan.
İstanbul trafiği meşhur olmuş, ben sadece burası değil heryer için tavsiyem var, belki bir yetkili veya etkilimiz sizinde desteğinizi görürde denenme imkanı olabilir.
1. Sorun: Otoyol ve çok şeritli yollarda bir şeridin bakım vb. nedenlerle kapanmasıyla o noktadan sonrası açık dahi olsa diğer şeritlerin yoğunluğunun artarak duracak vaziyete gelmesi.
Çözüm: Takip mesafesinin uzatılması ve bunun mecburi olması. Özellikle çevre yolları gibi akıcı trafikte kısa takip mesafesi tıkanan şeritteki sürücülerin hem tedirgin şerit değiştirmesine hemde ani şerit değişimi ile arası az olan araçların arasına girmekle arkadaki aracın aniden yavaşlamasına sebep oluyor ki buda zincirleme geriye doğru km.-lerce arkaya yansıyor. Örneğin 50km/h hızla giden 100 metre mesafe 100 ile giden 150 veya 200 metre gibi. Kesin takip mesafelesi olur ve buna herkez uyarsa tıkanmanın önüne nasıl mı geçilir? Her aracın takip mesafesi uzun olduğundan tıkanan şeritteki sürücüler araçlarını güvenli bir şekilde değer şeride kaydırabilir, hemde her hızda.
2. Sorun: Çevre yolunudan ayrılan yolun tıkanmasıyla o mahaldeki tıkanıklıkla yolun tamamen yolğunlaşıp tıkanması , halbuki o noktadan sonrası açıktır.
Çözüm: Tıkanan çıkıştan çıkmak isteyen sürücüler henüz otoyoldan çıkmamış ise kesinlikle en sağdaki çıkış şeridini değiştiremeyecek. Böylece devam etmek isteyen sürücülerin yolu tıkanmayacak ve trafik akmaya devam edecek.
3. Sorun: Işıklı ışıksız kavşakların ve özellikle göbeklerin tıkanması.
Çözüm: Işıklarla kesişen iki kavşakta (+ şekli gibi) ilerleyen sürücüler ,ışığa geldiklerinde istikameti tıkalı ise kesişme noktasındaki kavşağa girip kesişen diğer yolda ışığı bekleyen diğer sürücülerin yeşil ışığı yandığında ileryememesine sepep olmasınlar. Ne yapsınlar; istikameti tıkalı ise kendisine yeşilde yansa ilerlemesin ,böylece önündeki araçla arasını kapatıp orayı kilitlemez. Işıksız kavşaklarda aynı yolun tıkalıysa hiçbir sürücü kavşağa girmesin, trafik aktıkça girip devam edebilirler.
Bir göbeğin tıkanmasına sebeplerden biri her sürücünün boş bulduğu anda göbeğe dalması, yani önündeki araç ilerlemese de sürücü önündeki araç arasındaki ilerleme isteği ile mesafeyi hemen kapatıyor. Sonra arkasındaki araç derken bir bakmışız göbekte tekerlek gibi herkes bir birinin arkasında döner gibi bekliyor. Çözüm için kesinlikle tıkanan çıkışa ilerleyip kilitlemek yerine araçlar gideceği istikametin yolu açılmadan ve göbeğin ortasında kendinden önce araç girmişse kendi girmeyecek ve kendi çıkacağı istikametten önceki çıkışları tıkamamış olacak ve göbekteki akış başka çıkışlarla devam edecek.
Devam edebilir , zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. İsteğim faydalı olacağını düşündüğüm fikrimi paylaşmak ve çözüm üretmeye vesile olmak.
Bu mesajı İstanbul bld. Ukome ye göndermek isterdim, lakin daha önce gönderdiğim emailde konu olarak trafiğe çözüm için fikrim olduğundan bahsettim ama ilgilenen olmadı. Belki buradan daha faideli olur diye konuyu açayım dedim.
Hayırlı günler.
Trafikte dur-kalk lideri İstanbul haberi.
http://www.timeturk.com/tr/fotogaleri/istanbul/dur-kalk-lideri-istanbul/8