Merhabalar,
Kampçılık, gezi ve avcılığa olan ilgimden dolayı boş zamanlarımda sürekli dağ bayır geziyorum. İhtiyaçıma uygun aracı aldıktan sonra buzdolabının önemini ve ihtiyacını bildiğimden araıma bir buzdolabı koymak için araştırmalara giriştim.
Gezenbilir sayfalarından çok yararlandım. Ve Arçelik 1011 M Minibar + Koselli 600 W 12 V - 220 V Dönüştürücü + Dacia Duster şeklinde bir kombinasyon oluştu.
300 w inverter siparişini buradan edindiğim bilgiyle iptal ederek 600 watt ile değiştirdim. Temel sorun kompresörlü buzdolaplarında ilk çalışma için istenen gücün 10-15 kat fazla olduğunu buradan öğrendim.
Burada hem deneyimimi paylaşmak hem de bazı sorunlarıma çözüm aramak için bu konuyu açıyorum.
Etkili bir soğutma için kompresörlü bir buzdolabı istedim. Arçeliğin bu modelini bagajıma uygun olduğu için seçtim. Ancak üretimden kalktığı için bulmam kolay olmadı.
[attachment=1]
İnverter cihazı ise bir alışveriş sitesinde 3 yıldır satılan ve kullanıcıların olumlu yorumlarını okuduğum bir cihaz.
[attachment=2]
Bu arada aracıma bir tesisat planladım. Amacım buzdolakamp orbını çalıştırmak, gerektiğinde laptop kullanabilmek, kamp ortamında 8-11 watt bir tasarruf ampulüyle aydınlatma yapabilmek.
Aracımda 66A akü var, 2. bir aküyü masraflı ve gereksiz buldum. Hesaplarıma ve burada edindiğim bilgilere göre. 65 W, 0.7 A güç harcayan buzdolabımı, akünün yarı kapasiyesini kullanarak 5-6 saat kullanabileceğim. Bu da benim dışında geziler, yolcuklar için ihtiyacımı karşılayacak. Hesabıma göre 0.7 A 150 watt gibi bir güce karşılık geliyor. Sanırım çalışma sırasında 150 watt gibi bir güç harcarken ortalaması 65 watt.
Planladığım tesisat şöyle;
Aküden 6lık kablo ile elektrik alıyorum, akünün yakınına bir ara sigorta koyuyorum.
[attachment=3]
Arracın çakmak paneli yerine bir panel yaptım. Röle kullanarak invertere giden elektriği kontrol eden ışıklı bir anahtar, arkaya giden çakmak prizleri röle ile kontrol eden 2. anahtar , paneldeki çakmak için 3. bir anahtar. 3. bir röle koymadım, bu çakmağı telefon, navigazyon şarjı gibi amaçlarla kullanacağım. 4. olarak da boş bir anahtarım var, ışıklandırma vs. için ilerde kullanabilirim.
[attachment=4]
Sol ön koltuk altına inverter ile 2 adet 220V ve bir 12 V priz koyuyorum, bagajda ise yine 2 adet 220V ve bir 12 V priz olacak.
[attachment=5]
Önce aküden elektrik alıp sigortaya bağladım. 20 A sigorta almıştım onu taktım. Limitleri görmek için 5 m 6lık kabloyu doğrudan bagaja uzattım. inverteri mandallarıyla bu kabloya ve şaseye bağladım. Ve hayal kırıklığı, dolap çalışmadı, inverter overload uyarısı verdi. açıp kapatırken sigarta attı.
SORUN 1: 20 A yerine 40 A sigorta bağlayacağım sorun olur mu?, sigorta kutusu max 70 A yazıyor, sizin öneriniz nedir?
SORUN 2: 6lık kablo bağlıyorum, kesit hesapları falan yaptım bana makul geldi, akü ile inverter arası 3m civarında acaba sorun olur mu?
Daha sonra inverteri aküye doğrudan bağladım, ve de buzdolabını. Çalıştın, açtım kapadım derken, bir saatten fazla çalıştı. Buzdolabı performansı çok iyi, buzluk 5 dk
da buzlanmaya başladı. kompresörün el değmeyecek kadar ısınmasını iyiye yordum. İnverter fan çalıştırsa da hiç ısınmadı.
Yalnız daha önce forum da konuşulduğu gibi, çalışma anında kaparılan buzdolabının tekrar çaklışmada sorun çıkardığını gördüm. Buzdolabı dinlenme anında iken, kapatılırsa çalışmada bir sorun yaşamıyor. Yoksa önce hafiften titriyor kompresör ama normal bir çalışma sesi gelmiyor, bu arada inverter fanı çalışmaya başlıyor, bir süre sonra buzdolabı otomatiği atıyor, duruyor buzdolabı dinlendikten sonra tenrar normal çalışıyor.
SORUN 3: Bu sorunu pratik olarak kompresörün çalıştığını gösteren bir ışık bağlamakla çözebileceğimi düşünüyorum. Araba durduktan sonra kontağa bağlı olmadığı için ışık sönene kadar bekleyip, buzdolabı dinlenmeye geçince inverteri kapatmak. Ancak ışığı nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. Aslında komprasör üzerindeki elektrik panelini açtım fotoğrafladım sonra koyacağım. Yrdımcı olunursa memnun olurum. yoksa denem eyanılmayla arayacağım. Fotoğrafları şuan koyamadım.
SORUN 4: Komprasörün elektrik panelinin fotoğrafını koyunca tekrar sorarım, ama merak ettiğim şu; orada kondansatör benseri bişey yok, elektrik bağlantı fişlerinin girdiği, içinde bir devre bulunduğunu tahmin ettiğim bir kçük kutucuk var 4x6cm gibi bir boyutta. hatta boş girişler de var üzerinde. Bir kondansatör bağlanması acaba çalışma anında kapandıktan sonraki tekrar başlama sorununu çözer mi. Bunun için yadımcı olabilir misiniz?
Şimdilik bu kadar, yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada Akü çıkışına sigorya koydum, herşey hazır ama kabloları çekkip bağlamadım, 2-3 gün içince, dacia servisine gideceğim kabloları uygun şekilde döşeme altından falan çekeriz dediler, bağlantıları ondan sonra kendim yapacağım.
Şimdiden teşekkürler.
Kampçılık, gezi ve avcılığa olan ilgimden dolayı boş zamanlarımda sürekli dağ bayır geziyorum. İhtiyaçıma uygun aracı aldıktan sonra buzdolabının önemini ve ihtiyacını bildiğimden araıma bir buzdolabı koymak için araştırmalara giriştim.
Gezenbilir sayfalarından çok yararlandım. Ve Arçelik 1011 M Minibar + Koselli 600 W 12 V - 220 V Dönüştürücü + Dacia Duster şeklinde bir kombinasyon oluştu.
300 w inverter siparişini buradan edindiğim bilgiyle iptal ederek 600 watt ile değiştirdim. Temel sorun kompresörlü buzdolaplarında ilk çalışma için istenen gücün 10-15 kat fazla olduğunu buradan öğrendim.
Burada hem deneyimimi paylaşmak hem de bazı sorunlarıma çözüm aramak için bu konuyu açıyorum.
Etkili bir soğutma için kompresörlü bir buzdolabı istedim. Arçeliğin bu modelini bagajıma uygun olduğu için seçtim. Ancak üretimden kalktığı için bulmam kolay olmadı.
[attachment=1]
İnverter cihazı ise bir alışveriş sitesinde 3 yıldır satılan ve kullanıcıların olumlu yorumlarını okuduğum bir cihaz.
[attachment=2]
Bu arada aracıma bir tesisat planladım. Amacım buzdolakamp orbını çalıştırmak, gerektiğinde laptop kullanabilmek, kamp ortamında 8-11 watt bir tasarruf ampulüyle aydınlatma yapabilmek.
Aracımda 66A akü var, 2. bir aküyü masraflı ve gereksiz buldum. Hesaplarıma ve burada edindiğim bilgilere göre. 65 W, 0.7 A güç harcayan buzdolabımı, akünün yarı kapasiyesini kullanarak 5-6 saat kullanabileceğim. Bu da benim dışında geziler, yolcuklar için ihtiyacımı karşılayacak. Hesabıma göre 0.7 A 150 watt gibi bir güce karşılık geliyor. Sanırım çalışma sırasında 150 watt gibi bir güç harcarken ortalaması 65 watt.
Planladığım tesisat şöyle;
Aküden 6lık kablo ile elektrik alıyorum, akünün yakınına bir ara sigorta koyuyorum.
[attachment=3]
Arracın çakmak paneli yerine bir panel yaptım. Röle kullanarak invertere giden elektriği kontrol eden ışıklı bir anahtar, arkaya giden çakmak prizleri röle ile kontrol eden 2. anahtar , paneldeki çakmak için 3. bir anahtar. 3. bir röle koymadım, bu çakmağı telefon, navigazyon şarjı gibi amaçlarla kullanacağım. 4. olarak da boş bir anahtarım var, ışıklandırma vs. için ilerde kullanabilirim.
[attachment=4]
Sol ön koltuk altına inverter ile 2 adet 220V ve bir 12 V priz koyuyorum, bagajda ise yine 2 adet 220V ve bir 12 V priz olacak.
[attachment=5]
Önce aküden elektrik alıp sigortaya bağladım. 20 A sigorta almıştım onu taktım. Limitleri görmek için 5 m 6lık kabloyu doğrudan bagaja uzattım. inverteri mandallarıyla bu kabloya ve şaseye bağladım. Ve hayal kırıklığı, dolap çalışmadı, inverter overload uyarısı verdi. açıp kapatırken sigarta attı.
SORUN 1: 20 A yerine 40 A sigorta bağlayacağım sorun olur mu?, sigorta kutusu max 70 A yazıyor, sizin öneriniz nedir?
SORUN 2: 6lık kablo bağlıyorum, kesit hesapları falan yaptım bana makul geldi, akü ile inverter arası 3m civarında acaba sorun olur mu?
Daha sonra inverteri aküye doğrudan bağladım, ve de buzdolabını. Çalıştın, açtım kapadım derken, bir saatten fazla çalıştı. Buzdolabı performansı çok iyi, buzluk 5 dk
da buzlanmaya başladı. kompresörün el değmeyecek kadar ısınmasını iyiye yordum. İnverter fan çalıştırsa da hiç ısınmadı.
Yalnız daha önce forum da konuşulduğu gibi, çalışma anında kaparılan buzdolabının tekrar çaklışmada sorun çıkardığını gördüm. Buzdolabı dinlenme anında iken, kapatılırsa çalışmada bir sorun yaşamıyor. Yoksa önce hafiften titriyor kompresör ama normal bir çalışma sesi gelmiyor, bu arada inverter fanı çalışmaya başlıyor, bir süre sonra buzdolabı otomatiği atıyor, duruyor buzdolabı dinlendikten sonra tenrar normal çalışıyor.
SORUN 3: Bu sorunu pratik olarak kompresörün çalıştığını gösteren bir ışık bağlamakla çözebileceğimi düşünüyorum. Araba durduktan sonra kontağa bağlı olmadığı için ışık sönene kadar bekleyip, buzdolabı dinlenmeye geçince inverteri kapatmak. Ancak ışığı nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. Aslında komprasör üzerindeki elektrik panelini açtım fotoğrafladım sonra koyacağım. Yrdımcı olunursa memnun olurum. yoksa denem eyanılmayla arayacağım. Fotoğrafları şuan koyamadım.
SORUN 4: Komprasörün elektrik panelinin fotoğrafını koyunca tekrar sorarım, ama merak ettiğim şu; orada kondansatör benseri bişey yok, elektrik bağlantı fişlerinin girdiği, içinde bir devre bulunduğunu tahmin ettiğim bir kçük kutucuk var 4x6cm gibi bir boyutta. hatta boş girişler de var üzerinde. Bir kondansatör bağlanması acaba çalışma anında kapandıktan sonraki tekrar başlama sorununu çözer mi. Bunun için yadımcı olabilir misiniz?
Şimdilik bu kadar, yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada Akü çıkışına sigorya koydum, herşey hazır ama kabloları çekkip bağlamadım, 2-3 gün içince, dacia servisine gideceğim kabloları uygun şekilde döşeme altından falan çekeriz dediler, bağlantıları ondan sonra kendim yapacağım.
Şimdiden teşekkürler.