İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gungory Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,119

gungory

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Yer
DENİZLİ
Merhabalar,
Kampçılık, gezi ve avcılığa olan ilgimden dolayı boş zamanlarımda sürekli dağ bayır geziyorum. İhtiyaçıma uygun aracı aldıktan sonra buzdolabının önemini ve ihtiyacını bildiğimden araıma bir buzdolabı koymak için araştırmalara giriştim.

Gezenbilir sayfalarından çok yararlandım. Ve Arçelik 1011 M Minibar + Koselli 600 W 12 V - 220 V Dönüştürücü + Dacia Duster şeklinde bir kombinasyon oluştu.

300 w inverter siparişini buradan edindiğim bilgiyle iptal ederek 600 watt ile değiştirdim. Temel sorun kompresörlü buzdolaplarında ilk çalışma için istenen gücün 10-15 kat fazla olduğunu buradan öğrendim.

Burada hem deneyimimi paylaşmak hem de bazı sorunlarıma çözüm aramak için bu konuyu açıyorum.

Etkili bir soğutma için kompresörlü bir buzdolabı istedim. Arçeliğin bu modelini bagajıma uygun olduğu için seçtim. Ancak üretimden kalktığı için bulmam kolay olmadı.
[attachment=1]

İnverter cihazı ise bir alışveriş sitesinde 3 yıldır satılan ve kullanıcıların olumlu yorumlarını okuduğum bir cihaz.
[attachment=2]

Bu arada aracıma bir tesisat planladım. Amacım buzdolakamp orbını çalıştırmak, gerektiğinde laptop kullanabilmek, kamp ortamında 8-11 watt bir tasarruf ampulüyle aydınlatma yapabilmek.
Aracımda 66A akü var, 2. bir aküyü masraflı ve gereksiz buldum. Hesaplarıma ve burada edindiğim bilgilere göre. 65 W, 0.7 A güç harcayan buzdolabımı, akünün yarı kapasiyesini kullanarak 5-6 saat kullanabileceğim. Bu da benim dışında geziler, yolcuklar için ihtiyacımı karşılayacak. Hesabıma göre 0.7 A 150 watt gibi bir güce karşılık geliyor. Sanırım çalışma sırasında 150 watt gibi bir güç harcarken ortalaması 65 watt.


Planladığım tesisat şöyle;
Aküden 6lık kablo ile elektrik alıyorum, akünün yakınına bir ara sigorta koyuyorum.
[attachment=3]
Arracın çakmak paneli yerine bir panel yaptım. Röle kullanarak invertere giden elektriği kontrol eden ışıklı bir anahtar, arkaya giden çakmak prizleri röle ile kontrol eden 2. anahtar , paneldeki çakmak için 3. bir anahtar. 3. bir röle koymadım, bu çakmağı telefon, navigazyon şarjı gibi amaçlarla kullanacağım. 4. olarak da boş bir anahtarım var, ışıklandırma vs. için ilerde kullanabilirim.
[attachment=4]

Sol ön koltuk altına inverter ile 2 adet 220V ve bir 12 V priz koyuyorum, bagajda ise yine 2 adet 220V ve bir 12 V priz olacak.
[attachment=5]

Önce aküden elektrik alıp sigortaya bağladım. 20 A sigorta almıştım onu taktım. Limitleri görmek için 5 m 6lık kabloyu doğrudan bagaja uzattım. inverteri mandallarıyla bu kabloya ve şaseye bağladım. Ve hayal kırıklığı, dolap çalışmadı, inverter overload uyarısı verdi. açıp kapatırken sigarta attı.

SORUN 1: 20 A yerine 40 A sigorta bağlayacağım sorun olur mu?, sigorta kutusu max 70 A yazıyor, sizin öneriniz nedir?
SORUN 2: 6lık kablo bağlıyorum, kesit hesapları falan yaptım bana makul geldi, akü ile inverter arası 3m civarında acaba sorun olur mu?

Daha sonra inverteri aküye doğrudan bağladım, ve de buzdolabını. Çalıştın, açtım kapadım derken, bir saatten fazla çalıştı. Buzdolabı performansı çok iyi, buzluk 5 dk
da buzlanmaya başladı. kompresörün el değmeyecek kadar ısınmasını iyiye yordum. İnverter fan çalıştırsa da hiç ısınmadı.
Yalnız daha önce forum da konuşulduğu gibi, çalışma anında kaparılan buzdolabının tekrar çaklışmada sorun çıkardığını gördüm. Buzdolabı dinlenme anında iken, kapatılırsa çalışmada bir sorun yaşamıyor. Yoksa önce hafiften titriyor kompresör ama normal bir çalışma sesi gelmiyor, bu arada inverter fanı çalışmaya başlıyor, bir süre sonra buzdolabı otomatiği atıyor, duruyor buzdolabı dinlendikten sonra tenrar normal çalışıyor.

SORUN 3: Bu sorunu pratik olarak kompresörün çalıştığını gösteren bir ışık bağlamakla çözebileceğimi düşünüyorum. Araba durduktan sonra kontağa bağlı olmadığı için ışık sönene kadar bekleyip, buzdolabı dinlenmeye geçince inverteri kapatmak. Ancak ışığı nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. Aslında komprasör üzerindeki elektrik panelini açtım fotoğrafladım sonra koyacağım. Yrdımcı olunursa memnun olurum. yoksa denem eyanılmayla arayacağım. Fotoğrafları şuan koyamadım.
SORUN 4: Komprasörün elektrik panelinin fotoğrafını koyunca tekrar sorarım, ama merak ettiğim şu; orada kondansatör benseri bişey yok, elektrik bağlantı fişlerinin girdiği, içinde bir devre bulunduğunu tahmin ettiğim bir kçük kutucuk var 4x6cm gibi bir boyutta. hatta boş girişler de var üzerinde. Bir kondansatör bağlanması acaba çalışma anında kapandıktan sonraki tekrar başlama sorununu çözer mi. Bunun için yadımcı olabilir misiniz?

Şimdilik bu kadar, yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada Akü çıkışına sigorya koydum, herşey hazır ama kabloları çekkip bağlamadım, 2-3 gün içince, dacia servisine gideceğim kabloları uygun şekilde döşeme altından falan çekeriz dediler, bağlantıları ondan sonra kendim yapacağım.

Şimdiden teşekkürler.

Fotoğraf0089.jpg


Fotoğraf0088.jpg


Fotoğraf0102.jpg


Fotoğraf0101.jpg


Fotoğraf0106.jpg
 

Etiketler
Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Sorunlarınızı henüz yazmamışsınız ama hesaplarınızda inverterin kendisinin harcadığı enerjiyi unutmamış olmanızı diliyorum.

Siz soru sormamışsınız, ben sorayım ;D

12V priz için nasıl bir şey kullandınız? Fotoğraf ve fiyat bilgisi paylaşır mısınız?

Sevgiyle,
BKA
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

TA2RX' Alıntı:
Sorunlarınızı henüz yazmamışsınız ama hesaplarınızda inverterin kendisinin harcadığı enerjiyi unutmamış olmanızı diliyorum.

Siz soru sormamışsınız, ben sorayım ;D

12V priz için nasıl bir şey kullandınız? Fotoğraf ve fiyat bilgisi paylaşır mısınız?

Sevgiyle,
BKA

Teşekkür ederim ilginize,
Değiştire değiştire yazdım, son halde sorular da var. fazla fotoğraf koyamamıştım, bir tesisat kutusuna kapaklı 220v ili priz ve 10 liraya oto elektrikçiden alığım çakmakları priz olarak kullandım. Marin tip kapaklı 12 v prizler gördüm ama iyisi 40-50 lira gibi, 7-8 liraya ucuzlar var, onlarında neye benzediğini anlayamadım.
İnverter için % 15 gibi kayıpran bahsediliyor inverter kapasitesi konusunda bir sorunum yok gibi görünüyor. Şöyle bir durum olabilir, laptop kullanırken buzdolabı devreye girmeyebilir, kondansatör ilavesiyle bu çözülebilir belki. Yada ışık koyabilirsem, buzdolabının çalışmadığını görebilirim.
Bir de komprasörün ışıkla çalışmasını takip etmek yanında, iç dış ölçüm yapam dijital termometreyle buzdolabının iç ısısını takip etme imkanım var, bunu uygulayan arkadaşlar vardır mutlaka...
saygılarımla...
[attachment=1][attachment=2][attachment=4]

fotoğraflar ışığında soruları tekrar sorayım;

SORUN 3: Bu sorunu pratik olarak kompresörün çalıştığını gösteren bir ışık bağlamakla çözebileceğimi düşünüyorum. Araba durduktan sonra kontağa bağlı olmadığı için ışık sönene kadar bekleyip, buzdolabı dinlenmeye geçince inverteri kapatmak. Ancak ışığı nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. Aslında komprasör üzerindeki elektrik panelini açtım fotoğrafladım sonra koyacağım. Yrdımcı olunursa memnun olurum. yoksa denem eyanılmayla arayacağım. Fotoğrafları şuan koyamadım.
SORUN 4: Komprasörün elektrik panelinin fotoğrafını koyunca tekrar sorarım, ama merak ettiğim şu; orada kondansatör benseri bişey yok, elektrik bağlantı fişlerinin girdiği, içinde bir devre bulunduğunu tahmin ettiğim bir kçük kutucuk var 4x6cm gibi bir boyutta. hatta boş girişler de var üzerinde. Bir kondansatör bağlanması acaba çalışma anında kapandıktan sonraki tekrar başlama sorununu çözer mi. Bunun için yadımcı olabilir misiniz?

Fotoğraf0105.jpg


Fotoğraf0092.jpg


Fotoğraf0093.jpg
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Takip edilecek bir konu, benzer uygulama yapmayı orta vadede bende düşünüyorum. :-\ Keşke bilgim ve tecrübem olsaydıda paylaşşaydım.
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Sayın Güngöry,

İnvertörde 6mm2 lik kablo için 3 m uzun bir mesafe. Anlık güç çekişini kaldırması için kalın ve kısa kablo ideal. Bu yüzden akü invertör arasındaki mesafeyi kısa tutmak gerekiyor. 220 voltu elde ettikten sonra kablo kısıtı ortadan kalkar. Bu voltajı istediğiniz yere götürebilirsiniz.

İkinci bir yöntem inverterin 12 volt tarafına 1-2 faradlık bir kapasitör bağlayarak anlık çekişi kapasitör ile karşılamak olabilir. Bu kablo kısıtını bir miktar ortadan kaldırdığı gibi akünün enerjisini daha düzenli ve uzun kullanmaya artı etki yapar.

Yine de en iyi çözüm bagajda 30-40 amperlik de olsa 2. bir akü kullanmak diye düşünüyorum. Bu şekilde hem akü inverter yakın olduğu için uygun bir çözüm olurdu hem de aracın aküsünü bitirme riskini en aza indirirsiniz. Arabanın mevcut akü şarj sistemini (ve dahi gerekirse aküsünü) bu aküye takviye için kullanabilirsiniz.

Selamlar,

Doğan
 



Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

dogan124' Alıntı:
Sayın Güngöry,

İnvertörde 6mm2 lik kablo için 3 m uzun bir mesafe. Anlık güç çekişini kaldırması için kalın ve kısa kablo ideal. Bu yüzden akü invertör arasındaki mesafeyi kısa tutmak gerekiyor. 220 voltu elde ettikten sonra kablo kısıtı ortadan kalkar. Bu voltajı istediğiniz yere götürebilirsiniz.

İkinci bir yöntem inverterin 12 volt tarafına 1-2 faradlık bir kapasitör bağlayarak anlık çekişi kapasitör ile karşılamak olabilir. Bu kablo kısıtını bir miktar ortadan kaldırdığı gibi akünün enerjisini daha düzenli ve uzun kullanmaya artı etki yapar.

Yine de en iyi çözüm bagajda 30-40 amperlik de olsa 2. bir akü kullanmak diye düşünüyorum. Bu şekilde hem akü inverter yakın olduğu için uygun bir çözüm olurdu hem de aracın aküsünü bitirme riskini en aza indirirsiniz. Arabanın mevcut akü şarj sistemini (ve dahi gerekirse aküsünü) bu aküye takviye için kullanabilirsiniz.

Selamlar,

Doğan

Doğan bey,
İlginize teşekkür ederim.
6mm kablonun yetersiz olabileceği konusunda benim de kaygım vardı, öneriniz üzerine kabloyu 10mm ye çıkradım, akü çıkışındaki sigortayı da 40A yaptım, yarın kablolar döşenecek.

Bu arada kopresörün çalışmasını ışıkla takip etmek ve buzdolabına kondansatör bağlamayla ilgili fikir ve yardım bekliyorum.
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

slm güzel bir çalışma buzdolabınızın fanına paralel bir lamba girebilirsiniz bu fan çalıştıgı sürece sogutma devrede olacaktır
invertör bence en az 1000 vat olmalıydı vede tam sünüs olmalıydı çekilen kablo 10mm nyf kablo olmalı
aslında bagaja bir akü daha koyup şartelle ayırsanız kamp esnasında ana akünüzden bagımsız enerji tüketebilirsiniz seyir esnasındada şarz edersiniz kolay gelsin
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Selamlar arkadaşım
Aynı buzdolabından ve aynı inverterden bende de var.Gerçekten iyi bir dolap.Sizin yaşadıklarınızı daha önceden yaşamış birisi olarak, şimdi sorunların çözümlerini sıralayalım.
1-İnverterin akü bağlantı kablolarına bakarsanız 10 luk kablonun bile ince kaldığını görürsünüz.Kablo kesiti orjinali ile aynı olsun ve de olabildiğince kısa olsun(Doğan bey yazmış zaten).Ayrıca o kesitteki kabloyu aracın iç döşemelerinden geçirmek istemeyeceğinizi tahmin ettiğim için şöyle bir önerim olacak.İnverteri motor kaputu altında uygun bir yere monte edin.220 kablosu ince olacağından ama araç içinden ama altından arkaya alırsınız.Burada inverterin çıkış prizi sürekli takılı kalsın.Akü giriş kablosunun artı ucunu istediğnizde açıp kapanır hale getirin.(ister anahtar-role kombinezonu isterseniz yüksek amperli on-off anahtarıyla manuel)
2-Buzdolabının arkasındaki küçük kutuyla hiç uğraşmayın derim.Orada yardımcı sargı ve ana sargılara yol veren elektronik bir devre var.Benim diyen soğutmacı için bile zor.Çünkü eski dolaplardaki teknik kullanılmamış.Araya kalkış kondansatörü koymayı düşünüyorsunuz ama zor iş.Yine Doğan beyin yazdığı gibi sisteme aynı işlevi kazandıracak 1,5-2 faratlık bir kapasitör bağlayın.

Kolay gelsin.
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Kapasitör ile kondansatör aynı şey diye biliyorum. Yanılıyor muyum?
 




Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

evedilaz' Alıntı:
slm güzel bir çalışma buzdolabınızın fanına paralel bir lamba girebilirsiniz bu fan çalıştıgı sürece sogutma devrede olacaktır
invertör bence en az 1000 vat olmalıydı vede tam sünüs olmalıydı çekilen kablo 10mm nyf kablo olmalı
aslında bagaja bir akü daha koyup şartelle ayırsanız kamp esnasında ana akünüzden bagımsız enerji tüketebilirsiniz seyir esnasındada şarz edersiniz kolay gelsin

teşekkür ederim,
buzdolabımda fan yok malesef, klasik komprasörlü bir buzdolabı, inverter 600w, çalışmada sorun yaşamadım, ama yukarıda yazdığım gibi, buzdolabını dinlenmesi asnasında kapatmam gerekiyor.
10luk kablo kullandım, 2.5m civarında bir mesafe var.
şuan araç işinde akü düşünmüyorum, daha sonra ihtiyaç duyarsam koyabilirim.

skill' Alıntı:
Selamlar arkadaşım
Aynı buzdolabından ve aynı inverterden bende de var.Gerçekten iyi bir dolap.Sizin yaşadıklarınızı daha önceden yaşamış birisi olarak, şimdi sorunların çözümlerini sıralayalım.
1-İnverterin akü bağlantı kablolarına bakarsanız 10 luk kablonun bile ince kaldığını görürsünüz.Kablo kesiti orjinali ile aynı olsun ve de olabildiğince kısa olsun(Doğan bey yazmış zaten).Ayrıca o kesitteki kabloyu aracın iç döşemelerinden geçirmek istemeyeceğinizi tahmin ettiğim için şöyle bir önerim olacak.İnverteri motor kaputu altında uygun bir yere monte edin.220 kablosu ince olacağından ama araç içinden ama altından arkaya alırsınız.Burada inverterin çıkış prizi sürekli takılı kalsın.Akü giriş kablosunun artı ucunu istediğnizde açıp kapanır hale getirin.(ister anahtar-role kombinezonu isterseniz yüksek amperli on-off anahtarıyla manuel)
2-Buzdolabının arkasındaki küçük kutuyla hiç uğraşmayın derim.Orada yardımcı sargı ve ana sargılara yol veren elektronik bir devre var.Benim diyen soğutmacı için bile zor.Çünkü eski dolaplardaki teknik kullanılmamış.Araya kalkış kondansatörü koymayı düşünüyorsunuz ama zor iş.Yine Doğan beyin yazdığı gibi sisteme aynı işlevi kazandıracak 1,5-2 faratlık bir kapasitör bağlayın.

Kolay gelsin.

teşekkür ederim,
kaput altına koymayı düşündüm ama olası suyla temas, çamur sıçraması falan olabilir diye vazgeçtim. bir de inverterin ışıklarını falan görmek istedim. aküden direkt bağladığımda sorunsuz çalıştı buzdolabım, eğer bu şekilde olmazsa kaput altına alabilirim. kondansatör işi zor ise, bir ışık bağlayabilirsem benim sorunum çözülecek gibi.
bu arada 12 volt için kapasitörler oldukçapahalıymış, 100-150 lira gibi...
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

TA2RX' Alıntı:
Kapasitör ile kondansatör aynı şey diye biliyorum. Yanılıyor muyum?

Kemal Bey,

Konunun uzmanı değilim ama şu ana kadar internetten ve piyasada yapılan işlerden takip ettiğim kadarıyla AC motorların kalkış anında çektiği gücü kompanse edebilmek için takılan parçalar kondansatör olarak adllandırılıyor. Sanırım ise bu parçanın DC uygulamarda verilen adı da kapasitör. Temel olarak ikisi de içinde bir miktar elektrik enerjisi depolayıp gerektiğinde sistemi takviye için bu enerjiyi aktarıyor. Elektronikçi arkadaşlar eminim daha iyi yanıtlayacaktır bu soruyu.


Selamlar,

Doğan
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

gungory' Alıntı:
Yalnız daha önce forum da konuşulduğu gibi, çalışma anında kaparılan buzdolabının tekrar çaklışmada sorun çıkardığını gördüm. Buzdolabı dinlenme anında iken, kapatılırsa çalışmada bir sorun yaşamıyor. Yoksa önce hafiften titriyor kompresör ama normal bir çalışma sesi gelmiyor, bu arada inverter fanı çalışmaya başlıyor, bir süre sonra buzdolabı otomatiği atıyor, duruyor buzdolabı dinlendikten sonra tenrar normal çalışıyor.

SORUN 3: Bu sorunu pratik olarak kompresörün çalıştığını gösteren bir ışık bağlamakla çözebileceğimi düşünüyorum. Araba durduktan sonra kontağa bağlı olmadığı için ışık sönene kadar bekleyip, buzdolabı dinlenmeye geçince inverteri kapatmak. Ancak ışığı nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. Aslında komprasör üzerindeki elektrik panelini açtım fotoğrafladım sonra koyacağım. Yrdımcı olunursa memnun olurum. yoksa denem eyanılmayla arayacağım. Fotoğrafları şuan koyamadım.
SORUN 4: Komprasörün elektrik panelinin fotoğrafını koyunca tekrar sorarım, ama merak ettiğim şu; orada kondansatör benseri bişey yok, elektrik bağlantı fişlerinin girdiği, içinde bir devre bulunduğunu tahmin ettiğim bir kçük kutucuk var 4x6cm gibi bir boyutta. hatta boş girişler de var üzerinde. Bir kondansatör bağlanması acaba çalışma anında kapandıktan sonraki tekrar başlama sorununu çözer mi. Bunun için yadımcı olabilir misiniz?

Güngör bey bu bahsettiğiniz durumun bir sorun olacağını sanmıyorum. Şebeke 220 volt ile çalışırken de yaşanabilecek bu durum kalkışta zorlanması halinde buzdolabının zarar görmemesi için geliştirilmiş bir sistem. Bir kaç deneme ve dinlenmeden sonra rahatlayan sitem normal çalışma randımanına geri döner. Bu sırada biraz fazla elektrik çekebilir. Pratikte bunu çok sık yaçamanızı gerektirecek bir kullanım tarzı da yok zaten. O yüzden bunun için özel bir önlem almanıza gerek yok.

Kondansatör konusuna gelince, eğer mevcut inverteriniz buzdolabının kalkışını kaldırabiliyorsa şimdilik buna gerek yok. Sistemi kullanmaya başladığınızda diğer cihazların çalışmaları çakışıp elektrik gücü darboğazı yaratır ve inverteri durdurursa o zaman bir kalkış kondansatörü takmayı düşünebilirsiniz.

Kolay gelsin,

selamlar,

Doğan
 

Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

dogan124' Alıntı:
Güngör bey bu bahsettiğiniz durumun bir sorun olacağını sanmıyorum. Şebeke 220 volt ile çalışırken de yaşanabilecek bu durum kalkışta zorlanması halinde buzdolabının zarar görmemesi için geliştirilmiş bir sistem. Bir kaç deneme ve dinlenmeden sonra rahatlayan sitem normal çalışma randımanına geri döner. Bu sırada biraz fazla elektrik çekebilir. Pratikte bunu çok sık yaçamanızı gerektirecek bir kullanım tarzı da yok zaten. O yüzden bunun için özel bir önlem almanıza gerek yok.

Kondansatör konusuna gelince, eğer mevcut inverteriniz buzdolabının kalkışını kaldırabiliyorsa şimdilik buna gerek yok. Sistemi kullanmaya başladığınızda diğer cihazların çalışmaları çakışıp elektrik gücü darboğazı yaratır ve inverteri durdurursa o zaman bir kalkış kondansatörü takmayı düşünebilirsiniz.

Kolay gelsin,

selamlar,

Doğan

teşekkür ederim Doğan bey,
denemelerim sırasında kopresöer çalışırken kapattıp açtığımda kmpresör çalışmıyor bir ttireme oluyor, bir süre sonra otomatiği atarak susuyor, sonra tekrar çalışmaya başlayıp başlamadığına dikkat etmedim sanırım sorunsuz başlayacak. kaygım bu zorlamna sırasında inverter yada buzdolabının zarar görmesi, uyarı ışığı olursa durdururken ona bakarım diye düşünüyorum.
deneme yanılma yöntemiyle komprasörün çalışmasını gösteren bir çıkış bulmaya çalışacağım.
 




Ynt: İnvertör İle Kompresörlü Buzdolabı İçin Araç Tesisatı Uygulaması

Bu bozdolabini kullandim. En buyuk sorunu yan duvarlarinin isinmasi. Ates gibi olarak kendini sogutur. Arabanin icini isitir malum. Bir diger sorunda akunuzu bitirir. Hic affetmez. bitirincede sularini birakir ve yerler sakir sakir islanir.
Aklinizda olsun. Kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,929
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst