şimdi şöyle söyleyeyim turbo intercooler vs (modifiye) aracın gücünde yapılan değişiklikler birkaç şekilde ayarlanır yani ister gücü daha alt ister daha üst devirde elde etmenizi sağlar . zaten yapılacak modifiye işlemleri aracınızın kalkış Turbo LAG den dolayı olan ağırlığını azaltmak için yapılacak yani size üst devir değil alt devirlere göre ayarlanacak.
Forumlarda bilende var bilmeyende Turbo basıncı arttırılırken alt yapı da değişir yeni basınca göre ayarlanır satndart bir arabanın turbo basıncını arttırmak bir pense ile bile yapılabilir önemli olan düzgün bir biçimde yapmaktır mesela bir aracın pistonları ve alt yapısı herzaman ufak değişikliklere uygun olarak hazırlanır (fabrikada )turbo bir araçta tamamen problemsiz birşekilde 0.2 0.3 bar basınc artışı yapılabilir bazı araçlarda intercooler değişimi yapılması gerekir çünkü intercooler litre hesabıyla takılır kimi firma da biraz büyük bırakılır ki ufak tefek upgradeler yapıla bilsin. basınç arttıkça motor piston vs rahatlıkla kaldırabilir mesela subaru impreza turbo 0.9 bar pik 0.8 bar continious basar ama 1.3 bara kadar hiç bir değişiklik yapılması gerekmez 1.3 pik 1.2 cont. problemsiz kullanım 1.2 pik 1.1 cont. turbo basıncının 0.1 0.2 0.3 bar arttırmak motor ömrünü azaltmaz motor ömrünü mesela avans vurdurmak azaltır turbo hava akışını arttırdığında enjektörler benzin yetiştiremez yada benzinin yanma oranı az gelir ve avans vurur mesela bu motor ömrünü yer bu ve bunun gibi düzgün yapılmamış modifiyeler motor ömrünü azaltır. turbo basıncı artınca intercooler ın hacmi yetmez bu yüzden sıcak olan havayı daha az soğutur ! Havayı ısıtmaz
Soğuk havadaki oksijen miktarı daha yüksek olduğu için daha yüksek bir patlama daha düzgün bir benzin hava karışımı elde edersiniz (yada hava diesel)... sonuçta modifiyenin mantığı daha fazla hava ve yakıtı daha çabuk ateşlemektir.