Intercooler Değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,972
Ynt: Intercooler Değişimi

intercooler ve turbo değişimi aracın ilk kalkışını etkilemez sanırım çünkü turbonun devreye girmesi lazım yaptığımız modifin karşılığını alabilmek için değil mi? Yani torku 340 Nm. de olsa bu torka 1750 devirde ulaşacak, 1200-1300 devirlerde turbo çalışmadığı için aracın performansı aynı olur gibi
 

Etiketler
Ynt: Intercooler Değişimi

Yalnız forumlarda turbo basıncını artırmakla sıcaklığın da artacağı ve performans artışı olmayacağı söyleniyor, ayrıca zararlı olduğu da söyleniyor
 

Ynt: Intercooler Değişimi

şimdi şöyle söyleyeyim turbo intercooler vs (modifiye) aracın gücünde yapılan değişiklikler birkaç şekilde ayarlanır yani ister gücü daha alt ister daha üst devirde elde etmenizi sağlar . zaten yapılacak modifiye işlemleri aracınızın kalkış Turbo LAG den dolayı olan ağırlığını azaltmak için yapılacak yani size üst devir değil alt devirlere göre ayarlanacak.

Forumlarda bilende var bilmeyende Turbo basıncı arttırılırken alt yapı da değişir yeni basınca göre ayarlanır satndart bir arabanın turbo basıncını arttırmak bir pense ile bile yapılabilir önemli olan düzgün bir biçimde yapmaktır mesela bir aracın pistonları ve alt yapısı herzaman ufak değişikliklere uygun olarak hazırlanır (fabrikada )turbo bir araçta tamamen problemsiz birşekilde 0.2 0.3 bar basınc artışı yapılabilir bazı araçlarda intercooler değişimi yapılması gerekir çünkü intercooler litre hesabıyla takılır kimi firma da biraz büyük bırakılır ki ufak tefek upgradeler yapıla bilsin. basınç arttıkça motor piston vs rahatlıkla kaldırabilir mesela subaru impreza turbo 0.9 bar pik 0.8 bar continious basar ama 1.3 bara kadar hiç bir değişiklik yapılması gerekmez 1.3 pik 1.2 cont. problemsiz kullanım 1.2 pik 1.1 cont. turbo basıncının 0.1 0.2 0.3 bar arttırmak motor ömrünü azaltmaz motor ömrünü mesela avans vurdurmak azaltır turbo hava akışını arttırdığında enjektörler benzin yetiştiremez yada benzinin yanma oranı az gelir ve avans vurur mesela bu motor ömrünü yer bu ve bunun gibi düzgün yapılmamış modifiyeler motor ömrünü azaltır. turbo basıncı artınca intercooler ın hacmi yetmez bu yüzden sıcak olan havayı daha az soğutur ! Havayı ısıtmaz :smiley: Soğuk havadaki oksijen miktarı daha yüksek olduğu için daha yüksek bir patlama daha düzgün bir benzin hava karışımı elde edersiniz (yada hava diesel)... sonuçta modifiyenin mantığı daha fazla hava ve yakıtı daha çabuk ateşlemektir.
 

Ynt: Intercooler Değişimi

navaraextreme' Alıntı:
şimdi şöyle söyleyeyim turbo intercooler vs (modifiye) aracın gücünde yapılan değişiklikler birkaç şekilde ayarlanır yani ister gücü daha alt ister daha üst devirde elde etmenizi sağlar . zaten yapılacak modifiye işlemleri aracınızın kalkış Turbo LAG den dolayı olan ağırlığını azaltmak için yapılacak yani size üst devir değil alt devirlere göre ayarlanacak.

Forumlarda bilende var bilmeyende Turbo basıncı arttırılırken alt yapı da değişir yeni basınca göre ayarlanır satndart bir arabanın turbo basıncını arttırmak bir pense ile bile yapılabilir önemli olan düzgün bir biçimde yapmaktır mesela bir aracın pistonları ve alt yapısı herzaman ufak değişikliklere uygun olarak hazırlanır (fabrikada )turbo bir araçta tamamen problemsiz birşekilde 0.2 0.3 bar basınc artışı yapılabilir bazı araçlarda intercooler değişimi yapılması gerekir çünkü intercooler litre hesabıyla takılır kimi firma da biraz büyük bırakılır ki ufak tefek upgradeler yapıla bilsin. basınç arttıkça motor piston vs rahatlıkla kaldırabilir mesela subaru impreza turbo 0.9 bar pik 0.8 bar continious basar ama 1.3 bara kadar hiç bir değişiklik yapılması gerekmez 1.3 pik 1.2 cont. problemsiz kullanım 1.2 pik 1.1 cont. turbo basıncının 0.1 0.2 0.3 bar arttırmak motor ömrünü azaltmaz motor ömrünü mesela avans vurdurmak azaltır turbo hava akışını arttırdığında enjektörler benzin yetiştiremez yada benzinin yanma oranı az gelir ve avans vurur mesela bu motor ömrünü yer bu ve bunun gibi düzgün yapılmamış modifiyeler motor ömrünü azaltır. turbo basıncı artınca intercooler ın hacmi yetmez bu yüzden sıcak olan havayı daha az soğutur ! Havayı ısıtmaz :smiley: Soğuk havadaki oksijen miktarı daha yüksek olduğu için daha yüksek bir patlama daha düzgün bir benzin hava karışımı elde edersiniz (yada hava diesel)... sonuçta modifiyenin mantığı daha fazla hava ve yakıtı daha çabuk ateşlemektir.

Merhaba, bende buara temz bir 300 tdi bakıyorum, gözüme bir iki tane kestirdim ama sizin yasadığınız agır kalkma sıkıntısını benide bir süre sonra rahatsız eder düşüncesi ile V8 e yöneldim ama o da şehir içi sert kullanımda LPG de 20-24 litreleri görebileceğini düşününce napacağımı şaşırdım. Bu 300 tdi e deki turbo, vs olayında bir gelişme var mı? Teşekkürler.

Doğa
 

Ynt: Intercooler Değişimi

doğaberk' Alıntı:
Merhaba, bende buara temz bir 300 tdi bakıyorum, gözüme bir iki tane kestirdim ama sizin yasadığınız agır kalkma sıkıntısını benide bir süre sonra rahatsız eder düşüncesi ile V8 e yöneldim ama o da şehir içi sert kullanımda LPG de 20-24 litreleri görebileceğini düşününce napacağımı şaşırdım. Bu 300 tdi e deki turbo, vs olayında bir gelişme var mı? Teşekkürler.

Doğa

Son mesajın 2007 ekimde olduğuna bakarsak Mert sıkıntıyı birşekilde çözmüştür herhalde. :smiley: 300tdi ların en büyük hüsranı turboyu geç açması olduğu sık sık duyuyorum. piyasada ona alternatif farklı modelde dizel motorlarda var. ilgilendiğiniz araç defender ise ford,nissan,iveco motorlu güç ve tork açısından gayet tatminkar araçlarda mevcut. Derya
 



Ynt: Intercooler Değişimi

dturan' Alıntı:
Son mesajın 2007 ekimde olduğuna bakarsak Mert sıkıntıyı birşekilde çözmüştür herhalde. :smiley: 300tdi ların en büyük hüsranı turboyu geç açması olduğu sık sık duyuyorum. piyasada ona alternatif farklı modelde dizel motorlarda var. ilgilendiğiniz araç defender ise ford,nissan,iveco motorlu güç ve tork açısından gayet tatminkar araçlarda mevcut. Derya
Ne yazık ki defender değil, disco 1 e bakıyorum, ona da yeni bir motor sanırım bulunmadı öle değil mi? Mert bey ne yaptı onu merak ettim açıkçası.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst