İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan snowman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,726

snowman

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
0
Yer
kars/sarıkamış
bütün site sakinlerine selamlar,

ilk defa arazi aracı aldım(2001 5k 1.6 jlx vitara),daha önce otomobilim vardı, şimdi başınızı ağırtmadan kısaca bu sabah başımdan geçen olayı anlatayım,bi sorunmu var acaba yoksa banamı öle geldi

bu sabah can sıkıntısından bi kar yığıntısına girdim bu arada karsta yaşıyorum kar oranı burda çok fazla, aracımı 4L ye aldım ileri baya bi girdim çok başarılıydı aracım,fakat geri çıkmak için geri vitese aldım araç arka lastikleri patinaja girdi ön lastiklerin döndüğünü veya tekinin döndüğünü hissetmedim ve eğer geri viteste 4 çekere geçmişse çıkamayacağı bi yer değildi çok basit bi yerdi bu araç için sonra endişelendim geri vites 4 çekerimde sorun var diye,
bi arkadaşımı aradım geldi daha fazla bi kara girdik o kullanırken ben dışardan klastık hareketlerini takip etmeye başladım
geri geri biraz bi kaç metre gitti saplandı,takibim sonucu arka tekerler dönme ve zorlanma aşamasındayken önlerden hiç bi hareket göremedim,tabi geri giderken batacağı sıralarda araçta sanki bi titreme bi hoplama nasıl desem sanki iteleyen bişey farkettim,ileri viteste o alanda çok rahat hareket ederken çekerde sorun göremedim,battığı yerlerde ön ve arka diğer lastiklerin hareketlerini gördüm,
şimdi sizden öğrenmek istediğimi anlamışsınızdır,

a) bu durum normalmidir
b) geri vites çekerde sorunmu var
c) benım kullanmamdamı bi sorun var.

şimdiden kıymetli bilgilerinize tşk eder saygılarımı sunarım.
ALLAH kaza bela vermesin
sabri elagöz
 

Etiketler
Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

Aracınız hayırlı olsun. Kazasız günlerde kullanın.

4X4 araçların patinaja düşmesi nornal binek araçlara nazaran daha zor olsa da mümkündür. orta diff kilitli iken de bu durm olabilir. Hem ön aksda hemde arka aksda 1'er tekerlek patinaja düşerse araç hareket etmez. Öncelikle bu durumdan emin olun. Eğer kara girdiğinizde arkada bir tekerlek boşa dönerken AYNI anda önden de bir tekerlek boşa dönüyorsa ne araçta ne sizde sorun yok. Ama sadece arkada bir tekerlek patinaja düştüğünde öndeki İKİ tekerlekte de hareket yok ise orta diff kilit çalışmıyordur.
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

nejat bey konuya katılımınız ve temennileriniz için çok tşk ederim

1 tekerin duruken diğer tekerin hareket halinde olmasına tam dikkat etmedim fakat tek gördüğüm şu ,arkalar gömülüp patinaja girdi araçta bi iteleme dışında ön tekerleklerde bi hareket göremedim,arızamı var acaba? :(

ayrıca bu orta driff dediğiniz nedir çalışmıyo olabilir demişsiniz tamir mi oluyo yoksa değişiyomu değişse bile pahalı bişeymidir

zamnınızı aldım kusura bakmayın.
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

Sabri bey, normal şartlarda, patinaj sırasında, aracınız 4 H yada 4 L konumlarından hangisinde olursa olursa olsun, ön aksta bir, arka aksta bir teker mutlaka çekiş durumunda (patinaj yapacaktır) olacaktır ve patinaj çapraz tekerleklerde gerçekleşecektir (ön sağ-arka sol yada tersi gibi). Bu durumu gözlemlediyseniz sorun yoktur, herşey yolundadır. Eğer ön tekerlerin dönmediği patinaj halinde sadece arka tekerlerin döndüğünü tesbit ettiyseniz (içerideki 4wd lambası yandığı halde) sorunun dört çeker hareketini lastiklere bağlayan teker göbeklerinde HUB dediğimiz parçanın çalışmamasından kaynaklanıyor olma ihtimali yüksektir. Orta diferansiyel kilidi vitarlarda (klasik anlamda) yoktur. Dört çekere geçtiğinde zaten sistem otomatik , yapısı gereği kilitlenir ve sorun yapma ihtimali daha azdır.
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

snowman' Alıntı:
1 tekerin duruken diğer tekerin hareket halinde olmasına tam dikkat etmedim fakat tek gördüğüm şu ,arkalar gömülüp patinaja girdi araçta bi iteleme dışında ön tekerleklerde bi hareket göremedim,arızamı var acaba? :(

Arka patinajdayken ön tekerlerin en az birinin dönmediğinden emin iseniz, sorun olabilir.

snowman' Alıntı:
ayrıca bu orta driff dediğiniz nedir çalışmıyo olabilir demişsiniz tamir mi oluyo yoksa değişiyomu değişse bile pahalı bişeymidir

Tamiri mümkün olması lazım. Çok büyük birşey yoktur muhtemelen. Eğer önceki sahibi arazi vitesini hiç kullanmamış ise bakımı vs yapılmamışsa tutukluk yapmış da olabilir. İleri giderken bu sorunun olmadığını söylemiştiniz. Buradan yola çıkarak değişecek kadar ciddi bir arızası olmayacağını düşünüyorum.

Bir de şunu ekleyeyim. Karda 4L yerine 4H konumunda kullanın. 4L'de kar üzerinde araç daha kolay patinaja düşer.
 



Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

tşk nejat ve çağlar bey

içim rahat değil çıkıp birazdan bi daha denicez,ayrıca çağlar beyin dediği 4 wd ışığı sadece geri viteste yanıyo ,ileri viteste de yanması gerekmiyomu bende yanmıyoda bu arada onuda söylemiş oldum
birazda bi daha deniyelim umarım bi düzelme olur,burda arazi şartları çok hafif mayıs 28 den beri araç bende ilk defa farkettim belki önceki sahibide farkında değildi karda geri viteste ilk defa patinaja düşünce şüphelenip farkına vardım,
sonucu tekrar yazıcam denedikten sonra
ilginize tşk ler
saygılarımla
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

kısa bi aradan sonra tekrar merhaba
evet sorunu çözdük sanırım,nerden kaynaklandığını ve gelen sesi tespit ettim.

olay aynen şu;
bundan bi kaç ay önce aracımı 4H ye alıp ormanlık alanda bi gezi yaptıktan sonra,dönüp asfalt yola çıktık 400 m kadar gittikten sonra sol ön tekerleğim bi kasise düştü,düşmesiyle beraber,sol ön lastik tarafından (cırrrrr) diye durana kadar sürekli devam eden bi ses meydana geldi dişli sesi gibi sanki.aklıma sonradan geldi aracı 4H de unutmuşum çekerden otomotikmen çıktı tekrar devam ettiğimde ses kaybolmuştu,
taki bugün kara saplanınca 4h ye alıp geri vitese çekip hareket haline geçince arka tekerlerin bu defa yalnızca 1 tanesinin döndüğünü gördüm,ön 2 ve arka 1 dönmüyodu yalnızca biri dönüyodu,evet beklenen an (o kasise düşüp yaşadığım ses tekrar kendini gösterdi)çekerden çıkarınca normale dönüyo ama 4h de iken geri citese takınca o ses meydana çıkıyo.biraz kulağımı yakına koyup dinledikten sonra sesin lastiğin sanki aks başlarından geldiğini hissettim çekerle buranın alakası varmı bilmiyorum fakat,ön sol lastiğin hemen jant arkasında cırrrrrr diye dişli sesi gibi belirgin bi ses var.
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

bende yeni bir arazi aracı kullanıcısı olarak HUB dediğimiz parça 4 tekerin hepsinde ayrı ayrımı var yoksa ön ve arka tekerler olarak mı ayrılıyor.yani biri bozuksa diğer üç tekeredemi çekiş oluyor.
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

Slm,
Araç 4H veya 4L'de geri giderken saplandığı noktada direksiyona başkası geçip siz aracın önüne gidip eğilin ve ön tekerlerden herhangi biri dönmüyorken akslardan birinin döndüğünü gözlerinizle görüp emin olun. Dönüyorsa, o aksın bağlı olduğu tekerin porya kilidinizde problem vardır.
Şayet ön aksları dönerken görmüyorsanız (düşük bir ihtimal) aracın altına eğilip aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim şaftın dönüyor olduğunu teyid edin.
Dönüyorsa, ön diferansiyelde problem vardır, dönmüyorsa arazi şanzımanınızda (transfer kutusu) problem vardır.
Ama çok büyük olasılıkla problem porya kilidinizdedir.

[attachment=1]

IMGP1504
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

Manuel veya Automatic Hub diye anılan ekipman, ön tekerlerde kullanılan ve aks ile tekerin eş dönmesini sağlayan porya kilididir.
Bkz. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=9090.0

farabicogal' Alıntı:
bende yeni bir arazi aracı kullanıcısı olarak HUB dediğimiz parça 4 tekerin hepsinde ayrı ayrımı var yoksa ön ve arka tekerler olarak mı ayrılıyor.yani biri bozuksa diğer üç tekeredemi çekiş oluyor.
 



Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

snowman' Alıntı:
........hareket haline geçince arka tekerlerin bu defa yalnızca 1 tanesinin döndüğünü gördüm,ön 2 ve arka 1 dönmüyodu yalnızca biri dönüyodu,
Arkada kilitli diferansiyel olmadığı müddetçe (standart halinde yoktur) arkadan bir tekere ve önden bir tekere güç aktarılır.Hali ile patinaja düşüncede arkadan bir teker, önden bir teker patinaj yapar, diğerleri yapmaz, dönmeden öylece kalır. Arka için anlattığınz durum normaldir.Ancak araç arazi vitesi devrede olduğu halde ön tekerlerden biri dönmüyorsa ve sizin "ön jantın arkasından" diye tarif ettiğiniz ses HUB , veya şenol beyin ifadesi ile porya kilitlerini gösteriyor (ikisi aynı şey), Çözüm arızalı olanı, yeni bir HUB ile değiştirmek.

farabicogal' Alıntı:
bende yeni bir arazi aracı kullanıcısı olarak HUB dediğimiz parça 4 tekerin hepsinde ayrı ayrımı var yoksa ön ve arka tekerler olarak mı ayrılıyor.yani biri bozuksa diğer üç tekeredemi çekiş oluyor.

HUB'lar sadece ön iki tekerlek göbeklerinde bulunur, arkalarda olmaz, arkadan itişli olduğundan. Önlerden birinin arızalı olması önlerdeki çekiş sistemini devreye sokmanzı engeller dört çeker sistemi gücünü ön tekerlere aktaramadığı için devre dışı kalmış olur.( ön şaft döner, akslar döner, ancak güç aksın diğer yanna geçip de ön tekere verilemediğinden ön çekiş sistemi çalışmaz)
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

çok aydınlattınız beni tşk ederim,bugün arabayı lifte kaldıracaklar randevu aldım,

fakat son olarak bişe sorucam sözünü ettiğniz forya kilidi arızalanmışsa sadece geri viteste değil ileri vitestetede 4*4 olmasını engellemezmi,benim aracım ileri viteste 4*4 e geçiyor ve 4 tekerlekte hareket ediyor,yalnız geri viteste sıkıntı var.
bunuda yanıtlarsanız sevinirim
saygılar
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

araç otomatik mi, düz mü
.. ve tabii ki arıza varsa ileri geri farketmez, sistem devreye girer ama iş yapmaz, çalışmaz
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

araç manuel hocam

aracın dediğiniz gibi arızada ileri veya gerisi farketmez ama,muhtemel arıza bölgesi tek nokta yani ön sol porya anlam veremediğim şu aynı arıza noktası geri götürmezken nasıl olurda aynı hareket organı ileri sorunsuzca ileri götürüyor,eğer porya ise ki korktuğum bu 400-500 tl gibi rakamlara kulak misafiri olmuştum eyvah ki ne eyvahhh:(
 

Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

Bu durumda porya kilidi sadece geri giderken sıkıntı yaratıyorsa, porya kilidini söktüğünüzde görebileceğiniz bir ring mekanizması var.
Farklı farklı tipleri olmasına rağmen çalışma sistemi benzerdir. Bu ring üzerinde tepeler ve çukurlar, karşısında da eşleri vardır. Ringteki tepelerin iki tarafında rampalar vardır ve tahminimce geri yönde kilitlemeyi sağlayan rampa yüzeyinde ezilme, aşınma veya kırılma gibi bir durum olmuştur ve kilitlemeden üzerinden atlıyordur.
Tabi bunları yazarken akslardan en az birinin döndüğünü varsayıyorum.

snowman' Alıntı:
çok aydınlattınız beni tşk ederim,bugün arabayı lifte kaldıracaklar randevu aldım,

fakat son olarak bişe sorucam sözünü ettiğniz forya kilidi arızalanmışsa sadece geri viteste değil ileri vitestetede 4*4 olmasını engellemezmi,benim aracım ileri viteste 4*4 e geçiyor ve 4 tekerlekte hareket ediyor,yalnız geri viteste sıkıntı var.
bunuda yanıtlarsanız sevinirim
saygılar
 



Ynt: İlkkez Arazili Araç Aldım Yardımmm !!!

mrb çağlar bey,

4 çeker hakkında bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkurler,yeni aldığım 2004 gv 3k aracımı çözmeye ve öğrenmeye çalışıyorum gerçekten çok zevkli, şuana kadar birkaç defa denemelerim olmuştu gayet başarılıydı ama bugün ilk defa zor bir zeminde aracımı kullandım ve girdiğim yerden (gevşek çamurlu bir zemin)çok zor çıktım (iteleyerek) tekrar bir denemem oldu bu sefer kaldım çıkamadım. sizin söylediklerinizi de denemek istemiştim aslında çapraz tekerler patinaj yapıyordu ama çamura saplandım çıkamadım acaba normal mi kalmam, yoksa benim tecrübesizliğim mi? bu kadar zor zeminlerde tüm 4 çekerler zorlanır mı?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,514
Mesajlar
1,519,130
Kayıtlı Üye Sayımız
172,172
Kaydolan Son Üyemiz
avukatomersefacanata

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst