İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 174
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 162,765
Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Aslan28, zannetmiyorum. Öncelikle araç marş basarken devreyi kesip birkaç saniye sonra devreyi açan bir röle taktirmaniz lazım. Sonra alternatorden aracin arkasına 25mm çaplı kablo cektirmeniz gerek. Bu kablonun + hattına 50 Amper gibi bir sigorta takılması lazım. Bunlar olmazsa araç aküsü ile yaşam aküsü birlestiginde ince kablo yangın çıkarabilir. Araca ayri bir alternatör takilirsa araç aküsü ile yasam aküsü ayrı calisacagindan sanırım daha düşük kesit/çapta kablo kullanilabilir. Yanlışım varsa duzeltilsin lütfen
 

Etiketler
Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Behçet abicim bence mümkün neden diye soracak olursan benim önceden tesisatlı bir aracım vardı hemde çok ciddi derecede tesisat vardı araçta bu aracım orjınal akü yerinde optıma yellow jelli akü ve bagajda stepne boşlugundada odyssen'in jejji aküsü mevcuttu ve bu aküleri ben aracın orj.şarj dinamosuyla birlikte sadece öndeki aküden bir kalın artı kablo çekip arkadaki aküyü şarj edebiliyordum.
Ve araçtada sadece tesisat sigortası mevcuttu bu bahsettiğim aracın resimlerini googleye ''demo car c4'' yazarsanız görebilirsiniz
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Yanilmiyorsam ayni tip (amper olrak-bazi arkadaşlar marka model tipe tip ayni olsun diyor) aküler paralel bağlana bilir.
Farklı amperler için bu yöntemi kesinlikle uygun değil. Küçük akunun patlamasına yol acar.
Araçta 220 üretip karavanda kontrollü bir şarj cihazi ile kullanabilirsiniz. Dolum yapinca sarji kesmesi şart.
220 ince kablo ile de is görür 12 te nispeten.
İnverter + şarj maliyeti ile gunes enerjisi de kurulabilir kanisindayim.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Yanilmiyorsam ayni tip (amper olrak-bazi arkadaşlar marka model tipe tip ayni olsun diyor) aküler paralel bağlana bilir.
Farklı amperler için bu yöntemi kesinlikle uygun değil. Küçük akunun patlamasına yol acar.
Araçta 220 üretip karavanda kontrollü bir şarj cihazi ile kullanabilirsiniz. Dolum yapinca sarji kesmesi şart.
220 ince kablo ile de is görür 12 te nispeten.
İnverter + şarj maliyeti ile gunes enerjisi de kurulabilir kanisindayim.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Bence şarj dinamosundan direkt beslemeye gerek yok.
Ben daha önceki karavanlarımda, aracın arka park lambasının sigorta devresini kuvvetlendirerek,
2.5 mm2 lik ince bir hat ile içeriye besleme yapmıştım.
Gündüz seyehatlerimde, şarj ihtiyacında parklar açık gidiyordum.
Yaşam aküsünün doluluğunda, devreyi kesen bir eleman varmıydı bilmiyorum.
 



Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Arka park lambasından yaşam aküsünümü besliyordunuz anlamadım?
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Evet. Resimdeki gibi.
Sadece kesiti net hatırlıyamadım, oto elektrikçi ustamı aradım,
" Kablo 2.5 mm2 değildi, zannedersem 4 veya 6 mm2 olmalı ağabey." dedi.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Gene araştırma yaparken bu konuyla ilgili eski bir konuya denk geldim
http://94.103.35.66/index.php?topic=56863.msg657312#msg657312
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Evet, o konuda da belirtildiği gibi kalin kablo, röle, sigorta şart. Kablo bence baş parmak kalınlığında olmalı. Araç ve karavan sasileri birleştiği için sadece + hat çekmek yeterli olur diyorlar ama ben emin olamadım. Yakın zamanda araca 2. Bir alternator takip sistemi kurmayı düşünüyorum ben de.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

YANLIŞI DÜZELTELİM:
" Bence şarj dinamosundan direkt beslemeye gerek yok.
Ben daha önceki karavanlarımda, aracın arka park lambasının sigorta devresini kuvvetlendirerek,
2.5 mm2 lik ince bir hat ile içeriye besleme yapmıştım.
Gündüz seyehatlerimde, şarj ihtiyacında parklar açık gidiyordum.
Yaşam aküsünün doluluğunda, devreyi kesen bir eleman varmıydı bilmiyorum. "


Bu gün elektrik tesisatını çeken ustam ile tekrar görüştüm.
Elden geçen karavan 3-4 olunca bazı karıştırmalar olmuş.
Gerçekten kullandığımız kablo kesiti, çok telli 4 mm2
besleme kaynağı arka park lamba devresi,
fakat beslediğimiz yaşam aküsü değil,
direkt kullandığımız devreler idi.
O ilk karavanımdı ve yaşam aküsü yoktu.

Bu yapmakta olduğum karavanda çok ağır olmayan bir yaşam aküsü ve
90 A lik bir akü izolatörü koymayı ve beslemeyi de çok telli dış çapı 11.6 mm(35 mm2)
ile yapmayı düşünüyorum.

Marin malzeme satıcılarda bu akü izolatörünün fiyatı 190 TL civarı.
COLEE-HERSEE Akü İzolatörü, 90A 12-24V DC
 

Ekli dosyalar

  • Akü ?zolatörü - 90 A 2 Ç?k??l?.jpg
    20 KB · Görüntüleme: 622



Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Benim karavanda toplam 380Ah akü bankı mevcut. Bunu aracın 90Ah'lık aküsüne paralel bağlamak istemiyorum. Yaşam akusunun - kutbu karavan sasisine, dolayısıyla araç sasisine bağlı değil. Eğer 2. Alternatoru izole şekilde yaşam aküsüne baglarsam nisbeten ince bir kabloyla konu çözülür hem de şarj daha verimli olur dusuncesindeyim
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Hikayemizin devamı aşağıdaki linktedir:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=106077.0

Burası çok uzadığı için yeni konu başlığı açtım. "2. sezon"a bekleriz
 

Paylaşımınız benim(bizim) gibi hayalleri çekme karavan olan insanlar için çok güzel rehber niteliğinde. Tekeriniz daima dönsün.
 


Değerli bilgileri ve deneyimleri paylaştığınız için teşekkür ederim. Önümüzdeki yıl bende çekme karavan düşünüyorum. netleşince bilgilerinize baş vuracağım.
 



Sizin yazdıklarınızı okuyup şu cümlenizden motive olmuştum "HP, IBM, Apple gibi büyük firmaların hikayesi de küçücük bir garajda başlamıştır." Evet bende kapalı garajımda Türkiyenin ilk Katlanır Karavanını yaptım İzlemek isterseniz link paylaşıyorum Video: https://youtu.be/mW_eEq-cBAQ