İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burakbekar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,323

Etiketler
Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

ttogan' Alıntı:
Yani siz aracı stop ederken on konumunda bıraktıysanız tekrar çalıştırdığınızda on konumunda başlar.

Hocam, işte benim kafam da burada karışıyor. Ben aracı her çalıştırdığımda O/D özelliği On olarak başlıyor. Gösterge panelinde O/D On diye bir ışık yanmıyor. Vites üzerindeki düğmesine basınca gösterge panelinde O/D Off ışığı yanıyor. Özellik devre dışı oluyor.

Anladığım kadarı ile bu özellik dediğiniz gibi opsiyonel, sürekli açık olmaması gereken bir durum. Ama aracı her çalıştırdığımda araç O/D On olarak başlıyor. Kapatmak için her seferinde düğmeye basıp O/D Off yapmam gerekiyor.

Ha ama şöyle birşey var, normal sürüş modu O/D On ise ve dediğiniz rampa çıkışlarında avantaj sağlama modu O/D Off olunca gerçekleşiyorsa sorun yok. Her çalıştırdığımda düğmeye basıp kapatmam gerekmeyecek. Sadece Rampa çıkarken düğmeye basıp O/D'yi kapatacağım.

Biraz karışık oldu kusura bakma.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

sabit akslı bindiğim tüm Jeep ürünleri sağa çekiyor istisnasız. yapacak birşey yok. lastikler ve süspansiyon elemanlarında boşluk yoksa bile durum aynı. WJ de caster ayarıda yok, öyle bineceksiniz. Zj olsaydı çapraz caster ayarı yapıp bunu çözebiliyorduk. OD yani son vites oranı hep devrede kalacak zaten .sürekli basıp kapatmanız mantıksız. araç son vitese geçmez. römork veye araç çekerken kapatılır yada yokuş aşağı inerken motor freni yapsın diye hepsi o.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

KLL' Alıntı:
sabit akslı bindiğim tüm Jeep ürünleri sağa çekiyor istisnasız. yapacak birşey yok. lastikler ve süspansiyon elemanlarında boşluk yoksa bile durum aynı. WJ de caster ayarıda yok, öyle bineceksiniz. Zj olsaydı çapraz caster ayarı yapıp bunu çözebiliyorduk. OD yani son vites oranı hep devrede kalacak zaten .sürekli basıp kapatmanız mantıksız. araç son vitese geçmez. römork veye araç çekerken kapatılır yada yokuş aşağı inerken motor freni yapsın diye hepsi o.

Tamam işte, aradığım cevap buydu. O/D kapatınca araba 1 vites düşürüyor, son vitese geçmiyor ve yüksek devirde vites atıyor o zaman?

O/D açıkken de düşük devirde vites değiştirip, son vitesi de kullanıyor?

Rot-balan konusunda da, aracın direksiyonu hafif sağa dönükken düz gidiyordu. Rot-balans sonrası bu düzeldi ama hafif sağa çekme düzelmedi. Ustamla konuştum. Pazartesi bi daha bakacaklar. Ama ne yaparsak yapalım sağa çekme düzelmez diyorsunuz? İlk sıfır alındıklarında böyle bir sorun yoktu ama sanırım?

Cevaplar için çok teşekkürler.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

Bugün birşey farkettim. Aslında daha önce hissediyordum ama hep trafikte olduğum ve yüksek surate çıkamadığım için anlayamıyordum tam olarak. Bugün geç saatte boş yollarda deneme şansım oldu.

Arabayı aldığım bir hafta öncesi ve devamında son 3-4 güne kadar araba normal D vitesinde çok yumuşak, deviri çok yukarı çıkarmadan, çaktırmadan çok rahatça hissettirmeden vites geçişlerini yapıyordu.

Bugün farkettim ki alet vites geçişlerini normalinden çok yüksek devirde yapıyor. 2500 devirde geçiyor bir üst vitese. Devirli geçiyor yani hissediyorum bunu. Normalde bunu O/D kapalı 4-5 vites iptalken yapması lazım. Acaba dedim beyni bozuldu da sürekli O/D kapalı mı, ama baktım kapatınca vites küçülüyor. Onda sıkıntı yok.

Örneğin ben 90'a gelmeden 80 gibi son vitese geçerdi, şimdi 90'ı geçince son vitese geçiyor. Ama şöyle bir durum var, 80'de ayağımı aniden gazdan tamamen çekip hafif gaza dokununca geçiyor son vitese. Her seferinde bunu yapmak olmaz.

Acaba dedim yakıt olayı bundan dolayı mı diğer 4.7'lere göre fazla? Şimdi not aldığım hesaplamalarıma baktım, ilk 3-4 günlük yakıt tüketimim 70 kuruş civarı. Sonradan bu değer gittikçe arttı ve 82 kuruşa çıktı.

Hesaplamayı aldığım lpg miktarını depo bitip uyarı verene kadar kat ettiğim KM'ye bölerek hesaplıyorum.

Not: Aracı 1 hafta önce aldım.
 



Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

LPG calibrasyonu sonrası 2001 4.7 WJ ilk ölçümümü söylüyorum.

Normal bir şehiriçi trafiğinde (köprü trafiği gibi yoğun değil.) 30 TL gaz ile 31.7 KM.

Vites geçişlerini bile ben kendim normal geçiş devirine gelmeden ayağımı gazdan çekerek yaptırdım. O kadar sakin kullandım yani.

30/31.7= kaç çıkıyor hesaplamak bile istemiyorum.

Bu arada bugün aracı orjinal Chrysler makinesine bağlattım. Hiçbir sorun görmedi.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

100 km de 30 litreye yakın. kuruş hesabı doğru bir yaklaşım değil. yinede sonuç bence çok fazla.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

KLL' Alıntı:
100 km de 30 litreye yakın. kuruş hesabı doğru bir yaklaşım değil. yinede sonuç bence çok fazla.

Aynen hocam. 26 Litre civarı normal olması lazım. 30 cidden fazla çıkıyor. Çıkamadım şu işin içinden.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

Arkadaşlar, şehiriçi yakıtım bildiğiniz üzere çok yüksekti. En son 95 kuruş hesaplamıştım.

İçim rahat etmediği için bu gece 12 gibi Bostancı'dan çıktım. Küçükyalı'da. 30 TL gaz aldım depo boşken. Sıkı durun, söylüyorum; Sabit 100 KM hızla Cruise'da 71.6 km yaptım. Yani 42 kuruş. Küçükyalı->Çayırova->Yenisahra->Maltepe->Bostancı'da bitti.

Arabamda bir kişi daha vardı. Ve lastiklerim 255/65. Orjinalinden kalın. Yani kastırsan 40'a düşer belki.

Bu durum akabinde oldukça rahatladım ve aracımda sorun olmadığı kanaatine vardım.

Ama dediğim gibi şehiriçi çok yüksek çıkıyor. Artık herhalde çok dur kalk yaptığımdan. Ve gün içinde iş görüşmelerim sebebi arabayı çok defa istop edip çalıştırdığımdan.
 




Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

Burak bey mrb aracinizin fotograflarini baska bi sitede gördüm bu halinden biraz degistirmissiniz ( yeni halini cok begendim ) jantlar boyanmis sanirim eksoz ucu takilmis
Bu islemler icin neler yapildi detayli olarak yazarsaniz cok sevinirim
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

hazer8' Alıntı:
Burak bey mrb aracinizin fotograflarini baska bi sitede gördüm bu halinden biraz degistirmissiniz ( yeni halini cok begendim ) jantlar boyanmis sanirim eksoz ucu takilmis
Bu islemler icin neler yapildi detayli olarak yazarsaniz cok sevinirim

Merhaba, bana telefonunuzu yazarsanız, size ayrıntılı olarak anlatabilirim.
 

Ynt: İlk Arazi Aracım Grand Cherokee 4.7

Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun.
Şanzıman hakkındaki sorularınızla ilgili isterseniz trafik lambalarında durduğunuzda vitesi 'N' konumuna alabilirsiniz.Bu bir sorun oluşturmaz tam tersine şanzımanın üstündeki gerilimi alır.Şöyleki fark ettiğiniz gibi siz D ya da R konumunda iken ayağınızı frenden çektiğinizde araç hemen yürümeye başlar.Bazen çok az fren basıncını düşürdüğünüzde araç hemen yavaş yavaş sizin freni bıraktığınız oranda yürür.
Bu aslında şu demektir:Araç P ve N konumları haricinde hangi konumda olursa olsun şanzıman içerisinde hareket iletimi vardır.Siz uzun trafik ışığı beklemelerinde vitesinizi boşa alırsanız şanzıman içindeki parçalarınız daha az yorulacak ve buda size daha uzun şanzıman ömrü olarak geri dönecektir.
Yapmanız gereken zamanı gelmeden şanzıman yağ ve filtrenizi kaliteli malzemeler kullanarak masraftan kaçınmadan değiştirmenizdir.
O/D (overdrive) işlevini zaten çözmüşsünüz.
Bir de vites geçişleri ile ilgili bir sorundan bahsetmişsiniz.Aracı yetkili servisine götürün kendi cihazına bağlattığınızda vites geçişlerinin kaç RPM'de olduğu görülür.Burada bir sıkıntı var ise size söyleyeceklerdir.Bazı modellerde şanzımana elektronik olarak müdahale edilerek tekrar kalibre edilir ve istenilen değere ayarlanabilir.Sizin 4.7 bu duruma uyuyormu bilmiyorum.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,076
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

SON KONULAR



Geri
Üst