Dün arabanın bagajına bir şey koyayım diye uzaktan kumandayla açayım dedim tık yok. Önce kumanda pili bitti herhalde dedim ve anahtarı kullanarak sol kapıyı açtım. İç ışık yanmayınca galiba akü dedim. Arabayı çalıştırmak istedim gene tık yok. Komşu geldi o sırada ne oldu hayırdır diye galiba aküyü sıfırladım dedim.
Hemen aklıma hafta sonu gece arabaya bir şey bakmak için gittiğimde iç lambanın kapıyı açınca yanmadığını ve uzanıp elle iç lambayı yaktığımı hatırladım ve büyük ihtimal sürekli yakan kısımda bırakarak ayrıldığımı araçtan, sonrada öylece açık günlerce yanan lambanın aküyü boşalttığını tahmin ettim.
Bu arada sorgulanması gereken noktanın bu hataya sebep olan ilk adımın, aracın kapısı açıldığında yanan anahtarı en sola devamlı kapalı konuma kimin nasıl getirdiğiydi ve arabanın temizliği sırasında yapıldığını da adım gibi bilmeme rağmen uyarının bir yararı olmayacaktı. Her araba temizliği sonrası ya radyo oynanır silgeçler marşla çalışmaya başlar daha bir çok düğmenin silme sırasında ellenip hatalı bırakılmasıyla benzer durumlardan biriydi ama epey sıkıntıya sebep oldu bu defa...
Komşunun araçtan ara kablo ile aküye bağlantı yapalım dedik bende bagajda var ama bagaj kapısını açmak mümkün değil kumanda çalışmayınca. Arka koltuklar yatırıldı ara kablo alındı aktarma yapılmak suretiyle araba çalıştırıldı ve akünün toparlanması için bir kısa tur attım.
Sabah servisi aradım akünün yaşı genç büyük ihtimal başka sorun yaşamazsınız ancak yola çıktığınızda mümkünse klimasız ve ışıkları kullanmadan ve mümkün olduğunca sabit bir hızda 9 km kadar yol yaptığınızda akü tam anlamıyla kendine gelecek dediler.
Arka bagajın içeriden elle kumandası varmış ama onu sormayı unuttum. Kitabından aradım bulamadım yerini...
Hemen aklıma hafta sonu gece arabaya bir şey bakmak için gittiğimde iç lambanın kapıyı açınca yanmadığını ve uzanıp elle iç lambayı yaktığımı hatırladım ve büyük ihtimal sürekli yakan kısımda bırakarak ayrıldığımı araçtan, sonrada öylece açık günlerce yanan lambanın aküyü boşalttığını tahmin ettim.
Bu arada sorgulanması gereken noktanın bu hataya sebep olan ilk adımın, aracın kapısı açıldığında yanan anahtarı en sola devamlı kapalı konuma kimin nasıl getirdiğiydi ve arabanın temizliği sırasında yapıldığını da adım gibi bilmeme rağmen uyarının bir yararı olmayacaktı. Her araba temizliği sonrası ya radyo oynanır silgeçler marşla çalışmaya başlar daha bir çok düğmenin silme sırasında ellenip hatalı bırakılmasıyla benzer durumlardan biriydi ama epey sıkıntıya sebep oldu bu defa...
Komşunun araçtan ara kablo ile aküye bağlantı yapalım dedik bende bagajda var ama bagaj kapısını açmak mümkün değil kumanda çalışmayınca. Arka koltuklar yatırıldı ara kablo alındı aktarma yapılmak suretiyle araba çalıştırıldı ve akünün toparlanması için bir kısa tur attım.
Sabah servisi aradım akünün yaşı genç büyük ihtimal başka sorun yaşamazsınız ancak yola çıktığınızda mümkünse klimasız ve ışıkları kullanmadan ve mümkün olduğunca sabit bir hızda 9 km kadar yol yaptığınızda akü tam anlamıyla kendine gelecek dediler.
Arka bagajın içeriden elle kumandası varmış ama onu sormayı unuttum. Kitabından aradım bulamadım yerini...