İç Lamba Açık Kalması Ve Akünün Boşalması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan prafa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,521

prafa

Kamp II
Mesajlar
268
Tepkime Puanı
11
Dün arabanın bagajına bir şey koyayım diye uzaktan kumandayla açayım dedim tık yok. Önce kumanda pili bitti herhalde dedim ve anahtarı kullanarak sol kapıyı açtım. İç ışık yanmayınca galiba akü dedim. Arabayı çalıştırmak istedim gene tık yok. Komşu geldi o sırada ne oldu hayırdır diye galiba aküyü sıfırladım dedim.
Hemen aklıma hafta sonu gece arabaya bir şey bakmak için gittiğimde iç lambanın kapıyı açınca yanmadığını ve uzanıp elle iç lambayı yaktığımı hatırladım ve büyük ihtimal sürekli yakan kısımda bırakarak ayrıldığımı araçtan, sonrada öylece açık günlerce yanan lambanın aküyü boşalttığını tahmin ettim.

Bu arada sorgulanması gereken noktanın bu hataya sebep olan ilk adımın, aracın kapısı açıldığında yanan anahtarı en sola devamlı kapalı konuma kimin nasıl getirdiğiydi ve arabanın temizliği sırasında yapıldığını da adım gibi bilmeme rağmen uyarının bir yararı olmayacaktı. Her araba temizliği sonrası ya radyo oynanır silgeçler marşla çalışmaya başlar daha bir çok düğmenin silme sırasında ellenip hatalı bırakılmasıyla benzer durumlardan biriydi ama epey sıkıntıya sebep oldu bu defa...
Komşunun araçtan ara kablo ile aküye bağlantı yapalım dedik bende bagajda var ama bagaj kapısını açmak mümkün değil kumanda çalışmayınca. Arka koltuklar yatırıldı ara kablo alındı aktarma yapılmak suretiyle araba çalıştırıldı ve akünün toparlanması için bir kısa tur attım.

Sabah servisi aradım akünün yaşı genç büyük ihtimal başka sorun yaşamazsınız ancak yola çıktığınızda mümkünse klimasız ve ışıkları kullanmadan ve mümkün olduğunca sabit bir hızda 9 km kadar yol yaptığınızda akü tam anlamıyla kendine gelecek dediler.
Arka bagajın içeriden elle kumandası varmış ama onu sormayı unuttum. Kitabından aradım bulamadım yerini...
 

Etiketler
Ynt: İç Lamba Açık Kalması Ve Akünün Boşalması

Oluyor böyle şeyler. Ben yedek akü aldım, bir de akü şarj cihazı.
Tabi ne yaptığınızı bilmiyorsanız ciddi kazaya sebep olabilir akım kapasitesi oldukça yüksek aletler, cep telefonu şarj cihazı/kalem pil vs değil, arabayı çalıştıramayan "boş" bir akü bile tehlikelidir, aslında bu aşamada hala daha boş falan değildir ve akım kapasitesi tehlikeli derecede yüksektir, yanlışlıkla kısa devre edilmesi veya şarj cihazına ters bağlanması çok riskli olur. Ayrıca normal tip aküler şarj olurken hidrojen gazı çıkarıyor ve yanıcıdır...

Bütün bunlar bir yana, kaza bela çıkarmadan evde akü şarj etmek mümkün, hatta kolay, ama dediğim gibi ne yaptığınızı biliyorsanız.

Bir de sizin yaptığınız gibi arabanın yanına başka bir araba çekip kabloyla paralel bağlama yöntemi var. Kabloları tamamen doğru bağlamama rağmen bir kere araba teybi bozunca birdaha bunu denemedim, tavsiye etmem, belki de eski aküyü tamamen devreden çıkartmak gerekiyordu, bilemiyorum. En temizi söküp evde şarj ediceksiniz,mümkünse balkonda, açık havada (tabi bu sırada yağmur yağmaya başlarsa kötü olur, o yüzden şarj cihazı evin içinde, akü balkonda durmalı, ikisi de çoluk çocuktan uzak olmalı, vs.).
 

BENZER KONULAR