İnverter Hk.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aequltas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,357

Etiketler
ustat bende 1000w tam sinüs bir inverter almak istiyorum ancak bana 880 tl gibi bir fiyat söylediler. 115 dolar yaklaşık 670 tl yapıyor. dmr solar kdv dahil fiyatı mıdır?
Telefonla arayıp sorun , resimde telefonu var
8b3e18bad5b456feddfd576bc37bce44.jpg
 

Arkadaşlar ben uzun zamandır bir food truck sahibiyim , aracımızda 6 adet 270 v güneş paneli 4 adet 200 ah jel akü ve 2500 w incertör ile 5,5 m tezgah altı profesyonel buzdolabı , şerbetlik, mini kahve makinası nı sürekli çalıştırıyorum. Saatlik ortalama 1,5 kw enerji ihtiyacının tümü bu invertör üzerinden geçmekte olup fan sürekli çalışmaktadır. Bu şüreçte bir kez fan arızası olmuş servise gönderdiğimizde, aslında sorun olmadığı tozlu ortamdan dolayı fanın sıkıştığı, arada tozun temizlenmesi halinde sorunsuz çalışacağı tarafımıza bildirilmiştir. Bu doğrultuda korkusuzca kullanmanızı ve tatilin tadını çıkarmanızı tavsiye ederim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Selam ve sevgiler. Volkswagen caravella camper dönüşümümü bitirmek üzereyim, ancak güneş paneli kullanmayı düşünmüyorum ve yaşam akümü alternatörden şarj etmeyi planlıyorum. Ancak aracımda smart alternatör olduğundan split röle kullanamayacağımı anladım. Çözüm olarak xxx watt tam sinüs inverter ile 220 V elde ederek (aslında kamperda 220 v ihtiyacım yok) noco genius G7200 12v/24v 230A şarj cihazı bağlayarak 220 v dan yaşam akümü şarj etmeyi planlıyorum. Tabii ki araç ile yol alırken. Bu mümkün mü? Alternatif önerilerinize açığım.
 

Yazılanı okuyunca ilk kafama takılanı sorayım. " SMART ALTERNATÖR" nasıl bir şeydir?Alışageldiğimiz alternatörden farkı nedir?
Herhalde bu akıllı üreteç ile ilgili ona has bilgiler gelince ikinci sorum olan "SPLİT RÖLE" neden kullanılamıyor sorusuna cevap buluruz.
Şimdi bunları unutalım elimizde doğru akım 12 volt ile doldurulması gereken bir akü var ve yine elimizde doğru akım 12 volt üreten bir üreteç varken neden sağ elimizle sol kulağımızı göstermek için sağ kolumuzu arkamızdan bacak aramıza sokup başımızı sola aşağıya doğru eğip sol kulağımızı böyle zor bir hareketle göstermek eziyetine gireceğiz.Benzetme yaptıktan sonra biraz teknik benzetme yapalım elimizdeki ip gibi dümdüz giden 12volt kaynağı önce bir alete sokacağız onu saniyede 50 kere gidip gelen alternatif akım hemde 220 volt şekline çevirecegiz. Bu işi yaparım diyen aletin ne kadar düzgün çalışacağı şüpheli ayrıca kendisi de aç hayvan misali elektriğimiz yiyip bitirmekte.Haydi 220 elde ettik bakalım bu elektriği dolum aletimiz beğenecek mi ha sahi dolum aleti ne yapar 220 volt elektriği 12 volta cevirir!!!! hoppala yahu zaten elimizde 12 volt vardı durup dururken onu bir yığın elektrik harcaması ile 220 yaptık şimdi bu dolum aletide hem ben böyle sahte 220 yi beğenmem demek için bahane aramakta hemde 220 yi yeniden 12 ye çevirirken bu aletimizde elimizdeki elektrikten karın doyurmakta enerjimizi yok yere tüketmektedir.Bu kadar uzun yazmamım sebebi böyle bir sistem hem savurgan hemde her an arıza çıkarak parça bolluğu olması ki biri bozulunca sistem kilitlenir kalır.Ayrıca bir yığında mali külfet.
Bütün yazdıklarım kendi görüşümdür.Kimseye kabul ettirmek gibi bir niyetim yoktur.Hatta şurada yanlış düşünüyorsun denmesini bile beklerim.
Şimdi şu SMART yani akıllı üreteç nedir bilgisi bir gelsin de sadece teknik yorum yapalım.
 



Yazılanı okuyunca ilk kafama takılanı sorayım. " SMART ALTERNATÖR" nasıl bir şeydir?Alışageldiğimiz alternatörden farkı nedir?
Herhalde bu akıllı üreteç ile ilgili ona has bilgiler gelince ikinci sorum olan "SPLİT RÖLE" neden kullanılamıyor sorusuna cevap buluruz.
Şimdi bunları unutalım elimizde doğru akım 12 volt ile doldurulması gereken bir akü var ve yine elimizde doğru akım 12 volt üreten bir üreteç varken neden sağ elimizle sol kulağımızı göstermek için sağ kolumuzu arkamızdan bacak aramıza sokup başımızı sola aşağıya doğru eğip sol kulağımızı böyle zor bir hareketle göstermek eziyetine gireceğiz.Benzetme yaptıktan sonra biraz teknik benzetme yapalım elimizdeki ip gibi dümdüz giden 12volt kaynağı önce bir alete sokacağız onu saniyede 50 kere gidip gelen alternatif akım hemde 220 volt şekline çevirecegiz. Bu işi yaparım diyen aletin ne kadar düzgün çalışacağı şüpheli ayrıca kendisi de aç hayvan misali elektriğimiz yiyip bitirmekte.Haydi 220 elde ettik bakalım bu elektriği dolum aletimiz beğenecek mi ha sahi dolum aleti ne yapar 220 volt elektriği 12 volta cevirir!!!! hoppala yahu zaten elimizde 12 volt vardı durup dururken onu bir yığın elektrik harcaması ile 220 yaptık şimdi bu dolum aletide hem ben böyle sahte 220 yi beğenmem demek için bahane aramakta hemde 220 yi yeniden 12 ye çevirirken bu aletimizde elimizdeki elektrikten karın doyurmakta enerjimizi yok yere tüketmektedir.Bu kadar uzun yazmamım sebebi böyle bir sistem hem savurgan hemde her an arıza çıkarak parça bolluğu olması ki biri bozulunca sistem kilitlenir kalır.Ayrıca bir yığında mali külfet.
Bütün yazdıklarım kendi görüşümdür.Kimseye kabul ettirmek gibi bir niyetim yoktur.Hatta şurada yanlış düşünüyorsun denmesini bile beklerim.
Şimdi şu SMART yani akıllı üreteç nedir bilgisi bir gelsin de sadece teknik yorum yapalım.
Yazılanı okuyunca ilk kafama takılanı sorayım. " SMART ALTERNATÖR" nasıl bir şeydir?Alışageldiğimiz alternatörden farkı nedir?
Herhalde bu akıllı üreteç ile ilgili ona has bilgiler gelince ikinci sorum olan "SPLİT RÖLE" neden kullanılamıyor sorusuna cevap buluruz.
Şimdi bunları unutalım elimizde doğru akım 12 volt ile doldurulması gereken bir akü var ve yine elimizde doğru akım 12 volt üreten bir üreteç varken neden sağ elimizle sol kulağımızı göstermek için sağ kolumuzu arkamızdan bacak aramıza sokup başımızı sola aşağıya doğru eğip sol kulağımızı böyle zor bir hareketle göstermek eziyetine gireceğiz.Benzetme yaptıktan sonra biraz teknik benzetme yapalım elimizdeki ip gibi dümdüz giden 12volt kaynağı önce bir alete sokacağız onu saniyede 50 kere gidip gelen alternatif akım hemde 220 volt şekline çevirecegiz. Bu işi yaparım diyen aletin ne kadar düzgün çalışacağı şüpheli ayrıca kendisi de aç hayvan misali elektriğimiz yiyip bitirmekte.Haydi 220 elde ettik bakalım bu elektriği dolum aletimiz beğenecek mi ha sahi dolum aleti ne yapar 220 volt elektriği 12 volta cevirir!!!! hoppala yahu zaten elimizde 12 volt vardı durup dururken onu bir yığın elektrik harcaması ile 220 yaptık şimdi bu dolum aletide hem ben böyle sahte 220 yi beğenmem demek için bahane aramakta hemde 220 yi yeniden 12 ye çevirirken bu aletimizde elimizdeki elektrikten karın doyurmakta enerjimizi yok yere tüketmektedir.Bu kadar uzun yazmamım sebebi böyle bir sistem hem savurgan hemde her an arıza çıkarak parça bolluğu olması ki biri bozulunca sistem kilitlenir kalır.Ayrıca bir yığında mali külfet.
Bütün yazdıklarım kendi görüşümdür.Kimseye kabul ettirmek gibi bir niyetim yoktur.Hatta şurada yanlış düşünüyorsun denmesini bile beklerim.
Şimdi şu SMART yani akıllı üreteç nedir bilgisi bir gelsin de sadece teknik yorum yapalım.

Screenshot_20190624-113956_Drive.jpg
 

Kısaca akıllı alternatör, CO2 salınımını azaltmak ve yakıt kullanımını azaltmak için EURO5 ve sonrası araçlarda kullanılan ve frenleme enerjisinin aküye iletimi ve depolanmasını sağlayan, aynı zamanda marş aküsünün dolması ile alternatör voltajını 12v a kadar düşüren bir sistem. Yani alternatörün ürettiği voltaj sürekli 12-15v arasında değişken oluyor. Ayrıca frenleme sırasında oluşan yüksek voltajın (15v) özellikle AGM ve jel akülere zararlı olacağı söyleniyor. Önerilen ise DC to DC şarj cihazları.
 


Frenleme enerjisini (ne türden bir enerji) aküye iletmek için evvela fren yapan tekerlekte bir elektrik üretici olması gerekir.Yani ELEKTRİK MOTORLU ARABA durumu.
Şayet sizin aracınız Elektrik motoru ile gidiyorsa konu benim bilgim dışına çıkıyor susmam gerek.
 




Bu akıllı alternatöre ait bir özellik anladığım kadarıyla. Ancak asıl problem voltajın sürekli değişken olması. Yaşam aküsünün şarj etmesi için gerekli olan 14.4-14.8v voltajında sabit kalma süresinin çok düşük olması. Yani katedilen mesafede şarj süresinin %20 lere düşmesi yanında oluşan yüksek akımlarda da yaşam aküsüne zarar verebilmesi
 

Bu aküden aküye şarj cihazının yaptığı iş, alternatörden gelen voltaj düşük de yüksek de olsa yaşam aküsünün şarj voltajı düzeyinde sabit tutup regüle etmek...anladığım kadarıyla
 

Acaba EURO5 ve EURO6 ve sonrası araçlarında VSR (voltaj hassas röle) röle kullanan arkadaşlar var mı? Varsa bir problem yaşıyorlar mı?
 

Bu konuyu yeni okudum elimden geldikçe konudaki tüm paylaşımları okumaya çalıştım
benim karavanda 140 lt A++ 220 volt altus buzdolabı var ,buzdolabını besleyen çok önceden aldığım 3000 watt tam sinus invertör var ağustosta tatil yaptım .tatil 10 gün boyunca sabit kamp yaptım bulunduğum bölge iyi güneş alan yer değildi orman+deniz
90 amper 2 aküm var +400 watt panel
ilk günler sıkıntı çekmedim sabaha doğru aküler 12 volta düşüyordu
tek tek cihazlar ne kadar enerji çekiyor yoksa aküler mi ölmüş diye düşündüm
buzdolabı ilk kalkışı saymazsak 70 watt enerji çekiyor gayet makul bir enerji ihtiyacı
invertör kataloğunda stantby 2 watt diyor benim ölçümde 65 watt .buzdolabı çalışırken kalkışı saymıyorum 300 watt bu durum hiç makul değil aküleri bitiren invertör olduğu ortaya çıktı
enerji tüketim hesabı : bekleme modu18 *65:1170
(buzdolabı için) çalışma saati 6*300: 1800
toplam :2970
gündüz paneller olduğu için önemli olan gece ihtiyaç :1/2 :1500 watt

18-24 derece ortamında buzdolabı 4-6 saat çalışıyor sıcaklık artıkça veya kapısı açıldıkça çalışma saati artıyor .
bu şekilde kullanmaya devam edersem akuler erkenden ölecek
önümde iki yol var
1: buzdolabını 12 volt a çevirmek 6x70:420 watt günlük ihtiyaç gece :210 watt
tereddüdüm var 12 volt motor buzdolabını 220 volt gibi soğuturmu .buzluk buz tutar mı
burada 12 volt buzdolabı kullanan arkadaşların paylaşımları yol gösterici olacaktır
2: invertör ile devam edip buzdolabı çalıştığında invertör devreye girmesi
enerji ihtiyacı 6*300:1800 gece yaklaşık 900 watt


sonuç : buzdolabını 12 volt a çevirmeye sıcak bakıyorum hiç jarz olmasa bile 6-8 gün buzdolabı çalışabilir
 

bunu yeni aldığım solar jarz cihaz ıda 14,4 volta kadar aküleri dolduruyor bu yüzden tereddüt edip aradım malum jel aküler pahalı zarar gelmesini istemem
bana verdiği cevap :araç jarz motoru 14,4 volt enerji verir bu voltaj hiç bir aküye zarar vermez 16 volt un üzeri aküler zarar görebilir .14,4 aküler için güvenli
gece enerjim biterse azalırsa aracı rolenti de çalıştırıp aradaki (araç -jel aku) şartel i açıyorum
şimdiye kadar kullanılıyorum sıkıntı yaşamadım
 
Son düzenleme:



bunu yeni aldığım solar jarz cihaz ıda 14,4 volta kadar aküleri dolduruyor bu yüzden tereddüt edip aradım malum jel aküler pahalı zarar gelmesini istemem
bana verdiği cevap :araç jarz motoru 14,4 volt enerji verir bu voltaj hiç bir aküye zarar vermez 16 volt un üzeri aküler zarar görebilir .14,4 aküler için güvenli
gece enerjim biterse azalırsa aracı rolenti de çalıştırıp aradaki (araç -jel aku) şartel i açıyorum
şimdiye kadar kullanılıyorum sıkıntı yaşamadım
Yaşam jel aküleri araç altarnatöründen şarj etmeyi tavsiye etmiyorlar , jel aküleri dikkatli kullanmak gerekir , aşırı yüklü kullanmak , mesela 650 w lık cihazla kullanmak gibi , bozulmasına yol açtığı söyleniyor . Bu nedenle öncelikli akünüzü ölçtürün , akücüler ölçüyor , normal diyorlar , zncak hassas cihazlarla ölçüldüğünde , jel akülerinizde büyük verim kaybı olduğu ortaya çıkıyor .

Bende 150+30 panel , 110 ah jel akü , 20 a şarj regülatörü var , tezgah altı 220 v buzdolabı ve 1000 w tam sinüs inverter ile , sabah baktığımda sarjım 12.5 volt ve 5 dişin 4 ü dolu , yani gecede 1 dlş sarfiyatım var alüm yeni sıfır , bence akülerinizi hassas cihazlarla ölçtürün , bu sisteminizle en az 50 saat hiç güneş görmeden yetmesi lazım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst