Hyundai Terracan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AirTechViggen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,958
Selamlar, es rot ve amortisör burcu nereden bulabilirim. Diğer ön takım parçaları Türkiye de mevcut ama araştırma yapmak gerekiyor.
 

Merhaba Bende terracan 2.9 gl otomatik 4*2almak üzereyim müsait iseniz düşüncenizi almak isterim.
 


Merhaba! Terracan 2001 model 2.5 almayı düşünüyorum. Sizlere birkaç sorum olacak.
2.5 motorda çekiş nasıldır? Büyük bir kasası olan araç çekişinde sıkıntı var mı? Arada araziye çıkıyorum. Bir de yakıt tüketimi nasıl çok yakar mı? Cevaplarsanız sevinirim.
 





Reis merhaba ben sizden aracım için far felan sipariş etmiştim hatırlarsınız belki sapancadan. Numaranızı kaybettim 05452139776 ulaşırmısınız
 

Harika bir makale olmuş teşekkür ediyorum ben de, daha evvel bir prado 3.0 sahibiydim….yerine sıfırdan bir Ln 106 (2,4 benzinli tüplü) topladım çok da seviyorum ama ağır offroad yapayı tercih etmediğimden konforlu bulmuyorum…ve bir de W211 E200 ü yol İçin aldım ama doğadan uzak kaldım . Hem konforlu hem de bütçeme uygun bir arazi aracım olsun diye uykusuz kalıyorum şimdilerde… aramızda dosta gider terrecan var mıdır diye de merak ettim? Saygılarımla sağlıcakla kalınız.
 

Merhaba, 2.9 lar hararet yükselirken gaz keserler. Hararete izin vermeden gazı tamamen tepkisiz hale getirir. Radyatör tıkalı olabilir. Su eksiltme var mı?
Merhaba j3 2.9 motorlarda marş dinamosu hangi araçlar ile uyumlu nereden bulabilirim acil yardım lütfen 05529307939
 

Sevgili TERRACAN'en, EGR (=AGR), aslında hava karıştırıcı Elektro-Pneumatik bir Valf/Ventil.(miş) (Mutlaka sizler benden daha iyi biliyorsunuzdur, ama izninizle gene de siz "bahçevanlara tere satmama izin veriniz"! Ne de olsa "öğrenmenin yaşı, seviyesi ve sınırı yok!" Eski bir -belki yeniden...- Terracan sahibi olarak benim merakımı uyandırdınız (bunun için teşekkürler) ve biraz yabancı kaynaklarda gezindim. Şöyleki; EGR (=AGR) neredeyse son >20 yıllık modern patlarlı motorların ekserisinde olan bir aygıt. Asli görevi: motor silindirlerine gönderilen yanma karışımının temiz havasını, bir miktar aşırı sıcak ekzost gazı ile karıştırarak yanma odasına/silindire yönlendirmek. Burada amaç: patlama odasındaki aşırı sıcaklıkta oluşan Azot-Dioksit (NOx) emisyonunu azaltmak/düşürmek. Bu ventil/valf aracın bilgisayarı/mator management sistemi tarafından kumanda-kontrol edilmekte. Özellikle; motor tam ısınmadan + soğuk kış aylarında aşırı dur-kalklı şehir içi trafikte motorun tam işletme sıcaklığına ulaşması ve/veya beklemeli trafikte motorun tam ısınmaya fırsat bulamadığı durumlarda ve de yakıt kalite düzeyinin tartışmalı olması durumunda EGR-Valfinde kısa sürede aşırı kirlenme sözkonusu. (KİR= olmaması gereken yerde bulunan, yapının kendi maddeleri dışındaki yabancı maddeler.) Bu kısmen havadaki parçacıklar=partiküller + ekzost gazındaki kurum, is... (ki şehir içi trafikte bolca var -öndekinin ekzost dumanı vs.) gibi parçacıklar. Bir de yağ parçacıkları buna dahil olursa, buyurun cenaze namazına. ==> Dolayısıyla 1. tavsiye: mutlaka periyodik olarak EGR-Ventili/Valfi temizlemek, temizletmek. Bazı araç markalarında yeri nispeten kolay ulaşılır, bu nedenle diğştrmesi yarım-/0,5 ile 1,0 saat arası. Ama VW CADDY diye bir aracınız varsa, işte o zaman geçmiş olsun, ekzost + transmisyon mili vs. sökülmeden ulaşmak imkansız, ortalama usta eli ve platform kaçınılmaz ve de işlem yaklaşık 5 saat sürüyor. Peki temizlenmez ve/veya değişmezse (mekanik arıza nedeniyle) NE OLUR? Ör. Avrupa ülkelerinde trafik denetiminde emisyon sınırlarını aştığınız için külliyetli ceza alabilirsiniz + TÜV v.b.g. araç muayenesinde emisyondan sınıfta kalmanız kesin. Haa... biz de mi? Biz TÜV'ü bile şarki kendimize benzettiğimiz için, muayeneden geçme şansınız az da olsa (<<%50) var, kentte emisyon cezası yeme şansınız ise, oldukça düşük. AMA ÇEVRENİN içine ettiğimiz kesin! Peki fonksiyon özürlü EGR=AGR Ventili/Valfi kendini nasıl belli ediyormuş? SEMPTOMLARI: >> Yükte motor öksürür, zaman zaman kısa süreli veya kalıcı güç kaybı olur, motor silkelemeye başlar. >> (İlk) Çalıştırmada ya motor hemen çalışmaz, ya da hiç çalışmaz. >> Motor tam yükte gayet güzel çalışırken durup dururken birden bire ACİL-DURUM (Emergency/Notfall) veya Acil-Durum-Programına geçer, sabit güç üretimi ortadan kalkar. >> Aracın verimi sürekli veya aniden düşer, aracın hızlanması düzgün ve düzenli olmaz. (Özellikle araç sollarken büyük tehlike...) >> Bazı araçlarda Motor-Kontrol-Müşiri" lambası ya göz kırpar veya daimi yanmaya başlar. (--> Alarm verir.) >> Aracın yakıt tüketimi radikal şekilde artar. >> Ekzosttan siyah isli atık gaz atar. (Yağ yakmamasına rağmen.) >> Motorun boş devri (rölanti) daim sayısı stabil değildir, devamlı yukarıya aşağıya dalgalanma gösterir. >> VEee... normal şartlarda vize alabilmek için girdiğiniz TÜV Muayenesini yüksek emisyon değeri nedeniyle geçemezsiniz. Peki aracın beynine/motor-management/motor-kontrol-kumanda ünitesindeki alarma bakarsanız, orada da: "EGR-Valf sürekli açık/AGR Vaentil Dauerhaft offen" ve/veya "EGR Debi oranı çok düşük / AGR-Durchflussrate gering" diagnozunu görürsüniz. Son olarak FİYATLAR: Avrupa ülkelerinde (bizde henüz araştırmadım): EGR-Valfi fiyatları? Motor, marka, cins vs. bağımlı 100€ ile 500€ arasında + işçilik. İşçilik ise (100,-€/Saat ücreti ile), (+)100€-500€ arası; VW-CADDY için ise, 500€-750€ arasında değişmekte. Hepinize iyi TERRACAN'lamalar! (Yoksa Pjero'lamalar mı demeliydim?)
 




Merhaba 05452139776 bu numaraya ulaşırmısınız parça için
 

 

Merhaba kardaş..abir emekli olarak memlekete Rize'ye dönme hesapları yapıyorum.Onun için Dacia Stepway aracımı satıp bu sizinki gibi Hyundai Terracan alabilmeyi ümit ediyorum.Forumları defalarca okudum ama hala cevaplanmamış sorular var lütfen cevap yazar mısınız veya dönüş yapar mısınız..Baktığım tüm araçlar 300 bin km veya daha fazla olduğundan 2.9 litrelik motor sandık alabilir miyim tahmini fiyatı ne olur..veya daha kaliteli yeni nesil motor konulabilir mi teşekkür ediyorum.Arama isterseniz 0507 8815877..
 

Merhaba, öncelikle temelli dönüşünüze istinaden hoşgeldiniz. Terracan 2.9 crdi sandık motor var mı veya fiyat nerelerde gezer bilmiyorum. Yalnız kilometreler ile ilgili size şöyle yazayım, bu araçlar yaşları gereği illa ki belli kilometrelere ulaştılar. Size tavsiyem eğer bir Hyundai Terracan almaya kesin olarak niyetlendiyseniz bu yaşlardaki her araç gibi kilometreden önce bakılması gereken yerler/durumlar var. Almaya niyetlendiğiniz araç eğer bahsi geçen kilometrelere kadar düzgün bakıldıysa neden alınmasın. Benim aracım 110xxx kilometrelerdeydi ben kullanırken ve silindir kapak contası yanmıştı. Peşine mazot pompası, enjektör revizyonu vb gibi ihtiyaçları doğdu. Ama sonradan tık demedi. Sizde almadan önce yürüyenine, motoruna, şanzımanına bakarsanız ve kaportada pas-çürük kontrolu yaparsanız sorun yaşama ihtimalinizi en aza indirmiş olursunuz. Saygılar.
 



Dönüş yaptığınız için çok teşekkür ederim.Araca düzgün bakım yapılmış olsa da yine de memleket gidince oralarda hele de yaylaya çıkınca motor arızasıyla karşılaşmak korkusu adamın beynini yer bitirir diye düşünüyorum.Evet bana hele de aileme en uygun araç olarak Terracan olur sanıyorum.Onun için uygun ve de biraz daha yeni nesil sandık motor araştırmaya devam etmeliyim sanıyorum..Tekrardan teşekkür ediyorum..