Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seymansarac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,580
Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

3 gün once 2000 model HRV yi aldım. encok merak etigim 4 otomatik 4 cekerdi .Daha once hic 4 ceker kullanmamıstım. Lakin, O kadar ugrastım ama arka tekerlerde 4 cekeri hic gormedim. toprak yolda direk bir rampaya vurdum arac oldugu yerde takıldı kaldı gitmiyor ve arka tekerlerde hic donu yok. 4 ceker mi arzılaı ben mi kullamayı bilmiyorum anlamadım. AYrım lütfen.
 

Etiketler

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

Alps' Alıntı:
4L = 4 Low ağır devir dört çeker anlamına gelir ve arazi şanzımanlarında bulunur.
Sadece koldan veya düğmeden kumanda edildiğinde devreye girer ve çekiş gücünü yaklaşık iki katına çıkarırken hızı yarıya indirir.

Aracı yükseltmek veya lastik değişimi çözüm olmayacaktır.
Diğer taraftan araç modifiyesine başlamadan önce Türkiye'de parça bulunabilirliğini ve maliyetleri de göze almak gerekir.
Araziye hazır Samuray, Lada, CJ gibi araçlar oldukça hesaplı fiyatlara alınabiliyor.

Selamlar,

selamlar öncelikle 4*4 lerle yeni ilgilenmeye başladım... CVT şanzımanlı hrv lerde L seçeneği bahsettiğiniz 4L ANLAMINA GELMİYOR MU ?
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

sayın alper zümrüt bey honda hrv hakkında o araba ile araziye girmeyin demiş siniz ama neden bi de hr-v patinaja girdiğinde 4x4 oluyor manuel den geçmiyor.

ben honda mı almadan önce haftalarca net ten forumları takip ettim. yazı gönderenlerin çoğu hr-v kullanmamış insanlar gibi gözüküyor. önyargı ile yazmışlar sanki. araç çok iyi ve ekonomik bir araç belirttiğiniz gibi 4L yok o yüzden hard off-road a gelmez ama ben dere tepe geziyorum.lpg de taktırdım yakıtı da dert etmiyorum. eğer honda almasaydım en az 2200 - 2500 motor dizel veya bnzinli bir araç alıcaktımki buda vergi yakıt masrafı gibi bana geri dönecekti.

ben burdan diğer tüm hrv düşünen arkadaşlara sesleniyorum binek araba maliyetine arazi de de yol alabileceğiniz en uygun araçtır.

herkese saygılar sevgiler iyi günler dilerim
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

honda ile ilgili off road videoları İyi Seyirler

http://www.youtube.com/watch?v=RZmwbdqbya4&feature=related (NOT : bu videoyu youtube izleyemiyorsanız - vidivodo - sitesinden aratıp izleyin honda japonya tanıtım videosu

http://www.youtube.com/watch?v=B7pK0bGX4bE

http://www.youtube.com/watch?v=5ghoOnzffDk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=cUFdWVAtSWE&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=o_EffIbmHPw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=AD0AZ2KGmNw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=AD0AZ2KGmNw&NR=1 ( bu aracın tekerlerine dikkat )

http://www.youtube.com/watch?v=7HNulbGCbJM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=hPLixcE2Viw&NR=1
 



Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

alper1972' Alıntı:
3 gün once 2000 model HRV yi aldım. encok merak etigim 4 otomatik 4 cekerdi .Daha once hic 4 ceker kullanmamıstım. Lakin, O kadar ugrastım ama arka tekerlerde 4 cekeri hic gormedim. toprak yolda direk bir rampaya vurdum arac oldugu yerde takıldı kaldı gitmiyor ve arka tekerlerde hic donu yok. 4 ceker mi arzılaı ben mi kullamayı bilmiyorum anlamadım. AYrım lütfen.


merhaba;

eski ve devam etmemiş bir konu ama zamanında bende çok aradım bu bilgileri.
HRV kesinlikle doğa gezisi ile sınırlı kalınması gereken bir araç,doğa gezisi aslında bizim çokça kullandığımız off road kullanımının biraz kibarı.
arka tekerleklerde çekişi göremezsiniz çünkü 4 çekere otomatik geçer ve otomotik şanzıman lastikleri patinaj çektirecek kadar güçlü deyildir.
4 çeker olduğunu anlayabilmek için belki çamur yada karda 2 çekerin takılabileceği yumuşak zeminlerde görebilirsiniz.
arka tekerlerin boşa döndüğünü görmek zordu.
zor tümseklerde ve dik rampalarda gerçekten ağır devirli 4L modu gerekiyor.
zira otomatik şanzıman kaçırıyor.düz şanzımanlar bu durumlarda daha iyi olabilir.
ayrıca 1,6 benzinli motor bu durumlarda eksik tork sunuyor.
dizel motorlar daha yüksek tork sağlayabilir galiba.
Hrv yi daha çok 2 çeker araçlarla "acaba girsekmi ?" denilen yerlerde rahatlıkla ve çok zevkli kullanaiblirsiniz ?
ayrıca 3100 metrelik yaylalarda arazide dolaşırken sıkıntılar yaşadım,
bunun avans ayarından mı yoksa çok zor şartlardanmı kaynaklandığını anlayamadım.
Netice olarak HRV uzman off road kullanıcıları hariç bizim gibi kullanıcıların zevkle kullanacağı bir araç,
zevklede kullanıyorum.
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

alper1972' Alıntı:
3 gün once 2000 model HRV yi aldım. encok merak etigim 4 otomatik 4 cekerdi .Daha once hic 4 ceker kullanmamıstım. Lakin, O kadar ugrastım ama arka tekerlerde 4 cekeri hic gormedim. toprak yolda direk bir rampaya vurdum arac oldugu yerde takıldı kaldı gitmiyor ve arka tekerlerde hic donu yok. 4 ceker mi arzılaı ben mi kullamayı bilmiyorum anlamadım. AYrım lütfen.

bazı hrvlerde 4x4 çekiş yok önden çekişli arkadaşım.(4x2)
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

ibrdmr' Alıntı:
3100 metrelik yaylalarda arazide dolaşırken sıkıntılar yaşadım,
bunun avans ayarından mı yoksa çok zor şartlardanmı kaynaklandığını anlayamadım.

3100 metrede oksijen oranı deniz seviyesine göre düşüktür sorun yaşamanız normal.
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

Arkadaşlar 2005 honda HRV em vardı 2 ay öncesine kadar. Ağır devir seçeneği vardır. otomotik viteslerde L vitesi. Ayrıca şunun bilinmesi lazımki HRV nin şanzumanı vitesli değildir CVT dir. yağ basınçlı. araç ne kadar zorlanırsa zorlansın bildiğini okur yani kendinden devrini ayarlar. Yol buldukça gider (195 km/h bizzat denedim). Daha türkçesi 3000 d/d yerine göre 30 km hız yapar yerine göre 120 km. Tek sıkıntısı beyindir. devir kaçırma yapıyor. Beyin problemi olduğu halde 120 bin km yol kateder( yeni beyin 80 bim km ömrü var) ve hiç bir sıkıntısı olmaz. Çok uğraştım çok sıkıntı yaptım vede çok canım yandı ama güzeldi be.... bu aralar çok dalgalanıyorum şunumu alsam bunumu alsan diye ama sanırım birdaha hrv alıcam gibi :smiley:
HRV ile 2 adet anı paylaşayım.
1) İkamet ettiğim yer yüksek bir tepede ve uzun bir rampanın enaltında. Kışın bu rampada çok keyif aldım yolu ben kürüdüm. Ben çıkmadan kimse evinin önünden hareket bile edemedi. Her sabah yolu açan ben oluyordum. Hatta peşime honda cıty taksiyi bağlayarak yukarı ben çektim.
2) Şantiyede aracı 4 tekerini maşpiyerin 1 karış yukarısına kadar oturttum. L seçeneği ile 25 mt. giderek çıktım.
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

hocam okurken sadizm krizleri geçirdim ne lezzet yahu. opel mokkayı hasretle bekliyorum ben de. hrv ler artık eskidi sanıyorum çok masraf çıkarır.
 



Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

Şavaş kardeş; HRV ler eskidi diyorsun ama 2007 modele kadar HRV var. 2003 ve sonrası için eski demek ne kadar yerinde olur bilemem. Çok yüksek km ler motorunda ve şanzumanında sıkıntı çıkaracak bir araç değil. :-\
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

tozkan54' Alıntı:
Ağır devir seçeneği vardır. otomotik viteslerde L vitesi.

L vitesi ağır devir değildir ,gerçi HRV kullanmadım ama, sizinkine düşük oranlı 1. vites deniyor sanırım, çünkü arazi araçlarında 4L konumuna aldığınızda 1-2-3-4-5 viteslerini yine kullanıyorsunuz ama devir artıp hız azalmış oluyor, farklı bir transfer kutusu üzerinden gücü aktarıyor
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

Alican Bey L vitesi nedir? Sonuçta ağır devir vitesi değilmidir? 4L farklı bir durum takviye gibi bişiy. Muhalefet etmeyi ne kadar çok seviyorsunuz.
 

Ynt: Honda HR-V İle Ne Kadar Off-Road ?

Hayır hemen tartışma konusu olarak görülmesin :smiley: . Siz ukalalık olarak algıladığınız için muhalefet ettiğimi sandınız. Benim amacım sadece bilgi vermek ama siz nasıl istiyorsanız öyle algılayın
 

konuyu 10 sene sonra hortlatalım.
çoğu arazi aracında şanzımandan hariç tekerle güç aktarımı yapan ilave dişli sistemi vardır. biri ratio yüksektir diğeri ratio normaldir.
ek vites kolunu yada modern araçlarda bu elektronik geçişli olduğu için küçük bir düğme ile seçilebilir. low alındığında şanzımandan 1,2,3,4, vitesleri takıp ilerliyebilirsin ama tork yüksek hız düşük olur.(traktör kullananlar bunu iyi bilir. takviye vitesi der.
high sistemi binek araçların ratio oranındadır.1,2,3,4 vs vitesleri takar normal ilerlenir. suzukinin tüm arazi araçlarında, korando ,musso,jeep,landrover disco,range ,defender vb araçlar takviye vitesi vardır.
hrv,raw4,freelander gibi araçlarda takvye vitesi yoktur.
söz konusu hrv otomatik şanzuman cvt şanzıman dediğimiz güzel bir teknolojidir.diğer şanzumanlar gibi dişli olmayıp iki kasnak arasında kayış döndürerek gerekli ratio oranı sağlar.
misal bisiklette pedalda dişli ve arka tekerde dişli vardır. zincir arada döner.pedaldaki dişli küçük arka tekerdeki dişli büyük olursa pedal rahat basılır yokuşlar kolay çıkılır.pedal dili büyük olur arka teker dişli küçük olursa hepsinin tersidir.
cvt şanzıman bunu yağ basıncıyla iki kasnagı sıkarak yada gevşeterek misal dişli boyutunu büyütür küçültür.
kısaca hrv de takviye vites yoktur.takviye vitesli araçlar gibi gaddar değildir.fazla zorlamaya gelmez.cvt şanzıman kayış zorlamaya gelmez.narindir.normal binek arabaların gittiği toprak yollarda gidilip normal binek araçkarı geçtiği çamurlardan derelerden geçilebilmelidir.station vagon torosdan ek üstünlüğü ön tekerler patinaja düştüğünde arka tekerlerede aktarım sağlamasıdır.ama defransiyel kilitlemediği için yada hup olmadığı için ön ve arka tekerler patinaja düştüğünde yürüyemez.
 



konuyu 10 sene sonra hortlatalım.
çoğu arazi aracında şanzımandan hariç tekerle güç aktarımı yapan ilave dişli sistemi vardır. biri ratio yüksektir diğeri ratio normaldir.
ek vites kolunu yada modern araçlarda bu elektronik geçişli olduğu için küçük bir düğme ile seçilebilir. low alındığında şanzımandan 1,2,3,4, vitesleri takıp ilerliyebilirsin ama tork yüksek hız düşük olur.(traktör kullananlar bunu iyi bilir. takviye vitesi der.
high sistemi binek araçların ratio oranındadır.1,2,3,4 vs vitesleri takar normal ilerlenir. suzukinin tüm arazi araçlarında, korando ,musso,jeep,landrover disco,range ,defender vb araçlar takviye vitesi vardır.
hrv,raw4,freelander gibi araçlarda takvye vitesi yoktur.
söz konusu hrv otomatik şanzuman cvt şanzıman dediğimiz güzel bir teknolojidir.diğer şanzumanlar gibi dişli olmayıp iki kasnak arasında kayış döndürerek gerekli ratio oranı sağlar.
misal bisiklette pedalda dişli ve arka tekerde dişli vardır. zincir arada döner.pedaldaki dişli küçük arka tekerdeki dişli büyük olursa pedal rahat basılır yokuşlar kolay çıkılır.pedal dili büyük olur arka teker dişli küçük olursa hepsinin tersidir.
cvt şanzıman bunu yağ basıncıyla iki kasnagı sıkarak yada gevşeterek misal dişli boyutunu büyütür küçültür.
kısaca hrv de takviye vites yoktur.takviye vitesli araçlar gibi gaddar değildir.fazla zorlamaya gelmez.cvt şanzıman kayış zorlamaya gelmez.narindir.normal binek arabaların gittiği toprak yollarda gidilip normal binek araçkarı geçtiği çamurlardan derelerden geçilebilmelidir.station vagon torosdan ek üstünlüğü ön tekerler patinaja düştüğünde arka tekerlerede aktarım sağlamasıdır.ama defransiyel kilitlemediği için yada hup olmadığı için ön ve arka tekerler patinaja düştüğünde yürüyemez.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,161
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst