Honda Crv Arazi Aracı Olmaz Dediler Ama...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilhanmika Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,738

ilhanmika

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
4
Yer
Ankara
Merhabalar,
Ben uzun süredir üye olmadığım halde yazılarınızı, değerlendirmelerinizi okudum. Bu şekilde biraz fikir sahibi oldum, öğrendim. Sonunda üye de oldum artık. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Şimdi, öncelikle yeni yeni öğreniyorum bu arazi aracı işlerini. Meraklayım ancak bütçe ile doğru orantılı olarak yavaş ilerliyorum. Şu an 2004 Honda Crv sahibiyim. Bildiğim kadarı ile Türkiye'de bu araca kit uygulayan (bu kasaya), aracı yükselten pek yok veya ben denk gelmedim. Forum yorumlarında da bu araca işlem yapılamayacağını ve hatta bu araçla araziye girme tavsiyesi verildiğini okudum. Ancak internette acayip güzel, hayranlık uyandırıcı resimler, videolar görüyorum ve CRV iş yapar mı acaba demeden duramıyorum. Pajero veya Pajero Pinin araştırmama rağmen şimdiki aracıma birşeyler mi yapsam düşüncesi de barındırıyorum. Hafif arazi dışında CRV ile gezi yapan kişileri videolardan izledikçe acaba diyorum. Crv'sini geliştiren, yükselten, kaplattıran, arazi ışığı taktıran kısaca bu araçla yoluna devam eden, araziye çıkınca da hevesimi alayım diyen kimse yok mu fikir verebilecek?
İyi günler.
İlhan.
İnternetten bulduğum örneklerden bazıları:​
images-6.jpg

images-1.jpg
images-5.jpg
 
Son düzenleme:

CRV araziye o kadar uzak bir araç değil ama sadece hafta sonu piknikleri, toprak yollar, asfaltta kaygan zeminde dört tekerin tutunması vs hafif işler için gayet uygun bir araç. Ama kısmına gelince, zor koşullarda iş yapacak ayrı arazi şanzımanı olmayan şehirli diye adlandırdığımız türden bir suv. Diye yazdık ve CRV hakkında bildiklerimiz bitti. Elbette şanzıman yağının servisler dışında bir yerde bulunmadığını, kırıldığı takdirde parçalarının ciddi rakamlar tuttuğunu, çevremizde araziye bizle gelen (en azından benim bildiğim) hiç olmadığını da biliyoruz.

Ayrı arazi şanzımanı aslına bakarsanız bir çok suv da yok artık. Duster, Captiva, X Trail, Terrios, Rav4 ve bir kaç tane de daha yok. Ne kadar lazım derseniz arazide zor koşullara ve ağır çamur, dik tırmanışlar yapıyorsanız ne yazık ki şart. Diğer konu ise sağlamlık ve dayanıklılık. Honda normalde parçası çok ucuz olmayan bir araç. Arazide dal çizdi, taş çarptı, altını vurdum dediğinizde neyle sonuçlanacağını bilemeyeceğiniz hasarlar oluşabilir. Bunlara dayanabilecek hem gönlünüz hem de cebiniz sağlam olmalı.

Fotolardaki araçlar insanın iştahını kabartıyor. O hale getirmek için orjinal parçaları ve bundan anlayacak ustaları bulmak çok kolay olmasa gerek diye düşünüyorum. İnsanlar neden bildik markalara yönleniyor işte o araçların modifiye konusunda parça ve usta bulunabilirlikleri fazla olduğundan. Bu gün hala beğenmediğimiz Tofaş nereye giderseniz gidin parçası bulunur ve basit olduğundan her köşede tamir ediliebilir. On milyar civarına satılan Tofaş'ların bu para etmesi mümkün değilken işte ucuz parça ve her yerde yapılabilmesi değerlerini artırıyor.

Neyse kafanızı karıştırmak istemiyorum ama yükseltmeyi orjinal olmasa da torna yapımı vs halledersiniz. Lastik olayı en kolayı zaten. Ancak yaptığınız değişikliklerden dolayı aracın dinamikleri asfaltta ne kadar değişir bilemeyiz. Zaten o aşamada gerisi sizin pilotajınıza kalacağından, neyi kullandığınızı bilerek dikkatli sürmek doğru çözüm olacktır.

Çok uzun yazdım ama zorluklarına dayanabilecekseniz olmaz olmaz diye bir şey yok. Zorluklar ise o araçla hakikaten çok. Tavsiye isterseniz hiç uğraşmayın ve o araçla araziye bulaşmayın. O hale getirdiğiniz aracın sonra satmak istediğinizde üç kuruşa bile zor satılacağını, ancak eski orjinaline dönerseniz satış şansı olacağını da biliniz. Hatta ikinci araç imkanınız varsa arazi için ikinci bir araç yapınız. Bu konuyla ilgili sayfalar dolusu yazmaktan ziyade bir sohbet ortamında saatlerce konuşmak daha doğrudur. Şahsi tecrübe ve bildiklerimden bazılarıdır. Faydalı olmasını umarım.
 

Eyvallah ustam,
Gayet güzel yazmışsınız. Bende resimlerden videolardan yola çıkarak acaba demiştim. Lakin zaten dediğim gibi pajero araçlarla da ilgileniyorum. Aslına bakacak olursanız ne dik yokuş, ne kayalıkta araba sürecek tecrübem var. Üstelik sert offroad yapmak istemiyorum. Benim hobim kamp alanlarına gitmek, ormanlarda kamp kurmak bazen göl kenarında fotoğraf çekmek...
İnsan diğer kocaman, güçlü araçları görünce heves ediyor. Heybeti, sesi, karizması bende alsam dedirtiyor. İçten içe alsam bile tam anlamıyla kullanamayacam, Crv ile nereye gidebilirsem bu araçlarla da en fazla oraya kadar gideceğim desem de hayranlık işte.
Neyse, elinize kolunuza sağlık.
 

Rica ederim kardeşim. Heybetli bir aracınız olursa her kes gibi gide gele arazide kırıla döküle sonuçta tecrübe sahibi oluyorsunuz. İyi geceler.
 

bende Mitsubishi outlander sahibiyim aynı kararsızlığı yaşıyorum, buna bişeylermi yapsam yoksa sırf arazi için bir araçmı alsam diye :smiley:
 



arazide sınır yok ki.. en donanımlı off orad aracı bile beĺli bir sınırdan sonra gitmez. bir crv ağır off road yapmaz ya da derin çamurda zorlanır ama kamp, gezi ve çok zor olmayan dağ bayır koşullarında işinizi görebilir. muhtemelen bir crv ile de bir sürü güzel yerler gezebilirsiniz..sınırları siz çizersiniz. insanlar 2 çeker araçla bile bir sürü yer geziyorlar. önemli olan gezmek doğa ile iç içe olmak. çok donanımlı off road aracı yapıp ayda yılda bir kez gezenleri de biliyorum.

gezilere özellikle tek başınıza gidiyorsanız aracın iyi olmasında fayda var. çünkü arazide şeytan dürter... şurayı da geçeyim burayı da geçeyim derken farkına varmadan zor bir parkura girebilirsiniz.. aracınız zor şartlarda sizi kurtarsa iyi olur. araziye gidersiniz arkanızdan yağmur yağıp dönüş yolunuzu çamur hale getirirse dönüşte zorlanabilirsiniz.. gündüz güneşinde rahat geçtiğim karlı bir yoldan gece dönerken dönerken kar, buz tuttuğu için zorla geçtiğim olmuştur.. arazi aracı sadece sizi götüren değil kırılmadan takılmadan bozulmadan sizi geri getiren bir araç olmalı..
 

valla ben 4x4 duster aldım. hiçbir modifiye yapmadım. 4-5 kere batma durumu oldu auto modu her yerden çıkardı. honda crv ve benzerlerini ben de beğeniyorum ama diferansiyel kilidi olmayan araçla macera aramanın da pek alemi yok. eğer diferansiyel kilitli bir aracınız yoksa macera aramayın atv alın derim. arkasına römork eklenip 6 tekerli olan atvleri çok beğeniyorum. arabanın yaktığının belki 3 te 1 ini yakar. gayet de kullanışlı. batarsa da en fazla iterek çıkarırsınız. vinç de oluyor gerçi.

img-20190410-wa0015.jpg
 
Son düzenleme:

Savaş kardeşim Duster ekonomik ve hafif arazi koşullarında özellikle torklu birinci vitesi sayesinde belli başarılar sağlayan bir araç haklısınız. Çok ağır olmayan arazi koşullarında guruplarda bazen Duster ile arkadaşlarımız geliyorlar. En fazla ağır çamurda batıp kalsalar da gurup olunca sorun yok. Öyleki yapılı, ağır hizmet donanımlı araçlar bile kalabiliyor. Tek başınayken de gözünüzün kesmeyeceği yere pek gitmezseniz ve bir de tecrübeli olup vinciniz varsa hiç sorun değil.

CRV veya HRV cinsi parçaları çok yüksek fiyata olan araçlarla gitmek yerine Duster gibi hem yakıtı hem parçası ekonomik araçla gitmek daha uygun olur. Niva bu gün hala çok istenen araç olmasını tamirinin ve parçasının kolay olmasına borçlu. Her hafta sonu arazide hafta içini sanayide geçirmesinin sebebi pilotajdan kaynaklı olduğu kadar aynı şekilde davranılan daha sağlam araçlara göre biraz zayıf olmasıdır.

ATV olayına gelince iki çekerinin bile çok başarılı olduğu bir araçtır. Ancak yağmurda çamurda ve offroad alanına ulaşıncaya kadar gideceğiniz yolda yaşayacağınız zorluklarda biraz üzebilir. Hele ülkemizde asfaltta olmaması gereken bir araca ruhsat verildiğini düşünürsek riskleri siz hesap edin artık. Kamyonetiniz varsa ve araziye kadar ATV yi götürüp oradan itibaren biniyorsanız haklısınız tadından yenmez bir araçtır.

Şahsi fikir ve tecrübelerimden bazılarıdır. Faydalı olmasını umarım.
 

honda çok beğendiğim bir marka. crv 12 litre gibi benzin yakıyor. hrv şehir içi 10 litre gibi yakan bir araç. hrv nin her bakımdan daha ekonomik olduğunu sanıyorum. tek kapılı manuel bir hrv at lastiklerle verilen düşük meblağa göre gayet de işe yarayabilir yani.

1811incio3304365.jpg


niva aldı bir arkadaşım 16 bine. şanzıman diferansiyel falan herşeyini sıfır alıp taktı ama o kadar çok masraf çıkardı ki bıkıp sattı. suzuki samurainin ölüsü bile ondan iyi ama o masrafa girene kadar atv daha mantıklı geliyor bana. 6 teker ve üstünün kapatılması modifiyeleri güzel olabilir.

ben zaten riskli yere hiç girmem ama arabanın tepesine tavan sepeti ve çamur paleti koymayı düşünüyorum. o zaman biraz daha kullanışlı olabilir. genel olarak 4x4 sistemini beğeniyorum.

4205inciv4305569.jpg


atv hafta sonu haylazlıkları için daha ekonomik ve adrenalinli geliyor bana.
 

Merhabalar,
Ben uzun süredir üye olmadığım halde yazılarınızı, değerlendirmelerinizi okudum. Bu şekilde biraz fikir sahibi oldum, öğrendim. Sonunda üye de oldum artık. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Şimdi, öncelikle yeni yeni öğreniyorum bu arazi aracı işlerini. Meraklayım ancak bütçe ile doğru orantılı olarak yavaş ilerliyorum. Şu an 2004 Honda Crv sahibiyim. Bildiğim kadarı ile Türkiye'de bu araca kit uygulayan (bu kasaya), aracı yükselten pek yok veya ben denk gelmedim. Forum yorumlarında da bu araca işlem yapılamayacağını ve hatta bu araçla araziye girme tavsiyesi verildiğini okudum. Ancak internette acayip güzel, hayranlık uyandırıcı resimler, videolar görüyorum ve CRV iş yapar mı acaba demeden duramıyorum. Pajero veya Pajero Pinin araştırmama rağmen şimdiki aracıma birşeyler mi yapsam düşüncesi de barındırıyorum. Hafif arazi dışında CRV ile gezi yapan kişileri videolardan izledikçe acaba diyorum. Crv'sini geliştiren, yükselten, kaplattıran, arazi ışığı taktıran kısaca bu araçla yoluna devam eden, araziye çıkınca da hevesimi alayım diyen kimse yok mu fikir verebilecek?
İyi günler.
İlhan.
İnternetten bulduğum örneklerden bazıları:​
Ekli dosyayı görüntüle 57951
Ekli dosyayı görüntüle 57953 Ekli dosyayı görüntüle 57952
Öncelikle teşekkür ederim.
2003 Honda crv mi offroada çevirmek için araştırma yaparken yazınız ile karşılaşmıştım ve beni dahada yüreklendirdi. bunun sonucunda Bayraktar ortaya cıktı umarım herkeze ilham olur,

2.jpg
1.jpg
20210723_180708.jpg
13.jpg
 



Merhabalar,
Ben uzun süredir üye olmadığım halde yazılarınızı, değerlendirmelerinizi okudum. Bu şekilde biraz fikir sahibi oldum, öğrendim. Sonunda üye de oldum artık. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Şimdi, öncelikle yeni yeni öğreniyorum bu arazi aracı işlerini. Meraklayım ancak bütçe ile doğru orantılı olarak yavaş ilerliyorum. Şu an 2004 Honda Crv sahibiyim. Bildiğim kadarı ile Türkiye'de bu araca kit uygulayan (bu kasaya), aracı yükselten pek yok veya ben denk gelmedim. Forum yorumlarında da bu araca işlem yapılamayacağını ve hatta bu araçla araziye girme tavsiyesi verildiğini okudum. Ancak internette acayip güzel, hayranlık uyandırıcı resimler, videolar görüyorum ve CRV iş yapar mı acaba demeden duramıyorum. Pajero veya Pajero Pinin araştırmama rağmen şimdiki aracıma birşeyler mi yapsam düşüncesi de barındırıyorum. Hafif arazi dışında CRV ile gezi yapan kişileri videolardan izledikçe acaba diyorum. Crv'sini geliştiren, yükselten, kaplattıran, arazi ışığı taktıran kısaca bu araçla yoluna devam eden, araziye çıkınca da hevesimi alayım diyen kimse yok mu fikir verebilecek?
İyi günler.
İlhan.
İnternetten bulduğum örneklerden bazıları:​
Ekli dosyayı görüntüle 57951
Ekli dosyayı görüntüle 57953 Ekli dosyayı görüntüle 57952



Benim de 2004 model CRV aracım var. Bu 2. Versiyon kasayı çok beğendiğim için aldım, yeni modellerinin tasarımları CRV2 kadar etkilemedi. Aracı alırken ağır arazi şartlarına uygun olmadığını bilerek aldım. Son derece geniş, konforlu 4 çeker bir aile aracı. Şehir içinde uygun lastikle karda buzda sıkıntı yaşamam diye düşündüm.
Bu hafta sonu ailemle biraz şehirden uzaklaşıp bir kaç yayla gezdik. Son derece zorlu yollardan geçtik. Kar/buz hiç etkilemedi. Lastiklerim Michelin Crosclimate 4 mevsim.
Araç uzun süre 1. Viteste sürekli 4 çeker halde karlı dik rampalar çıkınca hararet yaptı. Biraz zorlayınca “beni zorlama” dedi. Bana göre beklentimin üzerinde bir performans sergiledi. Yol tutuşu mükemmeldi. Biraz zorlayınca su kaynatmasına rağmen 2 gün boyunca 3 karlı yaylada dolaştırıp eve sağ sağlim getirdi. Hararet olayını tekrarlamadı. 17 yaşında olmasına rağmen otobanda performansı gayet iyiydi. Yarın serviste kontrol ettireceğim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,514
Kaydolan Son Üyemiz
mozsarac

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst