Ynt: Honda Crossroad
Japonların Amerika pazarında varolma mücedelesi verdiği yıllar 80'ler,
Kaliteli, sorunsuz ancak amerikan ruhuna hitap etmeyen araçlar üretiyorlar avrupa'da ve asya'da başarılı oluyorlardı.
Avrupalı üreticilerde Amerika pazarına girme mücadelesi veriyor ancak çok zorlanıyorlardı. Pazar çok büyük ve çok anlaşılmazdı Avrupalı ve Japon üreticiler için. Sadece Toyota tanınıyor ancak genelde öyle kullan at bir otomobil gözüyle balkılıyordu o dönemde....
Bu tip araçlarda aslında hem satış sonrası ağını ortak kullanmak hem de marka olarak farklı segmentlerde araç satabilmek için yapılan çabalardan biri olsa gerek.. O dönemdeki Honda Civic'leri filan hatırlarsanız.
1,4 90 beygir minicik araçlar üreten Honda, ABD tüketicisi ise 3 litre araçlara zayıf motorlu araçlar dediği bir dönem...
Honda Toyota gibi başarılı model üstüne oturan firmalar (o dönemde o şekilde pazarda konumlanmışlar.) ABD pazarında bulunmak zorundalardı.
Japonlar aslında en iyisini yapıyorlarmış aslında şu an bile pek çok Avrupalı üretici tam ABD pazarına hakim değil. Geç kaldılar. Hayatta kalmanın sırrı ise o pazarda araç satabilmek.