Hızlı Trende İlk Yolculuk

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan baymineral Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,248

baymineral

Kamp III
Mesajlar
522
Tepkime Puanı
1
Yer
İzmit
Web
blog.milliyet.com.tr
Ülkemizde ilk hızlı tren yolcusu bugün ben oldum. Dün akşam İzmit'e gelen ETR-500 model İtalyan test hızlı trenini gündüz gözüyle tekrar görüntülemek için 09.30 gibi tekrar gara indim. Fotoğraf çekerken demiryoluna ilgimi fark eden tren yetkilileriyle sıcak diyalog kurdum. "Haydarpaşa' ya sizinle gelebilirmiyim" dedim. İtalyan ekip liderine soruldu ve kabul ettiler. Tren İzmit garda hareket ettikten sonra Türkiye' de hızlı trenle yolculuk eden ilk sivil olma şansını yakalamış oldum. Hereke yakınlarında markize girmeme izin verilince hemen video çekmeye başladım ve aşağıdaki görüntüleri elde ettim.

Trenin geçişi sırasında demiryolu çevresinde olan insanların şaşkın bakışları altında hayatımın en ilginç tren yolculuğu oldu. El sallayan liseli bayanlar, cep telefonlarıyla görüntüleyenler vardı.

Hızlı tren seti cumartesi gününe kadar Haydarpaşa Garda halkın ziyaretine açık olacak. Cumartesi günü Eskişehir-Ankara' ya doğru dönüş yapacak.

[youtube=600,470]o6Bn-OyF1mc[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=o6Bn-OyF1mc

[youtube=600,470]vUb3reP0oN4[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=vUb3reP0oN4

[youtube=600,470]0zYI8XwzzGo[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=0zYI8XwzzGo

Selamlar..
 

Harika görüntüler yakalamışsınız Baki hocam...Hızlı trenin ilk yolcusu olduğunuz için vede bu güzel görüntüleri çektiğiniz için tebrikler...Ayrıca bizimle paylaştığınız içinde teşekkürler...
 






* İtalyan makinistler ülkemizde hızlı treni sürmekten çok korkuyorlarmış. Raylarda 300-400 metrede bir adam gördükleri için hız yapmaktan çekiniyorlar. Yolda kimse olmasa bile korkudan her ihtimale karşı bir kaç saniyede bir korna çaldırıyorlar. Haksız değiller tabi.. Sapanca civarlarında önlerine inek çıkmış. Acil fren durumu yapmışlar. Hızlı tren, ineğe dokunacak şekilde hafifçe çarpmış. Son anda durmuşlar.. Geçitlerdeki tehlikeleri saymıyorum bile. Bir araç, insan önlerine çıkar diye ödleri kopuyormuş. Kendilerinden çok tren hasar görecek diye endişeleniyorlar.

* Tren gayet sessiz ve markizi çok az sallantılı. Hat kaliteli olsa kıpırdanma bile olmayacak.

* Tren alüminyum ağırlıklı yapılmış. Yüksek hızda giderken birine çarpacak olsa hasar görebilir. (Yüksek hızda çarpma olayı Türkiye' deki hızlı hat devreye girdikten sonra çok kez yaşanacak, buna eminim. Bu yüzden ülkemizde kullanılacak setlerin ön tarafları zırhlı olmalı)

* Tren gündüz vakti İzmit_Haydarpaşa seferini gerçekleştirirken halkın gözü üzerimizdeydi doğal olarak. Tütünçiftlik' te el sallayan liseli genç kız grubu, şaşkın şaşkın treni seyredenler, cep telefonları ile görüntü almaya çalışan bir sürü insan çok hoş kompozisyonlar oluşturdu.

* Hızlı set Kapıkule-Halkalı arasında E 43016 makinemiz yönetiminde getirilmiş. Diğer geçtiği ülkelerde o ülkelere ait makineler yönetimi üstlenmiş.

* Hızlı setin Haydarpaşa' dan Ankara' ya intikali esnasında yönetimi devralan E 43041' in kullanmasının ana sebeplerinden biri trenin olası bir geçit çarpması v.s. olayında korunması imiş.

* İtalyan dostlarımız kataner hattındaki voltajdan oldukça memnun görünüyordu. Markizdeki bir ekranda voltaj seviyesini görmek mümkün.

* Test treni İzmit-Haydarpaşa seferini kendi gücüyle yaptı.

* Treni kumanda eden İtalyan makiniste genç bir Türk TCDD görevlisi nerede ne kadar hız yapılacağını yolculuk esnasında açıklıyordu.

* Bu hızlı setlerin otomatik dış kapıları hiçbir surette hareket halindeyken açılamıyormuş. Hatırlarsanız TVS ve M10lardaki kapıların üzerlerindeki valfi çevirdiğinizde tren son hız gidiyor olsa bile kapıyı açabiliyorsunuz. Fakat bu trenlerde tren durmadan açılamıyor. Tabi acil çıkış için bazı kapı açma sistemleri varmış ama onların çalışması için trenin durması lazımmış.

* Test treni 2000 senesinde İtalya' da üretilmiş.

Halkımız bu trende yolculuk etmeyi gerçekten hak ediyor. Halkımız en iyisine layık. Hızlı hatlar inşa edilirken mevcut diğer ana hatlar da iyileştirilse tam olacak.
 



Ynt: Hızlı Trende İlk Yolculuk

Buda Almanya'daki bir çılgın gencin hızlı tren sörfü....
1 sene sonrada hayatını kaybetmiş.....

http://www.metacafe.com/watch/353732/man_surfing_high_speed_train/
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,922
Mesajlar
1,525,804
Kayıtlı Üye Sayımız
166,703
Kaydolan Son Üyemiz
muzomuco

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst