baymineral
Kamp III
Pek çoğumuzun bildiği üzere Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları son yıllarda büyük hedefler edindi. 1950lerden beri ihmal edilen demiryollarımızı atağa kaldırmak için pek çok proje üretilmeye başlandı.
Ankara-İstanbul ve Marmaray başta olmak üzere; Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Yozgat-Sivas-Kars, Ankara-İzmir, Osmaneli-Bursa-Bandırma, İstanbul-Kapıkule hızlı tren hatları ve Antalya-Alanya demiryolu bağlantısı üzerlerinde çeşitli aşamalarda çalışmalar yapılmaktadır. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının ise 29 Ekim 2006 tarihinde yolculu ilk seferlerinin yapılmaya başlanması hedefleniyor.
Siyasete girmeden devletimizin bu hızlı tren politikası hakkındaki görüşlerinizi belirtmeniz çok iyi olacaktır.
Bir demiryolu fanatiği olarak bu projeleri sonuna kadar destekliyorum. Hızlı tren sayesinde insanlar pek çok şehre otobüsle gitmekten daha kısa sürede gidecek ve benim tahminime göre zamanla karayollarındaki otobüs sayısı farkedilir oranda azalacak. Aynı zamanda inşa edilecek bu hızlı tren hatlarında hızlı yük trenleri işletilerek nakliye demiryollarına kayacak ve karayollarındaki kamyon ve TIR nüfusunda da belirgin azalmalar olacak. Çünkü günümüz karayolu taşıtları bildiğiniz üzere fosil yakıtlarla çalışıyor fakat yeni inşa edilen ve edilecek tren yollarındaki trenlerin çoğu elektrikle çalışacak. Bu yüzden yol masrafları düşecek. Özel yük trenleri daha çok olacak. Nakliye şirketleri TIR çalıştıracağına tren satın alıp tren işletecek. Karayolları da zamanla rahatlayacak.
Ankara-İstanbul ve Marmaray başta olmak üzere; Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Yozgat-Sivas-Kars, Ankara-İzmir, Osmaneli-Bursa-Bandırma, İstanbul-Kapıkule hızlı tren hatları ve Antalya-Alanya demiryolu bağlantısı üzerlerinde çeşitli aşamalarda çalışmalar yapılmaktadır. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının ise 29 Ekim 2006 tarihinde yolculu ilk seferlerinin yapılmaya başlanması hedefleniyor.
Siyasete girmeden devletimizin bu hızlı tren politikası hakkındaki görüşlerinizi belirtmeniz çok iyi olacaktır.
Bir demiryolu fanatiği olarak bu projeleri sonuna kadar destekliyorum. Hızlı tren sayesinde insanlar pek çok şehre otobüsle gitmekten daha kısa sürede gidecek ve benim tahminime göre zamanla karayollarındaki otobüs sayısı farkedilir oranda azalacak. Aynı zamanda inşa edilecek bu hızlı tren hatlarında hızlı yük trenleri işletilerek nakliye demiryollarına kayacak ve karayollarındaki kamyon ve TIR nüfusunda da belirgin azalmalar olacak. Çünkü günümüz karayolu taşıtları bildiğiniz üzere fosil yakıtlarla çalışıyor fakat yeni inşa edilen ve edilecek tren yollarındaki trenlerin çoğu elektrikle çalışacak. Bu yüzden yol masrafları düşecek. Özel yük trenleri daha çok olacak. Nakliye şirketleri TIR çalıştıracağına tren satın alıp tren işletecek. Karayolları da zamanla rahatlayacak.