Her Yönü Ile Güney Karavan ..gerçek 01 Belgelİ-750 Kg.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 309
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 109,530
Bu geri mandalsız bir tip.
Durduktan sonra karavanı yavaşça biraz ileri alıp,frenleme körüğünü rahatlatın.
Ardından çarptırmadan geri giderseniz frenleme yapmaması lazım.

Düz yolda bir deneyin bakalım.
 

Bu geri mandalsız bir tip.
Durduktan sonra karavanı yavaşça biraz ileri alıp,frenleme körüğünü rahatlatın.
Ardından çarptırmadan geri giderseniz frenleme yapmaması lazım.

Düz yolda bir deneyin bakalım.
Tesekkurler. Ender beyle paralel şeyleri belirttiniz. Duz yolda sorun yaşamıyorum ama oldukça hassas olduğunu düşünüyorum o yüzden iptal seçeneğini düşünmüştüm ama yok anlaşılan. Bir sefer hafif yokuş olan bir yerde geri geri gitmeye çalıştım rahatlatsam da olmadı. Elle çevirmek zorunda kaldım :smiley: tekrardan teşekkürler sayın @AKMühendis
 

O zaman lafla, bir geri gitme mandalı tarifi yapalım..
Karavanın ve çeki okunun sağ tarafında durun ve bakın.

Körüğün hemen ilerisinde çekici kafayı tutturan 2 tane vida ve uçlarında somun var.
Körüğe yakın olan vidayı çıkartın ve aynı dişte , en az 3-4 cm uzununu takın ve
somun ile aynı şekilde sıkın.
Şimdi somundan dışarıya 3 cm lik sarkan bir vida kısmı var.
Yapacağımız mandal burayı kancalayacak.

Diğer taraftan körüğün sol tarafında tabla ayak şeklinde şasiye oturmuş ana tutucu var.
Kancanın ana ucunu, hareket edecek şekilde buraya monte ettirin.
Bu kanca mandal 12-15 mm kalınlığındalamadan yapılmalı.

Gerii gitmek istediğinizde kancayı elinizle öne yatırarak körük önündeki vidaya geçiirin,
ölçüyü öyle alın ki, bu geçme tatlı sıkı olsun..
Geriye gitmeye niyetlendiğinizde göreceksiniz ki,
bu dayama mandalı devreye girecek ve körük sıkışmayacak, frenleme olmayacak.

Normal gitmek için, bu mandalı körük önündeki vidadan çıkarın,
arkaya doğru bayıltın, frenleme mekanizmanız çalışacaktır.

Benim Sattığım Saly de bu sistem vardı.
Keşke resmi olsaydı..
Anlatmaktansa,resim daha güzel bilgi verirdi.
 

Ben de aynı kaplinden kullanıyorum. Şu an için bir sorun yaşamadım. Geri gidildiğini algılayıp freni boşa alıyor kaplin.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

TunayUysal' Alıntı:
Hocam çok ama çok haklısınız fakat Ender Abiyi benden iyi tanıyorsunuz, bugün suntalam yerine kavak kontra ile ilgili tekrar konuştum, verdiği cevap aynen “kavak kontraya zımpara gerek, astar gerek üzerine kaplama yapmasam bile vernik gerek, bunların hepsi işçilik hepsi vakit alan şeyler, suntalam bana hazır tabakayla geliyor direkt kesip montajlıyorum” diyor. Yani işçilik maliyetini ne kadar kısa tutarsam kar diyor, ben kendi karavanımın 45 derece destek profilerini ben keserim diyerek ikna ettim. Yoksa destekleri düz kesip puntoluyorlar.. Astar sonrası termal boyaya sıcak baktı çünkü normal boya sürer gibi termal boya sürecek ekstra maliyet var ama ekstra işçilik yok, selamlar..
----------------------------------------------------------------
Madem bu kadar sıkı fıkısınız,
Allahaşkına şu 5+20+5=30 mm izolasyona zorlayın, hatırınız nispetinde..

İzolasyon halk deyişi ile " Üfürükten tayyare, selam söyle o yare .." 🙃 :worried:🙃

Ender Bey ne olur, bir arkadaşımızın belirttiği
" Ankara Site Esnafı " zihniyetinden biraz kurtul.

İyi bir yerdesin, daha iyi olacaksın.!
Karavanseverler olarak BUNU SENDEN BEKLİYORUZ .. (Daha çook bekleriz..: 😭 )
 



O zaman lafla, bir geri gitme mandalı tarifi yapalım..
Karavanın ve çeki okunun sağ tarafında durun ve bakın.

Körüğün hemen ilerisinde çekici kafayı tutturan 2 tane vida ve uçlarında somun var.
Körüğe yakın olan vidayı çıkartın ve aynı dişte , en az 3-4 cm uzununu takın ve
somun ile aynı şekilde sıkın.
Şimdi somundan dışarıya 3 cm lik sarkan bir vida kısmı var.
Yapacağımız mandal burayı kancalayacak.

Diğer taraftan körüğün sol tarafında tabla ayak şeklinde şasiye oturmuş ana tutucu var.
Kancanın ana ucunu, hareket edecek şekilde buraya monte ettirin.
Bu kanca mandal 12-15 mm kalınlığındalamadan yapılmalı.

Gerii gitmek istediğinizde kancayı elinizle öne yatırarak körük önündeki vidaya geçiirin,
ölçüyü öyle alın ki, bu geçme tatlı sıkı olsun..
Geriye gitmeye niyetlendiğinizde göreceksiniz ki,
bu dayama mandalı devreye girecek ve körük sıkışmayacak, frenleme olmayacak.

Normal gitmek için, bu mandalı körük önündeki vidadan çıkarın,
arkaya doğru bayıltın, frenleme mekanizmanız çalışacaktır.

Benim Sattığım Saly de bu sistem vardı.
Keşke resmi olsaydı..
Anlatmaktansa,resim daha güzel bilgi verirdi.
Söylediğiniz şey çok işe yarar görünüyor teşekkürler sadece o lama kısmında teknik destek almak gerekir sanirsam
 
Son düzenleme:

Ben de aynı kaplinden kullanıyorum. Şu an için bir sorun yaşamadım. Geri gidildiğini algılayıp freni boşa alıyor kaplin.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de düz zeminde sorun yaşamıyorum, sistem de tıkır tıkır çalışıyor sorun yok. Tek sorun benim araziye çok çıkıp olmadık yerde geri geri gitmeye çalışmam.
 

Söylediğiniz şey çok işe yarar görünüyor teşekkürler sadece o lama kısmında teknik destek almak gerekir sanirsam
Ben de düz zeminde sorun yaşamıyorum, sistem de tıkır tıkır çalışıyor sorun yok. Tek sorun benim araziye çok çıkıp olmadık yerde geri geri gitmeye çalışmam.
---------------------------------------

Ömer Bey merhaba.
Düzde , yokuşta, inişte, her zaman karavanı araç ile hareket ettirmek gerekir.
Dağda bayırda el ile karavanı itelemek, zaptetmek kolay değil.

Yakında veya sanayide bir demirciye gidin, tarif edin, sanatkarsa işi anlar.
 

---------------------------------------

Ömer Bey merhaba.
Düzde , yokuşta, inişte, her zaman karavanı araç ile hareket ettirmek gerekir.
Dağda bayırda el ile karavanı itelemek, zaptetmek kolay değil.

Yakında veya sanayide bir demirciye gidin, tarif edin, sanatkarsa işi anlar.
[/QUOTEtecrun
Göre deneye iyi kötü öğreneceğiz tavsiyeniz için sağolun :smiley: bir yoklayayim demircileri. çok işe yarar gibi olursa
 
Son düzenleme:

----------------------------------------------------------------
Madem bu kadar sıkı fıkısınız,
Allahaşkına şu 5+20+5=30 mm izolasyona zorlayın, hatırınız nispetinde..

İzolasyon halk deyişi ile " Üfürükten tayyare, selam söyle o yare .." 🙃 :worried:🙃

Ender Bey ne olur, bir arkadaşımızın belirttiği
" Ankara Site Esnafı " zihniyetinden biraz kurtul.

İyi bir yerdesin, daha iyi olacaksın.!
Karavanseverler olarak BUNU SENDEN BEKLİYORUZ .. (Daha çook bekleriz..: 😭 )
Ender Ağbi Ekime kadar dolu ve inşallah dahada iyi olur.
Bende kavak kontra talep ettim ama maalesef yapamayacağını söyledi. Mecburen suntalam olacak
 




Güneybatı yönünden güney midimiz :smiley:
Bir kaç deneyimimizi paylaşayım:
- 220 volt buzdolabı standart. Gölgede ilk çalışmada 70 watt civarı enerji çekip çok kısa sürede (1 dakika gibi) bunu sonlandırıp sonrasında çok uzun aralıklarla çok daha az enerji çekmekte ancak fotoğrafta görüldüğü şekilde kapıdan sürekli güneş alırken çalışmayı sabit tutmakta( kapıyı kapattığımda - güneş almasını engelledigimde yine daha uzun aralıklarla çok daha az enerji çekiyor). hava 30 35 derece arasıydı.
- çok şiddetli yağmurlarda gram su almadı (bizzat kontrol ettim) ama aşırı polen olduğu için kendim su tutunca pencerelerin üst kısmından ( yağmur önleyici muşambanın altından ) camın iç yüzeyine doğru süzülen minik akarsularım oluştu :smiley:
- su deposu doluya yakın seyahat ettim bir daha da etmeyecem galiba çünkü sol taraf, su deposu ve akulerle oldukça ağır oluyor ve sürüş konforunu bozuyor

Screenshot_2020-05-22-01-04-33-551_com.miui.gallery.jpg


Screenshot_2020-05-22-01-04-48-127_com.miui.gallery.jpg
 
Son düzenleme:



Önceki gün Önder Bey ile telefonla görüştüm.
Her zamanki nezaket ve alçak gönüllüğü ile yalındı..
Beğendiğim ve tenkit ettiğim bir kaç noktayı belirttim.
Öncelikle izolasyonunun zayıflığından,
mısır patlağı benzeri strophordan bahsettim.
Ben Güney Maksi'yi 2011 yılında alıp kullanmıştım.
Şimdi daha kaliteli bir strophor kullandığını belirtti.

Pencereleri biraz daha kaliteli imal ediyorlarmış,
bendeki pencereler tek kat pleksiglastı ve bazı yerleri hafif dalgalı idi.
Şimdi çift kat ve daha düzgün imiş.
O zamanlar zemin, tam hatırlıyamadım ama, galiba mdf
veya plywood gibi ağır bir malzeme idi.
Şimdi zeminde kavak kontra kullanıyormuş ve altı ziftli imiş.

Ehh. Kaplumbağa hızı ile de olsa, ilerleme var.. :smiley:

Ağırlık konusunda sitede bazı şüpheler olduğunu söyledim.
Kesinlikle, boş halde 750 Kg.olduğunu söyledi.
Zaten yanılmıyorsam, trafikte de %5 civarında bir tolerans var.
İmkan yarattığı en kısa sürede, sıfır imalatın kantar fişini
göndermesini rica ettim.
" Bazı müşteriler kantara sokmamızı istiyor, o durumda size de bir
kantar fişi fotosu yollarım." dedi.

Lüks olmayan, denenmiş, sağlam ve firması adına alınmış 01 belgeli güvenilir ,ihtiyacı rahatlıkla görecek hafif bir karavan üretiyor Ender Bey.

Mobilya şıklığını önemsemeyen, seyehate meraklı, ucuz , sağlamlığını ıspat etmiş karavan isteyenler, rahatlıkla tercih edip, kullanabilirler. Öneririm.

Güney Karavan'a başarılar diliyorum.
Trafikte tolerans %3.8 +500 kg başka tolerans maddesi yok trafik cezalarında hatalı olarak km gibi %10 algılanıyor trafik kanununda toleransla ilgili tek madde var ve o da “trafikte seyreden tüm araçlar” diyerek başlıyor ( b maddesi)

Not: Düzenleme gerekiyor bu yazdığım spesifik madde olmadığından uygulamada ki tek maddedir ve bir nevi açıktır.
 



Ender Bey arkadaşımızı bir kere daha takdir ettim.
Fark etmemiştim, daha meşhur markalar 650 Kg.lık karavanları,
ucuz olsun diye frensiz yaparken,
bakın Ender bey ne yapmış..!

"Umumi istek üzerine MİNİ karavanlara TORSİYON DİNGİL ve OTOMATİK FREN ilave ettik.

Güney Karavan olarak müşterilerimizin talepleri doğrultusunda çok amaçlı römorklarda değişiklik yaptık.

Şöyleki : Büyük çoğunluk içinde ayakta durmak istiyor.Biraz da boyutun büyümesini istiyorlar.

Mini karavan özelliklerine fazla dokunmadan bu uygulamaları gerçekleştirdik."

TEBRİKLER GÜNEY KARAVAN..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,074
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

SON KONULAR



Geri
Üst