.
Ben vergi sistemini yanlış buluyorsunuz sanmıştım.
Görünen o ki, siz devlet sistemini yanlış buluyormuşsunuz.
Biz 68 li yıllarda ikincisini değiştirmeyi düşünmüşdük.
İnanın, birincisini değiştirmekten daha stresli..
…
Aslında bu konu, başlığı hedefinin dışına taşırıyor.
@SDANACI kontrolün ücretini değil, sayısını konu yapmıştı.
Sanırım o da çoğumuz gibi yanlışlarına rağmen karavanıyla kuzu kuzu kapitalist bir devlette yaşamayı, iflas etmiş komünist bir devlette yaşamaya yeğliyor olmalı..
Sayın ve sevgili
@dinozor izci , lütfen yazdıklarımı latife olarak alın.
Şiddetini olmasa da öfkenizi anladığıma inanın !
(
Umarım öfkenizin hedefi ben değilimdir ? )
Fakat bu sistemin çarkı başka türlü dönemiyor..
Deneyenler iflas etti ama bilmem siz başka türlü nasıl örneklerdiniz ?
Biliyorsunuz kominist bir devlette yaşayanların değil karavanları, kıyaslanamıyacak kadar çoğunun özel otomobilleri bile yoktu. Eşimin Doğu Almanya’daki akrabaları Trabi (Trabant) adlı tekerlekli teneke kutu için on seneden fazla beklediklerini söylemişlerdi.
Fakat yazdıklarımdan kapitalist sistemin yanlışlarını görmediğimi çıkarmayın. Daha geçen gün forumda tüketimin bizleri nasıl değiştirdiğine değindiğimde, etrafta uçuşan zılgıtları görecektiniz.
“Doğu Almanya'da (Demokratik Alman Cumhuriyeti) özel araba sahibi olmak için alınan izin belgesi bulunuyordu. Doğu Almanya'da, kişisel otomobil sahipliği sınırlıydı ve araç sahibi olmak isteyenlerin özel bir izin belgesi alması gerekiyordu. Bu izinler "Trabant" gibi Doğu Alman otomobilleri için veriliyordu.
Ayrıca, araç sahiplerinin yabancı ülkelere seyahat etmeleri sık sık sınırlıydı ve bu tür seyahatler de özel izinlere tabiydi. Doğu Almanya'daki araç sahipliği ve seyahat konularında sıkı devlet kontrolü ve sınırlamaları vardı ve bu uygulamalar, ülkenin komünist yönetimi tarafından kontrol ediliyordu.”
YZ
Burcuma uygun koç gibi düşünüp davrandığım 68 li yıllarda “Günün birinde kapitalizmi övecen, sosyalizmi gömecen” deseler inanmaz “Hadi ordan” derdim...