Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lynx255 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 79
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,103
Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

Bu diferansiyele hava ne lazım ki? Neden böyle bir tıpa konulmuş?
Hortumun ucuna sünger koysak olur mu acaba?
 

Etiketler
gaza
Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

Şnorkelli bir araç için endişelerinizde haklı olabilirsiniz ama şnorkel olmayan bir araçta bahsi geçen ince hortumlar hava filtresinin daha yukarısına denk gelecek şekilde yerleştiriliyor.Hatta fabrikasyon olarak böyle olan araçlar var.Hortumların ucu da yukarıda yere bakar pozisyonda duruyor.Zaten hava filtresi üstü hizasına kadar suya girdiyseniz tartışmaya gerek yok motorunuzu hallettiniz demektir.

Yine de tüm araçlarda tekerlek üst noktasından daha fazla suya gireceklerse dikkatli olunması gerekir.Offroad için çok sıkı olarak hazırlanmamış araçların o noktayı geçmelerini pek önermem.Sadece motor değil elektrik,elektronik aksamı da hasar görme ihtimaline açıktır.
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

Diferansiyel ve şanzımanlarda dönen dişliler ısınmaya sebep olur.Dolayısıyla yağ genleşir ve hava alma ihtiyacı doğar.
Eğer tahliye yada hava alma tapası olmazsa ısı nedeniyle yağın evsafnda değişimler olabilir.
Yağ kontrolü ya da ilavesinde fazla yüklemeler olabilir.Bu durum da diferansiyeli sıkar,yağ çıkacak yer arar.
İstenmeyen durumları önlemek için bu havalandırma tapası konulmuştur.Yeni nesillerde nasıldır bilmiyorum.
Sanayide kullanılan çeşitli redüktörlerde de aynı hava tapalarını görebilirsiniz.
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

lynx255' Alıntı:
Bu diferansiyele hava ne lazım ki? Neden böyle bir tıpa konulmuş?
Hortumun ucuna sünger koysak olur mu acaba?
Her araçta hidrolik,şanzuman ,diferansiyel havalandırma vardır bu arada atıl kurt kardeşim
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

ttogan' Alıntı:
Diferansiyel ve şanzımanlarda dönen dişliler ısınmaya sebep olur.Dolayısıyla yağ genleşir ve hava alma ihtiyacı doğar.
Eğer tahliye yada hava alma tapası olmazsa ısı nedeniyle yağın evsafnda değişimler olabilir.
Yağ kontrolü ya da ilavesinde fazla yüklemeler olabilir.Bu durum da diferansiyeli sıkar,yağ çıkacak yer arar.
İstenmeyen durumları önlemek için bu havalandırma tapası konulmuştur.Yeni nesillerde nasıldır bilmiyorum.
Sanayide kullanılan çeşitli redüktörlerde de aynı hava tapalarını görebilirsiniz.
Gayet açıklayıcı olmuş. Teşekkür ederim..
 






Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

Geçmiş olsun öncelikle.Bu tarz sıkıntılar offroad'un doğasında var.Hepimiz bu sıkıntıları yaşıyoruz.
Ustaların uyarması gerektiği yorumuna sonuna kadar katılıyorum.Bu sıkıntıların markayla veya modelle ilgisi yok eğer aracınızı zorlu arazi şartlarında kullanıyorsanız dünyanın en sağlam aracını da alsanız illaki bir sıkıntı çıkarır.
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

freelander99' Alıntı:
kim veriyor ömürboyu garanti? 2 yıl garanti, canları isterse 3.yıl için ücretsiz onarım,
ama sen araziye çıktıysan zaten garanti dışı.

suzuki bu, alman veya amerikan değil. alternatöre koruma çözümü bulamayan adam, tüm dünyada herkesin şikayeti olan 70-80km hızlardaki direksiyon titremesine çözüm bulamayan adam, defransiyele boru mu koyacak

defransiyel zaten konum itibariyle aşağıda, ve hareketli bir parça , buna boru koysan kaç cm koyacaksın?

suda oynadığında kapı hizasında suya giriyorsun , her koşulda defransiyel tamamen suyun içinde oluyor.

ayrıca borunun içine su ve çamur girerse , o zaman napacaksın? kaçarı yok o su defransiyele inecek. yani biraz mantıksız bir çözüm bence şnokel koyup, şnokele giren suyun tahliyesi olmadığından motora girmesi gibi bir durum oluşacak.

mevcut halinde en azından tıkanma sorunu yok.

Defransiyel havalandırması her araçda vardır.Biz ağrı arazi koşullarında çamurlarda ve suların içinde kullandığımız için doğal olarak fabrikasyon olarak işimizi görmeyebilir.Sonuç olarak havalandırma tapasından en az kaput seviyesine hortum ile uzatılması şarttır.Bu hortumlara su ve çamur girmesi düşük ihtimal.Şnorkel mevzusu bu defransiyel havalandırmasından daha önemli ve hayatidir nihayetinde işin ucunda motor var ;) Şnorkel takılan ve doğru izolasyon işlemleri yapılmış bir araçla cam seviyesine kadar suya girebilirsiniz.Sıkıntı olmaz ama şnorkelsiz bir araçla en fazla lastik seviyesinde su geçisi yapma ihtimali var.Bir arakadaşım şnorkelsiz aracı ile tampon seviyesinde suda yaklaşık 10-15 dakika suda kaldığı için motoru zarar gördü.Ben kendi aracımla kaput seviyesinde sularda şnorkel sayesinde sıkıntı yaşamadan ilerliyorum.Ayrıca bütün hava filtrelerinde su tahliyesi için delikler mevcuttur şnorkel üstünde olması gerekmez ;) zaten şnorkelden su girip motor zarar görücek diye düşünürseniz emin olun şnorkel olmadan 20- cm üstü sudan bile geçmemelisiniz. :smiley:
 



Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

lynx255' Alıntı:
Ne Am,erikan'ı, ne de Al,man'ı, yüzde yüz Türk Mal'ı.. Alırken, "Montajı, bizim ustalarımız yaparsa kilit ömür boyu garantide." denildi. Çok mu safım?

"Kaç cm?" derken? Koyabildiğimiz kadar koyacağız artık. Biliyorsun "Derin olan kuyu değil, kısa olan iptir." demişler.. ;D ;D ;D

Havalandırma hortumlarını kaputun içine kaput seviyesine aldırırsanız sorun ortadan kalkar ;) Fotodaki mavi hortumlar gibi olursa kolay kolay problem yaratmaz ben bir senedir bu şekilde kullanıyorum şu ana kadar su çamur almadı ;)

IMG_0394.JPG


IMG_0392.JPG


IMG_0387.JPG
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

hakkı57' Alıntı:
Ayrıca bütün hava filtrelerinde su tahliyesi için delikler mevcuttur şnorkel üstünde olması gerekmez ;) zaten şnorkelden su girip motor zarar görücek diye düşünürseniz emin olun şnorkel olmadan 20- cm üstü sudan bile geçmemelisiniz. :smiley:

hava filtreleri kaputun altında olduğuna göre, şnokel olsa bile, kaput hizasında bu deliklerden su girecek demektir, şnokelin ne anlamı kaldı?

siz hiç offroaddan çıkan jimny in kaputunun altına baktınız mı?
bir bakın... motor üstten çamur kaplı. altta koruma yok, bütün çamur motor bölümünde...
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

freelander99' Alıntı:
hava filtreleri kaputun altında olduğuna göre, şnokel olsa bile, kaput hizasında bu deliklerden su girecek demektir, şnokelin ne anlamı kaldı?

siz hiç offroaddan çıkan jimny in kaputunun altına baktınız mı?
bir bakın... motor üstten çamur kaplı. altta koruma yok, bütün çamur motor bölümünde...

Deliklerde isteğe göre kapatılabilir tabiki.ben kendi aracımda kapattım şnorkelin ucundan aşırı su girişi olmadığı sürece sorun yok.Çok anlamı var yani ;) Ayrıca bu işlemleri yaptığınız halde şnorkelden su aldırmayı başardıysanız siz aracınızla 2 mt lik veya daha derin bir suya girmişsinizdir.Aracı ve motoru düşünmeyi bırakıp kendinizi kurtarmaya bakın öncelikle ;)

Offroadan çıkan sadece jimny değil bir çok araç gördüm merak etmeyin size kendi aracımdan örnek vereyim videoyu izleyin ;) ARacın kaputunun altını tahmin edeciceksiniz ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_aZR_5wgJ1I
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

arabayı yıkarken snokelden içeri su girmiyorsa, çok şanslısınız demektir.
yoksa giren suyun gidecek yeri yok, (delikleri tıkadığınız için)
 

Ynt: Her Gaza Geliş Bir Masraftır Cana..

freelander99' Alıntı:
arabayı yıkarken snokelden içeri su girmiyorsa, çok şanslısınız demektir.
yoksa giren suyun gidecek yeri yok, (delikleri tıkadığınız için)

Yıkamada su giriyor tabiki ama zarar vericek kadar değil ayrıca bunu da çaresi olmayan bir şey gibi düşünmeye gerek yok herhangi sağlam bir naylon poşeti şnorkele geçirip bağlarsanız bu da ortadan kalkar ;)
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,927
Mesajlar
1,525,896
Kayıtlı Üye Sayımız
166,706
Kaydolan Son Üyemiz
psikanak

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst