Ynt: Headers ve Kompresor
konun özü şudur;
bir aracın emme kısmına yani hava girişine ne kadar pozitif basınç (turbo, süpercharger,ramair gibi), çıkış kısmına yani eksoz kısmına ne kadar negatif basınç uygularsanız performans o derece artacaktır (portların genişletilmesi, headers ve eksoz sisteminin salyangozdan kaçınılarak olabildiği kadar geniş ve düz olması.(belli hesaplar dahilinde))
bu tarz uygulamaların hepsi performans artırıcı uygulamalar olduğunu, performans ve yarış denince hiçbirşekilde düşük devirlerin dikkate alınmadığını da akıldan çıkarmamak lazım. Örn:bir yarış aracı düşük devir hedeflenerek yapılmaz. (bizim tabir ettiğimiz düşük devir şehir içi gibi konumlardır)
bunların hiçbiri karşılıksız olmaz cetvel herzaman aynıdır ancak referans noktasını değiştirebilirsiniz. konfor arttıkça performans düşer. peformans arrtıkça dayanıklılık azalır vs. vs. bunların hepsi aynı oranda yükseltilemez. mesela 5000 km giden f1 arabası olamaz olursa o mühendislerin zaten çalışacakları bir işi olamaz. vs. vs.