Headers ve Kompresor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeeper Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,325

jeeper

onLy in JeeP...!
Mesajlar
444
Tepkime Puanı
0
Yer
sakarya
herkese merhaba.
79 model cj5 imiz var ve headers lı.gecen gun arkadasımla tartısırken headers jeepin kompresörünü zayıflatır demişti.acaba bu doğrumu doğruysa neden? acıklarsanız cok memnun olurum =)
saygılar.
 

Etiketler

Ynt: Headers ve Kompresor

barış bey

bildiğim kadarıyla headers düşük devirlerde motor gücünün azalmasına sebep oluyor.kompresörden ne kastettiğinizi anlayamadım.
 

Ynt: Headers ve Kompresor

Eksoz sıkı olursa meydana gelen backpressure düşük devirde verimi artırır. Headers çıkışı rahatlatıyor. Düşük devirde güç kaybı, ama çabuk devirlenme ile yüksek güçte perf. artar.... supertramp son çıkıştaki kapakla bu ayarlanıyor...
 

Ynt: Headers ve Kompresor

cevaplar için teşekkürler.evet performans artıyor.ve gercekten sesinide son derece guzelleştiriyor.
 



Ynt: Headers ve Kompresor

arkadaşlar manifold headers ın performansı arttırdıgı gibi motor rahat nefes aldıgı için km de yaktığı yakıttada azalma olduğu söyleniyor bu doğru mu ? birde muaynede sorun çıkıyormu?
 



Ynt: Headers ve Kompresor

konun özü şudur;
bir aracın emme kısmına yani hava girişine ne kadar pozitif basınç (turbo, süpercharger,ramair gibi), çıkış kısmına yani eksoz kısmına ne kadar negatif basınç uygularsanız performans o derece artacaktır (portların genişletilmesi, headers ve eksoz sisteminin salyangozdan kaçınılarak olabildiği kadar geniş ve düz olması.(belli hesaplar dahilinde))
bu tarz uygulamaların hepsi performans artırıcı uygulamalar olduğunu, performans ve yarış denince hiçbirşekilde düşük devirlerin dikkate alınmadığını da akıldan çıkarmamak lazım. Örn:bir yarış aracı düşük devir hedeflenerek yapılmaz. (bizim tabir ettiğimiz düşük devir şehir içi gibi konumlardır)
bunların hiçbiri karşılıksız olmaz cetvel herzaman aynıdır ancak referans noktasını değiştirebilirsiniz. konfor arttıkça performans düşer. peformans arrtıkça dayanıklılık azalır vs. vs. bunların hepsi aynı oranda yükseltilemez. mesela 5000 km giden f1 arabası olamaz olursa o mühendislerin zaten çalışacakları bir işi olamaz. vs. vs.
 




Ynt: Headers ve Kompresor

denizbulgu' Alıntı:
arkadaşlar manifold headers ın performansı arttırdıgı gibi motor rahat nefes aldıgı için km de yaktığı yakıttada azalma olduğu söyleniyor bu doğru mu ? birde muaynede sorun çıkıyormu?
Headers bildiğimiz eksoz manifoldunun farklı bi türüdür. Yani motorun nefes almasıyla bi alakası yok. Düşük devirdeki kayıptan dolayı, düşük devirde daha çok gaz vereceksiniz, çok yakar. Yüksek devirde performans artışı sağladığı için gaza std haline göre az basarsınız, az yakar....
Ama ekonomi amaçlı değil, performans amaçlı çalışmalardır. dolayısı ile taktıran basar, çok yakar...

Headers' ta önemli olan. Her silidirin bloktaki eksoz çıkışı ile egzos ucunun sonuna kadar olan mesafenin hacim olarak aynı olmasıdır. Günümüzdeki önden çekiş araçların çoğunda motor yan durur. Bunlarda headers daha kolay ve verimli. Motorun dik konumlandırıldığı, arkadan çekiş araçlardaki gibi, her silindirin eksoz ucuna kadar mesafesi farklı olduğu için headers daha zordur. En arkadaki silindirin headers boruları en öndeki silindire göre daha kıvrımlı yapılır yani....
 

Ynt: Headers ve Kompresor

Motorunuzu bu kadar sıkıştırmassanız ve iyi bir eksozcu ile çalışırsanız verim alırsınız

HEADERS.jpg
 


Ynt: Headers ve Kompresor

CEM50' Alıntı:
Motorunuzu bu kadar sıkıştırmassanız ve iyi bir eksozcu ile çalışırsanız verim alırsınız

bu şartta hangi motoru çalıştırırsanız çalıştırın görüntü aynı olacaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,758
Mesajlar
1,523,330
Kayıtlı Üye Sayımız
166,574
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst