hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gurbuz35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,927

gurbuz35

Ana Kamp
Mesajlar
36
Tepkime Puanı
0
iyi günler arkadaşlar
ben 97 model 2.2 frontera aldım alırken sahibi dedi ki Ateşleme bobininden kaynaklanan bir sorun var araç 90 derece nin üzerinde iken motoru stop ettinde tekrar çalışmıyor 10-15 dakika motorun soğumasını beklemen gerekiyor.
aracı aldıktan sonra gaz almak için gittiğim benzin istasyonunda durdum halile motoru stop ettim gazı aldıktan sonra gerçekten araç çalışmadı 10-15 dakika fanı açarak motorun soğumasını bekledim ve sonra çalıştı
tamire götürdüm ateşleme bobininden değil arıza Hava Akışmetresi olarak gözüküyor dediler Aldığım kişiyi aradım ısrarla ateşleme bobininden deyince bende ateşleme bobinin değiştirdim fakat aynı durum yine söz konusu bu sefer hava akışmetresinide değiştirdim içeride yanan arıza lambası söndü fakat sorun yine devam ediyor sebebini bir türkü çözemedik.
Böyle bir durumla karşılaşan arkadaş varmı yada konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevineceğim.
 

Etiketler
Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

sebebi konusunda birşey söyleyemeceğim ama ben hararet müşürünü orjinal olanla değil yan sanayi bir (belki tofaşdır) bir müşür ile dğiştirdim. faydası şu oldu, gösterge ortanın bir üstüne gelince çalışıp orta seviyeye gelince fanı kapatıyor. radyatör ve devirdaim motoru termostat değişimi ve %40 antifirz karışımlı soğutma suyu ile aracımın motoru zaten zor ısınıyor çabuk soğuyor. size önerim müşür konusunda ustalara bu konuyu sormanız, ve soğutma suyunuzu yaz kış en az %40 antifrizli olarak kullanmanızdır. ya da sorunu bulup düzeltene kadar, müşüre bir kablo ile bypass yaptırıp fanı sürekli çalışır hale getirmenizdir. hararetten çok çektim ama araç elden geçince çok şükür bir problemim kalmadı..
ateşleme bobini bana da mantıklı gelmemişti.. ama sizin hararet dediğiniz durumda gösterge nerede oluyor sona mı dayanmış oluyor??
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

gurbuz35' Alıntı:
iyi günler arkadaşlar
ben 97 model 2.2 frontera aldım alırken sahibi dedi ki Ateşleme bobininden kaynaklanan bir sorun var araç 90 derece nin üzerinde iken motoru stop ettinde tekrar çalışmıyor 10-15 dakika motorun soğumasını beklemen gerekiyor.
aracı aldıktan sonra gaz almak için gittiğim benzin istasyonunda durdum halile motoru stop ettim gazı aldıktan sonra gerçekten araç çalışmadı 10-15 dakika fanı açarak motorun soğumasını bekledim ve sonra çalıştı
tamire götürdüm ateşleme bobininden değil arıza Hava Akışmetresi olarak gözüküyor dediler Aldığım kişiyi aradım ısrarla ateşleme bobininden deyince bende ateşleme bobinin değiştirdim fakat aynı durum yine söz konusu bu sefer hava akışmetresinide değiştirdim içeride yanan arıza lambası söndü fakat sorun yine devam ediyor sebebini bir türkü çözemedik.
Böyle bir durumla karşılaşan arkadaş varmı yada konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevineceğim.

Öncelikle hayırlı olsun.Aracı alırken ustaya gösterdin mi ? Küçük bir şehirde yaşıyorsan usta bulma konsunda zorluk çekebilirsin keşke aracı alır almaz buji buji kabloları termostat yağ-su değişimi radyatör bakımı LPG li ise boğaz kelebeği ve sensörlerin kontrolunü yaptırır öyle binerdim büyük sıkıntılar çıkmaması için.Benim gözümde sanki termostat arızalı gibi gözüküyor, termostatı değiştir kardeş.Bobinden olsa araçta tekleme sorunu olur aracın su eksiltiyor mu onu da kontrol ettir.
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

ben 97 model 2.2 frontera aldım alırken sahibi dedi ki Ateşleme bobininden kaynaklanan bir sorun var

Demek ki böyle durumlarda, "abi gel ateşleme bobinini beraber değiştirelim bi serviste, sorun çözülürse aracı alırım" demek daha mantıklı ;D
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

hararet ibresi sona dayanmıyor 100-110 lar ciavarında aslında hararetli çalıştığını düşünürsek 4x4 lerin çokta yüksel sayılmaz gibi geliyor bana ama dediğim gibi
hararet bu durumdayken benzin almak için durdum sora tekrar çalışmadı fanı açıp 10-15 dk bekledikten sonra çalıştı
 



Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

olmazsa önümüzdeki hafta hararet müşürünü ve termostatı değiştirip bide öyle deneyeceğim.
ama onlarda da problem çıkmazsa boşu boşuna cepten para kaçmış olacak :smiley:
fakat şimdilik başka bir yolda gözükmüyor.
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

bide %40 antifriz koyun diyorsunuz tamamını antifriz koysam ne olur?bir sıkıntı meydana getirirmi?
bundan önce focus vardı ve sadece antifriz koyuyordum hiç su koymadım gayetde güzel çalışıyor ve hiç hararet yapmıyordu en sıkışık trafikte bile ibre 90 dan yukarı çıkmıyordu.
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

bide %40 antifriz koyun diyorsunuz tamamını antifriz koysam ne olur?bir sıkıntı meydana getirirm

Donma noktası yükselir, belirtilen oranda su koyulması minimum donma noktasını sağlıyor.
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

yaşadığım deneyime göre bizim motor çok ısınıp artık son raddeye gelince kendini kapatıyor. ve çalışmıyor bir daha. ama aracı soğuttuğunuz zaman tekrar çalışıyor. bana bu durumu hatırlattı ve aklıma termostat geldi.
%40 antifriz aracınızın soğutma sistemini paslanmadan korur ve suyun donma derecesi, saf antifrizden daha düşüklere olur. ayrıca suyun kaynama noktasını da yukarı çeker bu yüzden daha zor kaynar. bu da hararet için iyidir.
 

Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

gurbuz35' Alıntı:
olmazsa önümüzdeki hafta hararet müşürünü ve termostatı değiştirip bide öyle deneyeceğim.
ama onlarda da problem çıkmazsa boşu boşuna cepten para kaçmış olacak :smiley:
fakat şimdilik başka bir yolda gözükmüyor.

Para kaçmış gözüyle bakma sonuçta geçmişini bilmediğin bir araç alıyorsun.40tl termostat, senden önceki kimbilir ne zaman derğiştirdi belki hiç derğiştirmemiştir.Yukarıda yazdığımın dışında eğer senden önceki triger değişimini kaç km de olduğunu söylemediyse onu da değiştir.
 




Ynt: hararet yaptıktan sonra stop edince çalışmıyor

araç sürekli hararetli çalışıyorsa radyatörün ön kısmına 2. bir fan taktırın, buna yayla fanı deniyor, içeriye bir düğme ekliyorlar ve aracınızın hararet göstergesi yükselmeye başlayınca bu düğmeyi açıyorsunuz ve motor soğuyor... benim eski araçta vardı ve çok yararını görüyordum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,964
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst