Hangisi Jeep 2003-04 Grand Cherokee 4.7 veya Cherokee KJ Liberty 3.7 ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BS 12 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,840

BS 12

Ana Kamp
Mesajlar
31
Tepkime Puanı
4
Merhaba, yıllar önce Disco 300tdi almadan bu araçların dizeline bakmıştım, geçenlerde Discoyu verdim ve yeni araç arayışına başladım. 2003-2004 model benzinli bir WJ mi yoksa KJ mi alsam diye düşünmeye başladım. Hem bagaj(lpg için) hem tavan yüksekliği olarak kasa tercihim KJ. Hem 2006 yoluna kadar gelen bir kasası ve az kullanılmışını bulmak mümkün gibi. Ancak ustalar dahil herkes şanzıman ve motor sağlamlığı olarak WJ diyor. Ama omunda temizi pek yok gibi. Yani eşit şartlarda kullanılmış , aynı model yılında Olsa ve aynı temizlikte olsa WJ olabilirdi diye düşünüyorum ancak bu şartlarda KJ daha makul gözüküyor.

Eskiden çok yardımcı olmuştunuz. Sizlerin tecrübe ve fikirlerinize ihtiyacım var. İşin içinden çıkamadım.

Birde fiyatlar uçmuş gitmiş, birde bu dönemde böyle bir durum Söz konusu. Araçlar ve yıllar İtibariyle fiyatları arasında dengeli bir ilişki yok. Nerdeyse yeni araç almaya yönleneceğim.

İki model için fikirlerinizi öğrenebilir miyim?
Şimdiden teşekkür ederim.
 

WJ ile KJ nin motoru tamamen aynı sağlamlıktadır. ikisinin teknoloji ve tasarım mantığını bilmeyen usta parçalarına itibar etmeyin. KJ deki 3.7, WJ deki v8 motorun iki silindir eksik halidir. 4.7 motor zamanının en verimsiz motorlarında biridir aynı zamanda. iki motorda hatalı LPG kulanımında yaklaşık 100 bin km de valf yataklarını bozar.

KJ WJ den çok daha iyi yol tutan daha rahatsız bir araçtır. WJ ise çok konforlu ve çok sessizdir. WJ nin bagajı çok büyüktür KJ küçücük. iki araçtan da vardı şimdi sıfırını vereceğiz hangisi deseniz ben KJ seçerdim.
 

Cevabınız için çok teşekkür ederim. 2004 model Sonrası KJ lerin şanzımanlarının daha zayıf olduğunu söylemişti bilinen bir usta. 2006 yılı düşük km de bir araç için ne kadar risk oluşturabilir? Tabiki bu kullanımla da ilgili bir konu ancak 2 sene daha eski aynı km de bir KJ almaya yönlendirmeli mi beni bu durum?

buna ek olarak KJ ler bildiğim kadarıyla monokok şaseydi sanırm. Bu çok ağır off road yapmayacak bir kullanıcı için sorun teşkil eder mi?
Tekrar teşekkür ederim.
 
Tepkiler: KLL

2003 sonrası 42rle vardır. 2002 ve 2003 de 545rfe vardır benzinlilerde.
 




şanzıman modelleri bunlar. 545/45 rfe 4.7 wj ile aynı, 42rle otomobillerdeki 4 ileri ile aynı ama dikine duruyor.
 

Şahsen temiz WJ'ler var, var ama fiyatları da bir o kadar yukarılarda.

3 ay önce Tuzla-Istanbul'da bir tane WJ vardı, 34 AY plakalı. Muhendis birisi 127.000 TL'den ilana koymuştu. Sabah arayacaktım ama uyanamadım. Oglen aradıgımda ise sabah arayan kişiye sattığını söyledi.

Aradan 10 gün geçti ve aynı araç Ankara'da ortaya çıktı, tabi 165.000 TL'den. Güzelim araca yazılım, çip vs. yapılmış, kurcalanmış. "Bu fiyattan satılmaz" derken, 5 gün sonra araç satıldı.

Aradan bu sefer 1 ay geçti ve Antalya'da ortaya çıktı bu sefer, 197.000 TL'den. Araç hemen satılmadı ama kademe kademe fiyat 195'e düşürüldü ve araç satıldı.

Sonuç olarak 1 ay civarında bir süre içinde 127.000'den 195.000'e çıktı piyasa. Dediğiniz gibi fiyatlarda mantık kalmadığından, WK'ların fiyatları WJ'lere göre ucuz kalmaya başladı.
 

eski kullanıcısı olarak (4.7 overland vardı) bu fiyatların gerçekten aşırı mantıksız bir şekilde artması inanılmaz.
evet ben de seviyorum WJ leri ama bi klasik araba değil, sürekli masraf, verimsiz motorlar. 2.7 lerde her an çıkabilecek turbo ve enjektör problemleri, onlar bitse yağ pompası vs vs..
şu an arazi kabiliyeti iyi olan yüksek bir araç almak istesem mantıken L200 alırım ki dif kilidi de var. arazide çok çok iyi.
WJ 6" yükseltme bedeli en az 3-4 bin USD oldu ki parayla da iş bitmiyor, iyi bir servis, usta da büyük mesele.
L200 de bu bedel ise yarısı bile değil, ayrıca teknik olarak çok daha basit.
 
Tepkiler: KLL

Bende temiz 4.7 veya KJ
merhaba, evet bende cidden anormal derecede temiz KJ buldum 3.7 100bin km de. 200 binliraya bile vermek istemiyor adam. Peki siz hiç KJ kullanarak ikisini karşılaştırma imkanı buldunuz mu? Hem sorun hem konfor açısından.
 

KJ konusunda uzman olan KLL, çok net cevaplar verecektir.
yurtdışında 2-3 bin usd değeri olan aynı yıl model araçların 2-3 katı fiyatına TR de olmasına alışığız da 10 katı fark da normal değil, en geç 1-2 seneye bu heves geçer zaten..
zamanında aynı muhabbet ZJ ler için olmuştu, şimdi de WJ / KJ ler için oluyor.

araba 50-60 bin km dedir, 10-15 senedir aynı kişidedir, ful bakımlıdır, kuruş masraf yoktur, kapalı garajda kalmıştır ona lafım olmaz tabi..
 



estafirullah. 4.0 ZJ, 3.7 KL, 4.7 WJ ve 3.0 WK araçlarımız oldu. 3.0 duruyor. satılan üçünü sırasıyla 70 bin km, 20 bin km ve 130 bin km kadar kullandık. 3.9 182 bin km ye geldi. 0 km alınmıştı.

WJ yerine KJ yi tercih ederdim. daha basit ve yol tutuşu daha iyi ama bagajı lpg ile bitiyor. Wj konforlu vs ama çok fazla yakıt harcıyor ve o masrafın karşılığı olarak o kadar gitmiyor. Zaten arazide gitmesi de gerekmiyro ki. Zj çok iyiydi mesela her yere giderdi- sıfır masraf tı. yol tutuşu ve kontoru neredeyse Wj ile aynıydı ama yaktı tüketimi 4.0 olduğu için daha azdı. WK herşeyde hepsinden iyi, bir tek hepsinden konforsuz malesef. Wj de olacaktı o motor.

WJ KJ vs nin paraları kopuk alınmaz bu şekilde. 400 bin de WK alırım daha iyi. uğraştığıma değer.
 

WK nın benzinlisi var mı?
 



evet tabi. 3.7 4.7 5.7 ve SRT .
5.7 ve SRT yi bizzat görmüştüm serviste.
 



evet tabi. 3.7 4.7 5.7 ve SRT .
5.7 ve SRT yi bizzat görmüştüm serviste.
Sizlerin tavsiyesi ile KJ almaya karar vererek bir araç buldum. Ancak satan şahsın iki farklı jantı var ve sadece birini almam mümkün olacak? Hangi jantı alıyım konusunda yardımcı olur musunuz? Acaba hangisinin mukavemeti ve veya kalitesi daha iyidir? Tabi görsel tarafını ayrı bir konu.
 
Son düzenleme: