Hangi İzolasyon Malzemesi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 101
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 135,545
Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

İzolasyon malzemesi ve yoğuşma konusunda bildiklerimi paylaşayım ben de, doğru yer başlık nedeniyle burası gibi görünüyor:

Bir ısı yalıtım elemanının yalıtım gücü, kalınlığı arttıkça ve malzemesinin ısı iletim katsayısı küçüldükçe artar.
Yalıtım gücü, ısıl direnç olarak da tanımlanabilir ve malzeme kalınlığı/malzemenin ısı iletim katsayısına eşittir. Bu sayının büyük olması daha iyidir.

Isı iletim katsayısı, iki tarafı arasındaki sıcaklık farkı bir derece olduğunda, bir metre kalınlığındaki malzemenin, bir metrekaresinden geçen ısı miktarıdır.
Gerçekte, ısı iletim katsayısı da ortam sıcaklığına bağlı olarak değişir ve sıcaklık arttıkça artar. Yani genel olarak malzemeler, soğukta daha yalıtkan, sıcakta daha iletkendirler.

Değişik malzemelerin 20-25°C deki ısı iletim katsayıları aşağıdadır (küçük değer daha iyidir)
(Tablo değerleri genel bir fikir vermek içindir, üreticinin verileri dikkate alınmalıdır)
Malzeme: Isı İletim Katsayısı (W/m°K)
PU levha (30kg/m3 yoğunluk): 0.023
PU köpük (30kg/m3 yoğunluk): 0.026
PU köpük (Püskürtme, 24-40kg/m3 yoğunluk): 0.023-0.026
XPS levha (30kg/m3 yoğunluk): 0.030
EPS levha: 0.034
Taşyünü: 0.040
EPDM köpük: 0.040
PE köpük levha (40 °C de): 0.040
Camyünü: 0.043
Cam: 0.800
Çelik: 46
Aluminyum: 401

Yukarıdaki değerlere baktığımızda en iyi yalıtkanın PU köpük, yakın takipçilerinin ise XPS ve EPS olduğunu görüyoruz. EPDM köpük ve camyünü ise, PU (poliüretan) malzeme ile aynı yalıtım değerini sağlayabilmek için neredeyse iki katı, XPS e göre ise 1/3 kadar daha kalın kullanılmalıdır. Ya da kalınlık aynı tutulursa yalıtım değerleri diğerlerinin yarısı ve üçte ikisi kadar olacaktır.

Gördüğüm Alman alkoven karavan üreticileri, genelde tabanda 35-40mm, yanlarda ve tavanda 25-30mm kalınlığında EPS yalıtım malzemesi kullanıyorlar. Buhar bariyeri ya da yalıtım filmi kullanıldığını görmedim; nedenini birazdan aktarmış olacağım.

Camperlerde dıştaki metal "kabuk" nedeniyle nem konusundaki durum biraz daha farklı tabii. Havanın içerisinde buhar olarak bulunan su, ortamdan soğuk bir yüzeye rastlarsa sıvı hale dönüşüyor. İstemediğimiz durum, dışarısı soğuk iken ısıtılmış karavanımızın içerisindeki nemin yalıtım malzemesi ile dış sac arasında yoğuşması. Sıcak günlerde sorun yok. Özellikle ıslandığnda yalıtım değeri azalan camyünü ve taşyünü kullandığımızda dış ortam, içeriden soğuk ise sorun oluşmaya başlıyor. Yapmamız gereken yalıtımlı bölüme nem girmesini önleyerek burada yoğuşabilecek su miktarını sınırlamak ve/veya bir şekilde aradaki havada kalan suyun iç ortama geri dönmesini sağlayabilmek. Bu konudaki en sağlıklı çözümlerden biri, camyünü yalıtım malzemesinin iki tarafına da su geçirmeyen (mümkünse sıcak tarafa buhar geçiren) tyvek vb. malzeme kaplamaktır.

Kapalı hücreli ve duvarlara tam oturan yalıtım malzemeleri kullanıldığında bu çeşit bir "paketleme" gerekmeyecektir...
 

Etiketler
Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Serdar bey merhaba,

Farklı bir başlık altında, bir italyanın uygulamasını paylaşmıştım, bu konudaki yorumlarınız paylaşırsanız sevinirim.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=62560.msg1310335#msg1310335
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Önce Serdar beyin alkovan üretiminde folye kullanılmadığı şeklindeki doğru tespitlerini tamamlama açısından söylemek istediğim; alkovanlar genellikle bombeli yapımdan uzak şekilleri açısından, panelvanlara göre esneme kabiliyetleri nerdeyse olmayan ucuz EPS uygulamasına daha uygunlar ve sonuç itibariyle, içten dışarıya olan üretim tarzlarında, duvarlar, bırakın hermetik şekilde kapalı kusursuz izolasyonlarını, bitmiş elektrik tesisatları ile beraber adapte ettirilip monoblok tam duvar olarak yapıştırılıyorlar. Bu durumda folye kullanımının gereksizliği açıklanabilir.
Benim panelvanlarda folye konusundaki başka bir başlıkta ortaya attığım fikir, panelvanını karavana çeviren bir uygulayıcının hak verilebilecek basit ve ucuz bir yaklaşımı idi. Aslında konu bence bir "paradoks". Yapılsada doğru, yapılmasa da doğru yani ikisinde yanlış değil. İşin asıl püf noktası başka yerlerde.

" Peki kardeşim sende ne var yada ne yaptın ? "derseniz, cevabım " bende hiçbir izolasyonun " olmaması ! "Haydaa ! :eek: " dediğinizi duyar gibiyim. :D

Tecrübe ile sahip olmak üzere hiçbir sorunum yok, çünkü;
* Tatlısu karavancısı olarak sadece yazları ~4-5 ay geziyoruz. Kondensasyon özellikle kış sorunu olduğu düşünülürse sorun bizi oldukça teğet geçiyor.( Üstelik aracın diğer zamanlar sigorta ve vergisini de vermiyoruz ;) )
* Teorik olarak ne kadar çabuk ısınan o kadar çabuk soğur(geceleri) şeklinde düşünülsede ama daha önemli olan nokta,
* aracın ısısı yazları güneş altında bile dışarıdan fazla değil . Bunda aracın pencere sayısı, arkada yukarıya doğru açılan kapısı ve karavanın boyu (485 cm.) ile çok uygun statik havalandırma karakterine sahip olması rol oynuyor. (Profilimdeki resmine bakabilirsiniz ) Bu yüzden yazları, sanırım arkası kapalı karavanlar sorunlu olmalı ? Bizde ise tek istisna gündüzleri kullanmadığımız üst kat. İlginç olan 90 watt lık panelin altında da sorun yok, bu durumda ikinci panel, elektrik akımına ihtiyacımızdan değil, sadece bu nedenden alınabilir .
* 2 senede ~8 aylık gezilerimizde toplamda bir hafta kadar 15 derece altı gördük. Buğulanmalar 15-20 dakika sonra çözüldü, pencerelerin az da olsa aralık kalması ( kış boyu kullanılmadığı zaman bile) bence önemli. Nem denildiği gibi geceleri oluşuyor.
* Bu izolasyonsuz durumu ile araç, resmen ( üretici verisi ) ve kendi forumunda yazılan tecrübelerle -10 dereceye kadar kış kamplarına müsait ! Evet -10 derece.
Bütün bunları yazma sebebim; karavanda tek doğrunun değil sıklıkla birkaç çeşit doğrunun olabileceğini vurgulamaktı.
Yoksa benim örneğin Türkiye de karavanların yapılış ve kullanış tarzları açısından %10 undan bile az bir kısmına hitap edeceğinin bilincindeyim.

Sonuçta, elyaflı çözümleri bir tarafa bırakırsak, izolasyon için sanırım geri kalanların hepsi bir şekilde Roma'ya çıkıyor olmalı.

Belki de panelvan üreticilerinin tahliye delikleriyle düşündükleri sistemlere dokunmadan (mesela kaportaya içten polietilen yapıştırmak gibi), uygulayacağımız duvar levhalarını içten yani kaportaya bakan kısmından izole etmek de bir çözüm olabilir ? Ne kadar önlemeye çalışsakda kaporta içi kondensasyon kaçınılmaz, yaptıklarımızla onun tahliyesini mesela özellikle elyaf doldurarak zorlaştırmakta uygun olmamalı.

Karavanda kelime anlamı ile terlemeyi en iyi ve büyük oranda emecek potansiyele sahip tek madde "ahşap". Mobilya yapımında, ağırlık ve estetik unutulmadan belki sorunu asgariye indirecek yardımcı bir çözüm bulunabilir ? Mesela; dolap gibi büyük mobilya yüzleri boyasiz çıplak ahşap üzerine birkaç mm. mesafe ile görsel ferahlığıda sağlayacak ayna ile kaplanabilir yada raflar dahil gözükmeyen her ahşap yüzey boyasız çıplak bırakılabilir.

Isıya ve titreşime dayanıklı modern yapıştırıcılar yardımıyla kaportayı delmeden plakaların yapıştırılması neden çözüme yardım etmesin ? Ama lütfen silikon değil !(Yapıştırıcı kalınlığı 2,5 ile 9 mm arası olması gerekliliği maliyeti arttırsada, ayrı bir avantaj olarak hava sirkülasyonu da en aza indirilebilir )


Aslında en uygun ve hızlısı, büyük vakum masalarında konfeksiyon tarzda hazırlanmış tek parça izolasyon ve kaplama elementleri kullanmak ama bu maalesef seri imalatçıların alanı.

Umarım izolasyon üzerine düşüncelerimle, kendimi sizden izole etmedim. :D
 


Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

oralulkumen' Alıntı:
Serdar bey merhaba,

Farklı bir başlık altında, bir italyanın uygulamasını paylaşmıştım, bu konudaki yorumlarınız paylaşırsanız sevinirim.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=62560.msg1310335#msg1310335

Oral Bey,
paylaştığınız uygulamada, havanın kendisi bir yalıtım malzemesi olarak kullanılmış; sanırım çift camlarda kullanılan yalıtım tekniğinden esinlenmiş kullanıcı.
Isı köprüleri oluşacağı bilinen metal desteklerin üzerine ise ince PE köpük malzemeden yalıtım yapıştırılarak buralardan ısı transferi azaltılmaya çalışılmış.

İyi bir çözüm değil bence.

Çift camlarda aradaki havanın hareket etmesi istenmez; aksi taktirde, hareket eden hava ısıyı taşıyarak yalıtım değerini düşürür. Ayrıca ünitenin içersindeki hava tam olarak dış ortamdan ayrılır (termoslardaki gibi)
Aradaki böşluk en fazla 16mm kadardır, daha yüksek yalıtım isteniyorsa bu nedenle 3 camlı sistemlere geçilir.

Özetle, bu uygulamada aradaki hava bir güzel hareket edeceğinden ve sızdırmazlık sağlanamayacağından başarılı olamayacağını düşünüyorum.
 



Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Serdar bey,
Bilgiler için çok teşekkürler ben de ısı izolasyonunun değerinin düşebileceğini düşünmüştüm.

Evet, kaporta ile 2 tarafı alu folyolu polyester elyaf arasında 2 cm boşluk oluşturmuş, daha içeriye ise 20 mm lik xps levhalar koymuş ve daha içeriye de 5 mm kontraplak. Yani aslında yaklaşık 30 mm lik bir ısı bariyeri oluşturmuş içeride. Metal profilleri ise 5 mm lik 30 kg/m3 lük pe ile kaplamış. (bu metal profillerin içindeki hava boşlukları her yalıtım sisteminde sorun oluyor sanırım)

İçerideki 30 mm lik bölümü ısı izolasyonu için ve en dışta kalan 20 mm lik havadan oluşan bölümü ısı izolasyonundan ziyade, kondansayonu o bölüme dışlamak için ve dışarıdan kaporta tamirlerinde kolaylık olsun diye mi yapıldı diye düşünmüştüm, muhtemelen ısı farklarının en belirgin olacağı bölüm orası.
Faydası olur mu bilemedim?
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Kondensasyon yine oluşacaktır kaportanın iç yüzeyinde; ancak içerideki 20mm xps levhalar sayesinde sıcaklık farkı küçüleceğinden daha az su yoğuşur.
Amaç düzgün olmayan şekilli duvarın içerisinde hava kalmayacak şekilde yalıtım malzemesi kaplamak. Mesut Bey' in önerdiği yapıştırıcı kullanımı ya da kendinden yapışkanlı esnek köpüklerden yeterli kalınlıkta üst üste kullanmak çözüm olabilir.
Ya da daha önce sözünü ettiğimiz gibi, yalıtımlı bölüme dış ortamdan hava girişini önleyecek bir membranla sızdırmazlığı sağlayarak yoğuşmayı en aza indirmek de düşünülebilir...
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Serdar bey,
Bildiğiniz gibi birkaç mm. kalınlığındaki sterepor levhalarının, kalınları ile kıyaslanamayacak bükülme kabiliyetleri var. Model yapımında kullanıldığı gibi, üst üste ve giderek gerektiği formda küçülterek, uygun spreyli yapıştırıcısı ile de uygulanabileceğini sanıyorum. Böylelikle tek yönde bombeli yüzeylerin, düz yüzeylere adaptasyonu sağlanabilir.
Tabi Oral beyin kayar cumbadan vakit ayırması gerek. :smiley:
Tabakalar yapıştırıcının zamanla çözülerek gıcırtı yapmasına karşı iğnelebilirler de.

Ama aşılması gereken asıl sorun bence, stereporu kaportaya yapıştıracak özellikte yapıştırıcıyı bulmakta yatıyor.

Bu minvalde aklıma gelen başka çözümlerde; izolasyonu yapılacak hücrelerde hazırlanan bu tabakalar, kaportaya yapıştırılmadanda plastik folyenin içine yerleştirilebilir ?
Belki söz konusu boşluğu minimalize etmek için daha kolay bir metod olarak; stereopor kürreleri ile dolu naylon torbalar, hatta naylon torbaları tamamen yapıştırmak şartı ile elyaflı çözümler de söz konusu olabilir. Zamanla hacım kaybı ve çökmeyide dikkate alarak dolum yapmalı. Açık elyafların lif aralarında su depolama özelliği, korozyon ve küf nedeni. İnternette yakınanların yazılarını okur ve resimlerini bulabilirsiniz.
Çoğu zaman ucuz ve hızlı çalışmanın bazı alanlarda maalesef bedeli oluyor.

Reimo tabana uygulanacak izolasyon için, polietilen levhaların yapıştırılmasını, olası kondensasyonun tahliyesi açısından tavsiye etmiyor ! Bence ayni durum, gerekli kalınlıktaki ama sonuçta daha ucuz stereporlar içinde geçerli olmalı. Zaten düşündüğünüz çözümdede sanırım öngörmüyorsunuz.

images (2).jpg


images (3).jpg
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Haklısınız Serdar bey, içerisi sıcak dışarısı soğuk ve arada hava geçirimsiz metal duvar olduğu sürece kondensasyon olacak, mümkün olduğu kadar dış katmanlarda yoğuşmasını sağlamak.
Su geçirmeyen ve su buharı geçirgenliği olan iki sentetik kumaş arasına polyester elyaf, en dışarıdaki bu biçimsiz yüzeylerde iyi bir çözüm olur mu acaba?

Mesut bey,
Elimdeki 3M yapıştırıcı denedim metal polystiren de başarılı ancak o fiyata değmez. Çok pahalı olan 3M dışında şöyle şeyler var;

http://www.gluegunsdirect.com/blog/2012/04/glue-for-polystyrene-eps-bonding-tecbond-hot-melt-adhesives/polystyrene-app-logo-hq1/
 




Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Oral bey,
bakın ne buldum.Videolarınada bakabilirsiniz.

http://birpol.com

Sayfada bu çözümün, düz ve titreşimli kaporta iç yüzeyindeki, özellikle araç rengine göre 60-70 dereceye varabilen ısıda göz önünde alınarak, uzun süreli yapışma karakteri hakkında bir bilgiye rastlanmasa da, telefonla sorulabilir sanırım.

Eğer cevap müsbet ve fiat uygunsa; kolonlar Giovanni' nin ;) bantları yardımı ile, önce alt yarısına kadar daha sonra tamamı doldurularak ( tabi kuvvetli genleşme göstermiyorsa), kaporta iç yüzleri birkaç cm. sıvandıktan sonra, duruma göre, sterepor kürreli torbalarla fiat ve çalışma kolaylığı açısından takviye bile edilebilir diye düşünüyorum. Döşeme plakalarını yapıştırmayı düşünenlerin, yapıştırma yerlerini izole etmeleri de gerekli olmalı.
Giovanni'nin sisteminden tek farkı, folye. O da uygulayıcının isteğine kalmış olmalı. Duvar kaplamalarını yapıştırmakla beraber folye kullanımı ise oldukça sorunlu.

Ama sonuçta eğer uygulama olasılığı varsa bu sistem, kaportada kondensasyonu direk yapıştırılan polietilen levhalar gibi tamamen kestiğinden çok uygun olmalı. Üstelik Serdar beyin hedefi olan hava boşluğu ve sirkülasyonu da en az seviyeye inmiş yada tamamen kalkmış oluyor.
Bilmem, karavancı fiatı almamak için, önce sadece gerekli m2 den bahsetmek faydalı olur mu ?

Tabakalı yapıştırmanın (Sterepor) bu arada edindiğim bilgiler dahilinde başka noktalardan da sorunlu olabileceğini öğrendim. Diğer çözümler prensipte daha kolay galiba.
Gönderdiğiniz son resimdeki PUR köpük, düşük genleşme özelliğine sahip olmalı. Bu cins köpük ısı köprüsü fonksiyonunu tamamen ortadan kaldırmasada, kolon ve kriş doldurmakta kullanılıyor.
Muhtemel örn. http://www.akfix.com/sayfalar.asp?LanguageID=1&cid=2&id=12&id2=22&b=detay
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Sorunun farklı çözümleri var; ancak uygulama kolaylığı ile çözüm şeklinin optimize olduğu durum ideal durumdur.
Başarılı bir yalıtım sağlasa bile uygulaması zor ve çok işçilik gerektiren çözümler pek pratik olamıyor.

Bu bağlamda, düz olmayan yüzeylere PU köpük uygulanıp iç tarafta düz yüzey oluşturacak şekilde XPS panel kullanan çözüm oldukça iyi bence...
Ek olarak, daha önceden yerine alıştırılmış iç yüzey kaplamalarını düzgün olarak yerinde tutabilirsek XPS levhalar devreden çıkartılabilir diye düşünüyorum...

Fazla taşıp etrafı boşuna kirletmeyecek kadar tecrübe kazanmak gerek tabii :smiley:)
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Teşekkürler Mesut bey, ilginç bağlantılar.

Bipol sert köpük kullanıyormuş, bir araçta yaklaşık 60 kg (yoğunluğu 40kg/m3)oluyor. B1 sınıfı (yanmaz) uygulayabiliyorlar. Henüz fiyat alamadım.

Akfix te ise gönderdiğiniz bağlantıdaki ürün kolay alev alabilen ancak aynı firmanın 820 B1 kodlu ürünü araç uygulamasında aleve tabii tutulduğunda yaklaşık 1 saat boyunca alev almıyor, kaporta kaynaklı tamirlerinde çok önemli olabilir. Bir araç için yaklaşık 30-35 kg (22 kg/m3 yoğunlukta) ağırlık ekliyor fiyatı da eğer Serdar beyin önerisindeki gibi sadece pu köpük ile halledilebilirse ? bir araçta 600 700 tl civarına maloluyor. (750 ml lik ambalaj 45 litre dolduruyor fiyatı yaklaşık 15 tl)

Anladığım her ülke kendi içlerinde birbirlerini izleyerek kendi izolasyon kültürünü geliştiriyor, bir tek yöntem yok. Giovanni de onlardan biri :smiley:
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Serdar bey,

levhaların ortadan kaldırılabileceği çözüm gerçekten çok kolaylaştırır. Açıkçası ben ahşaptan ziyade aluminyum çalışmalarına çok aşına biriyim. Bu öneriniz ışığındaki düşüncem duvarların içini 2 mm aluminyum kaplamak, eğer bir mahsurunu bulamazsak işi büyük oranda çözer. Bölümlerin her birinde birkaç köpük sıkma deliği bırakabilirim ve iş bittiğinde o delikleri pürüzsüz şekilde delikten kestiğim parçayı kaynatarak ya da gömme plastik tapalarla kapatabilirim. 2 mm aluminyum ağırlığı 5,5 kg/m2 dir. 13 m3 lük bir araçta yaklaşık 110 kg alu ve 30 kg köpük yani 150 kg (izolasyon ve taban hariç iç kaplama) civarında bir ağırlık eder. Maliyet te işçilik hariç 1.500 TL. Alışılageldik uygulamalara göre çok mu ağır ve pahalı?

Aluminyum levhaları profillere perçinle oturtmayı, iç dekorasyon birimlerini perçinle levhaya tutturulacak küçük L profillere bağlamayı düşündüm. Birleşim yerlerindeki aralıkları silikon+esnek köşebentlerle kapatabilirim. Gerektiğinde her şey sökülebilir.
 

Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Aluminyum ahşap benzerlerine göre hem 3-4 kat ağır hem de iyi bir iletken olduğu için dokunulduğunda soğuk olacaktır.
Maliyetten bahsetmiyorum bile.
Aynı metodu ahşap (kotrplak ya da lamine mdf) ile yaparım ben olsam.
Yerine göre alıştırılık, kabolar çekilir her şey hazır olduktan sonra boş duvara poliüretan uygulanıp içeriye doğru şişmesin diye geniş rijit levhalar üzerinden gergilerle kürlenmesi beklenir...

Deliklerden PU köpük uygulama, her yere ulaştığından emin olunamayacağından zor...
 



Ynt: Hangi İzolasyon Malzemesi?

Haklısınız Serdar bey, özgül ağırlığı 3,5 kat ağır ancak ince kullanılabilir örneğin üst dolaplarda ve tuvalet kabininde 16-18 mm kontraplak yerine 2-3 mm 6063 alu (neredeyse yarı yarıya hafif oluyor aluminyum), uçaklardaki gibi pütürlü kaymaz boyatabiliyorum. Malzeme çok daha pahalıya gelmiyor. Ancak iç yan kapamalarda tekrar düşünmeliyim muhtemelen 4-6 mm kalınlıkta kontraplak yetiyordur, bu durumda toplamda 40 kg ağır olur aluminyum. Ancak her şeyin kırmadan parçalamadan sökülüp takılabilmesi lüksünü sağlar, değer mi düşünmek lazım.

Farklı bir arayış içinde olmamın en büyük nedeni, forumda incelediğim sağlıklı izolasyon ve yan kaplama süreçlerinin bayağı bir gözümü korkutmasıdır. :smiley: Ancak tabii ki kader bu ise çekilecek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst