Hafif Arazi/i̇lk/yetkili Servisi+model Tavsiye Ve Yönlendirme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pragnanz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,321

pragnanz

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
2
Merhaba,

Forumda yeni araçlar konusunda da bilgisizim ancak bolca okuyup araştırıp öğrenmeye çalışıyorum her fırsatta; malum konu deniz derya çok zaman alıyor. Forumda gözlemlediğim kadarıyla servis yetkililerinden uzun soluklu kullanıcılara dek epey yetkin kişiler var; sizden ricam model tavsiye ve nelere dikkat etmem adına önemsediklerinizi paylaşıp yönlendirmeniz.

- Tüm yaz belki ve arada şehir içi kullanacağım

-Az yakan

-İç hacmi, bagaj kapasitesi geniş ( kamping vb)

-Araç içi gürültü: azami

-Gelirim dar olmasına rağmen LPG ye dönüştürmeyi düşünmüyorum ancak şartlar neyi gösterir tahmin edemediğimden gerekirse araç değiştirmek yerine dönüştürmeyi tercih edebilirim

- Parça/ vergi vb çok pahalı segmentte olmayan

- Ufak tefek çizik hasar vb hassas değilim iyi bir servis ile takıldığım her şeyi hallederim de elbet

-spor yuvarlak hatlı görüntüdense daha klasik, keskin/düz hatlı bir görünüm seviyorum



* Bir miktar nakitim var ancak kredi de çekerim, aracı severek uzun süre kullanmak niyetim ( sanıyorum totalde 80-90 bin civarı zorlasa da araca göre göze alabilirim diyebilirim- ki bu rakam +/- aracın özelliklerine göre hala değişebilir de)



* İkinci el araçta “belli bir tarihten öncesine bakma sürekli serviste olursun, yolda kalır, uğraşırsın diyenler olurdu- burdan anladığım arama yaparken model yıl özelliği gibi detaylar için tavsiyeleriniz de çok kıymetli olacağı. ( servis/bayii den yardım alma niyetindeysem de (İst. ) modele ve bütçeme uygunluğuna bakıp karar vermeye çalışırken fiyat/ kalite kıyasında farkları anlamak için önemli sanıyorum bu ve benzeri detaylar)



* Otomatik ve yarı otomatik özelliği olması tercihim



* Forumlarda az çok benim kıstaslarımda arama yapanlara tavsiye sanki en çok Subaru Forrester olmuş. Ki tesadüf aracı yakından görmüşlüğüm de var, çok şık, karakterli ve hacim kapasite harikaydı. Diğer modellere ve bir kısmımın incelemelerine de baktım. Anladığım, modellerde belli bir yıl sonrası epey fiyat farkları mevcut eskilere göre, aradığım üst düzey bir şehirli konforu değil elbet ancak misal temiz bir eski model Japon arazi aracı bulmak da oldukça ender görülen bir durum. Bu durumda gücüm en yeni modellere yetmese de seveceğim araca binmek için model yükseltip fiyat adına daha gecikmeli satın almayı göze alabilir yahut temiz eski bir tane bulana dek bir süre bekleyebilirim



Benim daha düşünemediğim ve belirtmem gereken detaylar vardır elbet umarım yardımcı olur zaman ayırırsınız



Zaman ayıranlara şimdiden teşekkür ederim
 
Son düzenleme:

Etiketler
Eski olmasın, kötü olmasın, az yaksın, pahalı olmasın böyle bir araç yok.
Var diyene inanma bende kia sorento 2.5 lt otomatik 4x4 var ses izolasyonlu iyi her özellik var dacia dusterden çok çok iyi ama yakıt var Binek araca göre,
Dusterde yakıt az ama konfor yok pahalı
Yani nekadar para o kadar köfte modeli yüksek konforlu ekonomik istiyorsan 200 Bin tl üzeri gözden çıkarıcan
 

Eski olmasın değil. Aksine ikinci el ve düşük fiyat sebebiyle tam olarak eski araç bakıyorum. Hatta eski modelleri seviyorum da. Farkındayım uzun yazdım; yanlış ifade etmiş de olabilirim.
Kia sorento forumda yazan olmuş, bakmıştım ve gayet güzel ( özellikleri adına bilgim olmadığından bahsetmiştim) Benim için Duster dan daha güzel. Hatta daha özellikli gibi anlamama rağmen bir tucson veya honda crv ye göre skoda karoq görüntü olarak beni daha çok çekiyor. 99 model bir cherokee veya subaru turbo harika görünüyor ki subaruyu yakından gördüğümden neyden bahsettiğimi bildiğimi söyleyebilirim harika derken ( özellikler de dahil) ancak sorun bu denli eski araçta pek el değiştirmemişini bulabilmek; yoksa motoruna kadar değişmiş olabilme ihtimali dahi sözkonusu farkındayım ve sahibine güvendikten sonra bence sorun da değil vs. Eskilikle ilgili bu güvenilirin zor bulunma vaziyeti mecburen daha güncele bu durumda da hangisi hesaplı ona yönlendiriyor arayışı, çok karışık benim için. Keşke eski araçları iyi anlayabilecek servisleri ilgilenenlere bulmak ve gerekirse üzerinde değişiklik süreci konusuyla beraber yardımcı olabilse ki belki böyle bir işleyiş de vardır, hiç bilgim yok, servislerle irtibata geçmem gerek sanıyorum.

Ses özelliği hakkında bilmiş gibi detay vermem
1-forumda yardım için yazanların genelde nasıl araç aradığımızla ilgili daha fazla detay verin diye not düşmüş olmaları
2-zamanında suzuki jimny araştırıken içerdeki sesin çok rahatsız edici olduğunu söyleyenlere çok sık denk gelmem ve bunun diğer eski ve arazi araçlarında bu denli aşırı olabilme ihtimaline önlem baştan almak istememdi

Yanıt ve bilgi verdiğiniz, zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Eml motor bölümü mezunuyum dar gelirliyim almadan önce çok fazla araştırdım gelirim düşük kenarda param olmadığından ikinci el parçası ve illerde ilçelerde parçası servisi olucak ayrılabilir 4x4 olucak tek seçenek sorento oluyor hi-low seçeneği var (sürekli 4x4 olanlar şanzıman diferansiyel çabuk yıpranır, özelikle grand cheroke) grand vitara ile chevrolet captiva motor hacim düşük ama kasa ağır o yüzden yakıt sorento ile aynı ama şu an araç fiyatları uçmuş
 

Bu bilgiler ve deneyiminizi paylaşmanız hazine gibi, müthiş yardımcı bana. Şuanki fiyatlar konusundaki yorumunuz da piyasayı ancak duyduklarıyla bilen ve çok acelesi olmayan benim gibi biri için kıymetli. Sağolun.
 



Bu bilgiler ve deneyiminizi paylaşmanız hazine gibi, müthiş yardımcı bana. Şuanki fiyatlar konusundaki yorumunuz da piyasayı ancak duyduklarıyla bilen ve çok acelesi olmayan benim gibi biri için kıymetli. Sağolun.

Eski 4×4 ler genelde 2 motor üstü yakıtları fazla. Bu konuda aslında seçenek kısıtlı. Vitara, rav4, crv ve forester. Bu araclar hakkinda sitede bolca bilgi mevcut. Ancak eski Forester cip gorunumunden ziyade sw gibi görünüyor bana. Her seyden öte su an butceniz arac aliminda belirleyici. Araçların fiyatları uçtu. Ben de 2011 rav4 var. Fiyatları 155-160 bin bandinda km ve temizliğine gore. Duser mi bilemiyorum ancak sifir arac yokluğu ve malum döviz vs fiyatları ucurdu.
 

Eski 4×4 ler genelde 2 motor üstü yakıtları fazla. Bu konuda aslında seçenek kısıtlı. Vitara, rav4, crv ve forester. Bu araclar hakkinda sitede bolca bilgi mevcut. Ancak eski Forester cip gorunumunden ziyade sw gibi görünüyor bana. Her seyden öte su an butceniz arac aliminda belirleyici. Araçların fiyatları uçtu. Ben de 2011 rav4 var. Fiyatları 155-160 bin bandinda km ve temizliğine gore. Duser mi bilemiyorum ancak sifir arac yokluğu ve malum döviz vs fiyatları ucurdu.
Haklısınız. Benim durumumda görünümde jeep ısrarım olabilseydi yuvarlak, spor hatlardansa bir rubicon gibi keskin hatlı olanlar tatmin ederdi ancak gelirim bunlara izin vermez dolayısıyla konuşulan modeller arasında da görünümü Sw yerine jeepe yakın denilebilecekler bu özellikleriyle bende artı bir cazibe yaratmıyor ne mutlu ki, sw ve sw görünüm beğeniyorum.

Eskilerin 2 motor üstü olması sebebiyle fazla yaktığını sayenizde öğrendim. Bu yazdığınız diğerleri 4*4 için daha hesaplı yakanlar olarak ayrıca aklımda olsun

Teşekkür ederim zaman ayırıp bilgi verdiğiniz için

Araştırdıkça da şunları görüyorum;

-hakikaten her aracın mutlaka artı ve eksisi var, dar bir bütçe ile işte budur dedirten asla yok, bişeylerden feragat edeceksin



-ikinci el fiyatlar sıfırlara yaklaşmış, sıfırda en azından ödeme kolaylığı yapanlar var gözüküyor ve belli ki bu işten anlayan herkes mümkünse sıfıra en yakını/ sıfır al diyor ( bu vergilerle dar gelirli için aman! TC de sıfır aptallıktır algısı oturmuştu bende; katılmayan olabilir tabi, bazı baktığım modellerde hala bunu görüyorum da maalesef, aracın bedeli kadar bir de devlete para ödüyoruz) Sıfır fiyatlarını da inceliyorum artık. Kredi çekmeyi ve bir süre zorlanmayı göze alıyorum; yatırım olarak da bakıyorum harcamama. Ayrıca Temmuz sonrası ÖTV de düşüşten bahsediliyormuş, piyasa canlandırmak adına, bunu da takip edeceğim hevesle.

>Bu konuda özellikleri bir tık düşük olsun takılma model değiştir gerekirse sıfır al YOKSA gönlünden geçen olsun sen ikinci el bak uyguna temizini bulursun çekinme, hangisini önerirsiniz görüşlerinizi merak ediyorum

-Toyota rav4, subaru outback, forrester, volvo ( mı acaba diye bakmadan olmuyor tabi buna) vb baktım elbet hevesle ancak malum fiyatları beni aşıyor - beklenen ÖTV iyileştirmesi sonrası durum değişir mi diye bir heves takip edeceğim

-Kia / chevrolet/ mitsubishi (cross, arka görünüm ve bagaj kapasitesini hiç sevemesem de) vb markalara olumsuz( nedense?) önyargım yıkıldı, detaylı tanımaya çalıştım çünkü tavsiyeler ve izlediğim tanıtım inceleme videoları sonrası. Henüz Kia sportage satmış bir tanıdığım ani kaçışlar yapamamakla ilgili ona göre takıldığı kritik bir özelliğinden bahsetti aklımda olması adına, fiyat vb cezbeden yanı fazla belki bunların ancak mitsubishi outlander için de denilen gibi hafif arazide dahi hırpalanmaya gelmez yorumlarıyla da beraber güven adına soru işareti yaratıyor illaki

-Pek çok aracın iç /bagaj hacmine baktıkça inceledikçe (videolarda) hala içlerinde en konforlu hem şık ve büyük olanı Subaru gibi görüyorum ve bu özellik çok cezbediyor ( ancak sıfırda veya çok yeni ikinci elde hiç bir modelini alacak durumda değilim malesef onu gördüm yine de beklenen ÖTV iyileştirmesi sonrası durum değişir mi diye bir heves takip edeceğim)

- Suzuki, subaru vb kolay satamazsınız bilgileri paylaşmış bazı inceleyenler; biliyorum genelde kısa sürede değişim mantığı var kullanıcılarda ancak yanlışsa da arabamı seversem ve bütçem zamanla sıfır üst modellerle değişime elverecek denli artmazsa ben araca iyi bakıp gerekenleri de yaparak epey uzun süre kullanmak tercihindeyim hep, bu detay önemli olmuyor şu halde benim için

Tavsiyelerinizi hevesle takip ediyor ve bekliyorum, bana tahmininizden daha çok yardımcı oluyor yazdıklarınız bu nedenle benim taraftaki gelişmeleri de eklemek istedim cevap yazarken. Acele olmasa da model bütçe uydursam yarın gidip alacağım ve kullanacağım. Bu yüzden benim gibi bilgisi olmayan için çok zaman alan bir şey olsa da şu sıra elimden geldiğince mesai harcıyorum uygun olan modeli anlamak ve bulmak için, çok da şey öğreniyorum araçlar ve piyasa hakkında bu sayede
 
Son düzenleme:

Haklısınız. Benim durumumda görünümde jeep ısrarım olabilseydi yuvarlak, spor hatlardansa bir rubicon gibi keskin hatlı olanlar tatmin ederdi ancak gelirim bunlara izin vermez dolayısıyla konuşulan modeller arasında da görünümü Sw yerine jeepe yakın denilebilecekler bu özellikleriyle bende artı bir cazibe yaratmıyor ne mutlu ki, sw ve sw görünüm beğeniyorum.

Eskilerin 2 motor üstü olması sebebiyle fazla yaktığını sayenizde öğrendim. Bu yazdığınız diğerleri 4*4 için daha hesaplı yakanlar olarak ayrıca aklımda olsun

Teşekkür ederim zaman ayırıp bilgi verdiğiniz için

Araştırdıkça da şunları görüyorum;

-hakikaten her aracın mutlaka artı ve eksisi var, dar bir bütçe ile işte budur dedirten asla yok, bişeylerden feragat edeceksin



-ikinci el fiyatlar sıfırlara yaklaşmış, sıfırda en azından ödeme kolaylığı yapanlar var gözüküyor ve belli ki bu işten anlayan herkes mümkünse sıfıra en yakını/ sıfır al diyor ( bu vergilerle dar gelirli için aman! TC de sıfır aptallıktır algısı oturmuştu bende; katılmayan olabilir tabi, bazı baktığım modellerde hala bunu görüyorum da maalesef, aracın bedeli kadar bir de devlete para ödüyoruz) Sıfır fiyatlarını da inceliyorum artık. Kredi çekmeyi ve bir süre zorlanmayı göze alıyorum; yatırım olarak da bakıyorum harcamama. Ayrıca Temmuz sonrası ÖTV de düşüşten bahsediliyormuş, piyasa canlandırmak adına, bunu da takip edeceğim hevesle.

>Bu konuda özellikleri bir tık düşük olsun takılma model değiştir gerekirse sıfır al YOKSA gönlünden geçen olsun sen ikinci el bak uyguna temizini bulursun çekinme, hangisini önerirsiniz görüşlerinizi merak ediyorum

-Toyota rav4, subaru outback, forrester, volvo ( mı acaba diye bakmadan olmuyor tabi buna) vb baktım elbet hevesle ancak malum fiyatları beni aşıyor - beklenen ÖTV iyileştirmesi sonrası durum değişir mi diye bir heves takip edeceğim

-Kia / chevrolet/ mitsubishi (cross, arka görünüm ve bagaj kapasitesini hiç sevemesem de) vb markalara olumsuz( nedense?) önyargım yıkıldı, detaylı tanımaya çalıştım çünkü tavsiyeler ve izlediğim tanıtım inceleme videoları sonrası. Henüz Kia sportage satmış bir tanıdığım ani kaçışlar yapamamakla ilgili ona göre takıldığı kritik bir özelliğinden bahsetti aklımda olması adına, fiyat vb cezbeden yanı fazla belki bunların ancak mitsubishi outlander için de denilen gibi hafif arazide dahi hırpalanmaya gelmez yorumlarıyla da beraber güven adına soru işareti yaratıyor illaki

-Pek çok aracın iç /bagaj hacmine baktıkça inceledikçe (videolarda) hala içlerinde en konforlu hem şık ve büyük olanı Subaru gibi görüyorum ve bu özellik çok cezbediyor ( ancak sıfırda veya çok yeni ikinci elde hiç bir modelini alacak durumda değilim malesef onu gördüm yine de beklenen ÖTV iyileştirmesi sonrası durum değişir mi diye bir heves takip edeceğim)

- Suzuki, subaru vb kolay satamazsınız bilgileri paylaşmış bazı inceleyenler; biliyorum genelde kısa sürede değişim mantığı var kullanıcılarda ancak yanlışsa da arabamı seversem ve bütçem zamanla sıfır üst modellerle değişime elverecek denli artmazsa ben araca iyi bakıp gerekenleri de yaparak epey uzun süre kullanmak tercihindeyim hep, bu detay önemli olmuyor şu halde benim için

Tavsiyelerinizi hevesle takip ediyor ve bekliyorum, bana tahmininizden daha çok yardımcı oluyor yazdıklarınız bu nedenle benim taraftaki gelişmeleri de eklemek istedim cevap yazarken. Acele olmasa da model bütçe uydursam yarın gidip alacağım ve kullanacağım. Bu yüzden benim gibi bilgisi olmayan için çok zaman alan bir şey olsa da şu sıra elimden geldiğince mesai harcıyorum uygun olan modeli anlamak ve bulmak için, çok da şey öğreniyorum araçlar ve piyasa hakkında bu sayede


Öncelikle şunu belirtmek isterim. Yeni yani sıfır olarak çıkan çoğu araç C suv ya da B suv olsun 4 çeker sistemine sahip değiller (Tucson vb bazı modeller hariç). Ayrıca bu araçların arazi kabiliyetleri çok hafiftir. B suv araçlar da bagaj da yeterli değildir. Yeni C suvlar ise alınabilecek fiyatlarda değiller. Bu konuda çok araştırmıştım. Ortaya camper bir araç çıkarmak istiyordum ve ona uygun hareket etmeliydim. Tabii bagaj ve otomatik olması çok öenmliydi. Yeni model hatta gerekirse sıfır araç önceliğimdi. Ancak baktığımda 180-200 bin daha eski modelleri 150 bin TL bandında seyreden B suvların bagajları oldukça yetersiz geldi. Buna hatta 2008, crossland x, mokka, captur vs hepsini ekliyorum. Belki captur daha alınası ancak yine de büyük sayılmazdı. 4*4 olmasın zaten aklınızdan çıkarın. Yeni C suvların fiyatına baktığımızda az yakan 4*4 falan olsun isterseniz 2015 crv dizelleri bile 240 bin tl düzeylerinde. Söylemeden geçmeyeyim tabii B suvlarda 4 çeker aklımda iki araç var onlar tek seçenek olarak kaldı vitara ve subaru xv. Bagajlar yetersiz okey. Ancak xv'nin yaktığını ve yakmasına rağmen hantal kaldığını duydum ayrıca servis ağı ve parça maliyetlerini soruşturunca hiç de az değildi. Vitara ise kullanma fırsatım oldu. Araç gidişi motoru güzeldi ama malzeme kalitesi çok kötüydü. Bu dediğim iki araç ikinci elde fazla fiyat kaybı yaşıyor ancak bir iki yıllık araçları alınabilir. Temiz olanları var. Yaklaşım 180 bin-200 bin bandında. Yani C suv araçlarda aklımda kalan iki araç oldu. Bunlar kadjar ve qashqai. 4 çeker değiller. Kadjarın malzeme kalitesi bana bir tık daha önde geldi ama araçlarda koltuk ısıtma bile yok söylemek isterim. İlk zamanlar fiyatlar 200 bin bandındaydı 2018 model olanlar. Ancak şu an 2018 bandındakiler 220-240 bin bandında...

Ondan dolayı özellikle 2014 öncesi C suv araç almaya karar verdim. Crv, Rav4, Grand Vitara, Sportage, Sorento. Sorento güzel ama 2,5 cc motor vergi ve yakıt dezavantajı olduğunu için eledim. Çok da incelemedim açıkçası. Ardından Crv alıyordum. 2012 modellerine 190 bin istiyorlar. Sportage olanları da seçeneklerim arasındaydı ancak üzerine düşmedim pek fazla. Daha çok grand vitara ve rav4 arasında kaldım. GV araçların 2006 sonrası kasalarında lpg uyumunda sorun yaşandığını duymuştum. 2006 önces GV'ler arazi ve kampçılık için çok ideal araçlar ama temiz olanlara 100 bin gibi astronomik rakamlar istiyorlar. Bir de Rav4 eski kasalar var onlara da baktım ama hem GV hem de eski Rav4'e göe daha yeni bir araç almak istiyordum. Bütçem de elveriyordu. Ayrıca bagaj kaybetmek istemiyordum. Çünkü mutlaka lpgli kullanacaktım ve hem eski GV hem de rav4'te bagajın içine lpg takıyorlar. Ben de en son 2011 rav4 araçta karar kıldım. Muadili crv kadar uçuk değil fiyatları en azından ve lpgli kullanıyorum ayrıca bagaj kaybı yok. Maceramın özeti bu şekilde. Ancak dedğim gibi bütçe önemli. Bütçeniz 100 bin üzerine çıkamıyorsa ve bir camper yaratacaksanız bu konuda GV ve rav4 düşünebilirsiniz. Lpg takmayacaksanız bagaj kaybı da yaşamazsınız. Ancak araç hem az yaksın hem ucuz olsun hem geniş olsun hem yüksek olsun maalesef bu ülkede biraz zor.
 

Öncelikle şunu belirtmek isterim. Yeni yani sıfır olarak çıkan çoğu araç C suv ya da B suv olsun 4 çeker sistemine sahip değiller (Tucson vb bazı modeller hariç). Ayrıca bu araçların arazi kabiliyetleri çok hafiftir. B suv araçlar da bagaj da yeterli değildir. Yeni C suvlar ise alınabilecek fiyatlarda değiller. Bu konuda çok araştırmıştım. Ortaya camper bir araç çıkarmak istiyordum ve ona uygun hareket etmeliydim. Tabii bagaj ve otomatik olması çok öenmliydi. Yeni model hatta gerekirse sıfır araç önceliğimdi. Ancak baktığımda 180-200 bin daha eski modelleri 150 bin TL bandında seyreden B suvların bagajları oldukça yetersiz geldi. Buna hatta 2008, crossland x, mokka, captur vs hepsini ekliyorum. Belki captur daha alınası ancak yine de büyük sayılmazdı. 4*4 olmasın zaten aklınızdan çıkarın. Yeni C suvların fiyatına baktığımızda az yakan 4*4 falan olsun isterseniz 2015 crv dizelleri bile 240 bin tl düzeylerinde. Söylemeden geçmeyeyim tabii B suvlarda 4 çeker aklımda iki araç var onlar tek seçenek olarak kaldı vitara ve subaru xv. Bagajlar yetersiz okey. Ancak xv'nin yaktığını ve yakmasına rağmen hantal kaldığını duydum ayrıca servis ağı ve parça maliyetlerini soruşturunca hiç de az değildi. Vitara ise kullanma fırsatım oldu. Araç gidişi motoru güzeldi ama malzeme kalitesi çok kötüydü. Bu dediğim iki araç ikinci elde fazla fiyat kaybı yaşıyor ancak bir iki yıllık araçları alınabilir. Temiz olanları var. Yaklaşım 180 bin-200 bin bandında. Yani C suv araçlarda aklımda kalan iki araç oldu. Bunlar kadjar ve qashqai. 4 çeker değiller. Kadjarın malzeme kalitesi bana bir tık daha önde geldi ama araçlarda koltuk ısıtma bile yok söylemek isterim. İlk zamanlar fiyatlar 200 bin bandındaydı 2018 model olanlar. Ancak şu an 2018 bandındakiler 220-240 bin bandında...

Ondan dolayı özellikle 2014 öncesi C suv araç almaya karar verdim. Crv, Rav4, Grand Vitara, Sportage, Sorento. Sorento güzel ama 2,5 cc motor vergi ve yakıt dezavantajı olduğunu için eledim. Çok da incelemedim açıkçası. Ardından Crv alıyordum. 2012 modellerine 190 bin istiyorlar. Sportage olanları da seçeneklerim arasındaydı ancak üzerine düşmedim pek fazla. Daha çok grand vitara ve rav4 arasında kaldım. GV araçların 2006 sonrası kasalarında lpg uyumunda sorun yaşandığını duymuştum. 2006 önces GV'ler arazi ve kampçılık için çok ideal araçlar ama temiz olanlara 100 bin gibi astronomik rakamlar istiyorlar. Bir de Rav4 eski kasalar var onlara da baktım ama hem GV hem de eski Rav4'e göe daha yeni bir araç almak istiyordum. Bütçem de elveriyordu. Ayrıca bagaj kaybetmek istemiyordum. Çünkü mutlaka lpgli kullanacaktım ve hem eski GV hem de rav4'te bagajın içine lpg takıyorlar. Ben de en son 2011 rav4 araçta karar kıldım. Muadili crv kadar uçuk değil fiyatları en azından ve lpgli kullanıyorum ayrıca bagaj kaybı yok. Maceramın özeti bu şekilde. Ancak dedğim gibi bütçe önemli. Bütçeniz 100 bin üzerine çıkamıyorsa ve bir camper yaratacaksanız bu konuda GV ve rav4 düşünebilirsiniz. Lpg takmayacaksanız bagaj kaybı da yaşamazsınız. Ancak araç hem az yaksın hem ucuz olsun hem geniş olsun hem yüksek olsun maalesef bu ülkede biraz zor.

Kendi sürecinizi bunca detayla paylaşmanız bayağı seviye atlattı bana araştırma ve neyin neden olduğunu anlamamamda ayrıca çokça da zaman kazandıracak sanıyorum öyle ki tüm bu detaylara bakınca gönlüme göre biraz da bilinen iyi bagaj hacmi de büyük camper amaçlı bir araç olsun dediğimde sıfırını almak - ÖTVyi yarılasalar dahi- hayal. Bu demektir ki temiz ikinci el araştırıp sıfırına binemeyeceğim bir araca sahip olabilirim şanslıysam, bulursam.



Ayrıca son cümlenizle de birden şuna aydım ki tüm bu genişlik, malzeme kalitesi vb özellikleri bir arada olan bir araca bunca az bir bütçe ile sahip olmak için ikinci eline bakmak gerektiği gibi az yakması için de LPGye uyarlamak şart olacak gibi ki çoğu ilanda benzin+ LPG notu bunu kanıtlar nitelikte.



Teşekkür ederim paylaştığınız için tüm bunları, ellerinize sağlık.



Söyledikleriniz arasında

-Sportage görüntüsünü sevemedim, CRV ile zaten bütçemin çok üstündeler

-Kia 2009 üstü ilan göremedim ilk bakışta, bulmak zor sanırım ve hakkında verdiğiniz detayları bilmiyordum, ben ortalama bir araç ve hantallığı hakkında duyduklarımla bile yeterince soru işaretine sahiptim, not ettim (kaldı ki şu halde rakama az daha eklemek için kendimi zorlayıp daha yeni bir subaru ilk acemi bakışımla tercihim olurdu sanki)

-Vitara sevemedim, ikinci elde bir kaç yıllık göremedim ve söylediğiniz gibi kalite mevzusu da olumsuzsa listede epey arkaya geriledi sanırım

-Subaruda hantallık derken Kia için bahsedilen gibi şehir içinde ani kaçış manevra yetisi vb miydi kastınız, nedir? Bagaj ve iç mekan epey cezbediyor, fiyat üzüyor ikinci eli az daha düşük olsa dedirtti yine

-Kasqar ve qashqai bagaj hacmi iç mekan kalitesi ve görünüm gayet güzel ancak yine ücretleri benim için yüksek elemek zorundayım

-Rav4 ü yanlışlıkla 5. Nesil hybrid ile incelemeye başlayınca benim bütçeyi aşacak denli güzel bulup dalgınlığımı farkedip 3. nesil vb inceledim geri vites yapıp, dediğinizle kıyas yapabildim böylece. Bu durumda da aklımda Rav4 ve Subaru kaldı en son.

B sınıfı suv bagaj dar dediklerinize bakmadım bile ama sınıflama yapıp anlamam da çok yardımcı oldu bu bilgi de.

Rica etsem bahsettiğimiz japon araçları kalite ve tercih adına sıralar mısınız, algıyı merak ediyorum?

Bir şey daha: Bazı modellerde nerdeyse otomatik seçeneği hiç yok ( ama misal xv exclusive de x modu var onu aratmayacak, yoksa alakasız bir kıyas mı yapıyorum?) Merak ettiğim, yarı otomatik ve tam otomatik farkı adına ne konuda beni uyarırsınız?



Tekrar çok teşekkür ederim yardımınız ve inceliğiniz için
 
Son düzenleme:

Bir de nissan xtrail t31 kasa (2007-2014) degerlendirin derim.

CPH1607 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Bir de nissan xtrail t31 kasa (2007-2014) degerlendirin derim.

CPH1607 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba,
Bu modele baktığımda fena değil dedim ancak fiyatları görünce üst modelleriyle çok da ciddi farklar kalmamış arasında dedirtti
Teşekkür ederim 🙏
Bahsetmediğim ve bakıp fiyatından dolayı uzaklaştığım modeller de oldu tabi. Rastgele sıralama ile son manzara ise;

- 2008
-Xv
-Rav4

oldu şimdilik.

Tabi hepsi de benim bütçeme 20 bin civarı (-/+5) eklememle mümkün gibi, biraz daha bekleyip gerçek piyasa değerlerine inip inmeyeceklerini gözlemek de akıllıca sanırım
 
Son düzenleme:

Merhaba,
Bu modele baktığımda fena değil dedim ancak fiyatları görünce üst modelleriyle çok da ciddi farklar kalmamış arasında dedirtti
Teşekkür ederim 🙏
Bahsetmediğim ve bakıp fiyatından dolayı uzaklaştığım modeller de oldu tabi. Rastgele sıralama ile son manzara ise;

- 2008
-Xv
-Rav4

oldu şimdilik.

Tabi hepsi de benim bütçeme 20 bin civarı (-/+5) eklememle mümkün gibi, biraz daha bekleyip gerçek piyasa değerlerine inip inmeyeceklerini gözlemek de akıllıca sanırım


Benim aracım 3. nesil rav4. Belirtmek isterim ki 2008 ve Xv ile kıyaslayamazsınız. 2008 ve Xv, B segmenttir. Rav4 C segmenttir. Bu arada ejdereldek'in de dediği gibi xtraillerde çok iyi araçlardır. Onu eklemeyi unutmuşum. Yani japon araçlarının hepsi iyi çok fazla kıyaslama yapılamaz bu konuda bence. Crv, rav4, forester aynı segmentte benzer araçlar. Rav4 ve forester araziye daha yatkın, Crv bariz daha konforlu 2014 öncesi modellerde değerlendirirsek. Subarudaki boxer motorun lpg uyumu konusunda hep bir polemik var ancak 300 küsür binde lpgli forester gördüm. Bence hem araca hem de sisteme periyodik bakımları yapılırsa sorun olmaz diye düşünüyorum. Crv ve rav4 lpg uyumu konusunda zaten sorun görünmüyor. Gerçi bazen benim aracın valvematic motoru için de lpg konusunda polemik olabiliyor fakat yine 300 küsür binlerde lpgli avensis ya da rav4 piyasada mevcut.
 


Son karar ne verdiniz acaba? Konuyu hortlatmış olalım :smiley:
Ben de hafif arazi aracı bakıyorum bir süredir. Kafamda deli sorular...
Merhaba, virüs süreci piyasa rakamlarını ve insanların bu konuda ciddi olduklarını görünce benim ciddiyetim bozuldu bir süre daha birikim yapma ve bekleme haline geçtim, forrester buldum istediğim model temiz ancak ederinim çok üzerindeydi. Bakmaya devam. Siz de netleşince kararınızı son durumları yazarsanız sevinirim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,695
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst