veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Arkadaşlar daha önce karavancı olmamama rağmen buradaki bir başlığa sorduğum sorulara ve açtığım konuya ilginiz ve cevaplarınıza dayanarak yeni bir konu daha açıyorum.
Güneş panelleri ve hesaplamaları ile ilgili hiç bir alt yapım olmadığından sorular belki saçma olabilir, kusura bakmayın. Sorularıma cevap uzun zamanınızı alacaksa bu soruların cevabını bulacağım bir link verseniz de makbule geçer.
Sorularım tahmin edebileceğiniz gibi elektrikli moped akü şarjı ile ilgili.
Elimde 48 volt 20 amper akü grubuna sahip bir elektrikli moped var. Bu aküler tam dolu olduğunda yaklaşık 1000 watt enerji depoluyor. Bu aküler 800 watt gücünde DC fırçasız bir motora enerji sağlıyor.
Güneş panelleri ile bu aküleri şarj etmek mümkün müdür?
Bu konuda yapılmış iki adet amatör çalışma gördüm. Ancak tahminimce bu işin artısı eksisi çok hesaplanmadan basit işler gibi geldi bana.
Öncelikle bu şekilde ne kadar verimli bir şarj olur, yani emek çekmeye değer mi?
Bu şekilde aküler bir seferde tamamen şarj olmayıp kısmi şarj olacağı için aküler ciddi zarar görür mü? Bazı yabancı forumlarda akülerin şarja bağlandığında en idealinin tam doldurulması, en azından %90 doluma ulaşmadan şarjın bitirilmemesi gerektiğini okumuştum. Aksi taktirde sulfatlanma olacağı yazılıydı. Hatta Trojan akü firmasının bu şekilde kısmi şarjdan akülerin olumsuz etkilenmesini önlemek için "smart carbon technology" adını verdiği özel akülerinin olduğu ve bu akülerin klasik deep cycle akülere göre %15 uzun ömürlü olduğunu okudum. Anlamak istediğim bu olumsuz etki akü ömrünü ne kadar etkiler?
Aküler şarj olurken aynı zamanda moped kullanılarak bir yandan da deşarj olması sıkıntı yapar mı?
Ayrıca az önce bahsettiğim amatör çalışmalarda çok sayıda panel kullanılarak çirkin bir görüntü ve mopedin aerodinamiğini olumsuz etkileyecek bir durum var. Bunun aküleri daha kısa zamanda doldurmak için yapıldığını tahmin ediyorum. Ancak daha yavaş doluma veya daha yüksek fiyata razı olsak bile ebadı küçük daha verimli paneller var mıdır?
Böyle bir çalışma için panel, mopede sabitlenmiş- akü ile panel arası bir şarj makinesi ve şarj makinesinden aküye bir kablo yeterli midir?
Güneş panelleri ve hesaplamaları ile ilgili hiç bir alt yapım olmadığından sorular belki saçma olabilir, kusura bakmayın. Sorularıma cevap uzun zamanınızı alacaksa bu soruların cevabını bulacağım bir link verseniz de makbule geçer.
Sorularım tahmin edebileceğiniz gibi elektrikli moped akü şarjı ile ilgili.
Elimde 48 volt 20 amper akü grubuna sahip bir elektrikli moped var. Bu aküler tam dolu olduğunda yaklaşık 1000 watt enerji depoluyor. Bu aküler 800 watt gücünde DC fırçasız bir motora enerji sağlıyor.
Güneş panelleri ile bu aküleri şarj etmek mümkün müdür?
Bu konuda yapılmış iki adet amatör çalışma gördüm. Ancak tahminimce bu işin artısı eksisi çok hesaplanmadan basit işler gibi geldi bana.
Öncelikle bu şekilde ne kadar verimli bir şarj olur, yani emek çekmeye değer mi?
Bu şekilde aküler bir seferde tamamen şarj olmayıp kısmi şarj olacağı için aküler ciddi zarar görür mü? Bazı yabancı forumlarda akülerin şarja bağlandığında en idealinin tam doldurulması, en azından %90 doluma ulaşmadan şarjın bitirilmemesi gerektiğini okumuştum. Aksi taktirde sulfatlanma olacağı yazılıydı. Hatta Trojan akü firmasının bu şekilde kısmi şarjdan akülerin olumsuz etkilenmesini önlemek için "smart carbon technology" adını verdiği özel akülerinin olduğu ve bu akülerin klasik deep cycle akülere göre %15 uzun ömürlü olduğunu okudum. Anlamak istediğim bu olumsuz etki akü ömrünü ne kadar etkiler?
Aküler şarj olurken aynı zamanda moped kullanılarak bir yandan da deşarj olması sıkıntı yapar mı?
Ayrıca az önce bahsettiğim amatör çalışmalarda çok sayıda panel kullanılarak çirkin bir görüntü ve mopedin aerodinamiğini olumsuz etkileyecek bir durum var. Bunun aküleri daha kısa zamanda doldurmak için yapıldığını tahmin ediyorum. Ancak daha yavaş doluma veya daha yüksek fiyata razı olsak bile ebadı küçük daha verimli paneller var mıdır?
Böyle bir çalışma için panel, mopede sabitlenmiş- akü ile panel arası bir şarj makinesi ve şarj makinesinden aküye bir kablo yeterli midir?